بازدید 13866
علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در گفت وگو با «تابناک»؛

تلاش ما برای سامان دادن به کارگران هفت تپه نتیجه ای نداشته است؛ با این نوع خصوصی سازی کشور را ویران کرده ایم!

شما خاطرتان نمی آید که در کیان تایر و علاءالدین چه خبر بود. مگر همین‌ها نبودند که شش ماه جاده‌ها را بسته بودند؟ این‌ها هم کارگر بودند، اما مشکلاتشان حل شد، چون دوباره به دولت بازگشتند. خلاصه آنکه تعداد واگذاری‌های ما زیاد بوده و در این کار، بیشتر تنها سوداگری و سود و وجه هدف بوده است و با این کار بدترین لطمات را از نظر اجتماعی به کشور وارد کرده اند.
کد خبر: ۸۵۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 24 November 2018

تا زمانی که قوانین واگذاری اصلاح نشود، از این اعتراضات زیاد خواهیم داشت/ قوانین واگذاری ها بر اساس سوداگری و دریافت سود زیاد استدر حالی که اعتراض کارگران هفت تپه از بیست روز گذشته، اکنون صدای اعتراض واحد‌های دیگری از جمله برخی فولادسازی ها، شرکت روغن نباتی و بیمارستان امام خمینی کرج نیز بلند شده است و باید گفت، اگر اقدام عاجلی در این باره صورت نگیرد، این نگرانی وجود دارد که اوضاع بحرانی‌تر نیز بشود.

به گزارش «تابناک»؛ اما موضوعی که باعث شده تا کارگران بیشتر احساس تنهایی کنند، حمایت نکردن افراد و برخی نهاد‌های حامی کارگری از آن‌هاست. البته برخی فعالان کارگری از جمله نمایندگان مجلس در هفته گذشته، واکنش‌هایی به این موضوع از خود نشان دادند، ولی به باور این افراد، تا هنگامی که قوانین واگذاری در کشور اصلاح نشود، هیچ یک از اقدامات به ثمر نخواهد نشست.

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در گفت وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: برخی اعتقاد دارند که نمایندگان کارگری در مجلس سکوت کرده اند و پیگیر موضوعات نیستند، ولی واقعیت این است که ما کار خودمان را می‌کنیم، به گونه ای که در همین جلسه قبلی، چند بار نطق و تذکر در این باره به دولت داده شد. مشکل کارگران هفت تپه مشکل تازه‌ای نیست و بیش از پنج سال است که وجود دارد، ولی در دو سال اخیر موضوع حاد شده است، حال آنکه در این مدت، ما و تشکیلات کارگری پیگیر این موضوع بوده ایم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که آیا تلاش‌ها و پیگیری‌های شما نتیجه ای داشته است یا خیر، گفت: هیچ نتیجه و خروجی نداشته، چون اصل کار مشکل دارد. کاری که در هفت تپه به نام خصوصی سازی شکل گرفته، از روز اول اشتباه بوده و در آن تخلف شده است. ما بر این باوریم که باید در این مورد قانون اجرا شود؛ به عبارت دیگر، باید هیأت حمایت از صنایع مستقر شود و مدیران خصوصی هم به خانه‌های خود تشریف ببرند تا اوضاع آرام شود. کسانی که این اوضاع را خراب کرده اند، باید دست از کار بکشند و افرادی که تسلط دارند، وارد شوند و مسأله را حل کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که نظارت‌ها در این خصوص به چه سرانجامی رسیده است، گفت: به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. نظارت زمانی به نتیجه می‌رسد که قانونی وجود داشته باشد. هم اکنون ما باید روی چه چیزی نظارت کنیم؟! اگر منظور از نظارت، نحوه واگذاری است که واگذاری خوب بوده! وقتی می‌گوییم خوب واگذار شده، یعنی واگذار کننده پول خود را گرفته، خریدار هم سود خوبی کرده است؛ اما ایراد کار اینجاست. واگذاری از نظر قانونی درست بوده، ولی مشکل آنجاست که قوانین واگذاری ما بر اساس سوداگری تنظیم شده اند. قوانین ما بر اساس اهلیت، سابقه و تحصیلات و کار مرتبط نیست و ایراد اساسی دارد؛ بنابراین، من نمی‌توانم از یک قانون غلط، چیز خوب درآورم و تا زمانی که این قوانین اصلاح نشود، از این خروجی‌ها زیاد خواهیم داشت. هفت تپه، تنها یکی از هزاران موردی است که شما می‌شناسید. من می توانم لیست دوهزارتایی از این واگذاری‌ها به شما بدهم که همه دارای اشکالات اساسی هستند و دیر یا زود گریبان این کشور را خواهند گرفت.

وی گفت: قاطبه واحد‌هایی که در زمان احمدی نژاد واگذار شده اند، دچار مشکل یا تعطیل هستند و یا در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند؛ برای نمونه، شرکت دولتی چیت سازی تهران است که در همین نزدیک خودمان قرار دارد و تعطیل شده و البته شرکت ارج، آزمایش و مواردی از این دست کم نیستند.

این نماینده در ادامه افزود: علت اینکه اقدامات ما کم اثر است، این است که قوانین در باب خصوصی سازی و الزامات اجرایی اصل ۴۴ قانون اشتباه نوشته شده و تا زمانی که قانون این باشد و خصوصی سازی ادامه داشته باشد، این مشکلات هم ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که شما نماینده مجلس هستید و باید این مشکلات را اصلاح می‌کردید، گفت: ما در قانون الزامات اصل ۴۴، در ۸۰ ماده آن، بیش از ۱۰۰ بار مخالفت کرده ایم، برخی‌ها فکر می‌کنند کشور با خصوصی سازی اصلاح می‌شود، اما به نظر من با خصوصی سازی کشور ویران خواهد شد.

این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: سرنوشت همه کارگران کشور همین است که می‌بینید. این یک پرده از مشکلات ماست که اکنون بروز کرده است. شما خاطرتان نمی آید که در کیان تایر و علاءالدین چه خبر بود. مگر همین‌ها نبودند که شش ماه جاده‌ها را بسته بودند؟ این‌ها هم کارگر بودند، اما مشکلاتشان حل شد، چون دوباره به دولت بازگشتند. خلاصه آنکه تعداد واگذاری‌های ما زیاد بوده و در این کار، بیشتر تنها سوداگری و سود و وجه هدف بوده است و با این کار بدترین لطمات را از نظر اجتماعی به کشور وارد کرده اند. اگر با تک تک کارگران هفت تپه هم در این مورد مصاحبه کنید، عین حرف‌های ما را به شما می گویند و به شما خواهند گفت که دلیل این گرفتار‌ی ها، خصوصی سازی بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۷۰
این زخم یکی از واقعیت هایی است که ثابت میکند در خصوصی سازی فساد اتفاق افتاده.

مفسدان باید اعدام شوند ولی روابط فامیلی و .... اجازه چنین کاری نمیده. !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
عزیز جان ، در خصوصی سازی فساد رخ نمیده بلکه در رانت و مافیای قدرت فساد رخ داده
اقا محبوب چهل ساله مادام العمر نماینده کارگران است
آقای محجوب شما نبودید که در زمان احمدی نژاد همش برای کارگران در مجلس دادتون بالا بود . پس حالا چی شده که کمتر شما را می بیینیم . البته شما کار خیلی می کنید ولی کار کردن شما مثل اون دانش اموزیست که درس می خنه حسابی ولی پایان امتحان می بینه که رد شده .
خوب نیست آدم هر طرفی باد میاد اون هم همون طرف بچر خه
شما از افرادی هستید که با لیسانس تاریخ خود مدتهای مدیدی است که در مجلس هستید. توانی ندارید و فقط خوب شعار می دهید. احسن که مثل همیشه نتواسته اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
آفرین
نخبگان هم در کنج هستن یا دور از وطن
شنیدم در فرانسه برای کاهش 30 درصدی حقوق کارگران اعنراضات بلند شده،اونوقت کارگرای ما....
با توجه به مدیران و صاحبان شرکت فراری هستند بطور انقلابی شرکت را مصادره و بین کارگران تقسیم نمایند تا خودشان شرکت را چرخانده و از ان بهره برداری کنند .
شما قانون را درست بنویسید و اگر صاحب کارخانه ای فروش داشت و از حقوق کارگرها در جای دیگر سرمایه گذاری کرد ان ملک را باید توقیف و حقوق ان ها پرداخت شود
این کار خیلی دشوار است برای شما؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
قانون را کسی می تواند درست بنویسد که هم متخصص در بخش خودش باشد هم حقوقدان باشد مثل نماینده های ما!!! خخخ
به عنوان یک ناظر بیطرف اگربه اقتصاد ایران نگاه کنید معجونی در هم از همه نوع اقتصادی می بینی.از فئودالی و سرمایه داری تاکمونیستی و سوسیالیستی وبعضی جا ها اسلامی. و در کل بیمار.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
این اقتصاد ، اقتصاد آزاد و شفاف نیست
بیشتر شبیه فئودالی هستکه یک عده عاقل پندار بر یک عده برده قیمی میکنند
این عده عاقل پندار ، خودشون رو دانا و بقیه رو احمق فرض میکنند

این رفتار آشناست و لابد از قشر خاصی دیدید
در جهان بطور عمومی بخش دولتی ای که ضرر میدهد را به بخش خصوصی انتقال میدهند ویا می فروشند در کشور ما تمام آنچه به ملت و جامعه تعلق دارد و از بودجه نفت تهیه شده است را بدون مناقصه و یا مناقصه محدود به بخشی که از تولید و سرمایه داری بویی نبرده اند انتقال داده شده است .
این خصوصی سازی در واقع غارت است و مردم از آن نخواهند گذشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
و البته یکی از شیوه های پولشویی همینه
خصوصی سازی های اصل 44 همانند مصادره کارخانجات در اوایل انقلاب کار اشتباهی بود که به ضرر مردم و کشور منجر شد.
واگذاری صنایع پتروشیمی نیز بهمین صورت انجام گرفت و متاسفانه منشا مشکلات فراوان برای پرسنل و مدیریت این مجموعه ها شد. افسوس
خصوصی سازی به خودی خود خیلی مفید هم هست ولی شما خصولتی سازی کرده اید. مشکل اینه
برای پشیمانی دیر شده
خوب اگه نمیتونید از ادمای کارامد مشورت بگیرید ....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
مهاجرت نیرو های متخصص و بعبارت بهتر فراری دادنشون ، معجونی هست که این دفعه با طعم ورشکستگی کارخانجات نمایان شده
البته طعم های دیگری هم داره که مشاهده و حس میشن
البته چون رای های نمایندگان شفاف نیست الان معلوم نیست چه کسی رای موافق یا مخالف به این قانون اشتباه داده
من پیشنهاد میکنم خود قانون شفافیت رای نمایندگان بطور استثنا، شفاف رای گیری شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
بحث شفافیت هم درست
ولی
مساله اصلی اینه که حزب سیاست مدارساز در کشور وجود نداره
همه کارگران هفت تپه را اخراج کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
آخرش همین میشه... یا که می گن اینا جاسوس اسرائیلن
مهدی
| Germany |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
تو دیگه کی هستی؟
کارگرانی که مانند برده کار کردند و حقوق هم نگرفتن را اخراج کنیم و مثلا از هندوستان کارگر بیاوریم!
یا از خارج شکر بیشتری وارد کنیم!
خوب بعد چی ؟
بیکاران را اعدام کنیم!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
تو حتما همون اقا زاده ای هستی که این مجتمع رو مفت خریده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
کم کم .صبر داشته باش .
اول مثلا خصوصی سازی میشود و شرکت به دست فر ی رانت دار یا رانتخوار داده میشود.وقتی ودی ایشان تمام محصولات تولید شده ،موج
بنده یک کارشناس رسمی هستم و تا کنون به هیچیک از پروژه های خصوصی سازی جهت قیمت گذاری نرفته ام . علتش هم نگاه ملتمس و نگران کارگرانی بود که در اولین بار دیدم و همانجا مستعفی شده و برگشتم... این درست که شاید یکی دیگر برود و مشتاقانه و با ولع هم برود... آن دیگر به من مربوط نیست... من همینقدر در توان داشتم که علیرغم نیاز شدید مالی کاری را که با فطرت من سازگار نبود نپذیرم...
آخر این چه جور خصوصی سازی است؟! چرا برای نمونه هم که شده یک واحد موفق نداشته ایم... بخش بزرگ عدالت پیشگیری است. باید از فراهم نمودن امکانات وقوع جرم و تخلف جلوگیری کرد. میخواهم بدانم در تصویب فرایند ملی و عظیم خصوصی سازی آیا نمایندگانی که شادمانه رای داده اند آیا فکر فردایش را هم کرده اند که باب چه تخلفات و مشکلات ملی ممکن است در این میان باز شود؟
آیا در شان یک کشور که داعیه راهبرد جهان را دارد هست که رودرروی ضعیفترین قشر ملت خود یعنی کارگران قرار گیرد؟
آقایان مسئولان امروز اگر بجنبید دیر نیست اما فردا دیر است...
اگر می توانید مشکل را حل کنید بسم الله اگر نمیتوانید بروید در خانه خود بنشینید. بگذارید آنکه می تواند بیاید یعنی متخصص امر حتی اگر کراوات زدن را دوست داشته باشد!
اکنون خصوصی سازی دارای اشکالات بزرگ و عجیب تقنینی و اجرایی است آن هم در سطح ملی. همان زمان حقوقدانان و کارشناسان هشدار رسیدن چنین روزهایی را دادند اما کجا بود گوش شنوا؟!
مورد بسیار مهم دیگر نظارت عالیه دایم است که مراعات نمیشود. آلمانی ها ضرب المثلی دارند به این مضمون: اعتماد چیز زیبایی است اما کنترل زیباتر است! کجاست این کنترل دایم؟ یک مسئول، یک مدیر، یک مدیر ارشد، یک پلیس، یک تشکیلات عمومی و خلاصه هر نهاد حقیقی و حقوقی باید بداند که هر لحظه ممکن است عملکردش تحت بازرسی و بررسی قرار گیرد آنهم نه بازرسی آبکی! نه اینکه تخلف کند و بعد از بررسی جایزه هم به وی تقدیم کنند...
سیره خلافت حضرت امیر به ما گوشزد می کند: نیاید هیچ حقی پای دیو مصلحت قربانی شود. حق، قانون و قاموس و ناموس الهی است که در قرآن کریم از نفس لایزال احدیت بیان شده اما مصلحت را من و شما تشخیص می دهیم
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
عزیزم همین الآن هم دیر است.
کارگران را در ادامه کارخانه باید شریک کرد!
آقایان نماینده


کشت و صنعت .... را دریابید

شنیدیم داره میره خصوصی....

یادمون باشه با هفت تپه و مغان میشه ایران رو سیر کرد

واقعا چه بر سر ایران ما آمد....
واگذاری به بخش خصوصی نیازمند یک بستر تامین اجتماعی قوی و بدون پیچیدگی های فعلی است که تا دهه آتی هم دراین کشور ملوک الطولیفی قابل حصول نیست. سرمایه گذار، کارافرین و کارفرما نباید دغدغه اش اشتغال باشد . ایجاد اشتغال از تبعات فعالیت آنان است. کارخانجات و موسسات واگذار میشوند که بهره وری بالا برود و دولت سبک بال باشد و روی ساختن زیر ساخت ها متمرکز شود . قرار نیست وقتی می توان با 10 نفر کار را انجام داد با 20 نفر انجام شود . مشکل ما نظام تامین اجتماعی فاسد و فرایند ناکارامد بهره مند شده شاغل بیکار شده از حمایت های مالی ، درمانی و رفاهی در ایام بیکاری است. اگر این نظام اصلاح شود هم تولید و اشتغال رونق می گیرد و هم کارفرما به فکر بهره ورری و توسعه کسب کار می افتد . کارگر از کار بیکار شده هم چون دغدغه خاطری برای معاش ندارد، توان و تمایل برای توانمند سازی خود را خواهد داشت .
حالا به کیا دادین که نمی تونین اسمشون رو هم بیارین؟؟؟
خوشم میاد ناف این آقای محجوب رو هم با نمایندگی مجلس بریدن ! ماشالا ۲۰ ساله که تکون نخورده
پاسخ ها
رضا
| Italy |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
مگر براش بده بلاخص با اظهارات گوهر بارشان یادتان هست می گفت امریکا می خواهد دلارهای توی دست مردم را باطل کند از چنین فردی چه انتظاری داری؟
چطور حالا فهمیده اید که کشور را ویران کرده اید آقای محجوب چند دوره شما نماینده مجلس بوده اید و نماینده کارگران بیچاره .آیا نمیخواهید این وطیفه سنگین را به کسی دیگر محول کنید یا بایستی با کفن از مجلس خارج شوید . هرچه قدر خدمت کردید بس است. ما حتی یک سندیکای کارگری نداریم و نمیخواهیم بوجود بیاید. تمامی کارخانه ها که سرمایه ملی هستند بدون انجام کار کارشناسی و ارزیابی صحیح با قیمت نازل فروخته شده است. این یک خیانت بزرگ است.
آخه کسی نیست به حال این کشور دل بسوزونه


هرکی میاد یه وعده الکی صد روزه میده و سر مردم مظلوم و ستمدیده رو شیره انگور میمالونه و هرکاری دلش بخواد میکنه


کسی نیست که بهش بگه داری چیکار میکنی



گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
شركتهاي دولتي واكذار ببخش خصوصي اشتباح بود جونكه اين بخش خصوصي هم نيمه دولتيست كه شركتهاي دولتي ميخرد وهيج كدوم از اينها مديريت خوبي نداشتند بيشر سرمايه هاي اين شركتها حيف ميل شد
مگربحرانی نیست ؟ فکر کنم شماهم همنظرروحانی هستی
باسلام ودرود به همه ایرانیان.اکثر مسؤولین کشورعزیز ما ایران دچار روزمرگی.تنبلی.رخوت.نا کارآمدی.شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
روزمرگی و رخوت نیست بلکه فدا کردن همه ملک و ملت برای منافع شخصی است
اقتصاد لیبرال سرمایه داری که عده ای در دولت به دنبال اون هستند یعنی همین.
خصوصی سازی افسار گسیخته نتیجه ای جز منفعت طلبی و ظلم سرمایه داران و کارفرمایان به کارگران و کارمندان نداره.
اگر مسئولیت شرکت ها و کارخانجات با دولت باشه به هر حال کارگر یا کارمند بیچاره یه جایی برای شکایت و رسیدگی نصفه نیمه داره. اما اگر شرکت ها و کارخانجات دولتی نباشه، مدیران و کارفرمایان هر بلایی که دلشون بخوادسر زیر دستانشون میارن چون اونجا مال خودشونه!!
کارگر و کارمند بدبخت به کجا می تونه شکایت کنه؟! هیچ جا.
کشور ما باید به شکل اقتصاد اسلامی مدیریت بشه، نه کمونیستی و نه لیبرالیستی و سرمایه داری.... در این 40 سال هرگز اقتصاد اسلامی به صورت کامل اجرا نشده.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
اقتصاد اسلامی چیست؟میشود انرا توضیح دهید .
رضا
| Italy |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
الان بخواهی یک مشت شعار ایدیو لوژیک در مدح عدالت محوری به عنوان اقتصاد تحویل می دهند که نه شاخص دارد نه استراتژی تحقق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
اقتصاد اسلامی را لطفا پس از ۱۴۰۰ سال یکی از بزرگان فقه و اقتصاد بصورت روشن بدون روایت روشن توضیح بدهد .
که اگر واقعا هست چرا یک کشور اسلامی بدون نفت نتوانسته گرسنه نباشد ؟
مثل یمن
؟
مهدی
| Germany |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
اقتصاد اسلامی تجارت است که بخوبی هم انجام شده فقط حساب این را نکردیم که اگر دیگران ما را تحریم کنند چه باید کرد!
قابل توجه کسانیکه ادعا میکنند فساد سازمان یافته در سیستم وجود ندارد .
دهها برند منطقه ای و جهانی داشتیم و امثال همین جناب محجوب و دوستانشان با دادن شعارهای احساساتی بدون حساب و کتاب مهر مصادره بنفع کسانی زدند که اصلا از تولید و روابط کار و تجارت هیچ بهره ای نبرده بودند .
کارخانه ها یا نابود شدند مثل کفش ملی و ارج و جنرال و یا درجا زدند مثل مینو و یا باعث کشتار مردم و عقب ماندن صنایع روز دنیا شدند مثل ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو .
سوریه و لبنان و فلسطین و... را ول کنید ایران را درست کنید
نماینده همه دوره های مجلس می گوید قوانین غلط است. راست می گوید ولی کی باید اصلاح کند؟ ای کاش کدخدای سابق روستای من در مجلس بود.خیلی می فهمید چون تمام اهالی روستا را دوست داشت
در ... هم همین مسئله باعث ناراحتی و نارضایتی کارکنان شده الان ۹ ساله مخابرات واگذار شده ما از خیلی از حقوق قانونی خود که در آیین نامه خود شرکت و اساسنامه هم آمده محروم هستیم کارکنان دولت هر سه سال یکبار گروه میگیرن ما الان ۳ گروه شغلی طلبکاریم اما هیچ کس پاسخگو نیست
با سلام ودرو دبی پایان برشهیدان راه حق و روح پرفتوح امام خمینی و همه ی هموطنان عزیز.بیشترمدیران و مسؤولین کشو رنالایق تنبل.تن پرور.کم تحرک.بی قید.هستند ودچار نوعی رخوت .سستی و روزمرگی و بی انگیزگی شده اند و ودارند به کشور.به مردم.به شهیدان.وآرمان ها ی امام و انقلاب خیانت می کنند.
سلام متاسفانه هر چه همان اوایل گفتیم کسی گوش نکرد. اصل ۴۴ کاملا اشتباه است نه اینکه متن آن ایرادی داشته باشد بلکه پایه و اساس آن در اقتصاد دولتی و فرهنگ عمومی ضد خصوصی سازی ما قابل پیاده سازی نیست. همچنین روزهایی پیش‌بینی می‌شد. باز هم میگویم و میگوییم (از نظر دانشگاهی و علمی) که به هیچ عنوان فایده ای ندارد چون مستلزم جراحی فرهنگی و خانوادگی بزرگی است که از توان این نسل کنونی و نسل بعد حتی خارج است. دوست ندارم نفوس بد بزنم و مایوستون کنم ولی واقعیتش خصوصی سازی صوری در ایران جواب نخواهد داد چون خود مردم ما به مفت خوری و منتظر دست دولت بودن عادت کرده اند.
ناکارآمد مثل دهها سال قبل
مساله اصلی دانش و تخصص است که ندارید
نبود دموکراسی و شفافسازی منجربه مافیا شده است
آقای محجوب به مردم نادرست نگویید مشکل کیان تایر حل شد ؟ کی؟ چطور؟ اگر کسی در سطح کشور لاستیک کیان تایر دید و یا یک نمایندگی فروش دید جایزه دارد.کیان تایر اولین تولید کننده ی لاستیک در ایران بدلیل مثلا خصوصی سازی و کم کاری های شما و نمایندگان شورای اسلامی این شرکت که هر کدام سر بزنگاه با رقم بالایی از پاداش پایان خدمت خودشان را بازنشست یا باز خرید کردند که کارگران با سابقه ی آن شرکت این رقمها را به خواب هم ندیده اند،کیان تایر را نابود کردید.یادتان رفته نماینده ی این شرکت که به شورای عالی کار رسیده بود و یک دور هم توسط اصولگراها کاندید مجلس شد هیچکس نمیتوانست حتی بازنشستش کند چون در شورای عالی کار بود و کسی زورش به او نمیرسید.کارگران کشور هم چشمشان به این نماینده در شورای عالی کار بود تا در مقابل کارفرما بایستد.!!!
شما به عنوان عضو دائمی غیر منتخب کارگران که در چند دهه ی اخیر مدام به اسم کارگران در مجلس جا خوش کرده اید .نمی خواهید جا را برای جوانان ،حتی مثل خودتان جا باز کنید. فکر نکنید اگر کارگران در مقابل شما چیزی نمیگویند یعنی حافظه ی تاریخی ندارند.کم با شعور کارگران بازی کنید .تابناک اگر صداقت دارید منتشر بفرمایید.
به ما بدبختا سهام فروختن و خصوصی سازی کردن و بعدش گفتن شرمنده.این شرکت ورشکست شده.تابناک وکسایی که میخواین مردم باور کنن که شما طرفدار اونا هستین -چرا تو این 10-15 سالی که به مردم سهام فروختن-اونم با قیمت بالا و بعدش پولشونو خوردن-هیچ گزارش نمیدین-فقط که کارکرا ضرر ندیدن.کی فساد کرده؟خود دولت املاک دولتی رو به مردم میفروشه و بعدش اعلام ورشکستگی میکنه-مالکین مثلا ما هستیم که دولت پولمون رو خورده-همه هم میدونن و هیچ روزنامه ای هم صداش رو در نمیاره و هر روز هم در رسانه ها مردم رو فریب میدن که بیاین سهام بخرین.اونایی که ضرر کردن علتش این بوده که از سبدای مختلف سهام نخریدن-اینا دروغه ومیخواین از مردم ساده پولاشونو بگیرین.من سهامدار کارخانجات مخابراتی راه دور ایران هستم که ساختموناش و املاکش کلی قیمت داره ولی هیچ پولی به مردم نمیدن و میگن برین شکایت کنین.من با اون پول میتونستم یه خونه حیاط دار بفرم اما الان به اندازه یه دوچرخه هم پول نمیدن.اصلا خصوصی سازی یعنی چی
همین دیگه، وقتی فرت فرت همه چیزو میدن بخش خصوصی نتیجش میشه همین، دولت خودش عرضه بنگاه داری نداره؟؟؟ دولت بانکها رو که بدبخت کرد، مردم رو هم بدبخت کرد با طرحهای واگذاری بنگاهها به بخش خصوصی
بنده نعمت هستم و با همه کامنتهای دوستان مخالفمو با برخی بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
دقیقا حق با شماست نعمت خان
مهدی
| Germany |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
پس پیشنهاد به تابناک بدین که بخش کامنت را ببندد!
فکر می کنید با سر را توی برف کردن مسائل مملکت حل میشه!؟
خدا خیرتان بدهد
همه پول میره جیب پیمانکار
ی عده مهندس و کارگر هم نصف حقوق بیشترین کارو میکشن
پتروشیمی ها که مهد انسانهای باسواد وتحصیلکرده ونخبه ها بودن تبدیل شدن به جایی برای پرسه زدن نیروهای که با۲سال سابقه بعضا سرپرست واحدهایی میشوند که درزمان نفتی ها ودرچارت نفت حداقل میباید شخصی با۱۸سال سابقه وگرید۱۷برروی آن سمت باشد..درعجبم کسی برروی شاخه ای بنشیند وزیرپای خودرا ببرد
وقتی به مردم گفتند که حق شما را این سرمایه داران و کارخانه دارها خوردند و تبلیغ سیستم دولتی خوب است را کرده اند نتیجه میشه این که هیچ کارگری کار نکند و در سیستم دولتی ساعت مفید کار کمتر از بیست دقیقه در روز شود. در دین اسلام روایت های زیادی درباره اینکه کارگر مومن باید کار حلال کند را داریم اما فقط به کارفرماها حمله کردند که حق شما را این افراد ثروتمند خوردند . اوایل انقلاب همه جا را دولتی کردند و بعد از چهل سال فکر خصوصی سازی افتادند . باید در این کشور تفکر خصوصی ایجاد شود بعد خصوصی سازی انجام شود .
آقای محجوب من یک میلیون و نیم حقوق میگیرم و بیش از سه میلیون خرج ماهانه دارم چکار کنم . زنم طلاق بدم بچه هام چکار کنم . دولت سبد کالا دویست هزار میده بدون میوه و وسایل مدرسه و لباس و ساید خوراکی ها .... به خدا اگه حقوق سرماه منو ندهند سکته کنم ... شما که بیش از ده میلیون میگیرید ....
شما که سالها سنگ حمایت از کارگر را جلوی کارفرمایان و رانت خواران بخش خصوصی به سینه میزنین کمی از ماحصل تلاش خود بگویید
تاریخ شهادت خواهد داد که عده ایی فرصت طلب برخی به اسم خصوصی سازی صنایع و معادن و هر آنچه که در این مملکت ارزش دارد را به نام خود کردند باید کلیه صنایع و معادن عمده که خصوصی اعلام شده اند هر چه سریع تر ملی اعلام شود . هر کسی مخالفت کرد با وی برخورد گردد.
این حرف شما راده سال پیش زدم این کار نه تنها نفی برای مملکت نداشت بلکه تولید سرنگون کرد
اکثرا مشکلات آقازاده ها و فامیل بازیهاست مثلا عنوان مشاور را نگاه کنید ببینید مشاور وزیر کی ها هستند
بخش خصوصی واقعی هم هرگز چنین کارخونه هایی ر نمیخره با اینهمه بدهکاری پولش رو جایی سرمایه گذاری میکنه که سود داشته باشه بهر حال اگه بخره باید به سودرسانی برسونه که هیچ حمایتی از طرف دولت نمیشه نه نیتونه تعدیل نیرو بکنه نه از فروشش هیچ حمایتی میشه و راحت شکر وارد میکنن تا اون نتونه بفروشه
بحث اصلی اینه که سلطان واردات شکر اجازه نداد این کارخانه تولید داشته باشه و به نحوی واگذار شد که کارخانه به تعطلی کشانده بشه و این نشان دهنده عمق فساد است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار