بازدید 5109

کره شمالی 10 پست مرزی خود را منفجر کرد

کد خبر: ۸۵۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹ 20 November 2018

کره شمالی اعلام کرد بر اساس توافق با کره جنوبی و اطلاع قبلی این کشور، 10 ایستگاه مرزی را تخریب کرده است.

به گزارش ایرنا روزنامه کوریا تایمز روز چهارشنبه گزارش کرد کره شمالی روز یکشنبه به کره جنوبی بابت این برنامه اطلاع رسانی کرده بود و عملیات تخریب نیز از بعد از ظهر روز سه شنبه شروع شد.

کره جنوبی هم قرار است 10 پست مرزی خود را تخریب کند و به دنبال برچیده شدن این ایستگاه های مرزی نگهبانی، کار راستی آزمایی از ماه دسامبر شروع خواهد شد.

درپی توافق دو کره و سازمان ملل و پس از برچیده شدن تسلیحات در مناطق مرزی دو کشور، کره شمالی و کره جنوبی در ماه جاری میلادی کار تخریب پست های نگهبانی مرزی را شروع کردند.

دو کشور در یک عملیات مشترک با هدف تخریب دستکم 20 ایستگاه مرزی، نیروهایشان را به منطقه اعزام کردند و به دنبال آن وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای تصریح کرد نیروهای مسلح و سربازان دو کشور، پیشتر از این پست های مرزی خارج شده و عقب کشیده اند و کار تخریب این ایستگاه ها بر اساس توافق، برای کاهش تنش های نظامی آغاز شده است.

ماه سپتامبر امسال در جریان سفر 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی به کره شمالی دو کشور توافقنامه ای برای پایان دادن به روابط خصمانه و کاهش تنش های نظامی به امضا رساندند و از آن پس در حال برچیدن موانع نظامی، مین روبی و پاکسازی منطقه از تسلیحات بوده اند.

'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی ماه ژوئن سال 2013 از یکی از ایستگاه های مرزی دو کشور بازدید کرده است به همین دلیل قرار است این ایستگاه به عنوان یک نماد در این ناحیه حفظ شود.

کره شمالی در این ایستگاه ها نزدیک به 160 نیرو و کره جنوبی هم 60 نیرو مستقر کرده بودند که پس از تخریب این پاسگاه ها، راستی آزمایی توسط یک گروه کاری دو کشور از ماه دسامبر انجام خواهد شد.

کار پاکسازی منطقه از مین ها و دیگر تسلیحات هم از ماه گذشته میلادی شروع شد و کره شمالی نیز برای برداشتن موانع نظامی و تسلیحاتی، فعالیت گسترده ای داشته است.

توافقنامه ای که بر اساس آن قرار شد این منطقه از تسلیحات و هرگونه تجهیزات نظامی و مین پاکسازی شود، وزیران دفاع دو کشور در حاشیه دیدار سران دو کره در پیونگ یانگ آن امضا کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر