بازدید 1941

تسهیلات ویژه دانشگاه آزاد برای نخبگان ورزشی

کد خبر: ۸۵۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 19 November 2018

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر تسهیلاتی که به دانشجویان ارائه می‌شود، گفت: به نخبگان ورزشی این دانشگاه تسهیلات ویژه‌تری تخصیص می‌یابد.

در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کمال جوانمرد با اشاره به مشکلات و چالش‌های مالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بهترین حالت این است که برای تیم‌داری از فرصت‌های دانشگاه آزاد استفاده کرده و ظرفیت‌های این دانشگاه را در استان‌های مختلف کشور شناسایی کنیم و ببینیم هر منطقه استعداد چه رشته‌های ورزشی را دارد.

وی افزود: مکاتباتی را در این خصوص انجام داده و در مرحله جمع‌آوری اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی هستیم البته به‌صورت کلان از آن آگاهی داریم، برای جمع‌آوری اطلاعات ظرفیت این دانشگاه در دو بخش زیرساختی و نرم‌افزاری صورت می‌گیرد. در بخش زیر ساختی در حال جمع‌آوری آمار اماکن و تسهیلات و تأسیسات ورزشی و در بخش نرم‌افزاری، برگه‌هایی را برای بازیکنان تیم ملی، لیگ برتر یا بازیکنان زیرگروه‌ها فرستاده‌ایم که شناسایی شوند. بر اساس این اطلاعات بحث پایش را مطرح کرده و تیم‌ها را قطب‌بندی می‌کنیم و بعضاً انجمن‌ها را به استان‌ها و مناطق مختلف خواهیم فرستاد.

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور از ۶ تا ۲۱ شهریور ماه گفت: خروجی این مسابقات، جذب دانشجویان در تیم‌های ورزشی این دانشگاه است. به طور مثال؛ از ۹ نفر بازیکن تیم تنیس روی میز ۸ نفر متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

جوانمرد ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشور باید پیش از شروع مسابقات حرفه‌ای برگزار شود تا استعدادهایمان را شناسایی کنیم؛ در این ۱۶ مسابقه هم فرم استعدادیابی داشتیم و سرپرستان تیم‌های دانشگاه آزاد، اداره مسابقات را به عهده داشتند. شاکله اصلی تیم‌های‌ دانشگاه آزاد از خروجی قهرمانی کشوری است. از نظر این دانشگاه ورزش پروژه نیست و پروسه است به این معنی که ما یک پروسه‌ای را دنبال کرده و سعی می‌کنیم تیم‌های حرفه‌ای‌مان را با توجه به مسابقات قهرمانی کشور ببندیم.

وی در توضیح عدم حضور ورزشکاران برجسته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز بیان کرد: ستاره‌های ورزشی قیمت‌های بسیار بالایی دارند. همچنین یکی از برندهای دانشگاه آزاد این است که در جریان مسابقات اساساً غول‌کشی می‌کند. در دانشگاه آزاد جوانان با تمرین و آموزش، اعتمادبه‌نفس گرفته و به مصاف رقابت با قهرمانان تیم ملی و نخبگان‌ می‌روند. یکی از سیاست‌های ما این است که به‌نوعی جوان‌ها را در مصاف این ورزشکاران نخبه قرار دهیم که سال گذشته نیز این اتفاق افتاد.

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی به تسهیلات مخصوص دانشجویان ورزشکار این دانشگاه اشاره کرد و گفت: بیشترین تسهیلاتی را که در بحث آموزش و تحصیل در میان تمام مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور داریم متعلق به دانشگاه آزاد است. تصور نمی‌کنم که هیچ‌یک از دانشگاه‌های دیگر این‌قدر تسهیلات و امتیاز برای دانشجویان ورزشکار قائل شده باشند. امتیازات زیادی برای این قبیل دانشجویان هم ازنظر مالی و معافیت از شهریه در نظر گرفته شده و بعضاً در شرایطی که دانشجوی ورزشکار موفق به شرکت در امتحانات نشود، تحت شرایط خاصی با هماهنگی فدراسیون، امتحان مجدد برای وی برگزار می‌شود.

جوانمرد یکی از دلایل عدم همکاری دانشگاه آزاد را فدراسیون‌های ورزشی دانست و گفت: دلیل دیگر اینکه ما سعی کرده‌ایم تمام رشته‌های ورزشی که در یونیورسیاد و بازی‌های فیزو یا همان بازی‌های دانشگاهی جهانی وجود دارند را در دانشگاه آزاد داشته باشیم. عدم وجود تیم‌های ایرانی در برخی مسابقات ازجمله رشته‌های راگبی، صخره‌نوردی و اسکواش سه رشته‌ای بودند که ما برای اولین بار این کار را انجام دادیم. سعی می‌کنیم بقیه رشته‌ها را نیز به‌ مرور به تیم‌های دانشگاهی اضافه کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار