بازدید 25348

جزئیات جدید از قتل خاشقجی رو شد

کد خبر: ۸۵۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 20 November 2018

یکی از رسانه‌های ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که به جزئیات جدیدی از قتل جمال خاشقجی دست پیدا کرده است.

به گزارش میزان، پایگاه خبری «خبر تورک» ترکیه گزارش داده که جزئیات جدیدی از مقامات ترکیه درباره دو فایل صوتی ۱۱ دقیقه‌ای قتل خاشقجی دریافت کرده که نشان دهنده نحوه شکنجه و قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده دادستانی ترکیه ۲ فایل صوتی از قتل خاشقجی در اختیار دارد که یکی از آن‌ها ۴ دقیقه و دیگری ۷ دقیقه است.

بر اساس گزارش‌ها ۴ نفر از اعضای تیم ترور ساعت ۱۳:۱۴ به استقبال خاشقجی رفته و او را تا در کنسولگری عربستان در استانبول همراهی کرده‌اند.

این رسانه ترکیه گزارش داده که یکی از این ۴ نفر اقدام به گرفتن بازوی خاشقجی کرده که خاشقجی وی را مورد اعتراض قرار می‌دهد.

خبر تورک می‌گوید یکی از فایل‌های صوتی که ۷ دقیقه است مربوط به گفتگوی میان این ۴ نفر بوده و نشان می‌دهد که این افراد خاشقجی را به بخش «بی» ساختمان کنسولگری که بخش اداری در آن قرار دارد آورده‌اند.

بررسی‌های فنی فایل صوتی دوم نشان می‌دهد که صدای ۳ نفر دیگر نیز در آن مشخص است و قتل و صدا‌های مبهمی را نشان می‌دهد.

پایگاه خبر تورک می‌گوید صدای پنجمی نیز در فایل‌های صوتی مشخص است که مربوط به «ماهر المطرب»، نیروی امنیتی نزدیک به ولیعهد سعودی است.

بر اساس این گزارش ماهر المطرب در این فایل صوتی خطاب به خاشقجی می‌گوید:‌ای خائن روز حساب تو فرا رسید.

این پایگاه خبری ترکیه در گزارش خود اعلام کرده که صدای ششم در این فایل صوتی مربوط به «محمد العتیبی»، سرکنسول عربستان در استانبول است و صدای هفتمی نیز وجود دارد که تاکنون شناسایی نشده است.

این فایل‌های صوتی نشان می‌دهند که خاشقجی پس از ورود به بخش بی کنسولگری به «بخش سکوت» منتقل شده و سپس صدای شکنجه شدید شنیده می‌شود و صدای نخستین تماس ۱۳ دقیقه پس از ورود خاشقجی صورت می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی