بازدید 6434

تخفیف تورهای خارجی تا نوروز

کد خبر: ۸۵۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 19 November 2018

آژانس هواپیمایی سام سیر تخفیف های خود رو برای تور های خارجی اعلام کرد لطفا برای مشاهده آفرها بر روی لینک ها انتهای مقاله نیز کلیک نمایید،اما قبل از مشاهده بهتر است بیوگرافی کلی 3 کشور را بدانید.

چند واقعیت مهم درباره ایتالیا

  • نام  Italy از کلمه Italia به معنای «سرزمین گوساله» است، شاید به این دلیل که گاو نر، نمادی از قبایل ایتالیایی جنوبی بود.
  • ایتالیا حدود 301،475 کیلومترمربع (از جمله سیسیل و ساردینیا) است که کمی بزرگتر از آریزونا است.
  • نام رسمیItaly، جمهوری ایتالیانا (Repubblica Italiana) است.
  • گفته می شود که، ایتالیا در هر کیلومتر مربع شاهکارهای تاریخی و هنری بیشتری نسبت به هر کشور دیگری در جهان دارد.
  • تقریبا چهار پنجم ایتالیا، کوهستانی یا تپه است.
  • در سال 2007، یک سگ به نام  روکو یک نوع قارچ دنبلان یا Truffle در توسکانی که در حدود 1.5 کیلوگرم وزن داشت، پیدا کرد. این قارچ در یک حراج به قیمت 333،000 دلار به فروش رسید، که یک رکورد برای قارچ دنبلان به حساب می آید.
  • ایتالیایی ها ادعا می کنند که به مابقی اروپا، آشپزی یاد داده اند. ایتالیا مسئول معرفی جهان به بستنی (از طریق چینی ها)، قهوه و پای میوه است. علاوه بر بلژیک و فرانسه، ایتالیا همچنین ادعا می کند که اولین سیب زمینی سرخ شده را تهیه کرده است. اولین کتاب آشپزی ایتالیایی توسط Bartolomeo Sicci در سال 1474 نوشته شده است.
  • گرگ ایتالیایی، حیوان غیر رسمی ایتالیا است و نقش مهمی در افسانه موسس شهر رم، ایفا می کند.
  • هنگامی که مک دونالد در سال 1986 در رم افتتاح شد، طرفداران غذاهای خالص و سالم، بیرون از محل رستوران اسپاگتی رایگان به مردم می دادند تا میراث آشپزی ایتالیایی را از یاد نبرند.
  • پنیر پارمسان، اصالتا متعلق به ناحیه ای در اطراف پارما ایتالیا است. ایتالیایی ها پنیرهای دیگری، از جمله گورگونزولا، موزارلا، پروولونه و ریکوتارا هم ساخته اند. هیچ کس نمی داند چه زمانی پیتزا اختراع شد، اما مردم ناپل باعث محبوبیت آن بودند.
  • دانشگاه رم یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است و توسط کلیسای کاتولیک در سال 1303 تاسیس شد. اغلب به نام La Sapienza (دانش) شناخته می شود، دانشگاه رم نیز بزرگترین دانشگاه اروپا با 150،000 دانشجو است.
  • در ایتالیا دو کشور مستقل وجود دارد: جمهوری سن مارینو (65 کیلومتر مربع) و شهر واتیکان (108 هکتار یا در حدود 2 کیلومتر مربع).

تور اسپانیا

چند واقعیت مهم درباره اسپانیا

اسپانیا چیزی بیشتر از آفتاب و سواحل است. سطح اطلاعات عمومی خودتون رو، با این اطلاعات مفید و حقایق جالب درباره اسپانیا، یک تست بزنید.

احتمالا وقتی که به اسپانیا فکر می کنید، تصویری از گاو بازی، رقص فلامینگو و کارناوال فیستا بدون شک ذهن شما رو پر می کنه. اما واقعا اسپانیا همینه؟ این واقعیت های جالب که قراره در پایین شرحش رو بگیم، اگر شما در حال برنامه ریزی برای رفتن به اسپانیا هستین، بهتون کمک می کنه و اگر قبلا به اسپانیا رفتین، این می تونه بهتون ثابت کنه که شما چقدر این کشور رو شناختین!

  • به طور رسمی، پادشاهی اسپانیا، دومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا با مساحت 505.955 کیلومتر مربع است، اسپانیا حدود 85 درصد از شبه جزیره ایبرین را پوشش می دهد که با پرتغال مشترک هستند.
  • اسپانیایی دومین زبان پرطرفدار در جهان است - بیش از 406 میلیون نفر در سراسر جهان اسپانیایی صحبت می کنند، البته بعد از چینی ها. حالا در اسپانیا جدا از اینکه زبان اسپانیایی کاستیل زبان رسمی است، در کاتالونیا، کشور باسک و گالیسیا، زبان های منطقه کاتالان، باسک و گالیسی هرکدام زبان رسمی خود را دارند.
  • ششمین کشور بزرگ اروپایی با حدود 47 میلیون نفر جمعیت، که سه چهارم ان در مناطق شهری زندگی می کنند. حدود شش میلیون نفر در مادرید و پنج میلیون نفر در بارسلونا زندگی می کنند - هر دو شهر، ساکنان بیشتری نسبت به کل جمعیت ایرلند و نیوزیلند دارند.
  • اسپانیا دارای بالاترین امید به زندگی در تمام کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است - با امید به زندگی 82 ساله، پس از سوئیس، ایتالیا و ژاپن، و رتبه 15 در جهان است. زنان اسپانیایی بیش از مردان زندگی می کنند: 85 در مقایسه با 79 سال.
  • سازمان ملل متحد اعلام کرده است که تا سال 2050 اسپانیا، پیرترین کشور دنیا خواهد بود. بیش از 40 درصد جمعیت اسپانیا بالای 60 سال هستند.
  • بر اساس مطالعاتی که در سال 2012 در مرکز مطالعات جامعه شناسی اسپانیا صورت گرفت، تنها 13.6 درصد از جمعیت اسپانیا در روزهای یکشنبه ها به کلیسا می آیند - در حالیکه حدود 70 درصد از جمعیت اسپانیا کاتولیک هستند. 
  • مراقبت از کودکان بعد از ساعات مدرسه بسیار محدود است و تقریبا یک چهارم پدربزرگ ها و مادربزرگ ها مراقبت از بچه ها را به عهده می گیرند.
  • تنها نیمی از بزرگسالان 15 تا 64 ساله دارای دیپلم دبیرستان هستن – متوسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تقریبا سه چهارم است. هرچند که 65 درصد از افراد 25 تا 34 ساله دارای مدرک تحصیلی هستند.
  • اسپانیایی ها علاقه خاصی به حفظ آرامش دائمی خود دارند - طبق گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال 2013، به طور متوسط، آنها از 16 ساعت از هر 24 ساعت به تفریح، غذا خوردن، نوشیدن و خوابیدن اختصاص می دهند.

تور چین

چند واقعیت مهم درباره چین

از هر 5 انسان در جهان، یک نفر چینی است.

چین با جمعیت 1.3 بیلیون، پرجمعیت ترین کشور دنیا است.

در افسانه های چینی، هیولایی که «Nian» یا «سال» نامیده می شود، هر ساله در زمان جشن سال نو بیرون می اید و مردم را می خورد. اگر در زمان سال نو چینی با تور چین به مسافرت کنید، حتما این هیولا را می بینید.

هرساله 20 میلیون درخت قطع می شود تا Chopstick در چین تولید شود.

شبکه اجتماعی Facebook از سال 2009 در چین فیلتر شده است.

کلوچه های شانس چینی، در سان فرانسیسکو در اوایل دهه 1900 ابداع شد.

بعضی از آجرهای دیوار چین با آرد برنج به هم چسبیده شده اند. در زمان سلسله کین (207 تا 221 قبل از میلاد) از آرد برنج به عنوان یک نوع چسب برای چسباندن آجرها به یکدیگر استفاده می کردند.

در دهه های گذشته، چین آنقدر خانه ساخته است که با آن می تواند کل مساحت ژاپن را پر کرد.

کچاپ یا سس گوجه فرنگی، شکل اولیه آن در چین بود که به عنوان سس ماهی و به نام Ke-tsiap بود.

بزرگترین مرکز خرید دنیا در چین است که در حدود 99% آن خالی می باشد.

در سال 2011، در چین 42.5 بیلیون بسته نودل مصرف شد.

در چین بر این باو رهستند که عدد 8 عدد شانس است و به همین دلیل تلفظ آن به زبان چینی به کلمه کامیابی/موفقیت شبیه می باشد.

بازی های المپیک سال 2008 در پکن، تا همین امروز هم به عنوان پر هزینه ترین بازی های المپیک شناخته شده است. در حدود 40 بیلیون دلار آمریکا برای المپیک هزینه شده است.

کاغذ پول در چین، اختراع شده است.

نیمی از خوک های زنده در دنیا در چین زندگی می کنند.

خط های راه آهن در چین، را می توان دو بار دور دنیا پیچید.

تناسخ یا زنده شدن پس از مرگ در بدن فرد دیگری، در چین ممنوع است. برای اینکه پیرو این اعتقاد در چین باشید، باید حتما از دولت اجازه بگیرید.

در غرب چین، آفتاب تا ساعت 10 صبح طلوع نمی کند. رئیس مائو برای اتحاد ملی، اعلام کرد که 5 منطقه زمانی چین باید به یکدیگر بپیوندند.

ورزش ملی چین، تنیس روی میز است.

هر 8000 سرباز در Qin Shi Huang – ارتش سفالین – چهره های متفاوتی با یکدیگر دارند.

طولانی ترین رود در چین Yangzi با 6.275 کیلومتر می باشد که طولانی ترین رود در آسیا هم محسوب می شود.

برای مشاهده آفرهای تور چین کلیک کنید!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار