بازدید 6918
۳

کشتن حاجی لک‌لک تفریح افراد بی وجدان

​رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: متاسفانه برخی از افراد بی‌وجدان صرفا به دلیل تفریح با تفنگ به لک لک‌ها شلیک می‌کنند و آنها را می‌کشند.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ 24 November 2018
​رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: متاسفانه برخی از افراد بی‌وجدان صرفا به دلیل تفریح با تفنگ به لک لک‌ها شلیک می‌کنند و آنها را می‌کشند.

به گزارش ایسنا، امین حسین‌زاده، با اشاره به اینکه حساسیت مردم نسبت به حفاظت از لک لک ها افزایش یافته است، گفت:یکی از روستاییان شهرستان رودبار امروز یک قطعه لک‌لک را که از ناحیه مفصل بال راست دچار آسیب دیدگی ناشی از برخورد گلوله شده بود تحویل مامورین یگان حفاظت محیط زیست رودبار داد.

وی ضمن تشکر از این طبیعت دوستان به دلیل احساس مسئولیت شان در قبال حیات وحش و محیط زیست افزود: حاجی لک لک ها بسیار بی آزار و آرام هستند و معمولان بر بلندای درختان مرتفع یا برج و بارو های قدیمی لانه گذاری می‌کنند.

حسین زاده ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد بی‌وجدان هم هستند که صرفا به دلیل تفریح با تفنگ به لک لک‌ها شلیک می کنند و آنها را می‌کشند.

وی خاطرنشان‌ کرد: پرنده مجروح در حال حاضر زیر نظر پزشک حیات وحش اداره کل در حال مداواست و در صورت بهبودی، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: حاجی لک لک با جثه بزرگ و پاهای کشیده و منقار نارنجی و انتهای بال سیاه رنگ خود از پرندگان مهاجر و کنار آبزی استان گیلان محسوب می شود و متاسفانه فراوانی آن در گیلان زیاد نیست.

وی از کلیه علاقمندان به محیط زیست خواست نسبت به حضور آن در منطقه زیستی خود حساسیت و احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

سرخانکل بزرگترین میزبان پرندگان مهاجر گیلان
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تاکنون بیشترین پرندگان مهاجر گیلان در سرخانکل انزلی فرود آمده‌اند.

ساسان اکبری‌پور در گفت و گو با ایسنا-منطقه گیلان،گفت: جمعیت پرندگان مهاجر در گیلان تاکنون مناسب بوده است و بیشترین پرندگان در منطقه سرخانکل انزلی فرود آمده‌اند. بعد از انزلی بیشترین پرندگان مهاجر گیلان، در تالاب امیرکلایه لاهیجان و پارک ملی بوجاق فرود آمده‌اند.

وی افزود: انواع مرغابی‌سانان نظیر خوتکا و چنگر از جمله پرندگانی هستند که به سایت‌های مختلف استان آمده‌اند.

اکبری‌پور خاطرنشان کرد: شکار بی‌رویه و اسلحه‌های غیرمجاز از دغدغه‌های محیط زیست گیلان در فصل شکار است.

وی گفت: ابتدای شروع فصل شکار تاکنون کشف 15قبضه اسلحه قاچاق و شکارهای غیرمجاز در گیلان به ثبت رسیده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: شکارچیان باید طبق مجوزی که به آنها داده شده است، شکار کنند و از شکار گونه‌های حمایت شده نظیر قوها به جد پرهیز کنند.

وی ادامه داد: شکارچیان حق ندارند در روزهای غیر شکار فعالیت داشته باشند و در صورت مشاهده برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.

اکبری پور با اشاره به اینکه اغلب پرندگان شکار شده در بازار لنگرود به فروش می‌رسند، گفت: برپایی بیشترین دامهای هوایی برای شکار پرندگان نیز در این شهرستان گزارش شده است.

منطقه سرخانکل بخشی از مجموعه تالاب انزلی است، که در بخش میانی آن واقع‌ شده است. از آنجایی‌ که نبض گردشگری تالاب در انتهای این منطقه می‌تپد خواه‌ناخواه سرخانکل به‌عنوان تنها مسیر رسیدن به نیلوفرهای آبی است.

پرندگان مهاجر نظیر قو، غاز، چنگر و انواع مرغابی‌ها، طاووسک، یلوه، کاکایی نیز در این منطقه زمستان گذرانی می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
صدا و سیما بجای پخش برنامه های بیخود و جناحی اگه بیاد فرهنگسازی کنه و با پخش مستند و برنامه های اجتماعی مرتبط در این راه قدم برداره کمک بزرگی میکنه ولی متاسفانه....
ما الآن در شهر شلوغ خود در حسرت دیدن پرنده ها ماندیم اونوقت اینها با تفنگ می زنن.
چه مسخره!!! خب شناسایی کنین این "برخی" رو و مجوز داشتن اسلحشونو باطل کنین!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل