بازدید 1980

واکنش ترکیه به درخواست دادگاه حقوق‌بشر اروپا درباره «دمیرتاش»

وزیر دادگستری ترکیه به درخواست دادگاه حقوق‌بشر اروپا درباره «دمیرتاش» واکنش نشان داد.
کد خبر: ۸۵۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۷ 21 November 2018

وزیر دادگستری ترکیه به درخواست دادگاه حقوق‌بشر اروپا درباره «دمیرتاش» واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه امروز سه شنبه در ارتباط با درخواست دادگاه حقوق بشر اروپا برای آزادی صلاح‌الدین دمیرتاش گفت: محاکمه وی هنوز هم ادامه دارد.

وزیر دادگستری ترکیه در این خصوص افزود: دادگاهی که این محاکمه را انجام می دهد با در نظر گرفتن حکم دادگاه حقوق بشر اروپا، آن را ارزیابی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: باید همه ما به حکم صادره از سوی دستگاه قضایی مستقل احترام بگذاریم. صدور حکم آزادی وی بر عهده من یا فرد دیگری نیست. حکم نهایی درباره دمیرتاش را دستگاه قضایی مستقل ترکیه صادر خواهد کرد.

این در حالیست که خبرگزاری فرانسه ساعاتی پیش از محکومیت اقدام ترکیه در بازداشت و محاکمه «صلاح الدین دمیرتاش» از رهبران حزب دموکراتیک خلق ها از سوی دادگاه اروپا خبر داده بود.

دمیرتاش نزدیک به دو سال در بازداشت بود و اخیرا دادگاهی در ترکیه او را به جرم تبلیغات تروریستی به چهار سال و هشت ماه حبس محکوم کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دمیرتاش و حزب او را به ارتباط با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) متهم کرده است. دولت ترکیه پ‌ک‌ک را گروهی تروریستی می‌داند.

هم صلاح‌الدین دمیرتاش و هم حزب دموکراتیک خلق‌ها، ارتباط با پ‌ک‌ک را تکذیب کرده‌اند.

دمیرتاش که وکیل پرونده‌های حقوق بشری بود در انتخابات اخیر ترکیه از زندان نامزد ریاست جمهوری شد و هشت درصد رای به دست آورد.

حزب دموکراتیک خلق‌ها، با حمایت عمده کردها، دومین حزب عمده مخالفان دولت در پارلمان ترکیه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان