بازدید 30717
۱

ترمز دلار کشیده شد

کد خبر: ۸۵۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۰ 20 November 2018

روند رشد دلار روز دوشنبه تحت تاثیر ابراز نگرانی بانک مرکزی آمریکا مبنی بر کندی دورنمای روند رشد اقتصاد جهانی متوقف شد.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه از سرعت رشد دلار در برابر سایر ارزهای جهان بعد از آن که مقامات بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در مورد روند کاهشی و نزولی چشم انداز رشد اقتصاد جهانی ابراز نگرانی کردند و این امر موجب شد معامله گران باری دیگر در خصوص افزایش چهارمین دور نرخ بهره در آمریکا ارزیابی کنند، کاسته شد

قیمت دلار در سال جاری میلادی به لطف اتخاذ سیاست‌های مالی و پولی مناسب توسط بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا رشد نسبتا خوبی را تجربه کرد و این مساله در نهایت منجر به تقویت اقتصادی شده بود.

سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا روز جمعه از افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در آینده خبر دادند، با این حال نگرانی‌ها نسبت به احتمال کندی اقتصاد جهانی را مطرح کردند که باعث شد بازارها به عدم تحکیم بیشتر سیاست پولی ظنین شوند.

انتظار می‌رود چهارمین دور افزایش نرخ‌های بهره در ماه میلادی آینده صورت بگیرد و سیاست‌گذاران آمریکا پیش از این از دو دور دیگر افزایش نرخ‌های بهره تا ژوئن ۲۰۱۹ خبر دادند.

ریچارد کلاریدا، معاون جدید بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا نیز در این خصوص خاطرنشان کرد که این امر به موجب سیاست‌های تحکیم پولی در آمریکا بوجود آمده است و تغییر در قیمت و شاخص دلار بر روی دورنمای اقتصادی این کشور تاثیرگذار خواهد بود.

رابرت کاپلان، مدیر فدرال رزرو دالاس در ایالات متحده در یک مصاحبه جداگانه با فاکس بیزینس اعلام کرد که این روند نزولی در دورنمای اقتصاد جهانی بیشتر در مناطقی همچون اروپا و چین به چشم می‌خورد.

شاخص دلار در برابر ۶ ارز بزرگ جهان با اندکی کاهش بر روی ۹۶.۴۵ واحد ایستاد در حالیکه در معاملات روز جمعه حدود ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرده بود. شاخص دلار هفته گذشته در تاریخ ۱۲ نوامبر به عدد ۹۷.۶۹ واحد رسیده بود که بالاترین میزان در ۱۶ ماه اخیر به شمار می رفت.

ین ژاپن نیز امروز، دوشنبه، با اندکی صعود به ۱۱۲.۶۸ دلار رسید و بدین ترتیب افت ۰.۹ درصدی دلار در برابر ین در هفته گذشته موجب شد که معامله‌گران به سمت و سوی معامله و مبادلات با این ارز روی بیاورند.

یورو که با وجود ضعیف شدن شاخص‌های اقتصادی در چهار روز گذشته روند افزایشی داشت، در معاملات روز دوشنبه آسیا با یک کاهش ۰.۱ درصدی ۱.۱۴۰۳ دلار معامله شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
این موضوع چه دخلی به ماداره دلار ما که ترمز بریده
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی