بازدید 3706

ترزا می احتمال استعفایش را رد کرد

ترزا می، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی با رد احتمال کناره‌گیری‌اش از قدرت گفت تا تکمیل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سر کار خواهد ماند.
کد خبر: ۸۵۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 16 November 2018

نخست وزیر انگلیس که بعد از ارائه پیش نویس توافق اخیرش با اتحادیه اروپا بر سر بریگزیت با مخالفت‌های زیادی علیه خود به دلیل نحوه مدیریت مذاکراتش با این اتحادیه و استعفای برخی وزرای مهم دولت خود روبرو شده، در سخنانی از عملکرد دفاع و احتمال کناره گیری از سمتش را رد کرد.

به گزارش ایسنا، ترزا می، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی با رد احتمال کناره‌گیری‌اش از قدرت گفت تا تکمیل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سر کار خواهد ماند.

ترزا می در دفاع از پیش‌نویس اخیر مربوط به توافق برگزیت گفت که این طرح عملی کردن آن چیزی است که مردم بریتانیا در همه‌پرسی دو سال پیش به آن رای دادند. او سیاستش در این خصوص را خط مشی "درست برای کشور و همه مردم" خواند.

نخست وزیر انگلیس در حالی از طرحش برای برگزیت دفاع کرده که برخی از اعضا و وزرای مهم کابینه وی از جمله دومینیک راب، وزیر برگزیت، در اعتراض به این طرح از مقام خود استعفا دادند.

ترزا می با مخالفت‌های جدی در میان هم‌حزبی‌های محافظه‌کار خود روبرو شده است.

او در نشستی مطبوعاتی گفت انتقادها را درک می‌کند، اما هشدار داد که اگر از پیش‌نویس ارائه‌شده حمایت نشود، احتمال دارد که اصلا توافقی به دست نیاید.

به گزارش بی.بی.سی.، روز پنجشنبه دومینیک راب، وزیر برگزیت انگلیس در اعتراض به طرح توافق ترزا می با اتحادیه اروپا از سمت خود کناره‌گیری کرده و گفت "وجدانا" نمی‌تواند از توافق‌نامه ترزا می با اتحادیه اروپا حمایت کند.

پیش از او معاون وزیر در وزارتخانه امور ایرلند شمالی هم به همین دلیل از سمت خود استعفا داده بود و ساعاتی بعد نیز وزیر کار و امور بازنشستگی کناره‌گیری خود از کابینه را اعلام کرد.

عده‌ای از نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلیس اعلام کرده‌اند که در نامه‌ای به مسئولان حزب خواسته اند یک فرآیند رای اعتماد مجدد به ترزا می به جریان بیافتد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی