بازدید 7529
۳

جزئیات اجرای طرح سراسری طرح کاهش از فردا

اجرای سراسری طرح «کاهش آلودگی هوای شهر» در سطح تهران که به طرح «کاهش» معروف است، سرانجام از فردا در سراسر پایتخت اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 23 November 2018
اجرای سراسری طرح «کاهش آلودگی هوای شهر» در سطح تهران که به طرح «کاهش» معروف است، سرانجام از فردا در سراسر پایتخت اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، همه ساله در نیمه دوم سال طرح تشدید برخورد با خودرو‌های آلاینده و فاقد معاینه فنی با جدیت بیشتری در سطح تهران و بسیاری دیگر از شهر‌ها به مرحله اجرا در می‌آید و دلیل آن نیز سرما و احتمال بروز پدیده وارونگی هوا است، همان پدیده‌ای که بار‌ها و بار‌ها سبب تعطیلی مدارس و هشدار برای عدم تردد غیر ضروری در شهر‌ها و معابر شده است.
امسال، اما مدیریت شهری چندماهی زودتر به فکر چاره اندیشی در این باره افتاد و به همین دلیل اجرای سراسری طرح کاهش را که فاز نخست آن چند سال قبل در محدوده طرح زوج و فرد اجرایی شده بود در دستور کار قرار داد. اجرای این طرح، اما نیازمند تامین زیرساخت‌ها و امکانات لازم بود که در همین راستا نیز شهرداری تهران ده‌ها دوربین را برای ثبت تخلف خودرو‌های فاقد معاینه فنی خریداری کرده و در نقاط مختلف شهر به خصوص ورودی‌های شهر تهران نصب کرد.
با فراهم شدن زیرساخت ها، بنا شد تا از ابتدای آبان ماه طرح کاهش به شکل سراسری و شبانه روزی در تهران اجرا شود و به همین دلیل به خودرو‌های مختلف فرصت داده شد تا برای دریافت معاینه فنی خودرو در فرصت باقی مانده تا ابتدای آبان ماه اقدام کنند، اما ازدحام جمعیت در مراکز معاینه فنی و معطلی چندین ساعته شهروندان برای دریافت آن، سبب مداخله پلیس شد و در نخستین اقدام، پلیس پایتخت برای رفاه حال مردم اجرای این طرح را دو هفته به تاأخیر انداخت.
تاخیر در اجرای طرح کاهش، اما مراکز دریافت معاینه فنی را خلوت نکرد، به طوری که در پایان مهلت دوهفته‌ای نیز همچنان صف‌های طویل در مقابل بسیاری از این مراکز تشکیل شده و شمار قابل توجهی از رانندگان همچنان موفق نشدند تا معاینه فنی معتبر دریافت کنند. این بارهم پلیس وارد عمل شد و گرچه در پایان موعد دوهفته، ۱۵ آبان ماه اطلاع رسانی چندانی در مورد اجرای طرح مطرح نشد، اما یک هفته بعد از آن سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت اعلام کرد که از شنبه سوم آذرماه طرح برخورد با خودرو‌های فاقد معاینه فنی در سراسر تهران اجرا می‌شود.
بر این اساس، دوربین‌های ثبت تخلف تردد بدون معاینه فنی در نقاط مختلف تهران به ویژه مبادی ورودی تهران نصب شده و علاوه بر آن دوربین‌های دیگر ثبت تخلف نیز امکان جریمه خودر‌های فاقد معاینه فنی و معاینه فنی معتبر را خواهند داشت و بر اساس قانون، باید ۵۰ هزار تومان به ازای هر روزی که ترددشان از سوی دوربین‌ها ثبت شده، جریمه پرداخت کنند.
از سوی دیگر گرچه تخلف تردد بدون معاینه فنی از سوی دوربین‌ها ثبت می‌شود، اما مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در اجرای این طرح حضور داشته و نسبت به برخورد با خودرو‌های با پلاک مخدوش اقدام خواهند کرد، ضمن اینکه به گفته رییس پلیس پایتخت بسیاری از دوربین‌های ثبت تخلف نیز به تکنولوژی مجهز هستند که امکان تشخیص پلاک مخدوش را دارا هستند.

به گزارش ایسنا، طرح سراسر برخورد با خودور‌های فاقد معاینه فنی اعم از خودرو‌های شخصی، عمومی، نظامی، دولتی و ... از شنبه سوم آذرماه در سراسر تهران کلید خواهد خورد و به نظر نمی‌رسد دیگر تمدیدی برای اجرای آن وجود داشته باشد، در همین راستا باید تمامی خودرو‌ها اعم از تولید داخل و خارج که چهارسال تمام از تولیدشان گذشته نسبت به دریافت معاینه فنی از مراکز معتبری که به سامانه سیمفا متصل است اقدام کنند. البته با توجه به فعالیت سامانه یکپارچه معاینه فنی در سراسرکشور می‌توان مجوز‌های معاینه فنی را از مراکز معتبر در دیگر شهر‌ها نیز دریافت کرد. رانندگان خودرو‌های پلاک شهر‌های دیگر نیز باید توجه داشته باشند که این قانون شامل آنان نیز شده و باید حتما برای تردد در معابر تهران معاینه فنی معتبر داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
تجربیات، قرائن، شواهد و سوابق نشان می دهد عرضه و لیاقت انجام هیچ کاری را بدرستی ندارید.
بنویسید طرحی دو طرف سود جهت اخاذی از مردم نه برای جلوگیری از آلودگی هوا!!!!! اگر قصدی برای جلوگیری از آلودگی هوا داشتید اول از همه فکری به جال اتوبوس های شرکت واحد، کیفیت بنزین و گازوییل و خودروهای وطنی می کردید.
مشکل اصلی امسال کیفیت بنزینهای تولیدی هست که بوی گازوییل میده نه بنزین. این کارا صرفا پاک کردن صورت مساله و انحراف افکار عمومیه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان