بازدید 14954
بهرام پاسایی در گفت وگو با «تابناک»؛

وقتی مافیای خودرو، طرح ساماندهی بازار خودرو را به نفع خود تغییر می‌دهد!

طرح ساماندهی بازار خودرو که در اردیبهشت ماه سال جاری،کلیات آن تصویب شده بود،انگار بنا نیست به سر انجامی برسد؛این طرح که دلیل شرایط اقتصادی کشور،شش ماه مسکوت مانده بود، هم اکنون در کمیسیون صنایع آنچنان تغییر پیدا کرده است که به گفته طراحانش، دچار تغییرات ساختاری شده به گونه ای تصویب آن با تغییرات انجام شده نه تنها به نفع مردم نیست که به زیان آنهاست.
کد خبر: ۸۵۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 21 November 2018

طرح ساماندهی بازار خودرو که در اردیبهشت ماه سال جاری،کلیات آن با رای 205 نفر از نمایندگان مجلس تصویب شده بود،انگار بنا نیست به سر انجامی برسد؛این طرح که به دلیل نوسانات ارزی و شرایط اقتصادی کشور،شش ماه مسکوت مانده بود، هم اکنون در کمیسیون صنایع و معادن آنچنان اصلاح و تغییر پیدا کرده است که به گفته یکی از طراحانش، دچار تغییرات اساسی ساختاری شده به گونه ای که اکنون تصویب آن با تغییرات کنونی نه تنها به نفع مردم نیست که به زیان آنهاست.

بهرام پاسایی، طراح این طرح در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: گویا در بحث خودرو، دلیل عمده مشکلات خلأ قانونی است. ما طرحی برای این منظور به مجلس آوردیم و در دوم اردیبهشت این طرح در مجلس با فوریت به تصویب رسید، ولی با شش ماه دیرکرد به صحن بازگشت، حال آنکه کمیسیون موظف بود، این طرح را ظرف یک ماه به صحن بیاورد، ولی هم اکنون دو ماه از آن تاریخ گذشته و خبری از آن نیست؛ بنابراین، تا زمانی که قانونی برای خودرو نداشته باشیم، این وضعیت درست نخواهد شد و نمی توان با این وضعیت، با این مافیا مبارزه کرد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: شعار خودروسازها این است که ما با این صنعت اشتغال ایجاد کرده ایم، ولی هنگامی که صحبت های سخنگوی انجمن قطعه سازان را می شنویم، می بینیم، آنان حدود 15 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکارند؛ معنی این آن است که خودروسازان نه تنها اشتغال ایجاد نکرده اند، بلکه حقوق کارگران قطعه ساز را نیز نپرداخته اند، حال آنکه خودروساز خودروهای خود را پیش فروش کرده و پول آن را نیز از قبل گرفته است.

وی در خصوص طرح ساماندهی بازار خودرو نیز افزود: متأسفانه خواسته اصلی طراحان در کمیسیون کاملا تغییر یافته است. یکی از اصلی ترین خواسته های طراحان این بود که سقف تعرفه واردات به سال قبل بازگردد تا فضای مختصر رقابتی هم که وجود داشت بسته نشود و شاهد این میزان انحصار نباشیم؛ اما کمیسیون این ماده را برای دولت آزاد گذاشته تا هر میزان که می خواهد سقف بگذارند، در حالی که این اساسا نیاز به قانون ندارد.

وی همچنین یادآور شد: ما در این طرح گفته بودیم که سقف تعرفه ها باید سالی 5 تا 10 درصد کاهش پیدا کند تا در پایان برنامه بیست ساله، به 20 درصد برسد که این هم توسط کمیسیون حذف شد. مورد دیگر حذف عوارض بر روی خودروهای هیبریدی بود که در جهت حمایت از هوای پاک و محیط زیست بود اما این مورد نیز نیز توسط کمیسیون حذف شد.

پیشنهاد دیگر ما این بود که با توجه به عملکرد ضعیف خودروسازی ها در بخش خدمات و ایمنی، بعد از وقوع حادثه، کارشناسان اگر تشخیص دادند خودروساز مقصر بوده، باید هزینه آن را پرداخت کند، ولی این ماده هم حذف شده و زمان آن را تا پایان زمان گارانتی در نظر گرفته اند.

اکنون پرسش این است: اگر ایربگ یک خودرو پس از یک سال در حادثه ای عمل نکرد، مقصر کیست؟ چون راننده که نمی تواند باشد، پس حتما تقصیر خودروساز خواهد بود!

وی گفت: هم اکنون مسائل اصلی مطرح در این طرح، عملا از بین رفته و طرح بی خاصیت و حتی به ضرر مصرف کننده تغییر پیدا کرده است. البته ما پیشنهاد اصلاحی دادیم و از آنجایی که نماینده ها به این موضوع واقفند، به مشکلات جامعه و قیمت های افسارگسیخته خودرو و عدم پاسخگویی خودروسازها احتمالا بتوانیم در صحن رأی گیری کنیم.

وی در پایان ادامه داد: گویا لابی های خودروسازی به راحتی توانسته اند، فضای کمیسیون صنایع را به نفع خود تغییر دهند و این نشان می دهد، قدرت مافیا در کشور به چه میزان بوده و چقدر می تواند در مجلس نیز نفوذ داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷۲
عامل اصلی التهاب بازار عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان است، لذا نمی‌توان هم با خلف وعده بازار را ملتهب کرد و هم انتظار داشت بر اساس قیمت‌های بازار خودرویی که خود تولیدکنندگان موجب التهابش شده‌اند قیمت‌ها را افزایش داد .
بی‌ثباتی بازار، افزایش نرخ ارز، تورم، بدهکاری و . . . فقط گریبان‌گیر خودروسازان نیست و عموم مردم را شامل می‌شود لذا خریداران نبایستی متحمل ضرر چندبرابری شوند.
اگر خودروسازان کمبود قطعه دارند چرا در بازار آزاد به هر تعداد ماشین با قیمت آزاد موجود است؟ این قیمت ها از کجا می آید و ضمن اینکه اگر مشکل عدم تحویل خودرو قطعه و تحریم است با آزاد سازی قیمت خودرو آیا مشکل حل می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
خودت رو خسته نکن. مشکل هز مردمه که پیش پیش میرن عین زامبی خودرو ثبت نام میکنن....
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
تنها راه نخریدنه
این جعبه های آهنی جز مردم کشور خودمون جای دیگه خریدار نداره که بخوان صادرات کنن، پس یه مدت نخرید یا به اندازه ضرورت خرید کنین تا نه دولت نه دلال تو هیچ زمینه ای نتونه تو این بلبشو ازمون سوء استفاده کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
از این نماینده ها آبی برای مردم گرم نمیشود. باید در انتخابات بعدی به افرادی به غیر از اینها رای بدهیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
کاااملا موافقم
حسن
| Netherlands |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
خودرو سازان با عرضه کم باعث افزایش قیمت خودرو در بازار می شوند.
بعد داد و بیداد راه می اندازند که قیمت کارخانه به صرفه نیست و باید به قیمت بازار نردیک شوند.
در مرحله نهایی باقیمت ساختگی که خود عامل ایجاد آن هستند رقابت نموده و با بالاتر بردن قیمت کارخانه طوری که از قیمت بازار کمتر باشد اقدام به فروش خودروها به مردم می کنند.

این فریب کاری باید جایی متوقف شود.
داد از بیداد ..
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
وقتی رئیس انجمن قطعه سازان هم زمان رئیس هیئت مدیره ایتراک (شرکت زیر جموعه ایرانخودرو و آرمایش قطعات) باشه همینه دیگه ..
کجای دنیا قطعه ساز هم زمان بالاترین مسئول تاییید قطعات هم هست!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
بابا یه میلیون بار گفتم باز میگم نخرید این خودروهای .... مگه حرف تو کله کسی میره بزنم با یه مشت این کامپیوترو خورد خاکشیر کنما
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
ایران قربان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
برادر عزیزی که گفتید نخرید .... به شما و دوستان بزرگوار هم نظر شما عرض کنم والله از سر دلخوشی نیست که به خرید این ماشینا رضایت می دیم. با حقوق کارگری و بعد از سالها شرمندگی در مقابل زن و بچه ها ، مجبوریم که حتی همین خودروهای بی کیفیت رو هم با کلی بدبختی و قرض و وام ثبت نام کنیم تا بعد از سالها به آرزوشون برسند که اونم با خبرهایی که می شنویم باید تو خوف و رجا به سر ببریم که آیا بالاخره می تونیم ما هم صاحب ماشین بشیم یا نه، اگه گرونش کنند که بعد از این همه امیدواری، واقعا دیگه نمیتونم سرم رو جلو زن و بچه بلند کنم. خدایا خودت رحم کن
چرا شورای رقابت را حذف کردند؟

آیا حقیقت دارد رئیس انجمن قطعه سازان عضو هیئت مدیره ایتراک است؟ ( در این صورت آیا این صحیح است که کسی هم رئیس قطعه سازی باشد هم بالاترین مقام تایید قطعات و هم خواهان افزایش قیمت خودرو؟؟؟!!!!!)
یکی لطفا پاسخ دهد وقتی خودرو سازان عزیز با حواشی و سر و صدای زیاد عنوان می کنند ما خودروی صددر صد ایرانی و داخلی را ساختیم و دم از خودروی ملی می زنند.
آن وقت اصلا ارز بری خودروی ملی برای چیست؟ پس چرا میخواهند گران کنند؟ مگر ارز دولتی نگرفتند؟ مگر معافیت گمرکی نگرفتند؟ یوزانس نگرفتند؟ حالا نوبت جیب مردم است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طبق ماده4 آئین‌نامه حمایت از مصرف کنندگان خودرو ملاک محاسبه قیمت خودرودر قرارداد های پیش فروش عادی قیمت مصوب در زمان مندرج در قرارداد هست .به این معنا که خودرو ساز قانونا نمی تواند دعوتنامه ی شما رو حبس کرده تا با قیمت بالاتر حساب کند.واگر چنین اتفاقی بیفتد می توانید با کپی قرارداد و این آئین نامه به سازمان صنعت معدن تجارت شهرتان از خودرو ساز شکایت کنید. لطفا نگذاریدبا عدم اطلاع هموطنان گران فروشی انجام شود.
سلام تا کجا افزایش قیمت تا کی تا چه قیمتی ، چرا همه شدند هم صدا با این دوتا خودروساز ،چرا کسی نیست به داد ما قشر کارگر برسه اخه صدای نارضایتی ما از از این دوتا خودروساز به گوش کی برسانیم ،بخدا قسم که این متن دارم با چشمی پر از اشک می نویسم بخدا فشار زندگی دیگه برام قابل تحمل نیست ،چون وام گرفتم ماشین بخرم باهاش کرایه کشی کنم قیمت ماشین رفته بالا دارم از پول وامم قسط خودش با خرج زن بچه ام میدم به والله به ته ته ته خط رسیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
چرا هیچ کی به داد ما نمی رسه؟؟؟؟؟ به خدا زن و بچه ما هم حسرت یه مسافرت راحت دارند تا کی با اتوبوس و ..... آخه. والا اگه خودشون و خانوادشون یک ماه فقط یک ماه بدون وسیله شخصی بتونن سر کنند.
ما خودروسازی نخوایم کی رو باید ببینیم،جون مردم هم مگر بازیچه شماست
پاسخ ها
مصطفی قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
فقط کافیه همت کنیم و خرید رو تحریم کنیم فقط همین به همین سادگی
وحید
| Hong Kong |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
حدود چند سال پیش فکر کنم دوره ریاست جمهوری مرحوم هاشمی بود یک بحثی در تلوزیون بود سر خودرو که یکی از طرفای بحث یک استاد دانشگاه بود و طرف دیگر از نمایندگان خودرو ساز . خوب یادمه که استاده ادعا کرد که من معتقدم اون پولیکه سایپا از ملت می گیرد و پراید تحویل مردم میدهد را اگر به کره بدهیم همون ماشین و شاید بهتر از اونو بما میده و از پول باقیمانده هم میتونیم کارگرا و مهندسین کارخانه را هم تو خونه هایشان بنشانیم و به انها حقوق بدیم ...!!! یعنی تا این حد شما خودروی بی کیفیت را گران می فروشید !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
خالی بندی در حد لالیگا آقا وحید! پراید در زمان هاشمی؟ خخخخ
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
مخاطب ناشناس 19:40، مرحوم هاشمی سال 72 تا 76 هم رئیس جمهور بودند. اگر شما دچار فراموشی شدین باید عرض کنم که پراید سال از سال 72 توسط سایپا تولید شد.
خودروی ملی رو آتیش باید زد ، حرام خوارها
به وضع ایمنی خودروها معترضیم به گوش همه برسونید لطفا.
پولپرستی در نماینده گان کار آیی و اعتماد را در آنها از بین برده است . دولت هم که حال و روزش مشخص است. به نظر من مردم باید به صحنه بیایند و اعتراض خود را به هر طریق که با قانون منافاتی نداشته باشد اظهار کنند. مثل نصب پلاکارد برای اعتراض به خودرو ساز ها در اماکن عمومی یا روی ماشین های خود تجمع در چلوی خودرو سازی ها و....
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
اتفاقا مردم به صحنه آمدند و خودروهای لگن را تا دو سال بعد پیش خرید کردند
دادستان کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
واقعا کجاست؟؟؟؟
خلایق هر چه لایق...خرید مردم و عدم تحریم خرید دست هزاران دزد و دلال رو بازتر میذاره...
از این به بعد در نماز جمعه بعد از مرگ بر آمریکا و اسراییل، مرگ بر سایپا و ایران خودرو هم اضافه کنیم چون ظلمی که اینا به مردم میکنن کمتر از آمریکا و اسراییل نیست
این خودرو ها ارزش بکار بردن کلمهٔ مافیا را ندارند
انصافا نباید این آشغالها را خودرو نامید
كجاي اين کشور مافيا نداره.
پاسخ ها
ضد خصولتى
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
مافيا مى سازند تا كنترل همه چيز دست خودشون باشه. غافل از اين كه در فساد، از نقطه اى به بعد، اين مافياها كنترل كشور رو به دست مى گيرند
مافیا یا آقازاده ها ؟

هر که بگندد نمکش میزنند
وای به روزی که بگندد نمک

وقتی مافیا تو مجلس نفوذ کرده باید فریاد وا مصیبتا سر داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
کاااملا موافقم
تو خبرهای دیروز مطرح شد که مدیر عامل نیسان_رنو در ژاپن که اون شرکت رو از ورشکستگی نجات داده اخراج شده چرا افرادی مثل اون رو استخدام نمیکنیم تا صنعت ما هم بروز بشه و هم مردم استفاده شو ببرن و هم خودرو سازها این همه زیان انباشته نداشته باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
خدا خیرت ات بده اون بیاد دیگه اجازه مونتاژ آشغال به اینها نمیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
دوست عزیز بر کناری مدیر یاد شده مربوط به بلاد کفر است که مردم محلی از اعراب ندارند
ضد خصولتى
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
موافقم! نه تنها بايد استخدامش كنيم ، بلكه بايد به او مدال و شهروندى افتخارى بديم در اين كشور، چون اخراج نشده بلكه زندانى شده به اتهام فرار و فريب مالياتى. ! خلاصه اگر از نظر تخصص از مديران ما سر بوده، در تعهد بايد بياد پيش مديران ايرانى يك دوره كامل ببينه!
عین سلطان سکه چند نفر از این سران مافیا رو اعدام کنید همه چیز درست میشه.
پاسخ ها
مخالف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
با اعدام و قتل و خونريزى فقط جامعه خشن تر مى شه. بايد ريشه فساد و تبعيض رو سوزوند.متمدن باشيم . قرون وسطايى شديم كه اين بلاها داره سرمون مياد.
چهل ساله این مافیا داره از خون مردم ارتزاق میکنه و تاوان اون رو مردم میدن
دوستان عجولاه نظر ندهید...خودرو سازی صنعت قدرتمندی است..اشتغال فراوانی انجام داده ..نباید برای خارجی ها خوش رقصی کنیم...
پاسخ ها
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
ببند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
شما نرقص.... من فعلا قرم میاد....خباثت تا چه حد گرفته تو رو....
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
لطفا یک بار هم که شده شهامت به خرج بدین و هزینه ای که هر ساله خودروسازها به اقتصاد این کشور تحمیل میکنن محاسبه کنید و مقایسه کنید با بقول شما اشتغال ایجاد شده بعد بیاین اینجا حرفای پوپولیستی بزنین. ضمنا ممنون میشم اگر کلمه قدرتمند رو تعریف کنین تا ما هم بدونیم منظورتون از صنعت قدرتمند چیه که با دو تا کلمه حرفهای رئیس جمهور آمریکا همه دم از ورشکستگی میزنن و چشمشون به جیب مردم میفته
تنها عامل گرانی خودرو در بازار آزاد دوگروه بزرگ خودروساز ایران خودرو وسایپا هستند اگه خودروهای ثبت نامی 13 ماه پیش به بعد را به موقع تحویل میدادند الان اختلافی بین خودرو نمایندگی وبازار وجود نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
کاااملا موافقم
دولت حامی مستضعفان نیست حامی مستکبران وگردن کلفتان است
پاسخ ها
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
با همين حرفهاى شعارى مثل مستضعف و مستكبر به اين روز افتاديم. بسه ديگه! اين اصطلاحات رو ديگه به كار نبريم. معنى اين شعارها ديگه براى ما عوض شده.
با پول خون مردم اشتغال ایجاد کردن، خدا ریشه ظلم را بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
موافقم
واى بر ما، واى بر شما!
با سلام
سوالی که برایم پیش آمده اینست که: چرا با وجود جو نارضایتی که خودروسازان در میان مردم ایجاد کرده اند، نهادهای نظارتی مانند تعزیرات و مدعی العموم و سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی بیت رهبری و شورای عالی امنیت ملی و .... قوه قضائیه دخالتی در این قضیه نمی کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
مثل روز روشنه.شما بعد از چند ده سال نفهمیدی هنوز؟؟
چون برخی از این منبع کسب درآمد می کنند
کمسیون صنعت و معدن همه اعضای انها نماینده خودرو سازان میباشند نه نماینده مردم که حتی عوارض گمرکی ماشینهای هیبریدی را صفر نکرذنند فکر سلامتی مردم هم نیستند نمیدانم فکر چی هستند البته فکر لابی برای خودشان هستند بهرحال ما مردم کشور شاید متوجه نیستیم البته خودشان ( نماینده گان) انقدر در مادیات غرق هستند که ........
من موندم اگه مردم یکسال و یا دو سال هیچ خودرویی ثبت نام نکننن... همه چی حل میشه... چرا اینقدر منتظرید دولت کاری بکنه... بابا خودروساز دولتیه... شما نباید بخرید... قبول کنید که مردم کم شعوری هستیم... دنبال چیز دلیل دیگه نباشید...
كارشناسان ايرانخودرو ماهي ٨ ميليون و رئيسان ايران خودرو حدود ١٢ ميليون و مديران بالاي ٢٠ ميليون حقوق ميگيرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
برارد من این حقوقها که شما عرض فرمودید پول تو جیبی برایاین آقایون.این حقوق 8 تومن و ده تومن رو الان دارند کارگران و سرپرستان نه حتی مدیران کارخانه های فولاد دولتی و گندله سازی می گیرند.باور نداری بیا بهت نشون بدم
خودرو سازان و همه تولید کنندگان خدمتگزاران کشورند و باید خدماتشان ارج نهاده شوند. بنده با تجارب فراوانی که در عرصه انقلاب دارم وجود هرگونه مافیا را تکذیب میکنم. الان در کجای دنیا پراید و پژو و... به این راحتی در دسترس است؟ کشورهای دیگر مردم مجبورند بخاطر خودرو وابسته و استعمار غرب شوند ولی ما مستقلیم. همین ماشین تویوتا چندوقت پیش اعلام کرده که بخاطر اشتباهی کوچک در بدنه مصرف سوخت خودرو مقدار کمی افزایش دارد و مجبور شدند ماشینها را پس بگیرند و به مردم بیچاره ماشین جدید بدهد. ولی تابحال این اشتباهات برای ماشبن های ما پیش نیامده و این نشاندهنده پیشرفت ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
حالت خوبه؟چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
احسنت.اسم تو بهلوله؟
باید در خودرو سازی شفاف سازی از لحاظ سهامدار بودن مشخص بشود .آنانکه سهامدار اصلی هستند عامل گرانی و لابی گری و نابسامانی در این صنعت مسئولین ، بانکهای خصوص و غیر ..................................... هستند . بانک مرکزی و وزارت صنعت میبایست اعلام نماید آیا اشخاصی که بدهی بانکی کلان دارند نیزدر این صنعت وجو دارد یا خیر .در کشور تا ارز گران میشود همه متضرر میشوند در صورتیکه با نرخ قبلی ارز قطعات وارد کشور شده است ولی نرخ ارز وقتی که پائین میآید همه سکوت اختیار کرده و تولید را کم میکنند. بدهی خودرو ساز به بانکها مربوط به چه سالیست .بدهی خودرو ساز به قطعه ساز مربوطبه چه سالیست .وفقط دستمزد کارگران است که در این بخش مشغول بکار هستند طبق قانون کار است نه طبق نوسانات ارزی .خودرو سازان که نه حرف دولت را گوش میدهند ونه حرف سازمانهای نظارتی و غیر........................ بهتر است دولت دیگر به آنان کم نکند و تصمیم جدید تری را برای آن بگیرد
ایران خودرو و سایپا مانند دو کودک افلیج هستند که والدین آنها یا همان ملت ایران مجبورند تا آخر عمر تقاص نقصهای این دو را دهند.خدا به داد ما فقرا برسد.که بیشتر از فقر فرهنگی رنج میبریم.
تعجب داره .میگن مافیا خودرو .مافیا دلاروسکه.مافیا میوه وووبعد به وزیر امور خارجه میتازند که چرا گفتی پولشویی هست .وقتی مافیا خودرو هست اونم هست
تحریم خودرو سازان داخلی
امشب زیر نویس کانال شش نوشته بود هوای تهران اصفهان و چند مرکز استان دیگر خراب است مقصر خودروساران ایرانی و حمایت کنندگان انها (نمایندگان مجلس) میباشند که تغرفه ورود خودرو هیبریدی را صفر نکردنند
قیمت برخی محصولات سایپا 35 تا 45 درصد افزایش یافتمانند نیسان زامیاد تک سوز و دوگانه سوز کاپرا و پادرا
تابناک چرا برای این دست گزارشها که ذینفع زیاد داره، نظرات موافق و مخالف رو برمی داری ولی برای بعضی خبرهای عادی امکان ارسال پاسخ مثبت و منفی وجود داره؟؟؟؟؟!!!!!!! تو هم یه چیزیت میشه ها
بله کاملا درسته، از دست ما مردم عادی که کاری بر نمیاد اگه دستگاهها هم سکوت کنند در ظلمی که خودروسازها در حق مردم بیچاره می خوان بکنن وسااالها سوء مدیریت خودشون رو از جیب مردم بخوان جبران کنند، در ظلمی که به مردم خواهد شد بدون شک سهیم خواهند بود
ای بابا اینقدر دم از مردم مردم نزنید مردم کاره ای نیستند همه برای توجیه کارهاشون همین کلمه مردم رو سر زبون دارند کدوم مردم؟؟؟؟؟؟اگه به مردمه که ٩٠ درصد مردم ناراضیند از شرایط فعلی
تا وقتی مردم برای پیش خرید فرغونی که نه معلومه کی تحویل میدن، با چه قیمتی تحویل میدن یا اصلا همونو تحویل میدن یا نه، صف میکشن و بعدش هم حسرت میخورن که چرا نتونستن ثبت نام کنن، اوضاع همینه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان