بازدید 18828
اوج بدسلیقگی در اجرای یک طرح حمایتی؛

ترکیه فرودگاه افتتاح می‌کند؛ ما در سالگرد انقلاب‌مان «بسته حمایتی» می‌دهیم!

با توجه به ظرفیت‌های موجود و توانمندی‌های فوق العاده‌ای که کشور ما دارد، در عین دشمنی‌های خارجی، می‌توانستیم برنامه ریزی‌های ویژه‌ای برای انجام اقداماتی شایسته مردم ایران زمین داشته باشیم. این اوج بی سلیقگی و بدسلیقگی است که در سالگرد پیروزی انقلاب نسبت به توزیع بسته حمایتی اقدام شود. آقایان برنامه ریز در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های اینچنینی ظرافت و توجه بیشتری به خرج دهند.
کد خبر: ۸۵۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 26 November 2018

دولت تصمیم دارد برای جبران برخی هزینه های خانوارهای آسیب پذیر، کم درآمد و اقشاری که به دلیل افزایش قیمت های اخیر با کاهش توان خرید اقلام و کالاهای مصرفی مواجه شده اند، نسبت به توزیع بسته حمایتی اقدام کند تا از این طریق به حمایت از این اقشار بپردازد.

به گزارش «تابناک»؛ این بسته حمایتی تاکنون بین بیش از سه میلیون خانوار توزیع شده و مطابق با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است در ادامه بین سایر قشرهایی که تحت پوشش این بسته قرار می گیرند، توزیع شود.

اخیرا «احمد میدری»، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیاتی از توزیع بسته حمایتی گفته و عنوان کرده است: دولت در اولین مرحله خود به 3 میلیون و یکصد هزار خانواده بسته های حمایتی ارائه کرده است. این گروه که شامل مددجویان حمایتی هستند و بیستم آبان نیز مبلغ مورد نظر غیر نقدی پرداخت شده، می توانند با مراجعه فروشگاه های مخصوص کالاهای خود را با قیمت مناسب خریداری کنند.

ترکیه فرودگاه افتتاح می‌کند؛ ما در سالگرد انقلاب‌مان «بسته حمایتی» می‌دهیم!

وی یادآور شد: گروه چهارم شامل کارگران، رانندگان و اقشار و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است و در آخر، قشرهای با درآمد کمتر از سه میلیون تومان که جزو هیچ یک از گروه های فوق نیستند، این بسته های حمایتی را دریافت خواهند کرد. مبلغ بسته با توجه به بُعد خانوار از 100 تا 300 هزار تومان متغیّر است.

اوج بی سلیقگی و بدسلیقگی در ارتباط با توزیع بسته حمایتی خانوارها آنجایی است که عنوان شده است: « در حال بررسی این موضوع هستیم که بسته های کالای حمایتی را در دهه فجر توزیع کنیم.» این یعنی بعد از 40 سال از انقلاب به این نتیجه رسیدیم که باید به بخش زیادی از مردم برای ادامه و گذران زندگی بسته حمایتی بدهیم تا بتوانند از عهده مخارج یا بخشی از هزینه های خود و خانواده شان برآیند.

هرچند دولت و حاکمیت در تنگنای سخت اقتصادی به دلیل فشارهای خارجی و برخی ناکارآمدی های داخلی قرار گرفته اند، باید به گونه ای برنامه ریزی کنند و می کردند که در برهه هایی که پس از ثبات سیاسی کشور می توانستم روی آن به عنوان سالگرد انقلاب اسلامی قرار می گیریم، شاهد اجرای یک پروژه و کار شاخص می بودیم.

به عنوان مثال در همسایگی و در همین کشور‌ ترکیه به مناسبت سالگرد استقلال این کشور، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان افتتاح می شود؛ پروژه ای که به عنوان یک اقدام شاخص و ماندگار از سوی حاکمیت و دولت آن کشور به سرانجام رسیده و نشان می دهد، این کشور در حکمرانی حکام و دولتمردان فعلی اش توانسته اقدامی در جهت پیشرفت و بهبود وضعیت این کشور و مردمش نزد افکار عمومی جهان به سرانجام برساند.

حالا ما به جای برنامه ریزی برای انجام چنین پروژه هایی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در چهل سالگی آن ـ که البته دشمنان نیز خواب های آشفته ای برای آن دیده بودند ـ تصمیم گرفته ایم که نسبت به توزیع بسته حمایتی خانوار بین قشرهای آسیب پذیر، کارگران، کارمندان، مستمری بگیران و دهک های پایین درآمدی اقدام کنیم؛ کاری که از آن می توان به عنوان اوج بدسلیقگی یاد کرد.

درست است که دشمنی ها با انقلاب اسلامی و مردم ایران در 40 ساله گذشته زیاد بوده و همچنان ادامه دارد، کشور ما هم ظرفیت های کمی ندارد. ما در حوزه هایی نظیر صنایع، معادن، نیروی انسانی، ثبات و امنیت، ذخایر فسیلی، دسترسی به راه ها و از حیث قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی جهان که موقعیت سوق الجیشی فوق العاده ای برای ما ایجاد کرده است، شرایط بسیار مطلوبی داریم.

طبیعتا با بهره گیری از این ظرفیت ها، کشور می توانست در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه ریزی ویژه ای به منظور افتتاح پروژه های شاخص داشته باشد. مدت هاست که فرودگاه امام خمینی قرار بود حلقه اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب باشد، اما اینقدر کم کاری شد تا در نهایت ترکیه دست به افتتاح فرودگاهی مجهز برای دستیابی به این مهم زد. در سایر حوزه ها هم شاهد چنین اهمال هایی بوده ایم.

با توجه به ظرفیت های موجود و توانمندی های فوق العاده ای که کشور ما دارد، در عین دشمنی های خارجی می توانستیم برنامه ریزی های ویژه ای برای انجام اقداماتی شایسته مردم ایران زمین داشته باشیم. این اوج بی سلیقگی و بد سلیقگی است که در سالگرد پیروزی انقلاب نسبت به توزیع بسته حمایتی اقدام شود. آقایان برنامه ریز در اجرای طرح ها و برنامه های اینچنینی ظرافت و توجه بیشتری به خرج دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۳
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۹۵
به رای مردم احترام بگذار تابناک. خود مردم انتخاب کردند. حالا فکر می کنی رئیسی می اومد خیلی بهتر از این بود؟
پاسخ ها
حسن
| Netherlands |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
منظور انتقاد به دادن بسته حمایتی نیست بلکه زمان دادن این بسته است.
در سالگرد انقلاب یک کشور معمولا دستاوردهای بزرگ که نشانه پیشرفت و توسعه است نمایش داده میشود و دادن بسته حمایتی در این برهه زمانی دستاوردی نیست که بشود به آن افتخار کرد هرچند دادن آن در زمانی مناسب تر می تواندانجام شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
اقا ما با کل دنیا مخالفیم فرودگاه به چه دردمون می خوره مردم ما باید همیشه پولی رو که متعلق به خودشونه با صد تا شرمساری به اسم بسته حمایتی و ......از دولت گدایی کنن
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
همین شماها با رای دادن به دولت روحانی، مردم رو بیچاره کردید
مطمئنا اگر رئیسی بود وضعیت بهتر بود.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
یعنی وقتی گول خوردن و یه اشتباهی مرتکب شدن حرف هم نزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
حسن آقا امروز یا فردا چه فرقی می کند؟
مهم اصل موضوع است که دستاوردی نبوده است
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
ناشناس عزیز 9:33 . فردگاه را برای من و بقیه نمی خواهند بیشتر برای اینکه وضع بد شد فرار کنند
آقا جان چرا این تیتر را زدی ، می ترسیم همین بسته را هم ندهند .
پاسخ ها
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
اگه رييسي اومده بود يكسال پيش به اين وضعيت رسيده بوديم و تا حالا يه خاكي تو سرمون مي كرديم.
اگر امروز چاره مناسب نيانديشيم سال و ساليان بعد .......!
خب ما فرودگاه داریم.
بهر حال ملت را دست بدهان تربیت کنند بد نیست و منتظر روز ی یارانه و سود سهام عدالت و پرداخت کمک هزینه این هم روشی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
دقیقاً همینه ! ملت را گرسنه نگه می دارند که توقعات دیگری نداشته باشند .
اگر امروز عرق نریزی فردا باید اشک بریزی.در ترکیه عرق ریخته می شود.تفاوت بهره وری چه در مدیران و چه حتی سطح کارگری بسیار متفاوت است.کارخانه ای که در ایران با هفتاد نفر اداره می کردم الان با ۱۷ نفر اداره می کنم و بحث این هست که حقیر سه نفر مازاد دارم! مدیران دولتی که قابل مقایسه نیست.ترکیه همه بر زمان سوارند و در ایران زمان بر همه سوار است.جدیت و سختکوشی همه حتی تو تابی عزیز نیازمند توسعه هست.هیچ توسعه ای تصادفی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
فرمایشات شما کاملا درسته. ولی رافع بیعرضگی مسوولین ایرانی نیست. ما تو ایران نزدیک سیصد هزار شهید دادیم، خیلی بیشتر از اون جانباز، این باید وضع مردم باشه؟ واقعا حقارت آمیزه!
بلاخره یه نوشتار به حق نوشتی
ما سه هزار میلیارد در کانادا توسط خاوری سرمایه گذاری کردیم و صدها سرمایه گزاری دیگه هم در کشورهای دیگه انجام دادیم آیا ترکیه هم تونسته چنین سرمایه گزاری هایی رو انجام بده؟ چرا اینارو نمی گی؟
فرودگاه امام باید سال ۶۳ به بهره برداری میرسید البته داستان افتتاح فاز اولش هنوز در خاطرها هست!! اگر خاک این کشور از طلا هم باشه تا با دنیا روابط درستی نداشته باشیم به هیچ دردی نمیخوره.
یعنی فرودگاه افتتاح کنن؟ بعد مردمی که پول بلیط ندارن چطو برن مسافرت؟؟؟
بعدشم: وقتی همه چی توی 3ماه 4 برابر شد. ترکیه هم همین مدلیه؟؟؟؟؟
یه یخچال از 5 تومن رسید به 18 میلیون! شما چرا هیجی نگفتین اون بد سلیقگی نبود؟؟
تابناک عزیز نظرات رو درج کنید لطفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
شما مطالعه کن بد نظر بده ... ترکیه این فرودگاه رو برای کسب درآمد و اشتغال زایی از ترانزیت های خارجی انجام میده نه مسافرت مردم خودش.
اینها دستاورد طیف اشرافی کدخداپرسته ،وگرنه در صنایع نظامی و پهباد ، جزو ۵ کشوریم..چون انجا تفکر خداپستی حاکمه و در اقتصاد تفکر اصلاح طلبان و کدخداپرستی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
خدا همه بیگاران و متوهم ها را
شفا بدهد و دروغ گویان را به راه راست هدایت بفرماید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
آفرین ! شما از نبوغ سرشار برخوردار هستی . چشم بد دور .
چیزی برای گفتن ندارم
ترکیه کجا ما کجا. ؟
ترکیه نفت نداره. گاز نداره. معدن طلا و .... نداره. و......
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
ترکیه اونجا ما اینجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
ترکها تعصب رادارند
بسته حمایتی چیه؟ در سالگرد انقلاب زندگی مردم را تورم چهارصد درصدی نابود کرده اید! خبر ندارید؟ سری به میان مردم بزنید و ببینید به چه فلاکتی افتاده اند! الان صحبت دلار ده هزار تومانی «تعادلی» است! یعنی همه چیز سه برابر سال گذشته میشود! مردم دیگر امیدی به فردا ندارند
تازه به برنامه ریزها ایراد میگیریم؟!!
شما با فرهنگ نادرستتون درباره اقنصاد آزاد فقط باعث رانت و شدید و گرسنگی و بیچارگی مردمتون و حالا چی دارید بگید؟؟؟؟؟؟؟
این کارا کوچک کردن مردم است وگر نگه میشد پول همین چند تومن کالا رو روی یارانه به مردم بدن که مردم توی سف تو سرما تحقیر نشن مثل اون کسی میمونه که خونه و زندگیتو صاحب شده هر چند وقت با منت یه تکه نون بهت بده از گشنگی نمیری
(دولت و حاکمیت اگرچه در تنگنای سخت اقتصادی به دلیل فشارهای خارجی و برخی ناکارآمدی های داخلی قرار گرفته اند) این ناکارامدی بین 70 تا 80 درص فقط فقط مربوط به داخل است و بین 20 تا 30 درص مربوط به خارچ میباشد که اگر این ناکارامدی تا 80 درصد مربوط به خارچ بود که تاکنون مملکت از بین رفته بود
اتفاقا علامت درستیه. چی رو میخواید بپوشونید؟
اتفاقا عمدا این کار رو کردند.
شما همان جا را به نام فرودگاه افتتاح کردید کافی است. البته به حق این نشان دهنده وضع مملکت برای مسافران ورودی به کشور است و بیشتر از این هم از این مسئولان ناکارآمد انتظار نمی رفت.
چون مسولین ترکیه به فکر منافع ملی خودشون هستند.آنها منافع ملیشون در درجه ی اول قرار میدهند وبقیه در درجات بعدی.با ایران وامریکا وروسیه وعربستان وانگلبس وتمام جهان پیشرفته ارتباط دارند .ماچی با اینهمه ثروت مردم هر روز فقیرتر مبشوند
ایا ترکیه هم تحریم است؟ آیا ترکیه هم این همه اختلاس گر دارد؟
آیا ترکیه به راحتی اگر صنعت هسته ای می داشت؛ چوب حراج می زد؟
آیا در ترکیه هم واگذاری ها به بخش خصوصی بر اساس فامیل بازی است؟
آیا در ترکیه وزرا در حال لابی با خودروسازان و قاچاق حضور دارند؟
آیا در ترکیه کسی می تونه خلاف اردوغان صحبت کنه؟

جواب این سوالات رو دادید می تونید نتیجه بگیرید!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
کدوم صنعت هسته ای رو منظورتونه ؟؟؟؟
ارزش پولمون 2000 برابر کمتر شده - اختلاسمون بیشتر شده
وقتی که ازمتخصصین استفاده نمیشود وانهارا خانه نشین میسازند ودلالان دولتی وغیردولتی به دنبال سو استفاده ازتحریم ومال اندوزی وچپاول اموال دولتی ومردم به بها نه های واهی هستند ودولت دنبال گداپروری وصدقه دادن است تامردم را بیشتر نیازمند خودکند بیش ازاین نباید انتظارداشت.من برای خودم ومردم ایران متاسفم.
مديران و مشاوران وقتي از آقازاده ها انتخاب بشن بهتر از اين براي مردم تصوري ندارن
این بسته حمایتی چه دردی رو قراره دوا کنه تو این اوضاع؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
عزیزم عزتت رو زیاد می کنه
چند نکته لازمه که من بگم. اول اینکه ترکیه با ما خیلی فرق داره اونها یه کشور با مردمانی غالبا مسلمان و حکومتی سکولار هستن تمامی خطوط قرمز این حکومت و‌پارلمان و ارتش همه پیشرفت و امنیت و سود کشور هست هر کاری ک میکنن هر حرفی که میزنن حتما حتما سود کشور رو توش مد نظر قرار میدن هر جا ببینن ضرر باشه بلافاصله تجدید نظر میکنن متاسفانه بعضی از مردم ما ابنکار رو بزدلی میدونن ولی لنظر اوج شجاعته که یه رییس جمهور وزیر وو بخاطر منفعت جامعه و کشور غرور خودش رو زیر پا بزاره چیزی که تو جامعه ما اصصصلا امکانش وجود نداره بدلایلی. در ادامه باید بگم ترکیه تو رابطه با جهان و کشورهای همسایه ووو ارتش وزارت خارجه مسعول مستقیم هستش ینی حرف و کلام لین وزارت خونه و وزیر مورد توجه قرار میگیره که انصافا وزارت خونه فعالی دارن ولی ایران چی؟ منظور از این حرفها اینه که لارم نیست ترکیه رو با ایران مقایسه کنیم قیاس این دوتا مع الفارق هستش. بدون داشتن قطره ای نفت و یا هر سوختی بجز برهه های خاص تولید ناخالص ملیشون همیشه بیشتر از ایران بوده و الان ک فک کنم بیش از دو برابر ایران هستش!! در ‌مورد فرودگاه ترکیه خیلی وقته با فرودگاه آتاتورک شده قطب جابجایی های هوایی شرق اروپا و مدیترانه این فرودگاه جدید شاخ شونه کشیدن برا کل دنیاس. شما این پروزه رو دیدید برید عریض ترین پل ملعق دنیا رو نگاه کنید که به عنوان پل سوم استانبول افتتاخ شد. تونل اوراسیا که تو عمق ۱۶۰ زیر دریا شرق و غرب استانبول رو بهم‌وصل میکنه ووو. تو صنعت بسیار بسیار پیشرفت داشتن. آمار مهاجرت نخبگان و اساتید تو این کشور منفی شده. وووو نگارنده محترم خوب میدونن مشگل بسیار عمیق تر هست پیشنهادی که میدین مشابه با سیلی صورت رو سرخ نگهداشتن هستش
ترکیه چون میبیند دستگیری کشیش امریکایی در نهایت به ضرر مردمش تمام می شود از مواضعش پایین می اید ولی ما همیش مصر به ادامه هستیم و همه مشکلات را بر مردم [خودمان میخریم و باز در نهایت همان کار ترکیه را انجام می دهیم ( لطفا به جام زهر و نرمش قهرمانه ها توجه فرمایید) .این میشود که ترکیه ان میشود وما این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
ما نرمش‌ها کردیم نتیجه چی شد؟ هنوز مردم نمی دونن برجام چی بود؟ چی شد؟ هنوز متن برجام منتشر نشده!
ناشناس
| Canada |
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
برجام همان بود که الان کشورتون اشغال نشده توسط سایر کشورها به بهانه تروریسم بودن
کدام نرمش منظورتونه ،
چرا این قدر شعار می دی و چرت و پرت می گی آقای خوش سلیقه!! ایران رو داری با ترکیه مقایسه می کنی؟ ترکیه ای که روز و شب به فکر تأمین و حفظ منافع ملی است ترکیه ای که تحریم نیستش و با همه دنیا حتی اسراییل رابطه داره و ما ایرانی که تحت شدیدترین تحریما هستیم و حتی با برخی کشورهای اسلامی رابطمون یا قطع یا تعریف چندانی نداره؟ ترکیه مسلمانی که کلی توریست آزادانه توش رفت و آمد می کنن ؟! این شعارایی م که می دی فقظ می خوای اگه من رییس جمهور بودم ال می کردم و بل می کردم ولی خودت می دونی نه وضعیت عجیب و غریب کشور این اجازه رو بهت می ده و نه عرضه انجام حتی همین سطح رو هم نداری.
آرزوی شهردار سئول در سال1354










امیدوارم روزی سئول مثل تهران شهر بیشرفته ایی شود




حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
در عوض ما شعار میدهیم
مسئولین کشور ما باید وطن دوستی و مردم دوستی و صداقت و تلاش برای پیشرفت کشور و تامین منافع ملی رو از دولت ترکیه یاد بگیرن.
برید ببینید دولت ترکیه با چه سرعت چشمگیری داره کشورشون رو توسعه میده. اینا 40 سال پیش از ما خیلی عقب تر بودن ، طوری که همیشه به شرایط ایران و مردمش غبطه میخوردند. اما حالا اونا کجا و ما کجا!!!
حتی کار به جایی رسیده که جوانان ایرانی برای کارگری میرن ترکیه. درست مثل افغان هایی که برای کارهای سخت و سطح پایین میومدن ایران!
شرم آوره!
جدای از انتقاد به زمان این کمک ها، فکر می‌کنید چرا بعد از ۴۰ سال

ما مردم همچنین به کمک‌های دولتی نیز داریم؟ کجای کار اشتباه هست؟
مسئولینی که فقط به فکر جیب خودشون و تحکیم و حفظ آینده خودشون در دایره قدرت باشند ، نتیجه اش میشه همین !!!!
امریکا عربستان رو به قول خودش میدوشه تا رفاه مردم خودش رو تامین کنه بعد مسئولین ما از جیب ملت و منابع مملکت میدن میره تا فلسطین لبنان سوریه یمن در رفاه باشن
واسه کدوم هواپیماهامون فرودگاه بسازیم حضرت عاقا
احسنت به نویسنده این مطلب . میلیارد ها لایک .
بعد از چهل سال بسته حمایتی. بنزین کوپنی. اقتصاد مقاومتی.!!! همه اینها بدلیل نبود مدیران دلسوز ووطن پرست عدم برنامه ریزی. وجود رانت واختلاس تاراج سرمایه های مملکت. فرار مغزها. .. است
چون ما از همه بهتریم !!!
کی قراره ما هم مثل خیلی از کشورها زندگی نرمال و به دور از استرس داشته باشیم؟ آمریکا رو هم که شکست دادیم!!! نتیجه چی شد؟ مشکلات مملکت حل شدن؟
اگر تغییر موضع بدهیم هیچکس نخواهد گفت انقلاب شکست خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
تغییر موضع از چی به چی بدی؟ برجام 2 منظورته؟
همینطوریش فرودگاه مادرمقابل فرودگاه قدیمی استانبول بسیارموچکتره چه برسه به فرودگاه جدیدشون که بزرگترین فرودگاه دنیاست
گروه دوم وسومت کو؟
باید گریه کنیم به حال خودمان .
به لطف آقایون یه روزی میرسه افسوس همین بسته حمایتی رو خواهیم خورد
ما نمی فهمیم که باید به مردم ماهیگیری یاد داد، نه ماهی دستشون داد،ولی ترکیه عکس ما عمل میکند .علت هم واضح است ، سیاست گذارهای اقتصادی و... ما آدمهای ناتوان
از ماست که بر ماست.
مجلس و دولت تکرار میکنم..تکرار میکنم

که کل خروجیش میشه امیدو چشم به خارج داشتن.(کشور ب حال خودش رها کردن)

اخرش میشه این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
گرفتن ۷ قطعنامه ظرف یکسال را نگفتی اخوی ؟
یادتونه که میگفتین اینها کاغذ پاره است ؟
حالا ادرس غلط بدهید و خودتان را اغفال کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
00:12 شما که آدرس صحیح میدی بگو از برجام و بویینگ و ایرباس و SPV چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
نه که در دولت اصولگراها همه چیز گل و بلبل بود؟همة این بلاها به خاطر 8 سال دولت مورد حمایت آنهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
هنوز هستن کسانی که از اصول گرا یی و اصلاح طلبی حرف میزنن هم خنده داره وهم گریه داره
خدا را شکر که زنده ایم. از همه مسولین ممنونیم.امیدواریم مدیریت جهانی شما نیز عملی گردد
با سلام ودرودبی پایان برشهیدان راه حق و روح پرفتوح امام خمینی و همه ی هموطنان عزیز.بیشترمدیران و مسؤولین کشو رنالایق تنبل.تن پرور.کم تحرک.بی قید.هستند .آنها مطالعه ندارند و از تفکر عمیق ناتوان هستند ودچار نوعی رخوت .سستی و روزمرگی و بی انگیزگی شده اند.گویی امروز منتظرند تا فردا برسد و فردا هم همینطور وهفته بعد وماه بعدو فرصت سوزی تنها هنر مدیریت آنها شده و دارند به کشور.به مردم.به شهیدان.وآرمان ها ی امام و انقلاب خیانت می کنند.
برادر در کشور ترکیه یک حزب و یک دولت در راس کار است که اولا حرف اول و آخر را می زند و ثانیا تکلیفش با خودش و ملتش معلوم است.هدف فقط رشد و توسعه است ولو غیر لذا هر نوع فعالیت سیاسیون این کشور صرفا در این مسیر قابل تفسیر کردن است.وقتی به دنبال 30 میلیارد دلار درامد توریسم هستند نه کاری به روسری زنان و توریست ها دارند و نه کاری به هتل های انتالیا،وقتی به دنبال جذب سرمایه خارجی هستند نه کاری به امریکا دارند و نه اسرائیل و وقتی می خواهند عضو اتحادیه اروپا شوند قوانین خود را هم با انها تطبیق می دهند تنها ایدئو لوژی مسلط ترکیه توسعه اقتصادی به منظور قدرتمند شدن است ولو غیر پس مقایسه قیاس مع الفارق است تنها وجه تشابه ما وجود مرز مشترک است ولو غیر 20 سال دیگر انها جزء10 تا 15 قدرت بزرگ اقتصادی دنیا خواهند شد و ما جزءممالک فقیر دنیا چون سیاسیون ما تغییر زمان و نیاز به تغییرات بنیادین را درک نمی کنند.
تا حالا پرسیدی چرا ترکیه اونجاست ما این وضعیت......
کشوری که همواره روی منافع ملی خودش تصمیم بگیره پیشرفت میکنه.کشور مسلمانه.اسرائیل رو به رسمیت میشناسه و گاها یکی به میخ نیزنه و یکی به نعل که فلسطینم داشته باشه.تا موقعی که داعش نفت مفت میفروخت بهش هواپیمای روسیه رو زد وقتی دید نه دیگه نمیشه داعش رو نورد عنایت قرار داد.این پیشرفتش هم به بی لیاقتی مسولین ما از اون ارشدش تا آبدارچیش هست.تازه روزای خوبمونه.
چرا الکی می گویید، کل دنیا غیر از ما رو به افول هست!!!! مگر سیلیهای سختی را که ما به بقیه دنیا می زنیم، نمی بینید!!!!!
"این کشور در حکمرانی حکام و دولتمردان فعلی اش توانسته اقدامی در جهت پیشرفت و بهبود وضعیت این کشور و مردمش نزد افکار عمومی جهان به سرانجام برساند." همش همینه.!!!
در مسیر جهان چهارم در حرکتیم...
به بیست درصد آدمهایی که باید برسه هم نمیرسه و حیف و میل میشه از این طرحهای مسخره دولته
بزرگترین فرودگاه ما حتی مترو درست و حسابی هم نداره در حالیکه فرودگاه قدیمی آتاتورک استانبول به خط مترو شهری وصل است
کجاشو دیدی بدتر هم میشه
ما خودمون با ترکیه مقایسه میکنیم؟! یکم واقع بین باشیم.
اینو باید به آنهایی گفت که فقط به دنبال برجام و امثال اون بودند و کشور رو امید واهی میدادند که با یک توافق شق القمر کردیم و همه چی تمام شد وبا دنیا وارد معامله شدیم اما غافل از اینکه به چنین روزهایی فکر کنند..
در ضمن تابناک قیاس ما با ترکیه کاملا اشتباه هست..وقتی در جریان بازداشت کشیش آمریکایی در ترکیه تحریم مختصری اعمال شد لیر ترکیه سقوط کرد اونهم با چه شیبی.حالا ببین ایران چه قدرت و ظرفیتی داره که 40 ساله زیر این تحریمها دوام آورده و همچنان آمریکا و چند کشور خرپول منطقه میخوان تیشه به ریشه ایران بزنند.البته که این از نجابت مردم ایران هست که در هر شرایطی همراه بودند .اینها رو باید مسولان گفت که از ظرفیتها استفاده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
در اصل باید به کسانی تبریک گفت که از اول هدفشان برهم زدن برجام بود و به نتیجه رسیدند و خوشحالند .
امریکا اسراییل عربستان و تند روهای خودمان را میگویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
باید از ظرفیتها استفاده کنیم!
فکر کنم خود جلیلی آمده این کامنت را نوشته
با بلايي كه مديران كليد بدست بر سر مردم ايران آورده اند الان همين بسته حمايتي هم از كم انديشي آنهاست كه ملت را فقير و نيازمند كرده اند
عرضه میخاد برادر.مسولان ما ویرانگر
تابناک عزیز ایران در زیر این شدیدترین تحریمها توانسته به حدی برسه که الان آمریکا و عربستان و اسراییل و کشورهای غربی خواهان زمین زدن اون هستند.
بله اگه ایران هم تحریم نبود الان امثال ترکیه نمیشدند قبله آرزوها.آمریکا میدونه که ایران چه خواهد شد اگه تحریم نباشه..ما رو ناحق به شورای امنیت بردند و اون تحریمهای سنگین رو علیه ما وضع کردند و حالا که توافق برجام رو بستند خودشان آن را نقض و باطل کردند اما همچنان ایران رو تهدید و تحریم میکنند..آمریکا به یک نحو اروپا هم نحو دیگه ای.
واقعیت اینه که اونها ایران رو در منطقه مانعی در برابر خود میبینند(این حرف و شعر نیست ).ترکیه رو نگاه کنید پایگاههای آمریکا در اون حضور داره نیروهایی در شمال سوریه وارد کرده..سوریه رو به این ویرانی کشونده و نفت داعش رو خریداری میکرد(که هواپیماهای جاسوس روسیه وقتی تصاویر ماهواره ای کروان تانکرهای نفتی داعش به سمت سوریه پخش کرد ترکیه تغییر استراتژی داد) اما هیچ کدام به ترکیه انتقاد نکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
برجام نشان داد چه تحریم باشیم چه نباشیم، مردم ایران سهمی از درآمدها ندارند و فقط در سختی ها باید حضور داشته باشند و دوام بیاورند.
اصلاح طلبان لیبرال هنری بیش از این ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
جان ؟؟؟؟؟
واقعا شرم آوره
مطلب منتشر شده بسیار درست می‌باشد. اگر مبنا را بر مقایسه و بدسلیقگی و در یک کلام بیان بی تدبیری بگذاریم مثنوی هفتاد من می‌شود . جالب این است که اگر با اقشار مختلف جامعه صحبت کنی هر کدام مشکلات و سو‌ مدیریت را در حوزه ای تعریف می‌کند که خود درگیر و یا اطلاعی دارد ونتیجتا سرجمع آنها می‌شود مشکل اداره کشور که بسیار گسترده می‌شود. آلته باید نکات مثبت و کارهای انجام شده را نیز بیان و مد نظر داشت تا تز جاده اعتدال خارج نشویم ولی قرار نبوده و نیست که برای هیچ بخشی از مملکت برای انجام وظیفه ، هورا کشید.
یکی از ظرفیتها و فرصت سوزیهایی که به مرور و البته در زمانی طولانی از کف رفته و انجام شده ( یا نشده ) عدم استفاده صحیح و بهنگام از جمعیت جوان کشور بوده است. برخورد غالب با این خیل عظیم این جمعیت کشور تحت عنوان متولدین مثلا ۶۲-۶۶ بوده و می‌باشد نگاه منفی است. از جمله در مقطعی این جمعیت برای چند سال ورودی کلاس اول میلیونی بود و این روند در آدامه با ورود به مقطع راهنمایی و دبیرستان نیز مشکلات کلاس چند شیفته و غیره را در پی داشت. ورود این جمعیت به مدرسه ابتدایی تقریبا همزمان با شروع جنگ تحمیلی بود و پس از جنگ نیز همواره بنا به اظهار مسئولین طراز اول کشور در شرایط ویژه بوده است. شرایطی که دشمنان‌ در صدد تیشه به ریشه جمهوری اسلامی زدن بودند ( و البته هنوز نیز ادامه دارد) و در ادامه متصل به انواع تحریم‌های حقوق بشری و هسته ای و بعنوان یک فاکتور مهم رقابت و دشمنی درونی جناح‌های مختلف کشور . چه انهنگام که اصلاح طلبان کشور را اداره می‌کردند ، چه آن هنگام که اصولگرایان و احمدی نژادی ها و چه ۵ سال اخیر که کشور درگیر بدترین تحریم‌ها در کنار بدترین رقابت‌های دشمنانه جناحی داخلی شده است . آنچه مغفول ماند سرمایه و پتانسیل همین جمعیت جوان و با استعداد که اینک وارد بازار کار شده ، بود و این شد که همگی شاهد آن هستیم. در کشورهای دیگری همچون‌کره، ژاپن‌ و‌غیره که در مقاطع خاصی همچون پس از جنگ جهانی دوم ، مواجه با اراکم جمعیت جوان شده بودند از این جمعیت جوان به نحو احسن و با برنامه استفاده و کشور خود را ساختند . ولی در کشور ما به این اتفاق مبارک ( تراکم جمعیت جوان ) به عنوان معضل نگاه و برخورد و اداره شد و پتانسیل سازندگی و تولید و هزاران حسن دیگر ان در لابلای سیاستهایی که شرح آن رفت هدر و تلف شد. اگر ادعا شود که این اتفاق بالقوه مبارک‌ در آینده کشور چشم انداز تکرار ندارد سخنی به گزاف نیست. اتلاف منابعی که نه تجدید پذیر است و نه ضرر و زیان آن با همه درآمدهای نفتی کشور از ابتدا تا کنون قابل مقایسه. حق‌ مردم است که پرسشگر مسئولیت اینهمه اتلاف باشند و مسئولین اداره کشور که بعضا هرگز به این حوزه حتی فکر هم‌نکرده اند هشیار باشند که مسائلی مشکلات پیشرفت کشور بسیار فراتر از از موی بانوان و دیدن مسابقات است . دشمن دشمن است و البته داخلی آن خطرناک‌تر هم هست.
وقتی دایره مدیریت در این کشور بین 5000 تا خودی محدود شده باشه که تو هر سمتی گند میزنن و بعدش میرن تو یه سمت دیگه مشغول بکار میشن غیر از این انتظار دارید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
صندلی بازی می کنند .
اره قرار بود فرودگاه امام بزرگترین فرودگاه خاور میانه باشه در سال 1355 تمام کارهای مطالعاتی انجام شده بود !! نه دوبی بود و نه استانبولی !!!!!!!!!!!!
با این ارزش ریال چطور میشه پروژه های کلان از قبیل ساخت فرودگاه اجرا کرد؟
عوضش گوشزد کن قیمت تخم مرغ رو بیشتر از این نکنن. چون هزینه قوت غالب ما یعنی سیب زمینی و تخم مرغ داره خیلی بالا میره. فرودگاه پیشکشت!
يادتون هست ترکيه جنگنده روسيه رو با موشک زد و بعد براي روسيه شاخ و شونه کشيد؟
يه خورده گذشت و روسيه سفر توريستي اتباع روس به ترکيه رو ممنوع کرد. ترکيه هم هي الدروم بلدروم کرد ولي وقتي درآمد توريستيش افت کرد. ترکيه ديد نه اين تو بميري از اون تو بميري ها نيست و بي خيال شد و وا داد. بعد با هم دوست شدن و يه خورده امتياز داد و يه خورده امتياز گرفت و همه چي اوکي شد.

يادتون هست کشيش آمريکايي رو ترکيه گرفت زنداني کرد و براي آمريکا شاخ و شونه کشيد؟
يه خورده گذشت و آمريکا فشار اقتصادي گذاشت رو ترکيه، ترکيه هم هي الدروم بلدروم کرد و شانتاژ خبري کرد و مردم رفتن طلا و دلار فروختن که از لير ترکيه حمايت کرده باشن اما فايده نکرد و هي ارزش پولش افتاد. ترکيه ديد نه اين تو بميري از اون تو بميري ها نيست و بي خيال شد و وا داد. کيشيش رو آزاد کرد و يه خورده امتياز داد و يه خورده امتياز گرفت و همه چي اوکي شد.

منظورم رو گرفتي؟ به همين دليل هست که ترکيه، ترکيه شد و بعد از 40 سال ما داريم سبد غذايي مي ديم به مردم.
دست گذاشتید روی دل مردم نکته ای که سالها مردم دریغ و حسرت آنرا دارند . سالهاست در این مملکت نه طرح توسعه داریم نه پروژه عظیمی در حد مردم کشورمان نه یک راه استراتژیک ساخته شده نه یک خط راه آهن برقی راه انداخته ایم نه کارخانه نه کشاورزی نه جنگلکاری نه توریسم نه کشاورزی.دلایل این است که نخبگان در راس امور نیستند
قرار بود چنان رونق اقتصادی ایجاد کنه که دیگه کسی به یارانه نیاز نداشته باشه و همه در خونه هاشون شاغل باشن.

قرار بود چرخ اقتصاد که سرعتش کم بود را تند تر که

قرار یود ما رو به مقام انسانیت برسونن

هر جای دیگخ دنیا بود این مسئولین رو که در 40 سال گذشته هیچ تغییری نکردند وکشور رو به این وضع اناختن دستگیر و محاکمه میکردند اما اینقدر مردم رو درگیر مایحتج اولیه و حقوق اولیه انسانی کردند که دیگه همه بیخیال شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
شما اگر اجازا میدادید و سنگ اندازی نمی کردید میشد .
ولی حتی نمی گذارید تا تهران یک شهردار ِیر از تند روها داشته باشد
بد سلیقگی تا کی،متاسفانه شعب تامین اجتماعی به افراد تحت پوشش خود با ارسال پیامک از ایشان خواسته اند به این شعب با مدارک سجلی مراجعه نمایند وپس از مراجعه از آنان سوال میشود
1- ازخانم ها سوال می نمایند آیا ازدواج نموده اید یا خیر
2- واز آقایان هم سوال میشود برای احراز هویت (که بداننددر قید حیات هستند یا خیر
متاسفانه این کج سلیقگی ها را چه کسی دستور می دهد که اجراء شود در صورتیکه اینگونه که مسئولین مربوطه میگویند تما م مراحل فوت و غیره در سامانه درج میگرددو آیا نیازی به فراخوانی میباشد . وچرا باید به مردم توهین شود
دعا کنید احمدی نژاد بیاد حداقل قبول داره که گندمیزنه به مملکت اینا اصلا به روی خودشنم نمیارن
شما این را بدانید تا زمانیکه اکثر مسپولین کشور ما تنها به منافع شخصی خویش در سمت های خود نگاه میکنند در این کشور هیچ اتفاقی بهنفع مردم نمی افتد!!!!
احسنت
ما نیاز به همچنین مقالات و نوشته های انتقادی در همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... هستیم تا از خواب غفلت بیدار شویم. واقعیت ها را ببینیم و در حال و بر اساس واقعیت های موجود فکر، برنامه ریزی و مدیریت کنیم .
ترکیه نه درآمد نفت دارد ونه گاز تنها درآمد دولت ترکیه ازمحل توریستها ومالیات است که باتوجه به کارآیی ودلسوزی ووطن پرستی مسیولین ترکیه تورم بسیاراندک و بیب کاری هم خیلی کم است ولی درایرانی که بالاترین درآمد نفتی راداریم اکثریت ملت زیرفشاراقتصادی وفقر هستند ودرصد بی کاری بسیاربالاست
يك جوري حرف ميزنيد انگار نمي دانيد ملت را به روز سياه نشانده ايد و روز بزرز بر تعداد فقيران افزوده مي شود.
دشمن کجا بود!؟
هیچ دشمنی نداریم. خودمون ساخته ایم
از تحویل و امانت دادن کشور پس از انقلاب بدست مسولین می گذرد و مردم همچنان در حال تحمل ۸ سال جنگ و ۴۰ سال تحریم و محاصره و کمبود و استفاده از حداقل امکانات از اتومبیلهای بی کیفیت تا مواد غدایی سمی و سرطان زا و هوای الوده و اب ناکافی و مشاهده نابودی محیط زیست و بالا رفتن هرروزه فساد در جامعه ناشی از فقر و فساد و تبعیض و اختلاف طبقاتی فاحش بین مدیران کشور و خانواده هاشان با اکثریت مردم و هرروز شاهد تهدید شدن توسط همسایگان تا امریکا و اسراییل وووو هستیم .
چرا نباید پس از ۴۰ سال مردم و کشور به رفاه و ارامش و امنیت و توسعه که لایقش هستند برسند ؟
چرا تازه باید در کمتر از ۶ ماه شاهد رشد ۱۰۰ درصدی قیمتها و از دست رفتن ارزش پول ملی باشیم ؟

زلزله زدگان سرپل ذهاب یکسال هنوز در انتطار بازسازی خانه هایشان باشند؟
پس از گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ ۸ ساله هنوز مناطق اسیب دیده بازسازی نشده است و در مقابل ثروت کشور برای بازسازی لبنان و فلسطین و عراق و سوریه و ادامه جنگ در یمن و عراق و سوریه هزینه میگردد ؟
این حجم از رانتخواری و اختلاس در سطح مدیران و رشوه خواری گسترده در ادارات و حقوقهای نجومی و صدها سوال بدون پاسخ دیگر هر روز مردم را از رسیدن به اهداف اولیه انقلاب دورتر و ناامیدتر کرده است .
اگرقطره ازدریای دلسوزی ووطن پرستی مسیولین ترکیه دروجود مسئولین بود بادرآمد سرشار ایران یکی از پیشرفته ترین کشورهای اقتصادی جهان شده بود واکثریت ملتش زیرفشاراقتصادی به ذلت وخفت وخواری فعلی نیوفتاده بودند
اون که باید عمل کنه حرف میزنه. مردم هم کسی رو انتخاب می کنند که خوب حرف بزنه. 1.5 سالش رفته. دو سال و نیم باقی مانده اش هم با حرف زدن میره. نگران نباش تابناک. اینا رو برا کی مینویسی؟
خوبه که متوجه شدین
منفی‌ نباشید ما از افغانستان شاید جلوتر باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
اتفاقا افغانستان فعلا از ما جلو افتاده و ارزش پولش بیشتره
همان بهتر که این دولت و قبلی ها کمتر دنبال طرح های عمرانی نرفتند چون اگر یک ساله بخواهند تمام کنند به 10 سال طول میکشد و اگر همان طرح قرار باشد مثلا با 1000000000تومان تمام شود به 1000000000000تومان تمام میشود مثل بزگراه تهرا ن شمال و نظائر آن .
آقای روحانی فقط این را می گویم که غلط کردم به جنابعالی رای دادم وپشیمانم ،پشیمان. آقایان اصلاح طللب ،جنازه من هم حاضر باشد به همفکران شما رای می دهد اما چرا آقای روخحانی را معرفی کردید؟مردم به فلاکت افتاده اند .فکری بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
شما خیلی خوش بین هستید که فکر می کنید اگر آن یکی می آمد اوضاع بهتر می شد .
وقتی دغدغه مسئولان و نخبه های ایرانی شده اقامت اروپا و امریکا برای خود و فرزندانشان چطور کشور پیشرفت کند وقتی کشور دست نخبگانی ،نخبه نماست ک هیچ عرق ملی ومیهنی ندارند چطور کشور پیشرفت کند ،این سیستم بیمار حاد است و در مقابل درمان مقاومت دارد باید عضوهای فاسد قطع شود وبا عضو سالم جایگزین شود
با سلام فکر کنم نویسنده مقاله یادش رفته در جنگ اقتصادی هستیم نه در سایر موارد این مشکل رو خود مردم با حمله به بازار ارز و طلا بوجود اودند البته تحریم اثر داشت ولی نه تا این حد این تاوان کار همون هموطنهای عزیزی هست که طلا و ارز تو خونه اش احتکار کردن در ضمن اگه مثل مردم کشور همسایه می یومدن میدون و طلا و ارزشون رو میفروختن تا ارزش پول کشورمون کم نشه اینطوری کمک معیشتی گدایی نمی کردن خود کرده را تدبیر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
خوب چرا اول خود مسوولان کمک نکردن تا مردم هم دنبال کنند
داداش من بزار بدن، .. فقط بدن... فرودگاه حضرت امام رو ساختن دیگه. تازه حالا هم که پروازها کم شده.. پس بی خیالشون شین بابا بزارین همین سبد کالای مارو بدن
برخی ناکارآمدی های داخلی ؟؟؟؟؟ فقط برخییییییی؟؟؟؟
بخدا فقط احساس شرم مینم
همین فرودگاه امام خمینی از حداقل استاندارد ها بر خبردار است.هنوز در مملکت ما مشکل نظافت سرویسهای بهداشتی حل نشده است و فرودگاه امام از نظر زیبایی بصری بسیار فقیر بوده و هیچ جذابیت منحصر بفردی که فرودگاههای دنیا بصورت انحصاری برای خود طراحی می کنند،ندارد که جای بسیار تاسف است.این موارد به محدودیت بودجه خیلی نمی شود، نبود مدیریت قوی یکی از دلایل اصلی است که بعد از چهل سال هنو از سومدیریت در اکثر سطوح در عذابیم
علت آنکه ترکیه وضعش بهتر است تنها به سیاست مداران و درست رفتاری آنان ربطی ندارد، با وجودیکه استاندارد زندگی در آنجا از زمان قاجار که قسطنطنیه را دروازه فرنگ میدانستند از ایرانیها بالاتر بوده است.
ایران کنونی مردم سخت کوشش در چنین شرایط سختی توانسته اند برخلاف سران دولتی که کاری ندارند، صنایع عظیمی را به بهره بنشانند که ترکها در صد سال آینده هم بدون انقلابی بهمنی خوابش را نخواهند دید.
ترکیه کشوری است مستنیر، مردم ترکیه مقیم اروپا را تحقیر کرده و آنها را «کارگران مهمان»‌ میخوانند. در صورتیکه ایرانیها را از زمان انقلاب شکوهمند ۵۷ بهمن با چشم احترام نگاه میکنند. زیرا ایرانیان به آمریکایی ها نه گفتند و ترکیه هنوز که هنوز است به آمریکایی ها «نه آره» میگوید. هنوز روشن نیست که اردوغان اگر هم میهن پرست باشد چگونه میخواهد با این شکل دوزیستی خود را به مقصد برساند.
ایران تمام صنایعش متعلق بخودش میباشد (لااقل تا سال ۱۳۹۰ که من شاهد بودم) ولی ترکیه اکثرا لیسنس آمریکا است و واشینگتن تصمیم میگیرد چقدر تولیدو در کجا بفروش رسد.
ایرانی ها دارای صنایع نظامی مادر هستند که از برکت انگشتان کارگران ایرانی و نبوغ مهندسین و طراحین ایرانی بوجود آمده اند.
ترکیه باید همه آنها را با اجازه واشینگتن در اختیار داشته باشد.
در ثانی نباید فراموش کرد که گونه سرخ ترکها از خون ایرانیهاست که تروتمندان و دست اندرکاران ایرانی دارایی های خود را به ترکیه انتقال داده و بخانه خریدن ... مشغول اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
این حرفهای کوچه بازاری دیگه خریدار نداره .
در توزیع همین بسته ها هم نا کار آمد خواهیم بود!@..ما کجا ترکیه کجا
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
توهم زدی داداش.صنعت ایران مال خودشه و صنعت ترمیه مال خودش نیست؟؟؟؟اصلا اطلاعی از صنایع ترکیه داری؟؟؟
ما هم از اینجور چیزا میسوزیم،کشورهای جنگزده ای مثل عراق هم ظرف دو سال از ما جلو زدند
کاش نظرات رو باز میکردی تابی جون ولی نداری که که باز کنی
چرا کسی با ترکیه دشمن نیست یا بهتر بگوییم مگر ترکیه دشمن ندارد ؟ چرا همه مشکلات ما به وجود دشمن گره خورده ؟ تا کی باید با این دشمن دشمنی کرد ؟ پس کی زندگی باید کرد ؟ مشکل زندگی است که در مملکت ما کسی بهره ای از آن نبرده ؛ زنده مانی کرده ایم تا زندگانی ! ما هر روز از ترس دشمن زندگانی یادمان رفته
مسئولات بی کفایت دولتی در حال نابود کردن کشور هستند.
مملکتی که انواع واقسام مافیا داشته باشد همین میشه.مافیا آب هوا دریا کوه میوه دارو ماشین زمین دلار طلا نفت بندر اسکله نفتی دانشگاه مدرسه ساختمان لوازم خانگی بورس سینما موادمخدر اسلحه بازم بگم یا کافیه
دولت با دادن بسته حمایتی به نوعی اذعان کردکه در مقابل سونامی افزایش قیمت اقلام خوراکی و غیرخوراکی که در عرض شش ماه اتفاق افتاد ناتوان است . اما آیا این مرهم دوای درمان درد است !
خلایق هرچه لایق!
تازه این روز خوشمان است سالهای آینده ، شاید نان هم در سبد حمایتی قرار بگیرد!
پرستیز بین المللی ترکیه قابل قیاس با ایران نیست. ما هنوز نتوانسته ایم مشکل معیشت و مسکن مردم را حل کنیم.در حالی که سطح زندگی ملت ترکیه به استانداردهای اروپایی می رسد عملا وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم در ایران روزبروز از سطح زندگی در عراق و افغانستان هم پایینتر می آید و الان بسیاری از مردم۶ماه هست که نتوانسته اند۱کیلو گوشت تهیه کنند.
چرا نظرم رو ثبت نمیکنی تابناک؟
بسته حمايتي يعني وابستگي به جريان حاکم با چندغاز و وابسته کردن تعداد زيادي از مردم به اين بسته ها همانند يارانه و سوء استفاده انتخاباتي و ابزاري از اين اشخاص-دولت و مسئولان بي تخصص اگر راست مي گويند ماهيگيري را ياد بدهند نه اينکه با رانت و انحصار قدرت توليد نابود شده هفت تپه تعطيل و شکر وارداتي شود و صدها کالاي ديگر-رانت و انحصار و اختلاس ها ما را نابود کرده
بابا والا خیلی شوتید شما تورکیه رو با ایران مقایسه میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
تورکیههههههههههههه
واقعا چرا؟؟
چرا اشکال میگیرید؟
مردم ما به بسته های حمایتی نیاز دارند و مردم ترکیه به بزرگترین فرودگاه.
نفسد از جای گرم بلند می شود .شرمندگی زن و بچه با این گرونی و نداری بیخبری .مرد مو من مردم محتاج نان شب هستند و از ندار شب ها سر سطل زباله دنبال ته ماند غذای سیران می گردند برای بچه هایشان تا از گرسنگی نمیرند ..بله سیر از گشنه خبر ندارد .همین کمک برای خیلی ها دعابه همراه داشته
منتظر بنزین پنج تومنی بودیم حیف به ارزومون نرسیدیم
فقط می تونم بگم متاسفم برای همه چیز !
کشوری مثل ما باید توجه بیشتری به صنعت و اقتصاد داشته باشه.
با ایجاد پروژه های عظیم از خروج دانشجویان درجه یک از کشور جلوگیری بشه.اگر قرار باشه در صنعت و دیگر بخش ها پیشرفت کنیم بدون نیروهای ارزشمندی مثل این جوون ها امکان پذیر نخواهد بود.
بابا به خدا اين بسته رو ندن ابرومند تره
بعد ٤٠ سال هنوز مردم در تنگناي اقتصادي هستند حداقل حيثيت و غرور مردم رو به تمسخر نگيرند. أز طرفي ٨ ماه أز سال گذشته هنوز اقدام خاصي جز حمايت كم أز بخش كوچكي أز جامعه و حرف براي بقيه كاري نكرده اند و أز طرفي مقدار بسته حمايتي كمتر أز پول تو جيبي روزانه فرزندان برخي اقايان است.
البته فراموش نکنید ترکیه بزرگترین فرودگاه جهان را افتتاح میکند آن هم بدون نفت و گاز و ...
اولاً مردم کشور همسایه مانند ما درتحریم وفشاراقتصادی نیستند . ثانیاً اگر امروز یک پروژه مهم را افتتاح کنیم مشکلی از مشکلات مردمی که در فشار اقتصادی هستند حل خواهد شد . ثالثاً از کجا معلوم که ما هم در 40 سالگی انقلاب پروژه های مهمی برای بهره برداری و افتتاح نداشته باشیم ؟ در هرحال همین بسته حمایتی ناچیز مرحمی بر دردها وزخم های مستمدان است . بماند که ما در طول 40سال گذشته می توانستیم به پیشرفتهای زیادی در همه زمینه ها دست یابیم که برکت بی تدبیری برخی از مسئولین نتوانستیم .
قابل توجه عزیز دل برادری که این مقاله را نوشته و به فرودگاه بین المللی ترکیه در ازای بسته حمایتی دولت اشاره کرده است . نگارنده مقاله به این نکته اشاره نکردند که در ترکیه احزاب جز ساختار کشور است و اگر هر خلافی از مسئولین صورت بگیرد سنسورهای احزاب بکار می افتند و لذا امکان فساد در مسئولین به حداقل می‌رسد ولی در کشور ایران وجود احزاب را تفکر غربی قلمداد می‌کنند و آن را نفی می‌کنند و مراکز نظارتی در ساختار کشور نیز در معاملات سیاسی لاجرم وارد بازی های سیاسی می‌شوند و هرگز اراده ای برای مبارزه با فساد صورت نمیگیرد و اگر وزیر پاکدستی همچون ظریف در خصوص پولشویی ارقام را اعلام می‌کند مراکز وابسته به فسادهای مالی و اعوان و انصار آنان با حمله به وزیر سعی در باریکوت آن هستند حتی آنچنان براشفته شدند که سعی در جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر امور خارجه می‌کنند. تا بعد از این هیچکس جرات افشای پولشویی در کشور نشوند . حال نگارنده نامه متوجه شدند که چرا بعد از ۴۰ سال دولت مجبور به ارائه بسته حمایتی می‌شود و ترکیه فرودگاه بین المللی را افتتاح می‌کند . آیا نگارنده توجه دارند که د/ ترکیه شخصی بنام م ر نبود که در ۸ سال حساب دختر خود در فرانسه را پر کند و در ۶ ماه مبلغ ۲۰ میلیارد دلار به صرافی ( شریک فرزند ر ) برای فروش پرداخت نماید . اگر باور ندارید از بانک مرکزی استعلام کنید تا رقم مذکور را برایتان با مستندات کافی ارائه بدهد .
پاسخ ها
علی
| Germany |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
اتفاقا ششماهه ۲۰ میلیارد دلار به صرافی ای پرداخت کردن احتیاج به بانکهای خصوصی و بانک مرکزی میباشد. اگر بخواهیم چوب خم گشته را قبل از شکستن راست کنیم باید قبل از هر چیز بانکهای خصوصی را بلافاصله خلع ید کرده و کلیه بانکها دولتی نماییم و زیر نظر مستقیم شوراهای شهری و ساکنین محلی قرار دهیم و نولیبرال ها را دست و بالشان را بسته و هر روزه مورد بازخواست قرار دهیم.۰
و بانکها را به شفاف سازی کلیه داد و ستد های خود همچون بازار بورس کرده و در اختیار همگان قرار دهیم۰
باعث افتخار ، افتخار کنندگان این راه ، به رخ کشیدن و راهنمایی جامعه به سمت شعب ابیطالب ویا همرنگ شدن با پوشش و رفتار مردمان یمن . نتیجه ای بیش از این برای سرزمین ما ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
قرار شد لنگ بپوشیم ؟
وضعیت خیلی وخیم تر از این حرفهاست .متاسفانه مسئولین مانند کبک سرشان را زیر برف کرده اند.
خیلی اشتباه میکنن که بسته حمایتی میدن...درستش اینه که عزای عمومی اعلام کنن..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
احسنت .
دم عيد است می خواهند شو تبلیغی خدمت راه بیندازند و عید با ارامش خانواده هایشان را به مسافرت خارج کشور ببرند و در صورت ماندن در ایران چندین سکه طلا به بستگان خود هدیه عید بدهند شما چرا چالش ایجاد می کنید مدیر های مظلوم بفکر مردم هستند و ابرو داری می کنند اینها خیلی زحمت می کشند و تا اخر عمرشان از این الطاف مدیریتی خواهند داشت خدا کند در بهشت برای این مدیران جا باشد !
با درود
ما اصلا و ابدا نمى توانيم با تركيه رقابت كنيم
چطور يك اروپايى ميتونه بياد فرودگاه ايران و ترانزيت باشه و بهش بگن حجاب هم بايد رعايت كنى
در ضمن ما كه ايقد هواپيما نداريم مثل تركا
قیاس ترکیه با ایران اشتباه هست .چند نکته:
1- وقتی که ترکیه کشیش آمریکایی رو بازداشت کرد اردوغان با قلدری اومد گفت که سیستم قضایی ما استقلال داره و آمریکا نمیتونه کاری کنه اما لیر ترکیه به شدت سقوط کرد بطوری که هر لیر 9 دلار معامله میشد و این روند تا سه ماه ادامه داشت و وقتی ترکیه دید نمیتونه دوام بیاره با=لافاصله آزادش کرد.این درحالی هست که ایران 40 ساله تحت تحریم قرار گرفته و الان بی سابقه ترین تحریمهای آمریکا در تاریخ آمریکا بر ضد ایران عامال شده اونهم به کمک چند کشور عربی همسایه ایران که تامین مالی میکنند اقدامات آمریکا رو.

2-در ترکیه رسانه هایی نظیر بی بی سی فارسی یا صدای آمریکا و کانالهای تلگرامی وجود ندارند که بخوان قیمت دلار رو از هرات افغانستان یا سلیمانیه عراق یا در ترکیه بالا پایین کتتد(که حتی فارین پالیسی هم به این اشاره کرده).در واقع جنگ همه جانبه ای ضد ایران شکل گرفته.علاوه بر اینها سهل انگاری مسولان ایران در دولتهای گذشته و بخصوص در این دولت در مورد بانک مرکزی و اقدامات اقتصادی مزید بر علت شد و عامل اصلی اتفاقا همین مورد هست.(نرخ دلار4200تومنی) بدترین فاجعه ای بود که میتونست پدید بیاد.

3-وقتی برجام امضا شد همه بال در اوردند که دیگه تمام شدهرچقدر آمریکا تحریم میکرد در داخل توجیه میشد چون فقط چسبیده بودند به این توافق..باز ایران هست که همچنان داره به پیش میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
اقای نابغه!
1- هر دلار تا 7 لیر بیشتر شرد نکرد.
2- بله در ترکیه بی بی سی فارسی نیست، چون آنجا بی بی سی ترکی دارند! ضمن اینکه هیچ کدام از سایتهایی مثل توییتر و یوتیوب و ... آنجا فیلتر نیستند!
3- وقتی برجام امضا شد همه انتظار داشتند از منفعتش بهره برداری کنند اما منفعتهای آن جایی دیگر خرج شد!
این ارتباطی به سلیقه ندارد .واقعیت را بپذیریم .در اقتصاد خیلی عقبیم . رفاه مردم رادرطول این چهل سال در درجه های آخر اهمیت قراردادیم . نتیجه هم بصورت طبیعی افتضاح شد . حالا بامخفی کردن موضوع کمکی به سربلندی ایران نمی کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
مرسی
تابناك عزيز، شما بايد ايران را با افغانستان مقايسه كني
براي مقايسه با تركيه ، هنوز خيلي خيلي زوده
تابناک عزیز بد نیست که خط و ربط خودتان را برای ما مشخص کنید.وقتی همین حرفها را ما میزنیم غیر قابل انتشار میشود.
ما که در این کشور جز پیشرفت و آبادانی ،بومی سازیهای پی در پی چیزی نمیبینیم.مگر اینجا آمریکاست که مدام سیل بیاید ،آتش سوزی شود ،قطار از ریل خارج شود ،فردی با اسلحه دیگران را بکشد و . . .
اینجا همه چیز گل و بلبل است و گرگ و میش کنار هم آب میخورند.اگر میخواهند بسته ی حمایتی را در سالگرد انقلاب بدهند میخواهند ما یادمان بیاد که قبل از انقلاب چطور زندگی میکردیم و گر نه دولت تا به حال صد بار اعلام کرده اصلا مشکل ارزاق عمومی نداریم.
لذا شما هم مواظب باشید ابزار دست آمریکاییها نشوید.
تابناک به نکته اساسی اشاره کردی . برخورد ترکیه با عربستان را برخوردبا ایران مقایسه کنید .این یک نمونه است در نهایت موقعیت ترکیه به لحاظ اقتصادی ، سیاسی ، اجتمایی موفقیت آمیز بوده .آنها نفت نداشته اند و ما داریم .
تابناک عزیز قبول دارم که دولت در حال حاضر در تنگناهای سخت اقتصادی قرار داره و نزدیک به چهل ساله که تحت شدیدترین تحریم ها قرار داریم. اما کاش یه بار مسئولین محترم از خودشون سوال کنند که چرا باید تحت شدیدترین تحریم ها قرار داشته باشیم، چرا باید ملت ما این همه رنج بکشن، چرا ما نمی توانیم بهترین فرودگاه جهان رو داشته باشیم و میلیاردها چرای دیگه. بدون شک تمامی مشکلاتی که داشتیم و داریم به دلیل سیاست های غلطی هست که اتخاذ کردیم. آمریکا اگه آمریکای امروزی شده، اول از داخل مملکت خودش شروع کرده. قصد داریم تمام مسلمین جهان رو نجات دهیم، ابتدا مسلمین کشور خودمون رو غرق در خوشی، شادی، سلامتی، نعمت و ... می کردیم. بعد به جهانیان نشون می دادیم که ببینید مثلا بعد از گذشت 40 سال، ما با تفکراتی که داریم، چه کشوری رو تحویل گرفتیم و الان کشورمون یکی از 10 کشور برتر جهان هست! پس ما می توانیم به بقیه مسلمین جهان در صورتیکه خودشون بخواهند کمک کنیم. اما تابناک عزیز از یه مطلب در این گزارش شما خیلی خوشم آمد و اون هم اینه که اشاره کردین "هرچند دولت و حاکمیت در تنگنای سخت اقتصادی به دلیل فشارهای خارجی و برخی ناکارآمدی های داخلی قرار گرفته اند".
ترکیه تحریم ندارد ما داریم. ترکیه از همه می گیرد ما به همه می دهیم. و..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
احسنت برشما كه فهميدي تركيه ازهمه ميگيرد و خرج ملتش ميكند
دلیلش خیلی ساده است ایران در حال جنگ با خیلی از کشورهاست یک نگاهی به اطراف بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
عمق استراتیژیک
خخخخخخخخخخخخخ
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
به به ! رسیدن به خیر :))
وقتی به جای استفاده از متخصص در امور مربوطه از فامیل و اشنایان و خودی ها استفاده شود اوضاع از این بهتر نخواهد شد،
با تشکر از مقاله واقع بینانه تان. اگر واقعا مسئولین برخی مشکلات رو ببینن و مقداری از این حرفها رو قبول داشته باشند و خودشون رو به خواب نزنن می شه حداقل امیدوار بود که به دنبال راه حل خواهند بود ولی موقعی که هنوز استراتژی ها در مقابل مشکلات فرار از آنها و پاک کردن صورت مساله باشد نمی توان امیدی داشت. واقعا افسوس و صد افسوس بخاطر پتانسیلهایمان
همون فری شاپ فرود گاه ترکیه ابجو ونوشابه بفروشه اندازه نفت ایران درامد داره
مسئولين ما هنوز نمي دانند چه ميخواهند، اقتصاد سرمايه داري يا سوسياليستي؟ غير از اين دو نمي شود تعريفي از اقتصاد داشت.يا بايد ايدئولوژيك فكر كرد و عمل كرد كه در اين صورت منافع ديگر از جمله توليد ثروت و سرمايه داري اولويت اول نخواهد بود، و همه مردم و مسئولين بايد در يك سطح زندگي كنن يا اگر رفاه و اقتصاد پويا و آزاد همراه با توليد ثروت مي خواهند، جاي اولويت ها قطعا عوض خواهد شد و رسيدن به اهداف آن نيز ساز و كار ارتباط حسنه با دنيا را مي طلبد.
مملکتی پیشرفت میکند که مسولانش در درجه اول به منافع مردم ومملکت اهمیت بدهند دوم مسئولان بر اساس تخصص و سواد واگاهی انتخاب بشوند سوم دستشون پاک باشه واعتقاد به حلال وحرام داشته باشند چهارم عدالت برای همه یکسان اجرا بشود ......و ..و .......خیلی موارد دیگر .....چهل سال پیش ترکیه ای ها در جاده ترانزیت برای دمپایی لاستیکی ایران راه را میبستند راه زنی میکردند ولی الان ....
از سال ١٣٦٨ فرودگاه امام را شروع كرديم و فاز نخست آن سال ١٣٨٤ ( ١٦ سال ) به بهره برداري رسيد كه از همون اول خيلي موارد ان از رده خارج و يا ظرفيت تكميل بود. ( پاركينگ طبقاتي )
حالا بعد از از گذشت ١٣ سال از افتتاح اين فرودگاه هنوز نتوانستيم يك باند و يك ترمينال ديگر كه در حال ساخت است را به مجموعه أضافه كنيم. به فرض اينكه اين فاز هم سال آينده افتتاح شود، معني آن اين است كه دو فاز فرودگاه امام طَي ٣٠ سال ساخته شده است كه حتي نمي تواند با فرودگاه هاي منطقه مانند دبي و إستانبول مقايسه شود. پس نتيجه مي گيريم، اين قياس در كل غلط است و مقايسه عملكرد دو دولت از پايه اشتباه است. فرودگاه جديد إستانبول در فاز نخست كه افتتاح گرديده است در مجموع از كل پروژه فرودگاه امام بزرگراه است و طَي ٥ سال ساخته شده است. همچنين تكميل نهايي آن به عنوان بزرگترين فرودگاه جهان تا سال ٢٠٣٠ پايان مي يابد. ( كل پروژه ١٧ سال )
بی سلیقه بودن بهتر از گرسنه بودن است
شما هیچ کار نکنید .فقط ارزش پول ملی را برگردانید .دلار بشود 7 تومان .............عرضه بخرج دادید .اصول گراها اصلاح طلبه هها .حزبهها ...............................کجای که یادت بخیر
متاسفانه مسولین هيج حرفي براي گفتن ندارد
ناکارامدی سیستم مدیریتی کشور یعنی بیشترین و بهترین منابع طبیعی را داشته باشی، بیشترین جوانان تحصیلکرده را داشته باشی و هنوز بیشتر مردم فقیر باشند!...... سیستم مدیریتی فعلی و مدیران فعلی باید جای خود را به سیستم های نوین دنیا داده و مدیران جوان، خلاق و با اراده، کشور را دردست گیرند!
فرودگاه داریم ولی هواپیما نداریم تازه هیچ کجای دنیا به هواپیماهایمان سوخت نمیدن....
اینا امور دنیویه مهم نیست
مهم اینه که ما از همه بهتریم
تازه بهشت هم فقط واس ماست
اتاترک چنان خدمتی به ترکیه کرد که الان این همه پیشرفت کرده با اینکه ذره ای نفت ندارد...
وقتي كسي مثل تاج حاضر نيست به هيچ وجه پست و مقامش رو ترك كنه و با جنگ و دندون ميزش رو چسبيده شك نكنيد كه نيتش خدمت نيست تا زماني كه اين تفكر تو مسئولين ماست هرسال بدتر از پارساله اوضامونه
برای اینکه به جای سرمایه گذاری در تولید دلال بازی را رونق دادند. برای اینکه هر روز علیه دولت اصلاحات که داشت مسیر درستی را در اقتصاد و سیاست خارجی می رفت دست به سنگ اندازی و ایجاد بحران کردند. برای اینکه دولتهای موازی با هر دولت منتخب وجود دارد که برای اقدامات خود به هیچ جا پاسخگو نیست و ...
دستاوردهای گرانقدر ما!!!!!
بابا دس برداريد ازاين حرفا مسخره كريد مردم رو
ترکها نفت رو ندارن، کار و کوشش و پیشرفت میککند.
ما با اتکا به نفتمان... حالا نفتمان را نمیخرند هم خودش یک مبحث دیگری است!!!!!
باش تا صبح دولتمان بدمد

به مقام انسانیت رسیدیم
علی برکت الله
درعوض اقتصاد مقاومتی راداریم وانها ندارند
انگلیسی ها یک ضرب المثل دارند که می گویند به فرزندانتان ماهی ندهید بهشون ماهیگیری یادبدهید.متاسفانه می ری روستاکاربنایی داری یک کارگرپیدانمیشه وباید کارگرراازشهرببری که کارت راانجام بده نه اینکه نیروی کارنباشه اما نیروی کارش بامستمری بهزیستی یاکمیته امداد وهمین بسته های حمایتی زندگی میکنه وحاضره حمام آفتاب بگیره اما تنش رابه کارنده.واقعاً خجالت آوره این نحوه برخورد بامردم درقرن 21.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی