بازدید 6110

درخواست تحقیق از ایوانکا ترامپ درمورد یک تخلف

کد خبر: ۸۵۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ 21 November 2018

یک سناتور دموکرات آمریکایی خواستار انجام تحقیقات درباره استفاده دختر ترامپ از سرور‌های شخصی برای ارسال ایمیل‌های دولتی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ریچارد بلومنتال، سناتور دموکرات آمریکایی، امروز (سه شنبه) خواستار انجام تحقیقات درباره استفاده ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مشاور کاخ سفید، از سرورهای شخصی برای ارسال ایمیل‌های دولتی شد.

بلومنتال در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا، خواستار آن شد که دفتر ملاحظات اخلاقی دولت آمریکا و یا کنگره این کشور درباره استفاده ایوانکا ترامپ از ایمیل های شخصی برای اهداف کاری تحقیق کنند. این سناتور دموکرات افزود بر خلاف ادعای ایوانکا، امکان ندارد او از اینکه استفاده از سرورهای شخصی برای ارسال ایمیل های دولتی بر خلاف قوانین است، مطلع نبوده باشد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست پیش‌تر در گزارشی فاش کرده بود دختر رئیس جمهور این کشور صدها ایمیل مربوط به کاخ سفید را با استفاده از سرورهای شخصی ارسال کرده است؛ اقدامی که نقض قوانین فدرال آمریکا محسوب می شود.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، یک گروه دیده بان به نام «امریکن اورسایت» خواستار بررسی ایمیل های خانواده ترامپ شده است. بر اساس ایمیل هایی که این گروه دیده بان منتشر کرده، ایوانکا ترامپ سال 2017 میلادی بارها از ایمیل شخصی خود برای ارسال پیام به مقامات کابینه، مشاوران کاخ سفید و دستیارانش استفاده کرده است.

بسیاری موضوع استفاده دختر ترامپ از سرور شخصی برای امور کاری را با جنجالی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به دلیل انجام اقدام مشابهی توسط «هیلاری کلینتون» به پا شد، مقایسه می کنند و خواستار تحقیق کامل و جامعی درباره این اقدام ایوانکا ترامپ شده اند. ترامپ بارها کلینتون را بابت این اقدام مورد حملات لفظی شدید قرار داده و او را یک شیاد خوانده است.

کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، در دوران تصدی گری وزارت امور خارجه این کشور، از سرورهای شخصی برای ارسال ایمیل های دولتی استفاده کرده بود؛ اقدامی که در شکست کلینتون در رقابت های سال 2016 نقش زیادی داشت. این در حالی است که «پیتر میریجانیان»، سخنگوی مشاور حقوقی دترامپ در بیانیه ای اعلام کرد هیچکدام از ایمیل های ایوانکا ترامپ حاوی اطلاعات طبقه بندی شده نبوده است و بنابراین، این ماجرا قابل مقایسه با جنجال به وجود آمده در پی افشای استفاده کلینتون از ایمیل های شخصی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل