بازدید 4924

استرالیا پیمان سازمان ملل درمورد مهاجران را رد کرد

کد خبر: ۸۵۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷ 21 November 2018

دولت محافظه کار استرالیا اعلام کرد این کشور پیمان جهانی سازمان ملل در مورد مهاجران را که پیش از این توسط آمریکا و برخی کشورهای اروپایی رد شده است، مانند انها قبول ندارد و مفاد آن را اجرا نمی کند.

به گزارش ایرنا این درحالی است که صدها نفر از مهاجران غیرقانونی در بازداشتگاههای مانوس و نائورو در اقیانوس آرام منتظر تعیین تکلیف وضعیت خود هستند.

اسکات موریسون نخست وزیر با شرکت در یک کنفرانس خبری به همراه وزیر کشور و وزیرامورخارجه استرالیا تاکید کرد کانبرا این پیمان سازمان ملل را قبول ندارد و خود را متعهد به اجرای آن نمی داند.

وی درباره دلایل این اقدام دولتش گفت: پذیرش این پیمان خطر ورود غیرقانونی به استرالیا را توسط پناهجویان و همچنین فعالیت قاچاق انسان به این منطقه را افزایش خواهد داد.

موریسون معمار سیاست های سختگیرانه استرالیا علیه مهاجران قانونی از سال 2013 تاکنون است و تمام پناهجویان استرالیا در خارج از مرزهای این کشور در دو اردوگاه دور افتاده در جزایر اقیانوس آرام سالهاست که در بازداشتگاه به سر می برند.

موریسون حتی اعلام کرد که درصدد است آمار مهاجران قانونی به این کشور را از 190 هزار نفر در سال به 160 هزار نفر کاهش دهد.

پیمان جهانی سازمان ملل متحد درباره مهاجرت قرار است ماه آینده میلادی در مراکش به تایید نهایی برسد.

اکثر اعضای سازمان ملل متحد به غیر از آمریکا و چند کشور دیگر پیشتر بر ایجاد این پیمان جهانی به صورت غیر الزام‌آور تاکید کرده بودند.

سند پیمان جهانی سازمان ملل متحد در مورد مهاجرت قرار است طی روزهای دهم و یازدهم دسامبر(20 و 21 آذر ماه ) در مراکش مورد تصویب نهایی قرار گیرد. در این سند بر اصولی مانند دفاع از حقوق بشر، رعایت حقوق کودکان، احترام به حاکمیت ملی کشورها مورد تاکید قرار گرفته است.

سازمان ملل متحد آمار مهاجران در سراسر جهان را افزون بر 250 میلیون نفر برآورد کرده که این میزان 3.4 درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهد.

پیشتر آمریکا ، لهستان، چک، بلغارستان و اتریش مخالفت خود را با این پیمان اعلام کردند.
آمریکا اکنون با کاروان بزرگ مهاجران درپشت مرزهای جنوبی خود روبه روست.

دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش از انتخابات میان دوره ای کنگره که در ششم نوامبر (15 آبان ماه) برگزار شد، کاروان بزرگ مهاجران را نوعی «تهاجم» خوانده و آن را محکوم کرده بود.

طبق گزارش ایرنا، بخشی از کاروان بزرگ مهاجران که از حدود یک ماه پیش حرکت خود را به سوی مرزهای آمریکا آغاز کرده است، اکنون در نزدیکی مرز کالیفرنیا با محدودیت ها و ممنوعیت های فراوانی مواجه شده اندکه می تواند منجر به یک بحران انسانی شود.

رئیس جمهوری آمریکا از هفته ها پیش نیز دستور اعزام نیروهای نظامی به مرز را صادر کرده و از سوی دیگر مردم برخی از شهرهای مرزی مکزیک به حضور پناهجویان معترض شده و با آنان درگیر شده اند.

این مهاجران تعهد دولت مکزیک برای توقف حرکت مهاجران غیرقانونی به سمت مرز آمریکا را دچار چالش کرده اند و واشنگتن رهبران سه کشور هندوراس، گواتمالا و مکزیک را برای توقف حرکت این کاروانها تحت فشار قرار داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر