بازدید 3676

بازنگری برنامه درسی «جراحی فک و صورت»

کد خبر: ۸۵۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 19 November 2018

کمیته‌های راهبردی دندانپزشکی در تازه ترین تصمیمات خود برنامه درسی رشته جراحی دهان و فک و صورت را بازنگری و کتاب ملی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی را به عنوان منبع درس ابلاغ کرد.

به گزارش مهر، دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی مهمترین تصمیمات کمیته‌های راهبردی دندانپزشکی را اعلام کرد.

اعضای کمیته‌های راهبردی متشکل از تعدادی اساتید برجسته رشته مربوطه از کلیه دانشکده‌های دندانپزشکی سراسر کشور هستند.

بازنگری کوریکولوم رشته جراحی دهان و فک و صورت

کمیته راهبردی تدوین و ارزشیابی رشته جراحی دهان و فک و صورت از دی ماه سال ۹۶ ماموریت بازنگری برنامه درسی (کوریکولوم) این رشته را به عهده گرفت.

این کمیته با بررسی الگوهای جهانی این رشته و نیز انطباق آن با شرایط و نیازهای کشور، نسبت به بازنگری کوریکولوم اقدام کرده و در مرحله دریافت دیدگاه‌های مشورتی تعدادی از اساتید رشته تخصصی جراحی دهان و فک و صورت و دیگر اساتید رشته‌های مرتبط هستند. بازنگری انجام شده پس از نهایی سازی، به دانشگاه‌های علوم پزشکی واجد تربیت دستیار، ارسال خواهد شد.

بازدید از بخش جراحی دهان و فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از دیگر اقدامات این کمیته بود که نتیجه را به دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی ارائه کردند.

بازنگری چک لیست ارزشیابی گروه تخصصی ارتودانتیکس

کمیته راهبردی تدوین و ارزشیابی رشته ارتودانتیکس نیز از ابتدای تیرماه ۹۷ فعالیت خود را با بازنگری چک لیست ارزشیابی آغاز کرد. چک لیست به کلیه دانشکده‌های دندانپزشکی واجد تربیت دستیار جهت خوداظهاری با همکاری و نظاری EDC دانشگاه مربوطه ارسال شده است.

استانداردسازی فرم لاگ بوک (log book) دستیاران ارتودانتیکس

کمیته راهبردی تدوین و ارزشیابی رشته ارتودانتیکس با توجه به اهمیت یکسان سازی فرم لاگ بوک log book دستیاران، استانداردسازی این فرم را در دستور کار خود قرار داد که پس از نهایی سازی و ابلاغ به دانشگاه‌ها و تعیین زمان اجرا برای هر ورودی دستیاری رشته ارتودانتیکس، عملیاتی خواهد شد.

همچنین تیم ارزیابی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی متشکل از اعضای کمیته راهبردی و کمیته اعتباربخشی، از بخش ارتودانتیکس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بازدید کردند.

بازدید و ارزیابی عملکرد بخش های ارتودانتیکس کلیه دانشکده‌های دندانپزشکی کشور نیز از دیگر ماموریت های کمیته راهبردی تدوین و ارزشیابی رشته ارتودانتیکس است که پس از وصول خوداظهاری دانشکده‌های دندانپزشکی در دستور کار قرار دارد.

ابلاغ کتاب ملی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی به دانشگاه ها

براساس تصمیم کمیته راهبردی تدوین و ارزشیابی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی و دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، کتاب ملی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی به عنوان منبع تدریس دروس سلامت دهان نظری ۱ و ۲ مقطع عمومی دندانپزشکی از نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعیین و مراتب به دانشگاه های علوم پزشکی مربوطه ابلاغ شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل