بازدید 9856
برای کنترل فشار اقتصادی بر حقوق‌بگیران؛

به جای صحبت از دو حقوقه بودن نمایندگان، حقوق قشرهای آسیب‌پذیر را افزایش دهید!

وقتی حقوق پایه وزارت کار یک میلیون و اندی تعریف می شود و خط فقر به ارقامی بیش از چهار و پنج میلیون می رسد، حتما باید به جای پرداختن به موضوعاتی نظیر حقوق مدیران و نمایندگان، ناکارآمد بودن سامانه حقوق مدیران ارشد و دو حقوقه بودن برخی پارلمان نشینان، نسبت به تشکیل جلسه و بررسی طرح و لایحه به منظور افزایش حقوق قشرهای آسیب پذیر مذکور در راستای افزایش توان و قدرت خرید آنان اقدام کرد و سخن گفت.
کد خبر: ۸۵۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 17 November 2018

سال گذشته یعنی در سال 96 همین روزها بود که بحث حقوق دریافتی نمایندگان مجلس جنجالی شد و در برخی رسانه ها، خبرها و گزارش های متفاوتی از این موضوع منتشر شد؛ هرچند مجموع گزارش هایی که در این خصوص تاکنون منتشر شده، یک عدد شفاف، دقیق و مشخصی را نشان نمی دهد؛ هرچند به تازگی مباحث حاشیه ای دیگری هم به این موضوع اضافه شده که «حقوق نمایندگان» را به یک کلاف چند تکه تبدیل کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر گزارش هایی که سال گذشته در ارتباط با حقوق نمایندگان منتشر شد، میزان دستمزد و حقوق پارلمان نشینان از حدود 6 میلیون تا ٣٢ میلیون تومان متغیر است؛ هرچند برخی نمایندگان اذعان می کنند، حتی نمی‌دانند رقم دقیق دریافتی‌شان چقدر است؟! «محمود صادقی» در خصوص این موضوع شفاف تر و صریح تر سخن گفته و عنوان کرده که کل دریافتی نمایندگان مجلس، رقمی بین ١٧ تا ٢١ میلیون تومان است.

«بهروز نعمتی»، سخنگوی مجلس و نماینده تهران روایتی دیگری دارد و حقوقش را سال گذشته 8 میلیون تومان ذکر کرده و «عبدالرضا هاشم‌زایی» نماینده اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید ـ که تهرانی ها با رأی خود او را راهی خانه ملت کرده اند ـ میزان دریافتی اش از جایگاه نمایندگی را پنج ‌میلیون ‌و خرده ای عنوان می کند؛ هرچند در نهایت برای شفافیت و افزایش میزان دریافتی ها، کمیته ویژه بودجه مجلس سال گذشته پیشنهاد کرد که حقوق نمایندگان را به ١٠ میلیون تومان برساند.

به این عدد همچنین باید مزایای نمایندگی مثل حق دفتر، خودرو و مسکن و ... را هم افزود تا در نهایت مجموع دریافتی نمایندگان را دانست. به نظر می رسد، نزدیک ترین و واقعی ترین رقم از میزان دریافتی نمایندگان را باید همان عددی که «محمود صادقی» عنوان کرده است، دانست. این موضوع در مورد همه نمایندگان صدق نمی کند، چون برخی اعضای خانه ملت ترجیح می دهند، حقوق خود را از دانشگاه، دستگاه یا وزارتخانه ای که از آن به مجلس آمده اند دریافت کنند که عمدتا این رقم بالاتر از حقوق پرداختی از سوی مجلس است.

به این موضوع باید مسأله دو حقوقه بودن برخی نمایندگان را هم اضافه کرد که اخیرا عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با آن، آب پاکی را بر دستان نمایندگان دو حقوقه ریخته و گفته: «نماینده‌ای که از مجلس حقوق دریافت می‌کند حق ندارد از جای دیگری حقوق اخذ کند.» حال آنکه در قانون صراحتا تأکید شده، همه افراد حق دریافت حقوق از چند محل را ندارند، حال چطور یک نماینده که یکی از ارکان قانون گذاری است به این موضوع بی توجهی می کند؟

سیدامیر قاضی‌زاده‌هاشمی اظهار کرد: «قانون تکلیف همه را به ‌خوبی روشن کرده و همه افراد به‌ هیچ‌ عنوان حق دریافت حقوق از چند محل ندارند. اگر به هر دلیلی شخصی باید در دو محل فعالیت داشته باشد، باید در محل دوم افتخاری فعالیت کند و این شامل همه کارکنان در همه قوا می‌شود؛ مثلا برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بستر دانشگاه وارد مجلس شده و حقوق خود را از دانشگاه دریافت می‌کنند و نباید حقوقی در مجلس دریافت کنند. اگر هم کسی از مجلس حقوق دریافت می‌کند، دیگر حق ندارد از جای دیگری حقوق بگیرد؛ بنابراین، محل دریافت حقوق باید تنها یک محل باشد و بقیه سمت‌ها بدون دریافت حقوق و ... باشد، چون وظیفه اصلی و اولیه خود را در جای دیگری انجام داده و در محل دوم حق دریافت هیچ‌گونه وجهی تحت هیچ عنوانی ندارند.»

به نظر می رسد، عمده این مسائل به نبود شفافیت و عدم برخورد دستگاه های ناظر با افرادی که از این مسأله تخطی می کنند، بازمی گردد، چون مطابق با پیش بینی های قانونی در بستر طرح «شفافیت حقوق نمایندگان مجلس و مدیران دولت» که با یک سال تأخیر از سوی دولت راه اندازی شد، باید شفاف مسائل مربوط به دریافتی اعضای دولت و نمایندگان در آن ذکر و از تخلف صورت گرفته از سوی نهادهای نظارتی با آن برخورد شود.

اینکه با وجود راه اندازی سامانه مذکور از اردیبهشت ماه هنوز بحث های مربوط به میزان دریافتی نمایندگان از وزارتخانه هایی نظیر نفت جنجال برانگیز می شود و به تبادل نامه و جوابیه بین نماینده، مجلس و وزارتخانه مذکور می انجامد یا مباحثی نظیر غیرقانونی بودن دریافت دو حقوق از سوی نمایندگان مطرح می شود، نشان می دهد، این سامانه ـ که مطابق با قانون باید محلی برای شفافیت باشد ـ آنقدرها هم شفاف نیست.

اعلام رقم های متفاوت از سوی نمایندگان برای میزان حقوق دریافتی شان نشان می دهد، هنوز شفافیت لازم در این مسأله وجود ندارد و اینکه یک نماینده می تواند دو حقوق دریافت کند و این کار با انتقاد یک عضو هیأت رئیسه مواجه شود که موضوع را غیر قانونی می خواند هم بیانگر این نکته است که شاید نهادهای ناظر در انجام برخی وظایف برای نظارت بر این موضوع کوتاهی هایی دارند که باید برطرف شود.

در شرایطی که بسیاری از مردم به ویژه کارگران و کارمندان، مستمری بگیران، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و بخشی از مردم که با وجود اشتغال و از سر ناچاری تحت هیچ پوشش بیمه ای و قراردادی قرار نگرفته اند تحت شدیدترین فشارها قرار دارند و به واسطه افزایش قیمت ها شدیدا تحت فشارند و خواستار افزایش میزان حقوق دریافتی شان هستند، قطعا انتشار چنین اخباری برای این قشرها به غایت ناراحت کننده و آزاردهنده است.

وقتی حقوق پایه وزارت کار یک میلیون و اندی تعریف می شود و خط فقر به ارقامی بیش از چهار و پنج میلیون می رسد، حتما باید به جای پرداختن به موضوعاتی نظیر حقوق مدیران و نمایندگان، ناکارآمد بودن سامانه حقوق مدیران ارشد و دو حقوقه بودن برخی پارلمان نشینان، نسبت به تشکیل جلسه و بررسی طرح و لایحه به منظور افزایش حقوق قشرهای آسیب پذیر مذکور در جهت افزایش توان و قدرت خرید آنان اقدام کرد و سخن گفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۵
باید وضعیت کل دریافتی ماهانه نمایندگان از دانشگاهها و موسسات و نهادها وشرکت ها و... مشخص گردد این شفاف سازی اعتماد مردم را به نمایندگان بیشتر میکند
پاسخ ها
بنده خدا
| Netherlands |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
این گزارش دارد فرا فکنی میکند. چرا نباید حقوق مدیرانی که از دو یا چند جا حقوق میگیرند قطع گردد ؟ من فکر میکنم آنهای که از چند جا حقوق میگیرند اینگونه افکار را ترویج میکنند .
رضا
| Netherlands |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
چرا نام تهییه کننده این گزارش اعلام نشده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
دلت خوشه!! کدوم اعتماد؟! اعتمادی باقی نمانده که بخواد زیاد یا کم بشه. متاسفانه بجای اعتماد احساسات ناخوشایندی بوجود آمده که اسم شأن را ببرم حتما نظرم منتشر نمی‌شود
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
کو گوش شنوا و چشم بینا و...
در بزرگی خداوند متعال شک نداشته باشید




یادتون باشه که شما سوگند یاد کردید.




شما نماینده همین مردم مظلوم هستید که به شماها اعتماد کردیم



نکنید خون این مردوم فلک زده رو تو شیشه






بقول اون پیرمرد کشاورز روستایی زحمت کش از من گفتن بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
تو رو به همون خدایی که قبولش داری قسمت میدم مثل بقیه بنویس شبیه آدمیزاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
بهت گفتم اینطور ننویس.تابناک مجبوری نظرات این آدم رو منتشر کنی؟!
نویسنده خودش می دونه افزایش توان اقشار ضعیف که حداقل ۳۰ میلیون نفر هستن کار هر کس مخصوصا مجلسان و دولتیان فعلی نیست
شما نمی خواد مشکل ۳۰ میلیون اول حل کنی اول حقوق بگیری زیاد مدیران و نمایندگان که حداکثر ۱۰ هزار نفر هستن رو حل کن مشکل سی میلیون دیگه پیش کش
در ضمن نماینده مجلسی که بالای ۶ میلیون حقوقشه از سازمان دیگه هم چند برابر حقوق می گیره، هر روز از خط ویژه می ره سر کار و .. مشکل اون سی میلیونو اصلا نمی فهمه که حالا بخواد حل کنه
پاسخ ها
بنده خدا
| Netherlands |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
فکر کنم نویسنده مقاله جواب خود را گرفت
سلام....اصلا لازم نیست حقوقق اقشار اسیب پذیر افزایش یابد، کافی است حقوق انها داده شود....افزایش پیش کش تابناک جان....
شنبه ۲۶ ابان
روندنزولی بورس همچنان ادامه دارد
ساخص کل بورس امروزهم روندنزولی داشت ودقایقی پیش به کانال ۱۷۰ هزارواحدی سقوط کرد شایان ذکراست که شاخص کل بورس تاچندهفته پیش تامرز۲۰۰ هزارواحدرشدکرده بود وپس ازان بطورمستمروپیوسته درحال کاهش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
با ارز همراه است
ببین تابی جون چند وقته با مخاطبان بد تا میکنید پیامهارو حذف ودستکاری میکنید اگر دراین حد هم آزادی بیان نباشد مسولین ما نادرست میگویند که از مردمسالاری دینی حمایت میکنند بریم سر تیتر درزمان شهید رجایی بانظر شهید بهشتی نسبت کف وسقف حقوق کارگزاران دستگاههای حکومتی نسبت 1 به3 بود این شرم آوراست که حقوق اکثریت کارکنان وبخصوص بازنشستگان زیر نصف خط فقر باشد وهمچنان عده ای نجومی وچند حقوقی باشند این ظلم بین افراد پایه های مقاومت راسست میکند باوربفرمائید اگر فشار بین اقشار جامعه عادلانه باشد تحملش بسیار آسان است
سیر از گرسنه خبر ناره سوار ازپیاده نمیدانم بزرگان کشور از اینکه میدانند پدر خانواده شب با دست خالی بمنزل میرسد چطوری شرمندگی راتحمل میکند اگر وجدانی آگاه باشد نباید شب براحتی بخوابند با بسته غذایی ملت ارامش ندارند خدایا خایا تو فقط یاور حافظ مایی فقط توفقط نو
امروز فهمیدم خدا چقدر زود میتواند ناراحتی یک انسان را به خوشحالی تبدیل کند
چقد تفاوت هست بین تصوری که ما از دیگران داریم و خود واقعیشون...
چقد بده که بیشتر از ظرفیتشون بهشون بها بدیم
هیچ نیاز نیست "دوست داشتن" به زبان بیاید،

وقت هایی هست ،

حتی یک "نگاه" ،

جای تمام "دوستت دارم "های با آب و تاب را میگیرد

فقط باید کمی متفاوت تر آن "نگاه " را ببینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
مـــــــــــــــــــــــــــرسی
عمر شما محدود است، پس به جای کسِ دیگری زندگی نکنید و آن را هدر ندهید. در دامِ خشک‌اندیشی که در واقع زندگی برطبق اندیشه دیگران است، گرفتار نشوید. نگذارید سروصدای دیگران، صدای درونی شما را در خود غرق کند. و مهم‌تر از همه اینکه شجاعت دنبال کردنِ قلب و احساس خود را داشته باشید. قلب و احساس یک جورهایی از قبل می‌دانند شما واقعاً‌ چه چیزی می‌خواهید باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
حاجی حالت خوش نیستا...
وقتی یک درِ شادی بسته می‌شود، درِ دیگری باز می‌شود، اما اغلب ما آنقدر به درِ بسته نگاه می‌کنیم، که آن دری که برایمان باز شده است را نمی‌بینیم.
برای موفق شدن، باید امیدتان به موفقیت بیشتر از ترستان از شکست باشد.
سفر هزار فرسنگی، با یک قدم شروع می‌شود.
اگر شما تلاش کنید و شکست بخورید، تقصیر شما نیست. اما اگر شما تلاشی نکنید و شکست بخورید، همه‌اش تقصیرِ خودتان است.
شکست کلید موفقیت است؛ هر اشتباه به ما درسی می دهد.
عزیز دل برادر اول باید اون دو حقوقه هارو به یک حقوقه تبدیل بکنند تا اون پولی که اضافه میاد خرج دیگران بشه.
در مورد حقوق حقوق قشرهای آسیب‌پذیر و بازنشستگان سه احتمال را میتوان در نظر گرفت
1- تازه انقلاب شده و هنوز بر کار ها مسلط نشده اند با توجه به اینکه 40 سال از انقلاب میگزرد قابل قبول نیست
2 - وضعیت پ.لی کشور خب نیست که این هم با حقوق های نجومی مسولان و مدیران قابل قبول نیست
3- حقوق قشرهای آسیب‌پذیر و بازنشستگان و معیشت انها برای آنها مهم نیست بنظر می رسد این درست باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
تحليل خوبيه ، بله سومي درسته
تابناک دیگه تابناک قبل نیست . یا دیدگاههای ما رو نمیزاره یا نصفه نیمه هرجور خواست میزاره. امیدمون به گفتن مشکلاتمان در این شرایط فقط تابناک بود . بخدا باور کنید ما فوق لیسانس های اداره میراث فرهنگی با 20 سال سابقه تا کی باید زیر یک و هشتصد حقوق بگیریم و هیچ کس عین خیالش نیست.
پس این دولت درآمد فروش دلار و سکه و نفت و گاز را که 400 درصد افزایش داده چه می کند ؟ چرا مردم را نااگاه فرض کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
جواب بدهند مسئولان فهيم و همه چيزدان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
من و شما میدونیم کجا خرج میشه ولی بگیمم تابناک چاپ نمیکنه
تکرار چنین مجلسی در انتخابات بعدی از محالات است

همه نماینده ها مردود شدند
بهترین کار دولت برای مردم کاهش قیمت اجناس هست. وگرنه این افزایش حقوق ها دردی از مردم دوا نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
جرا باید اضافه کنه .افزایش حقوق اونایی که کمتر از 2 تا 3 میلیون می گیرن واجب عینی هست
خدا رحمت كند علامه طباطبايي را در كتاب وحي يا شعور مرموز نوشته انسان استخدام طلب است همه چيز را براي خودش مي خواهد و فقط پيامبران و امامان از اين قاعده مستثني هستند
ای کاش نمایندگان و اقایان دولتمردان فقط یک حقوق یا حداکثر دوحقوق می گرفتند چون رقم حقوق آنها در مقایسه با رانت ها عددی نیست چون وقتی یکی از نمایندگان که بسیاری از برنامه های تلویزیون حضور فعال دارد از هم اکنون میزان خرید رای برای خودشان برایی انتخابات سال 98را به رقم 500000 تومان رسانده است
نمیدونم کارفرماها که به شدت دنبال افزایش قیمتهاشون هستند حتی کالاهایی که ربطی به ارز نداره تو موقع افزایش حقوق اسمون ریسمون میکنند ما ورشکست میشیم شما همین الان صنایع لبنیات و ببینین چقد محصولاتشون گرون کردند در حالیکه نه انرزی نه شیر و نه دستمزدشون زیاد شده
اقای نماینده شماها چطور انسان هایی هستید که حقوق ماهیانه 15000000ریالی کارگران را در روز روشن نمی بینید ولی در خصوص حق و حقوق نمایندگی روزها وقت می گذارید. آیا این درست است که به فکر کارگران و کارمندان کم درآمد نباشید
مسیر پرونده رو خیلی نامحسوس عوض میکنی؟هر چیزی جای خود داره باید به هردو موضوع تا حصول نتیجه پرداخته بشه.
اللهم عجل لوليك الفرج سريعا.
چطوره همزمان راحع به دو تاش حرف بزنیم . خیلی سخته؟ حقوق نماینده یک عدد بشه و حقوق مردم بیچاره هم به حداقل الزامات زندگی برسه.
البته دو حقوق گرفتن نماینده ها کم لطفی به این عزیزان هست چون نماینده ای هنوز در ایران نیامده که کمتر از پنج حقوق از پنج جای مختلف بگیرد.
آقا حقوقهای بالا به مقامات بدین ، در حالت کلی مشکلی با این موضوع نیست ، بشرط اینکه :
1- اون مقامات لایق و کاردان باشن ، نه اینکه بزور و وارد قدرت شده باشن .
2- این مقامات جلوی فسادهای وحشتناک هزاران میلیاردی رو بگیرن که حقوق های نجومی در مقابلش پول خرد هم نیست !!! بچسبین به دزدیها و اختلاسها که اصل هدرروی پول مملکت اونجا ست ... جلوی سواستفاده ها رو بگیرین ، خودتون اگه نجومی حقوق گرفتین نوش جون ....
کاش فقط دو حقوقه بودند
انشالله درست می شه. کمی صبر لازم است .
بنظر بنده تمامی اقشار بهتر است کمی تحمل داشته باشند. هرچقدر اوضاع بد باشد از شرایط مردم یمن که بدتر نیست پس می شود تحمل کرد. هنوز ما لباس داریم و غذاهای متنوع می خوریم و به یک نان خشک نرسیده ایم پس باید تحمل کرد تا امریکا نابود شود و اوضاع خوب شود
حقوق کارمندان بانکها را کم کنید
اتفاقا چون آقایان دریافتی های قابل توجه داشته و کسی هم اطلاعی از درآمد آنها ندارد توجهی به وضع مردم عادی نمی کنند.
رئیس جمهور امسال می خواست درحقوق ها تجدید نظر کند پس چه شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
شد دیگه.. متوجه نشدید؟ گفت 15 درصد اونم سال اینده. که وقتی دست منه بازنشسته برسه 5 درصد هم نیست. عوضش قراره بهمون صدقه بدن بعنوان جبران تورم 300 درصدی همه اجناس
بنظر می رسد که مجلس باید هر ماه بیش از یک جلسه تشکیل ندهد و نمایندگان بدون حقوق در این چهد جلسه شرکت کنندو ان هم محض رضای خداوند و مردم.
یعنی چه به جای این ؟ چندوقتیه رسم شده میگن مثلاً به جای موضوع حضور زنان در استادیوم ها مشکلات معیشتی رو حل کنید به جای نداریم به هر موضوع در جای خودش باید پرداخته بشه رسیدگی به میزان حقوق نمایندگان مانعی برای تعیین دستمزد حقوق بگیران نیست هر کدام متولی خاص خودش را دارد طرح بحث به "جای"هم یک بحث انحرافی و آدرس نادرست دادن است
شنبه ۲۶ ابان
دلاردوباره رفت بالای ۱۳۰۰۰ تومان
بجای گفتن این حرفها ستاد بسیج اقتصادی و کوپن را فعال کنید ... و اقلام روغن چای قند شکر مرغ برنج رب پنیر وبعدا گوشت قرمز کوپنی کنید و نقدینگی را کم کرده ...تورم خود به خود فروکش میکند...
پاسخ ها
پرفکت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
به نظرت اختلاسهایی که از کنار کوپن و کوپن فروشی میاد بیرون رو کجای دلمون بذاریم
من فقط یک حرف دارم: مردم نا امید شدند، از مجلس، از دولت، از قوه قضایه.
تنها راه سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور، جلوگیری کردن از ریخت و پاش ها در تمامی نهادها و ارگان ها، مبارزه همه جانبه با فساد در سریع ترین زمان ممکن و برکنارکردن مدیران نالایق که با رابطه و چاپلوسی و تملق دارن بیت المال رو حیف و میل میکنن و به ریش ملت و نظام میخندن. به کارگیری مدیران توانمند و کاردان به دور از گزینش های بلا اثر.
یادمون نره که امثال خاوری و صدها مدیر و کارمند اختلاس گر با گزینش به پست رسیدن و آخر کار معلوم بود که دزد و دغلکارن و با ظاهر سازی و ظاهر فریبی به پست و مقام رسیدند.
اصلا چه معنی داره نماینده بجز مجلس جای دیگه مشغول باشه
این نمایندگان محترم چطور انتظار دارن که قوانینی رو که خودشون تصویب می کنن و اجراشون نمی کنن رو مردم اجرا کنن! این هم مثل همون داستانه که یه آقایی که میگن سی و دو شغل داره میاد میگه مردم در شرایط سخت برن لنگ بپوشن، حداقل اون مسئولی که میاد میگه مردم یه وعده غذا بخورین خودش در سخت ترین شرایط هم می تونه به حیات ادامه بده!
این نماینده ها واسه دور بعد شیفت دلیت هستن‌.
با این تفاسیر بقیه ول معطلند
چرا فکر میکنید ما هیچی حالیمان نیست ای کاش حقوق نماینده ۵۰میلیون بود ولی دیگه فقط حقوق بود یک رانت کوچک و ساده میدونید چند میلیارد میره ت جیب نماینده واردات یه چوب کبریت میدونید چند میلیارد میشه یا دادن یه تکه زمین یا دادن یه پیمان کاری بزرگ..حرف ده میلیارد و صد میلیارد حقوق کیلو چند
بادرود:مردم ازتبعیض هاوبی عدالتی هاورانتهاجدا خسته وناراضی هستندامیدواریم باتوجه به داشتن بهترین جوانان ازبهترین دانشگاههای داخل وخارج وفقت آن رسیده باشد تاازقحط الرجال بودنها سیاستمداران مابیرون بیایندوازهمین نخبه های صاحب تجربه استفاده نمایند
بنده استاد یک رشته فنی مهندسی بکی از دانشگاههای برتر کشور با حدود 15 سال سابقه هستم. بنده و امثال من فیش حقوقی مان کلا حدود 6 ملیون تومان است که بین 1 تا 1.5 ملیون تومان برای بیمه و مالیات و بیمه تکمیلی و کسری های معمول برداشته میشود و دریافتی حدود 4.5 تا 5 ملیون است.
این را مقایسه کنید با کمیسیون حداقل 2-4 ملیون تومان یک قرارداد اجاره یا 10-20 ملیون تومان حداقل کمسیون یک قرارداد خرید و فروش ملکی که یک بنگاه املاک که اغلب هم به زور دیپلم دارندحداقل 3-4 مورد از هرکدام را در ماه دریافت می کنند.
وای بر کسانی که چند تا حقوق می گیرن و مردم رو در حد اقل امکانات و حقوق رها کردن ....
باتورم چندین هزار درصد حقوق زیر6میلیون ظلم به مردم است خداوند انشاالله ریشه ظالمین به مردم را در این کشور نابود کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
به رای مردم احترام بگذارید.
چرا باید یکی در این مملکت با کار شرافتمندانه و کارگری در ماه حد اکثر 1500000 بگیرد و دیگری تا 40 برابر او . حداقل کسانی مرد شوند و عیرت بخرج دهند یک را به 10 نمایند
از این ولخرجی ها پرهیز نمایید و از ناراحتی مردم بترسید... قرار بود حقوق ها تعدیل شود......پرداخت حقوق های بالا را قطع نمایید..تنها راه نجات گرفتاریهای مملکت همین است
بعنوان یکی ازانقلابیون سال 57 وایثارگر جنگ تحمیلی ضمن اعتراض به عملکرد ناکارآمد دولت روحانی متذکر میشوم اقشارانقلاب کرده و آسیب پذیر چون بازنشستگان وکارگران و کارمندان هرگز شایسته این زندگی خفت باروذلت بارنیستند تا دیرنشده مسیولیسن بخودشان بیایند فشاراقتصادی لجام گسیخته کاردبه استخوان بازنشستگان وسایر اقشارآسیب پذیر رسانده
نوبخت رییس سازمان وبرنامه وبودجه در تبلیغات گسترده اعلام نمود حقوق بازنشستگان وکارمندان براساس افزایش تورم افزایش مییابد درحالیکه تورم بالای 100درصد درسال جاری راداشتیم بیش از 10درصد به حقوق بازنشستگان افزوده نشد نوبخت ودولت روحانی متوجه باشد ظلم وجفا درپرداختیها بین کارمندان وبازنشستگان باوزرا ومقامات نمیتواند تداوم داشته باشد صبر 80درصد ملت اندازه دارد
ظلم وجفایی که نوبخت دردولت روحانی باپرداختیهای ناعادلانه ظالمانه به بازنشستگان وکارمندان روا داشت درطول تاریخ ایران سابقه نداشت چه رسد به 40سال دوره انقلاب اینان یقین بدانند همانطورکه بازنشستگان وکارمندان رابخاطر فشاراقتصادی بی سابقه نزد خانواده هایشان شرمنده نمودند
سلام.
نماینده ای را میشناسم
که گفته بجز 8میلیون مجلس 5میلون هم بابت سی سال خدمتش بعنوان بازنشسته میگیرد .
.برسی کردم کلا 45سال بیشتر سن ندارد وبادودوره نمایندگی مجلس ویک دوره شورای شهر.کل سنوات او درنظام جمهوری اسلامی 27 سال است..که باافتخار میگوید.سی سال خدمت کرده است...ضمن اینکه .بجز حقوق فوق دریافتی های زیادی هم دارد که نزدیک به سی میلیون در ماه میشود...خواستید نامش را میگویم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
بگوووو
بعنوان کسیکه دودوره به روحانی رای داده ام وبازنشسته سازمان زیر مجموعه ریاست جمهوری با پست کارشناسی و 30سال سابقه خدمت صادقانه بیش از دومیلیون ودویست هزارتومان دریافتی ندارم هرگز فراموش نمیکنم آقای روحانی درسال 92 که عضو شورای امنیت ملی بودند وچندبرابر من بازنشسته حقوق دریافت میکردند اعتراف نمودند قدرت خرید کارمندان آقدر ضعیف شده که حقوق بیش از ده روز تمام میشود ازایشان سوال میکنم در مدت 5سال باوجود رفع تحریمها و بالارفتن قیمت جهانی نفت از 45دلاربه بیش از 80دلار وافزایش تولید نفت از یک میلیون بشکه به سه میلیون بشکه وآزادشدن بیش از یک صد میلیارددلارازاموال بلوکه شده چه اقدامی جهت افزایش قدرت خرید اقشارآسیب پذیر چون بازنشستگان وکارگران وکارمندان بعمل آوردید تا آنان هم ازمواهب برجام استفاده نمایند چراباوجود چند برابر شدن تورم لجام گسیخته وکفاف نبودن حقوق این اقشار باهزینه های سرسام آورزندگی دیگر دغدغه قدرت خرید کارمندان راندارید نکند هدف جنابعالی بالابردن قدرت خرید مقامات ووزرا بوده درهیچ دوره ای اقشارآسیب پذیر درمدت 5سال صدارت شما خصوصا یک سال اخیر تحت فشار کمرشکن اقتصادی نبودند
روحانی که باوعده بهبود اقتصادی اقشارآسیب پذیر چون بازنشستگان وکارگران وکارمندان درسال 92 ازملت ایران رای گرفت طی 5سال دوره خدمتش توسط نوبخت ریاست سازمان برنامه وبودجه درحالیکه نرخ خط فقر توسط رییس کل بانک مرکزی منصوبش بیش از سه میلیون پانصد هزارتومان اعلام گردیده درمدت 5سال باتبلیغات گسترده منت گذاشتن برکارمندان وبازنشستگان باافزایش پلکانی دریافتی بیش از 80درصد بازنشستگان زیر دومیلیون تومان ویا دومیلیون دویست هزارتومان بوده که با خط فقر اعلام گردیده فرسنگها فاصله دارد که بانظر گرفتن تورم لجام گسیخته سال جاری آنچنان فشاراقتصادی براین اقشاروارد نموده که درطول تاریخ 40ساله سابقه نداشته حتی در 8سال جنگ تحمیلی وحتی در 8سال دوره احمدی نژاد وسکوت نمایندگان علی رغم اعتراضات گسترده بازنشستگان به بیعدالتی این دولت جای شگفتی دارد وتاسف بازنشستگان
درحالیکه فریاد اکثریت کارمندان وبازنشستگان وکارگران ازتورم کمرشکن به اوج خودش رسیده روحانی مدعی است ابرتورم نداریم ودرایران ارزانی است این اظهارات خلاف و کذب جز نمک پاشیدن برزخمهای برجامانده وضعیت فلاکت باراقتصادی 5سال دولت روحانی نیست
یکی از نماینده های مجلس نوروز امسال و قبل از اینهمه ویرانی دلار برای کشور در پاسخ به پیر زن روستایی که از ایشان می پرسید آیا ما انقلاب کردیم که پسرهایمان پیر پسر و دخترانمان پیر دختر شوند و نتوانند ازدواج کنند؟.چرا نمایندگان مجلس حرکتی نمی کنند پاسخ داده بود که خودتان که می دانید مادر هرکس مجلسی شد نمک گیر ش می کنند.آن مادر بزرگ روستایی گفت خود شما کاری بکنید.نماینده محترم جواب داد یک دست صدا ندارد
سوال : کل دریافتی نمایندگان مجلس، رقمی بین ١٧ تا ٢١ میلیون تومان است! بعضی ها از چند جا حقوق میگیرن ؟؟مزایای نمایندگی مثل حق دفتر، خودرو و مسکن و ... را هم افزود؟؟

حقوق کارمندان باید چقدر باشد؟؟؟؟؟؟

هر کی بتونه این معادله را حل کنه جایزه میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وضعیت کشوری که بیشترین منابع طبیعی دنیا، بیشترین جوانان تحصیلکرده و بهترین موقعیت جغرافیایی و تاریخی را دارد، مسئولینی که مدیریت کرده اند به این شکل درآورده اند، مسئولین با هر حقوق و دستمزدی باید کنار روند تا نیروهای جوان، خلاق، با اراده و با انرژی کشور را اداره کنند!
کوتاه و مختصر یک سوال از رئیس جمهور محترم .
در حالیکه با وضعیت بسیار بسیار بد اقتصادی که در کشور بوجود ا وردید و فقر و گرسنگی را بر مردم حاکم کردید . برای سال آینده با چه مبلغ افزایش حقوق و دستمزد جمعیت حقوق و دسمزد بگیر را میخواهید جبران کنید ؟ یاد آوری میکنم اجناس و کالاهای استراتز یک مورد نیاز مردم تا 300 در صد افزایش دارد که هچکس نمیتواند این قیمت ها را مهار کند حتی یک دولت مقتدر .
حقوق بگیران بالاتر از 3 میلیون تومان مشمول پرداخت یارانه و بسته های حمایتی دولت نمی شوند . چرا ؟
آیا برای تقویت بنیه اقتصادی قشر ضعیف باید بنیه اقتصادی قشری که قبل تورم اخیر تقریبا دستش بدهانش میرسد را تضعیف کرد و او را هم پس از چندی به زیر کشید و کاسه بدستش داد ؟
این است هنر دولتمردان و نیم اقتصادی دولت ؟
علی برکت الله .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی