بازدید 8749

راه سوریه برای ایرانی‌ها باز نیست

کد خبر: ۸۵۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 23 November 2018

با وجود حضور ایرانی‌ها در سوریه برای بازسازی و تجهیز آرامگاه‌های زیارتی در این کشور، رییس سازمان حج و زیارت گفت: فعلا برنامه‌ای برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، حدود شش سال پیش با تشدید درگیری‌های داخلی در سوریه و پس از ربوده شدن تعدای از شهروندان کشورمان، اعزام زائران و سفرهای هوایی و زمینی ایرانی‌ها به آن کشور با مصوبه شورای امنیت ملی متوقف شد و دفتر نمایندگی وزارت خارجه ایران در سوریه نیز تعطیل شد. از سال ۱۳۹۵ دولت سوریه با آرام شدن نزاع‌های تروریستی در بخش‌هایی از این کشور از جمله دمشق، از دولت ایران درخواست کرد اعزام زائران ایرانی را از سر گیرد. شرط ایران ارائه طرح امنیتی از سوی دولت سوریه بود که تا کنون تحویل داده نشده است.

سازمان حج و زیارت حدود یک سال پیش پس از سفر هیاتی از نهاد گردشگری سوریه به ایران و راه افتادن زمزمه از سرگیری اعزام‌ها و سفر ایرانی‌ها به آن کشور، صراحتا اعلام کرد: این سازمان، امکان‌سنجی برای اعزام زائران به سوریه را در دو سال اخیر پیگیری کرده و نتیجه اینکه هر گونه اعزام زائر به این کشور مستلزم آماده بودن شرایط، علی‌الخصوص پیوست‌های امنیتی و مهیا شدن بسترهای خدماتی مناسب و اطمینان‌بخش است.

اینک که ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران تجهیز زیارتگاه‌های سوریه را با اعزام هنرمندان و مهندسان ایرانی در دستور کار قرار داده و در حال ساخت مهمان‌سرایی در دمشق است، رییس سازمان حج و زیارت کشورمان در پاسخ به این پرسش ایسنا که دستور ویژه‌ای برای از اعزام زائران وجود دارد؟ گفت: فعلا برنامه خاصی نداریم.

حمید محمدی اظهار کرد: موضوع سوریه چندین سال است که مطرح شده ولی باید مسائل امنیتی آن بررسی شود که طبق معمول درحال بررسی است. باید ببینیم به کجا می‌رسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر