بازدید 5552
دکتر محسن رضایی در مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی:

شهر‌های کارآفرین و ایالت‌های اقتصادی، راهکار مقابله با تحریم‌های ظالمانه است/ رهایی از اتکای به نفت و اقتصاد دولتی در فضای تحریم

در تمام کشور‌هایی که به توسعه رسیده اند، محیط کسب و کار در کنار کارآفرینی، مناسب بوده است. روابط بانکی و اداره، بروکراسی ومحیط سیاسی و محیط فرهنگی که فضای کسب و کار را می‌سازند، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور‌ها ایفا می‌کند. در ایران نیز ما باید به کارآفرینی و فضای کسب و کار توجه کنیم. در شرایط کنونی که در تحریم‌های شدید اقتصادی هستیم، باید بررسی کنیم که چه نوع مدل و ایده‌ای را برای برون رفت از این شرایط به کار بگیریم.
کد خبر: ۸۵۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 19 November 2018
شهر‌های کارآفرین و ایالت‌های اقتصادی، راهکار مقابله با تحریم‌های ظالمانه است/ رهایی از اتکای به نفت و اقتصاد دولتی در فضای تحریمدبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شهر‌های کارآفرین و تشکیل ایالت‌های اقتصادی، راهکار مقابله با تحریم آمریکا است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دکتر محسن رضایی، صبح سه شنبه ۲۸ آبان ماه در مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی با اشاره به جایگاه کارآفرینی در آینده اقتصاد جهان گفت: نظریات رشد آینده به جای آنکه صرفا بر انباشت سرمایه، نیروی انسانی و فناوری باشد، با پارامتر کارآفرینی رقم خواهد خورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با آنکه توجه به کارآفرینی در توسعه اقتصادی، امری درست است، اما کامل نیست. محیط کسب و کار عامل بسیار تعیین کننده در توسعه اقتصادی است. توسعه اقتصادی مانند سکه‌ای است که یک طرف آن اقتصاد خرد و کلان و تجارت هست و در طرف دیگر آن کارآفرینی و محیط کسب و کار است.
 
شهر‌های کارآفرین و ایالت‌های اقتصادی، راهکار مقابله با تحریم‌های ظالمانه است/ رهایی از اتکای به نفت و اقتصاد دولتی در فضای تحریم
 
وی افزود: در تمام کشور‌هایی که به توسعه رسیده اند، محیط کسب و کار در کنار کارآفرینی، مناسب بوده است. روابط بانکی و اداره، بروکراسی ومحیط سیاسی و محیط فرهنگی که فضای کسب و کار را می‌سازند، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور‌ها ایفا می‌کند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در ایران نیز ما باید به کارآفرینی و فضای کسب و کار توجه کنیم. در شرایط کنونی که در تحریم‌های شدید اقتصادی هستیم، باید بررسی کنیم که چه نوع مدل و ایده‌ای را برای برون رفت از این شرایط به کار بگیریم.
 
دکتر رضایی با توصیف تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: این تخریب و ناکارامدی داخلی بازار‌های ما را از حالت تعادل خارج کرده است، اما می‌توانیم با استفاده از فرصت این تحریم ها، از اتکای به نفت و اقتصاد دولتی و ناکارامدی اداری که در این سال‌ها دچار آن بوده‌ایم رهایی یابیم.
 
اگر ناامنی‌های اول انقلاب و دفاع مقدس در دهه اول انقلاب روی نمی‌داد و کارآفرینی اطلاعاتی در کشور راه نمی‌افتاد بزرگترین سازمان‌های اطلاعاتی و دفاعی را نمی‌توانستیم داشته باشیم. الان به چندین کشور مشاوره دفاعی می‌دهیم.
 
می‌توانیم از این تحریم‌های آقای ترامپ، ساختار‌های غلط اقتصادی خودمان را اصلاح کنیم. می‌توانیم از این تحریم‌ها مشکلات کشور را حل کنیم. ما باید در ایران ایالت‌های اقتصادی را به وجود بیاوریم و لازم نباشد همه مجوز ها‌ی مورد نیاز کارآفرینان را حتی برای شهر‌های دور دست از تهران صادر کنند. ما باید شهر‌های کارآفرین داشته باشیم. نظریه شهر کارآفرین را اگر به وجود بیاوریم از این فشار ظالمانه آمریکا می‌توانیم یک فرصت برای دولت پدیده بیاوریم.
 
وی با طرح ایده ایجاد ایالت‌های اقتصادی در ایران و تمرکززدایی از اختیارات دولتی‌ها در مرکز و همچنین ایجاد شهر‌های کارآفرین تأکید کرد: دولت به معنای هر سه قوه باید از مانع‌تراشی برای کارآفرینان پرهیز کند و بنا را بگذارند که در این شرایط و با تکیه بر همین دو مقوله می‌توانند معجزه‌ای در اقتصاد کشور ایجاد کنند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کارآفرینان و جوانان و اندیشمندان ما می‌توانند معجزه دفاع مقدس را در اقتصاد تکرار کنند و در این شرایط می‌توانیم با کمک کارآفرینان و مراکز دانشگاهی، خدمت موثری به مردم کشورمان انجام دهیم.
 
منبع: اداره کل روابط عمومی مجمع
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان