بازدید 16041
نقدی بر سخنان رئیس‌جمهور درباره لزوم به کارگیری جوانان و شایستگان؛

آقای روحانی، شما رئیس دولت هستید؛ نه منتقد آن!/ دولت 210 مدیر بازنشسته دارد، چند جوان جای آنها می‌آیند؟

بهتر است آقای روحانی «حرف درمانی» را کنار بگذارد و پا به عرصه عمل بگذارد. پرسش های مهمی که از رئیس جمهور باید مطرح کرد، این است که «210 مدیر بازنشسته چطور در دولت یازدهم و دوازدهم مشغول کار شدند؟» «چرا بخش زیادی از معاونان وزیران دولت شما از بین افراد بازنشسته انتخاب شدند؟» و با وجود این، حالا چرا رئیس جمهور باز هم شعار شایسته سالاری و لزوم بهره گیری از زنان و جوانان را سر می دهد؟ آیا این سخنان غیر از حرف درمانی است؟
کد خبر: ۸۵۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 15 November 2018

روز گذشته، رئیس جمهور در نشست هیأت دولت در مورد مباحث مختلف و مهمی صحبت کرد که بخشی از آن مربوط به لزوم شایسته سالاری در دولت، به کارگیری زنان و تبعیض قائل نشدن به خاطر جنسیت افراد و تأکید بر حضور جوانان در مسئولیت های مختلف بود، سخنانی که انگار «حسن روحانی» به عنوان یکی از نقادان دولت در خصوص آن سخن می گفت؛ حال آنکه مجری چنین شعارهایی اول از همه خود اوست.

به گزارش «تابناک»؛ چندی بود، رئیس جمهور از جایگاه مطالبه کننده سخن نمی گفت، ولی گویا با فروکش کردن اثرات اقتصادی ناشی از تحریم ـ که وقت او را آزادتر کرده است ـ بار دیگر روحانی را به جایگاه منتقد و مطالبه کنندگی بازگردانده است، در حالی که او باید توجه داشته باشد به عنوان رئیس جمهور و رئیس دولت باید در ارتباط با شعارها و سخنانی که مطرح می کند، آمار بدهد که چنین شده است.

حسن روحانی در جلسه روز گذشته دولت، با اشاره به اینکه مخصوصاً مسأله جنسیت نباید برای شایسته ‌سالاری مانع شود، تصریح کرد: اگر خانمی شایستگی برای مدیریت و یا مسئولیت در یک بخشی دارد و شایستگی‌اش بیشتر از مردی است که در همان سنخ مورد نظر ماست، مرد بودن نباید مانع مدیریت زنان شایسته جامعه ما شود.

آقای روحانی، شما رئیس دولت هستید؛ نه منتقد آن!/ دولت 210 مدیر بازنشسته دارد، چند جوان جای آنها می‌آیند؟

روحانی تأکید کرد: زنان ما، امروز بیدار، سیاسی، هشیار هستند، در انتخابات و دانشگاه‌ها حضور دارند، صاحب دانش هستند و به خوبی می‌توانند در بخش‌های مختلف مدیریت کنند. باید از خانم‌ها استفاده شود و مسأله جنسیت نباید برای اجرای دقیق شایسته‌سالاری مانع شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه جوان‌ها برای ما خیلی مهم هستند، گفت: اجرای این قانون مجلس مقداری برای ما سخت بود، اما جزو قوانینی بود که وقتی به دست من رسید، همان لحظه آن را برای اجرا ابلاغ کردم. درست است مشکلاتی ایجاد می‌شود، در کل به خیر جامعه است. به هر حال جوان‌ها باید بیایند و مدیریت‌ها را به عهده بگیرند. نسل جوان، مدیران آینده کشور هستند و لیاقت‌های بسیار خوبی دارند. در هیأت وزیران هم هر کجا از نیروی جوان‌تر استفاده کردیم، نه تنها پشیمان نشدیم، بلکه راضی و خشنود هستیم. به خوبی و پرتلاش کار می‌کنند. البته یک جاهایی هست که تجربه و سابقه در یک شرایطی مورد نیاز باشد، اما همین مدیران هم باید مدیران جوان را سر کار بیاورند یعنی معاونین و مشاورینی که معرفی می‌کنند از نسل جوان باشند و از آنها استفاده کنیم.

سخنان رئیس جمهور حرف های درستی است که مخاطبان مدت هاست منتظر اجرایی شدن آن هستند، اما مگر نهادی غیر از دولت یا منصوبان رئیس جمهور باید چنین مسائل و موضوعاتی را محقق کنند؟ اگر قرار به حرف و شعار باشد، 5 سال است، چنین حرف هایی در جریان انتخابات و در طول استقرار دولت تدبیر و امید چنین موضوعاتی گفته شده، اما آنچه مدت هاست بدنه حامی دولت و بخش ها دیگر جامعه منتظر آن هستند، عمل به این شعارهاست!

بهتر است آقای روحانی «حرف درمانی» را کنار بگذارد و پا به عرصه عمل بگذارد. پرسش های مهمی که از رئیس جمهور باید پرسید، این است که «210 مدیر بازنشسته چطور در دولت یازدهم و دوازدهم مشغول کار شدند؟» «چرا بخش زیادی از معاونان وزیران دولت شما از بین افراد بازنشسته انتخاب شدند؟» و با وجود این، حالا چرا رئیس جمهور باز هم شعار شایسته سالاری و لزوم بهره گیری از زنان و جوانان را سر می دهد؟ آیا این سخنان غیر از حرف درمانی است؟

بهتر است رئیس جمهور الان به جای حرف درمانی درباره لزوم بهره گیری از زنان و جوانان، بر روند اجرای قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» نظارت کند و از مجموعه های دولتی بخواهد به منظور «گردش شایسته نخبگان» اولا گزارش دقیقی از روند کنار رفتن واقعی بازنشستگان به او بدهند و در ثانی از چنین فرصتی برای بهره مندی از جوانان، زنان و در کل افراد شایسته بهره ببرد. پس از محقق شدن چنین موضوعاتی روحانی می تواند به مردم گزارش دقیقی از این اقدام ارزشمند ارائه کند.

در حقیقت طی سال های اخیر به جای «گردش نخبگان» و به کارگیری آنان در مسئولیت ها، شاهد «چرخش نخبگان» به معنای صحبت کردن از لزوم به کارگیری این قشر ارزشمند و تنها نگه داشتن این موضوع در حد حرف و شعار، بوده ایم. اگر دولت و رئیس جمهور مخالف چنین رویه هستند، اکنون بهترین فرصت است تا حرف ها و شعارهایشان را تبدیل به واقعیت کرده و نخبگان پشت مدیران فرسوده و بازنشسته را وارد چرخه تصمیم گیری کنند.

بسیاری از کارشناسان این رویه حرف درمانی در دولت تدبیر و امید را ناامیدکننده می دانند و بر این باورند که رئیس جمهور و اعضای دولت با توجه به اینکه دوره تبلیغات انتخاباتی گذشته و تا پایان عمر دولت دوم روحانی کمتر از سه سال باقی مانده است، اگر واقعا قصدی برای تبدیل شعارها به عمل وجود دارد، الان وقتش است، وگرنه دیگر فرصتی برای تحقق شعارها نمانده و اگر این رویه ادامه پیدا کند، امیدی به تحقق وعده ها نخواهد بود.

حسن روحانی در آغاز به کار دولت دوازدهم گوشه هایی از عزم خود برای به کارگیری جوانان را نشان داد و با به کارگیری یک وزیر متولد دهه شصت این رویه را کلید زد. او همچنین خطاب به تمامی وزیران بخشنامه ای را ابلاغ کرد که به موجب آنان اعضای کابینه باید در مجموعه های تحت مدیریت خود از یک زن و دو نیروی جوان بهره می گرفتند؛ موضوعی که به نظر می رسد در حد یک بخشنامه جز مواردی محدودی ماند.

رئیس جمهور برای نشان دادن عزم خود و دولتش برای شایسته سالاری و به کارگیری زنان و نیروهای جوان بهتر است گزارش کاملی از اجرایی شدن همان بخشنامه ابتدای دولت در وزارتخانه ها و نهادهای دولتی ارائه کند، قطعا نتایج این مسأله نشان خواهد داد که چطور این موضوع در پیچ و خم اداری و عزم برخی مدیران سنتی برای جلوگیری از فراگیر شدن این مسأله گم شده و جوانان بجای مشغول شدن در مسئولیت ها، سر کار گذاشته شده اند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲۷
همه اش شعاراست
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
درود بر تابناک مردمی
آقای روحانی
شما بعد از انتخاب خود سوگند یاد کردی که تمام مشکلات کشور رو در صد روز اول دولت خود حل کنی. یادته؟























پس حافظ رایم باش که به شما اعتماد کردم







پس موقعی رای گرفتی فراموش مکن. .
سید حسنی3نیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
در اخلاق کلمه ای بنام انصاف هست
ایشان مخاطب مجلس ونهادهای مختلف داخلی و خارجی است
و
البته دست تنها
آقای روحانی شما رئیس جمهور این کشوری نباید به انتقاد ها توجه کنی و باید بکار خود تمرکز کنی. قیمتها مدتهاست ثابت مانده. بنظرم مشکلات اقتصادی مردم روزبروز کمتر میشود چون طی نامه های مکرر اینجانب بارها به دولت محترم تذکر داده ام که باید به معیشت مردم رسیدگی کنند. و احتمالا در اثر نامه های بنده دولت محترم دست بکار شده.
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
خیلی باحالی!نمیشه یه نامه بزنی که دلار بشه ۵تومن نعمت جان؟
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
آقا نعمت عزیز
!صداتون از جای گرم بلند میشه!
کجا وضعیت بهتر شده؟
چیزی ارزان شده؟
شیر؟
خواروبار؟
خودرو؟
نخیر حانم، ارزان نشده، عادت کردیم!
در ضمن جریان نامه ها چیه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
وات د فازی اخوی....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
دمت گرم
به جای شعار جوانگرایی شعار شایسته سالاری را بدهید شعار نخبه گرایی را بدهید صرف جوان بودن هیچ کاری پیش نمی رود نمونه بارز جوانگرایی در استان گیلان توسط جوانترین استاندار دولت اتفاق افتاد تحقیق کنید نتیجه آن برای استان چه شد اوضاع هیچ تغییری نکرد چرا؟ چون صرفا یم عمل تبلیغاتی بود جوانان آمدند در پست مدیران میانی دروغ چرا؟ اما چه جوانی نه نخبه نه شایسته ( البته انصاف را باید رعایت کنیم شاید یک یا دو مورد بصورت کاملا اتفاقی بعضی از آنها شایسته هستند) ولی اکثر آنها بواسطه وصل بودن به فلان نماینده یا وابسته به فلان نهاد امنیتی و نظامی ( که کاملا معلومه کدام نهاد نظامی هست) برگزیده شدند نمونه بارز مدیر کل پدافند غیر عامل استان گیلان پس جوانی که وابسته بی علم و بی تجربه باشد از پیری که وابسته و بی علم و با تجربه باشد بدتر هست و جوانگرایی نیازمند به یک سازکار قانونی و بدون تبصره می باشد نه صرفا شعار و ظاهرنمایی
آقای رییس جمهور مگه ما نمیذاریم جوونا بیان شغل ومملکت ورفاه وهمه چی دست شماست نفری سی وهفت شغل نه بازنشستگی دارین نه خسته میشین البته کاری نمی کنین خسته بشین برای امتحان یه چند وقت برین خونه هاتون بخوابین اگه اتفاقی افتاد شما رو به امام حسین هرچی خدمت کردین کافیه به جوان ترها به فکرای جدید اجازه بدین بلکه بیان ومردم رو از این فلاکت نجات بدن ما که زندگیمونو خراب کردین بلکه آیندگان یه روز خوش ببینن
پاسخ ها
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
راست گفتی
چند وقت قبل که وزیر اقتصاد نداشتیم، وضع اقتصاد خیلی بهتر شد!
انشااالله وزیر کار هم دیگه نداشته باشیم، بلکه ریشه بیکاری خشکیده بشه!
وزیر بهداشت هم اگه نباشه ، احتمالا داروهای نایاب پیدا میشن
وزیر ارشاد
وزیر ...
اره جونم، اینجوری ها است!
ای کاش فکری هم به حال مدیران بازنشسته خودروسازان بکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
برای مدیران خودرو سازان فکری نیست . چون صنعت خودرو مهریه
مادرانشان است و هیچکس حق ندارد راجعه به ان فکر بکنه
آقای روحانی ما منتظر محاکمه عاملین بالا بردن نرخ ارز هستیم ... البته اگه براتون مهمه ما بدبخت شدیم.
بادرود
درخصوص 210 بازنشسته که در مجموعه اجرایی بیش هشت میلیون نفری دولت از تخصص وتوان مدیریتی آنان برای انتقال دانش استفاده می شود. بیش از روز ها و ماه ها و سال ها وقت مجلس و حکومت و سازمان پر خرج رسانه ای را گرفته مایه تاسف است در مقایسه با سازمان های تصمیم گیر مثل مجلس و شورای نگهبان شورای مصلحت نظام ومجلس خبرگان اعمه جمعه وجماعات چند در صد بالای شصت سال عمر دارند که تعداد زیادی از آنان در انجام امور جاری دچار مشکل هستند و در صحبت کردن هم مشکل دارند. با وجود چنین معضلی تکرار پی در پی این موضوع در تمام رسانه از نا کار آمدی و ندانم کاری مجلس حکایت می کند که مایه تاسف است که ملت به چه کسانی رای داده اند
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
دوست دانشمند بحث. مدیران اجرایی هست که باید جوان شوند اینها که شما گفتید شاملش نمیشه
روحانی کی ناکارآمدی وبی تدبری دولتش رادراداره کشور بعهده گرفته ازیک سال مانده به شروع تحریمها تورم کمرشکن امان ملت رابریده مدعی است آمریکا باعث این وضعیت وخیم اقتصادی است درحالیکه طبق نظر مقام معظم رهبری ونظر اکثریت ملت ایران و24میلیون رای دهنده بی تدبیری وناکارآمدی دولت روحانی باعثق چنین وضعیت وخیم شده
این دولت فقط به فکر پزشکان و اقشار ثروتمنده و کارمندان خود دولت و کارگران با تورم 200 درصدی رها شدن.
جناب روحانی ازریاست دولت فقط کری خواندن و گفتاردرمانی بیهوده ووعده های پوچ وبه گل نشاندن اقتصاد کشوررامیدانند و تبلیغات آنچنانی به نفع دولت بی کفایت وناکارآمدش که صدای اعتراض حتی اکثریت 24میلیون رایس دهنده راهم درآورده
منظور رئیس جمهور جوانان فامیل و اشناهاشون بوده که دارن از دیار غربت و کفر برمیگردن و دنبال کار هستن
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
دقیقا همینطوره
متسفانه در اینجا قحط الرجال هست
فکر چند صد یا چند هزار نفر از آقا زاده هاشون میتونن در سیستم اجرایی دولت دخالت داشته باشن
نتیجه هم شده این:
سد سازی های بی فکر
اقتصاد قاراشمیش
و...
سایت تابناک مثل اینکه متوجه نیست این حرفها در جلسه هیئت دولت زده شده و برای اعضا دولت نه برای خارج از ان یعنی برای اعضا دولت خط مشی مشخص می کند لذا شما بخودت نگیر ضمنا یک سوال دارم بنظر شما رابطه بین درجه اهمیت و بزرگی کار با تجربه چیست ؟ایا می شود به اشخاصی که تجربه و قدرت انها را در مقامات بالای اجرایی و علی الخصوص راس نیازموده ایم پست های بالای مدیریتی بدهیم والله توی کشورههای صنعتی هم اینکار را نمی کنند در انجا یک شخص مبتدی و در پست پایین وارد می شه و طی سالها با بالا بردن تجربه به پست بالا می رسد و نهایتا با پست بالا باز نشسته می شود این روال اصلی کار در کشورهای صنعتی است من در مورد استثنا صحبت نمی کنم لذا مطالب پوپولیستی مثل این و یا از این قبیل بدرد هو و جنجال می خورد وگرنه همین شما هم از مثلا بین دو دکتر جراح چشم یکی با سابقه کم یکی با سابقه زیاد چشم خود را به دست کی میسپارید؟ استفاده از افراد جوان با دانش و علم و درک بالا در سطوح معاونت و ریاست های کوچک انان را برای احراز پست های حساس اماده و ذخیره مدیریتی کشور را بالا می برد
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
چرا بدون سواد و تحقیق حرف میزنی؟وزیر امور خارجه اتریش ۲۸ساله بود که وزیر شد!کی گفته یه فرد کم سن و سال اگه سواد و شایستگی داره نباید پست بگیره؟با همین تفکرات پوسیده هست که انگار تو کشور قحط الرجاله و فقط جاشون عوض میشه و هیچکسی امکان ورود به این حلقه قدرت و مقامو نداره
به این دولت امیدی نیست.
آقای روحانی و دولتش نقطه پایان اصلاحطلبان هستند.
اصولگراها قبلا تمام شده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
اصول گرا شکست نخورده،چون در زمان بدترین تحریم های بین المللی وضعمون این نشد.یادت رفته یا اعتراف سخته؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
درسته
رسانه ها از قول اقای روحانی نوشته اند که مردم گلایه هایشان را با صدای بلند اعلام کنند ! از محضر ایشان میپرسم که شما قول هم میدهید که کاری به کار صدای بلند نداشته باشید !؟ قطعا پاسخ منفی است . چون صدای بلند اسمش میشود "اعتراض" ! تکلیف اعتراض هم که معلوم است ! تازه , ما بازنشسته ها و مستمری بگیران که دیگر توان اعتراض نداریم . پس اجازه بفرمایید با صدایی خیلی ارام و اهسته به محضر شریفتان عرض کنم سالهاست که ما با مبلغی خیلی پایینتر از خط فقری که خودتان اعلام میکنید گذران زندگی میکنیم . بهتراست بگویم میسوزیم و میسازیم . مسئولان محترم هم بالاتفاق مشغول قول دادن و دلداری دادن بوده و هستند . یقینا بی خبر از دلهای رنجور و افسرده ی اقشار اسیب پذیر که نیستید . باید بخواهید کاری بکنید . وقتی بخواهید حتما میشود . تا زمانی که نخواهید , نخواهد شد حتی اگر با بلندترین و رساترین صداها بیان شود . همینطور که تا حالا نشده . انچه را که ما میبینیم این است که حتی یک نفر از کسانی که برای تعیین مبلغ حقوقهای ما دورهم جمع میشوند , درامدشان درسطح ما نیست . هزار ماشاالله همه شان درامدهایی بیشتر از این حرفها دارند و محال است که حال ما را لمس کنند . طبق یک مثل قدیمی "سیر هرگز از دل گرسنه خبر ندارد" و یا به قول حضرت حافظ "کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها" !؟ یا حق
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
جناب آقای روحانی
از طلا بودن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید!

من جدیدا فهمیده ام که قبلا چقدر در رفاه بودم و خودم خبر نداشتم!
شیر از غذای من حذف شده ماست که شده غذای از ما بهتران!
فقط نون و بنزین، کرایه تاکسی و یک سری مواد دیگه چندان گرون نشده
که انشاالله بدست پرتوان دولت گران خواهد شد
ظاهرا با توجه به سن جناب روحانی فراموشی زودتر از موعد سراغ ایشان رفته و کم حافظه شده اند پیشنهاد میکنم خلاصه ای ا ز وعد ه های ایشان را در اختیارشان قرار دهند و گاهی هم فیلم آنرا در شبکه یک پخش نمایند. بند خدا تقصیری ندارد یادآوری مفید است
دولت مجری قانون است ومجلس قانوگذار آیا دولت میتواند بدون تصویب مجلس کاری انجام بدهد ؟؟؟ چرا عوامفریبی ؟؟؟
حضرات دربوق وکرنا کردند که چون تورم کمرشکن برملت تحمیل شده باحقوق آبان ماه بسته کمکی دریافت خواهند البته کارمندان وبازنشستگان حقوق زیر سه میلیون تومان که متاسفانه این وعده هم چون وعده های سال 92 کذب محض درآمد وریالی به حقوق افراد زیرسه میلیون تومان افزوده نشد
ای کاش جناب روحانی در یکی از مصاحبه های مطبوعاتی که الحمدالله کم هم نیستند بعد ازگذشت 5سال ازعمردولتش به یکی از وعده هایی که درسال 92 به رای دهندگان داده بود وعمل کرده اعلام میکرد حداقل وعده ای که داده بود بهبود وضعیت اقشارآسیب پذیر بود که با تورم بی سابقه وحقوق اندک کمر اقشارآسیب پذیر را خم نمود وکاردبه استخوانشان رسانده
به کلیه وزارتخانه ها و سازمانهای که بودجه دولتی استفاده میکنند ابلاغ فرمائید تعداد افراد زیر مجموعه خود را به تفکیک تعداد افراد بازنشسته ای خود را که مشغول بکار میباشند اعلام فرمایند.
من یگ مدیر بازنشسته هستم اما با توجه به شرایطزندگی نوه و عروس و داماد که آخر هفته به ویلای من میایند و از من انتظار بهترین غذاها و پذیرایی را دارند من کار و پست خود را چطور کنار بگذارم؟
بنده تنها یک خدمتکار در منزل کوچک 380متری خود و یک سرایدار در ویلای شخصی ام دارم و حقوق اینها مجموعا 5میلیون میشود. خودروی بنده که مظلومانه بیش از 30 سال برای مردم خدمت کرده ام این خودرو هربار روغن که عوض کنم 1میلیون تومان هزینه دارد. لذا از مسولین خواهش میکنم به درد ما مدیران مظلوم رسیدگی شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
مدیر کجایی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
دمت گرم نعمت واقعا با این ادبیات کنایه نعمتی
روحانی درمدت 5سال صدارتش برریاست جمهوری فقط به اعتراف خودش گفتاردرمانی کرده ووعده های توخالی وپوچ داده وتنها اقدام مثبتی که نداشته عمل بوده وعملکردناکارآمد وبی کفایت دولتش رابه گردن دشمنان انداخته ازچند ماه مانده به شروع تحریمها تورم کمرشکن امان اکثریست ملت رابریده مدعی است گرانی نداریم وتورم آنچنان بالانیست بااین اوصاف ازچنین شخصیتی چه انتظاردارید
مقام معظم رهبری واکثریت ملت ایران سهل است اگر امام زمان هم بگوید عامل اصلی وضعیت فلاکت باراقتصادی فعلی کشورازبی تدبیری وبی کفایتی دولت رو.حانی بوده بازهم روحانی قبول نمیکند
بالاخره سال بعد انتخابات مجلسو داریم دیگه باید از الان حرف زدنو شروع کنه دیگه و با همین حرفا دوباره رای جمع کنه برا حزبش چون برنامه برای بهبود وضع معیشتی که نداره برجام هم که بر اساس پیش بینی ها آمریکا بدون کمترین دردسری ازش خارج شد الان هم دلش به اروپایی خوشه که رییس جمهور آمریکا میره توی کشورشون و تحقیرشون میکنه پس برجام رو هم نداره.حالا باید روی مخ مردم با همین ورزشگاه و جوانان و حقوق زنان و ...کار کنه
البته این داستان اپوزیسیون پنداری در همه ارکان کشور وجود داره
نمونه اش بحث برجام !
بحث زن و مرد نیست
مشکل اصلی الان شایسته سالاری هست که وجود نداره و بیشتر عقیدتی سالاری هست نه تخصص سالاری
موضوع را جنسیتی نکنید
یکسری معیار تخصصی بگذارید هر زن یا مرد که شایسته بود امور کار را در دست بگیرید
سلام کی این آمار اشتباه را داده ۲۱۰ نفر بازنشسته دولتی؟ فقط توی وزارت نیرو و در بین شرکتهای تابعه ده ها مدیر عامل و معاون بازنشسته و مریض قلبی عروقی بالای ۳۰ سال سابقه مشغول گرفتن حقوقهای چند ده میلیونی هستند. حالتون خوبه یا مردم را می پیچونید؟
من هیچ کاره هستم!!!!!!
آزمون دستیاران ستادی که 4 سال قبل برگزار شد و هدف استفاده از حوانان کنار مدیران بود، هنوز مشغول به کار نشده اند
این دولت فقط حرف میزنه. سه ساله ازمون دستیاران ستادی رو با هدف تربیت مدیران جوان برگزار کردن ولی هنوز به نتیجه نرسیده و اکثر قبولی ها نتونستن شروع به کار کنن.
از نسرین ستوده چه خبر؟ او از قوانین قرون وسطایی حاکم بر زندان اوین شکایت کرده.
جناب آقای روحانی در فرافکنی و آدرس انحرافی دادن استادند.
اگر نظام جمهوری اسلامی حتی به اقتدار خودش و قانونی که تصویب کرده است، هم حساس باشد نباید بگذارد که قانون دور زده شود یا با اهرم های فشار مختلف دور زده شود.
من اگر جای تصمیم گیران اصلی جمهوری اسلامی بودم این فرصت ها را برای نزدیک شدن نظام به مردم از دست نمیدادم. اینقدر این بازنشسته ها برای شما مهم و مفیدند که همه مردم را به آنها میفروشید؟ لطفا سانسور نکن تابناک عزیز.
واقعا چه قدر زشت هست که دولت فقط حرف میزند ومیگوید نیروی جوان جایگزین کارمندان یاکارکنان باز نشسته بشود حداقل اگر میخواهید ببینید چقدر بازنشسته در دستگاه ها وشرکت های دولتی کارمیکنند از بازرسی های ادارات وحراست ها وامور اداری هریک از انها بخواهید اسامی ولیست تعداد انها را طی مدت یک هفته در اختیار دولت بگذارند ودر یک تاریخ معین چنانچه از اخرا ج انها خود داری کردند هر کس که از این دستورات خاطی ویا سرپیچی کرد حقوق ماهانه وکلیه دریافتی انها راقطع کامل کنند
اون از مدیران فدراسیون فوتبال که از اهرم بین المللی و کنفدراسیون آسیا برای فشار بر مسئولان و عدم اجرای قانون داخلی کشور استفاده کردند، این هم از بقیه مدیران که امروز و فردا میکنند تا این قانون مشمول زمان شود.
ایشان منتخب مردم هستند و موظف است تا به خواسته موکلانش تا حد توان عمل نماید و دیگر به چه زبانی باید به اقتدارگرایان بفهماند که خواسته اکثر جامعه با خواسته انان بسار منافات دارد .
کاش آقای روحانی رییس جمهور می شد و ما دیگر شاهد گرانی لحظه ای دلار و پرده کشی شدن پیاده روها نبودیم.
چراآآآ باید پیران بر مسند کار باشند و جوانان شایسته بیکار باشند؟!!!
با وجود اینکه روحانی بارها دولت را نقد کرده چرا از مدیران بازنشسته پس استفاده دارد؟
بنده طرحی دارم که در عرض شش ماه تمام مشکلات شهر تهران را حل می کند. ترافیک و آلودگی هوا محیط زیست وفضای سبز وووو
بنده پس از سالها مطالعاط روزنامه کیهان و هزاران ساعت سخنرانی دکتر عباسی و دکتر راعفی پور و دکتر روازاده این طرح عظیم را جمع بندی کردم. یکی ازاصول طرح بنده ایجاد امید در مردم است. و اجرای اِدالت در جامعه
هنوز هم حرفها و قولهای رییس جمهور رو جدی میگیرید؟ خواهشا نظرسنجی کنید تا متوجه بشید که ۲۴میلیون رای دهنده به ۲۴میلیون پشیمون و پریشون تبدیل شدند، در جایی خوندم :از اینکه به من دروغ میگی ناراحت نیستم از اینکه دیگه نمیتونم به تو اعتماد کنم ناراحتم.
آقای روحانی، کاش زمانی که این حرف رو می‌زدی یه نگاه به دولت پیرت میکردی.
جوانگرایی رو از خوتان شروع کنید
روحانی یعنی حرف...................................
آقای باید.‌‌‌‌‌‌........‌‌‌‌‌...‌‌‌
باید با آمریکا صلح بشه والسلام مردم اینو میخوان میگین نه همه پرسی بذارین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
آره خواسته ی همه اینه،اما آمریکا مفت مفت با ما کنار نمیاد.
احسان
| France |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
دقیقا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
مذاکره با آمریکا تنها راه نجات است
وگرنه

رای گیری مخفی توسط سازمان ملل یا یک نهاد غیر ایرانی
مردم بیچاره اند
البته دولت با تحریم ها تکان نمی خورد
فقط مردم اسیب میبینند والسلام
اصلاح طلب یعنی در شعار برای مردم، به خاطر مردم. در عمل علیه مردم. اصلاح طلبان با شعار دموکراسی مردم را گول زده تا به دیکتاتوری بر مردم برسند. اصلاح طلب یعنی گفتن دروغ زیبا برای رسیدن به اهداف سیاه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
متاسفانه اصلاح طلبان همچون اصولگرایان صداقت ندارند
حالا که روحانی سلطان سکه را اعدام کرده از فردا قیمتها به نرخ اول سال برمیگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
عجب!!!پس قوه قضاییه این وسط برای دادن حکم و اعدام کاره ای نیست؟؟؟؟!!!!
تابناک همه میدونن دولت هیچکاره اس....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
پس چرا بهش رای دادی؟به خودت هم دروغ میگی؟
بعید میدونم کسی دیگه به حرفاش گوش بده!! عکستونم مال دوران انتخاباتیشه....قبل از این مردم گول حرفاشو بخورن!!!
5 سال که با حرافی و وعده و وعید گذاشت این سال هم همینجوری میگذره !
کلا تو ایران همه فقط زبونانون خلاق شدن!! عمل پر
باشششششش
منتقد از خود که خیلی هم مترقیه!
در ضمن این یک ورزش عمومی در مملکت است،فقط مردم هستند که اشتباه می کنند!
عکس تو رو خدا دیگه فرمایشی تر از این؟ بابا خجالت بکشید البته کار از این حرف ها گذشته.
فقط عزیز نفر دوم از چپ که حرفoروحانی دستشه. طرف بنده خدا مخالفتشو با معکوس کردن عکس کلیددار ملت عیان کرده. دمش گرم عجب ترفندی پس زمینه و سایه تصویر نگاه کنید متوجه می شید.
این دولت با بی‌تدبیری امید ملت را نبود کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
دولتِ تدبیرِ نا امیدی ها
یک نمونه اش رساندن دلار به 14 هزار تومان و بیچاره کردن اقتصاد مردم
آقای روحانی دیگر حرف درمانی هم نداره .چون همه را خسته کرده.کلافه وبی انگیزه.
ما باید ما باید ما باید. باید باید باید ...
مخاطب این بایدها کیه؟
عکس رو دقت کردید؟
روحانی در کنار خاتمی و رفسنجانی قرار دارد نه در کنار رهبری و امام راحل
آقاي روحاني با يه كليد تو جيبش داره ور ميره
هنوز حس نداره كليد رو بكنه تو قفل و بچرخونه
ديگه مردم به اين نتيجه رسيدن اينها دروغه محضه و اراده اي براي تغييرات اساسي نيست و اين مطمئنا در چند ماه آينده مي تونه تبعات خطرناكي براي كشورايجاد كنه
نمي دونم چرا منافع مملكت را دارن به منافع يه گروه چند هزار نفري مي فروشن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
خب از سرنوشت دیگران عبرت نمی گیرند
تابناك عزيز هيچ اراده اي براي اين موضوع در كشور نيست و همه اينها مثل حقوق هاي نجومي، آخرش سر ١٠ الي بيست نفر را ميبرن و با يه گزارش صوری از سوي ديوان محاسبات به موضوع فيصله خواهند داد.
اگر. رست مي گويند از همين سيستم بانكي كه ما از نزديك شاهدش هستيم شروع كنن
اگه راست میگی دو تا وزیر خانم معرفی میکردی نه اینکه از خانم ها به عنوان فرار از پاسخگویی به مشکلات امروز به عنوان ابزار استفاده کنی
تابناك مرسي از اينكه نميذاري موضوع به محاق فراموشي بره
ولي عزيز دل برادر مافياي اين بازنشسته ها و تمديدي ها چنان وحشتناك و گسترده هست كه همه ما را از كار بيكار ميكنن ولي خودشان با هر حيله اي سركار ميمونن
يه سر بزنيد به اين بانك هاي دولتي متوجه عرايض بنده خواهيد شد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
دقیقا درست میفرمایید و متاسفانه عامل بسیاری از فسادهای بانکی لابی های مدیران از رده خارج است
شکی نیست که روحانی به هیچ عنوان در قد و قواره ریاست جمهوری نیست (مثل پیشینیانش) نه صداقت دارد و نه تعهدی به انجام قول های دروغی که به مردم داد و نه کاریزمای مدیریتی دارد.اما واقعیت این است دولتی که حق ندارد یک استاندار انتخاب کند و دولتی که حق ندارد خودش همه وزرایش را تعیین کند در حقیقت دولت نیست بلکه یک واسطه بین مرکز دستور و تصمیم گیری و بقیه جاهاست. دولت اجازه نشر یک کتاب را می دهد امام جمعه یک روستا مخالفت می کند کتاب را جمع می کنند و ناشر را به خاک سیاه می نشانند دولت مجوز اکران یک فیلم را می دهد نیروی انتظامی مخالفت می کند و تهیه کننده بیچار می شود دولت می خواهد وزیر زن بگذارد مخالفت می شود می دانیم دولت نقشی در تعیین سیاست خارجی کشور ندارد همه اقتصاد کشور در دست دولت نیست و بیشتر اقتصاد کشور خارج از اراده دولت است ضمن انتقاد شدید از احمدی نژاد اما ماجرای تغییر وزیر اطلاعات احمدی نژاد و تحمیل وزیر به احمدی نژاد و حتی خانه نشینی یازده روزه در اعتراض به بی اختیاری ریاست جمهوری نیز تاییدی بر این ادعاست. به همین خاطر است که روحانی همیشه در سخنانش نه در نقش یک تصمیم گیرنده و مدیر بلکه در نقش یک مجری ظاهر می شود و چون اختیار اجرا کردن مطالبات را ندارد خودش هم نقش اوپزیسیون را بازی می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
دوست من،چرا همون احمدی نژاد در همین شرایط کار کرد و در اون شرایط سخت کشور به لب پرتگاه نرسید؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
احمدی نژاد هم بنزین ۸۰ تومانی را تحویل گرفت ۴۰۰ توا
مانی تخویل داد دلار ۱۰۰۰ تومانی را تحویل گرفت ۴۰۰۰ تومانی تحویل داد و با نفت ۱۴۰ دلاری و ذخیره ارزی ۳۰ میلیارد دلاری تولید و صنعت متوقف شد و دسته بیل وارد کرد اما احمدی نژاد مقصر نبود کلا دولت ها فقط دکوری هستند برای نمایش مردمسالاری!!!!!
تا زماني كه چنين تفكرات پوسيده اي بر كشور حاكم باشد وضعيت كشور هيچ تغييري به سمت اصلاح و شكوفايي نخواهد ديد اينها تا جلو بيني خود نمي توانند ببينند مي خواهند آينده مردم تحت امرشان را درست كنند بسي خيال باطل.
قانون بازنشستگی نه تنها باید هر چه سریعتر اجرا شود بلکه باید شامل آنهایی هم شود که دراین قانون مستثنی شده اند. چرا که با باقی ماندن افراد و تشکیل روابط بین افراد و مدیران فساد و شبکه آن و امکان رابطه بازی هر روز پیچیده تر شده و امکان مبارزه با آن بجد کاهش می یابد. با توجه به میزان بیکاری ، همان سقف سی سال خدمت در ادارات بسیار مناسب بود.
یکی از مشکلات دولتها این است که با شعار سیاسی می آیند ولی در عمل بقدری در جدالهای سیاسی گرفتارمی شوند که مشکلات ومعایب حل نشده باقی مانده واین چرخه معیوب تکرار می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
برخلاف برخی تصورات ذهنی افراد خوب و بد در هر طبقه ای وجود دارند. برخی از همین مشکلات ناشی از
قوانینی است که جنبه ذهنی داشته ولی درعمل به گسترش فساد منجر می شود
اقای روحانی خودت همه بازنشستگان را سر کار اوردی حالا ادعا هم داری .هنورهم با زور باید بیرون بروند
واقعا آقای روحانی مرد عمل هستند چرا که تاکنون به تمامی وعده های خود عمل نموده اند و حتی در مواقعی فراتراز انتظار کارها و مسئولیتهای سنگین را پیش بردند. آیا نمی بینید پیشرفتهای ما را در حوزه های اقتصاد، صنعت کشاورزی، انرژی هسته ای و ... ؟؟؟؟

از طرفی دیگر ترکیب هیات دولت و دولتمردان به سمت جوانگرایی و شایسته سالاری حرکت میکنه . نمونه اش آقای اذری جهرمی وزیر ارتباطات .
من به نوبه خود از زحمات و خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ،کاهش فاصله طبقاتی و گسترش رفاه عمومی تقدیر و تشکر میکنم. خدا قوت دلاوران...
پاسخ ها
احمد
| Germany |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
این جوک بود که گفتی یا واقعی....؟؟؟؟
آقای روحانی در مورد رابطه با آمریکا شک نکنید آحاد مردم موافقند. دل خوش نکنید به آن پنج درصدد که با فراخوان به مناسبتهای مختلف به خیابان می آیند اگر شک دارید رفراندم بگذارید
روحانی نتونست کار ساده ای مثل پخش صدا ربنای شجریان انجام بده بقیه کاراش به کنار
امیوارم همه مسؤلین بتوانند راه نجاتی برای مردم فراهم کنند این اقای ترامپ رفتارش عادی نیست وقابل اعتماد نیست
وقتی میگن دولت تو ایت وضعیت هیچ کاره است ، یه عده ناراحت میشن ؟ cft رد شد ، کانال مالی اروپا هم تو زرد از کار درامد ، قیمت نفت هم کاهش یافت ، دلار ۳ هزار تومان افت کرد ؟! دلارها دست کیه ؟!
درکتاب کوروش نابغه بزرگ تاریخ نوشته سرلشگر اسکویی آمده که ( مضمون) کوروش مدت عمر یک نفر رو اینچنین طراحی و برنامه ریزی کرده بود: از تولد تا 7 سالگی سلطان، از 7 تا 14 سالگی آموزش، 14 تا 21 فرمانبر ( آزمون و خطا)، از 21 تا 50 تشکیل خانواده و ورود به اجتماع و مسئولیت کار اجرایی، از 50 تا 70 مربی و از 70 به بالا پیشکسوت و ریش سفید و بزرگ محل و خانه و...
به این ترتیب در کشور ما:
1- تولد تا 7 سالگی
2- از 7 تا 18 صرفا آموزش کلاسیک بدون آموزشهای آداب معاشرت اجتماعی و مهارتی
3- 18 تا 20 سربازی
4- 20 به بالا شروع مشکلات اشتغال و ازدواج گرفتاری های اجتماعی و ...
ورود بر اجتماع در کشور ما بر 3 نوع است
یا نمی تونی وارد بشی چون بیکاری و ...
یا کاری یافتی بچسب و تا دم مرگ ولش نکن ( باز نشستگی ممنوع ! چون وضعیت باز نشسته ها معلومه، باز نشسته بشی بدبخت میشی این اخر عمری بیکاری بزرگسالی و نبود تفریح و افسردگی و در نتیجه یا راهی سالمندان یا راهی ارامستان) یا اینکه اندرونی هستی و آقازاده ای و در بهشت زاده شدی ......
بازنشسته ها را مسئولین ما به این علت نمی شناسند که خودشان باز نشسته نمی شوند . اگر بازنشسته بشوند قطعا بازنشستگی با بهترین قوانین اجرا میشود و جوانان هم مجال کار پیدا می کنند.
جوان و پیرش هر دو با پارتی و زد و بند میان و کارامد نیستند
واقعا اگر می خواد جوانان شایسته باشند یک مدیر پیری که بازنشسته را برکنار نکرده مجازات کند ، حتما بقیه به حرف ایشان گوش می دهند. یک بازنشسته می شناسم چهار جا کار می کند که دولتی هستند
اقتصاد و بی عدالتی همچون اسب چموش سرکشی اقای روحانی و تیمش را به ناکارامدی می کشاند.
متاسفانه آقاي روحاني فقط شعار ميده و حرف ميزنه
بعد از فوت آقاي هاشمي ما بغير از بي تدبيري چيز ديگري از ايشان نديديم
تقزيبا خيلي از كسايي كه بهش راي دادن از اين همه ناکارامدی در دولت ايشان گله مند هستند و پشيمان شده اند
از آقای روحانی چه انتظاراتی دارید؟
حسن روحانی آیا از رکود بازار بورس و جوانان بیکار و آماده فعالیت در بورس نگران نیستی؟ چرا بورس را رونق نمیدهی
اگر فقط آمار چند شغله ها در ایران بررسی شود انگاه مردم می دانند که تعداد بازنشستگان که شغلی دارند به یک درصد انها نمیرسند که جوانان میتوانند در ان جایگاه قرار گیرند
شاید ما مردم بدی هستیم
دولت درست میکه
من عذر میخام بابت تمام تقصیراتم
از طرف جوان!!!! ایرانی
مدیر لزوما نباید جوان باشه!!! باید کارآمد باشه!!!!! نه سفارش شده!!!! جوان هایی هم که رییس میشن فرزند همین هایی هستند که بازنشسته می شوند!!!! نمونه شبکه ی سوم صدا و سیما که جوان گرایی کرده و نتیجه اش رو دارید می بینید!!!! عادل میره کنار و خواننده و محیط زیستی میارن که تطهیر کنن و ساعت خبر عوص می کنند و شهادت به روابت اضافه می کنند به جای تولد امام!!!!
اگر فقط آمار چند شغله ها در ایران بررسی شود انگاه مشخص می گردد که تعداد بازنشستگان که شغلی دارند به یک درصد چند شغله ها نمیرسند ؟ که اگر تعداد کسانی که هم در مراکز دولتی وهم مراکز خصوصی گاه حتی بطور همزمان کار میکنند هم در نظر بگیریم
حقیقتا کدامیک جایگاه شغلی جوانان بیکار را اشغال کرده اند
چرا چاپ نمی کنی ؟
دولت نباید از این طرف بام بیفتد همیشه تجربه و بزرگتری در طول تاریخ راه گشا بوده است باید از فکر و تجربه با سابقه ها استفاده و کارهای اجرایی به جوان ها واگزار شود مسلما افراد متعهد و صاحب دانش بدنبال پست و مقام نیستند و دولت باید به دنبال کشف این افراد و بکارگیری آنها باشد خاصیت بزرگتری این است که حرف شنوی دیگران را به همراه دارد و اگر شخص جوان و خامی سر کار بیاید باید تمام نیروهای خود را صرف حرف شنوی زیرمجموعه کند و مشخص نیست که موفق می شود یا خیر
روال مدیریت کشور باید بصورت سلسه مراتبی همراه با افزایش سابقه و تجربه و بصورت درون سازمانی باشد (شبیه ژاپن مه مدیران ارشد باید بالای ۵۰ سال سن داشته باشند) تا هم با افزایش انگیزه کارها بطور موثر انجام شود و هم تصمیمات پخته و بر اساس تجربه و دانش باشد نه اینکه به بهانه جوان گرایی بدون کسب تجربه در مسند امور قرار گیرد و همچین با مدیریت خارج از سازمان افرادی بر سازمان حاکم شوند که هیچ تجربه ای از سازمان ندارند بلا نسبت استثناها ظاهراْ مدیریت کشور و محیط انگیزه دارد فدای ارتباطات دوستانه و فامیلی می شود و کسانی که شایسته و علاقه به پست و مقام ندارند به جای اینکه در مسند امور قرار بگیرند در حاشیه و چاپلوسان و مقام دوستان در راس امور قرار می گیرند
به جای شعار جوانگرایی شعار شایسته سالاری را بدهید شعار نخبه گرایی را بدهیدا
اقای روحانی خودت همه بازنشستگان را سر کار اوردی حالا ادعا هم داری .هنورهم با زور باید بیرون بروند
قانون بازنشستگی نه تنها باید هر چه سریعتر اجرا شود بلکه باید شامل آنهایی هم شود که دراین قانون مستثنی شده اند. چرا که با باقی ماندن افراد و تشکیل روابط بین افراد و مدیران و شبکه آن و امکان رابطه بازی هر روز پیچیده تر شده و امکان مبارزه با آن بجد کاهش می یابد. با توجه به میزان بیکاری ، همان سقف سی سال خدمت در ادارات بسیار مناسب بود.
مخاطب بایدها
روحانی عزیز برو ،حرفهای شما را چند سال میشنویم،
چرا نمی گید دولت قانون خدمات مدیریت کشور را اصلاح کرد و در دی ۹۶ به مجلس فرستاد و این لایحه در مجلس داره خاک می خوره در یکی از این اصلاحیه ها سن بازنشستگی را از ۶۰ به ۵۵ سال کاهش دادن یعنی کسی با ۳۰ سال سابقه و سن ۵۵ سال باید بازنشسته شود این یعنی اشتغال نیروی جوان لطفا شما اینقدر ادعای بی طرفی می کنید پیگیر این موضوع شوید
مقصر اصلی این پیشامد دردناک کسانی هستند که آزموده را دوباره آزمودن و به او رای دادند حال آنها که به روحانی رای ندادن چوپ ان ۲۴ میلیون را می خورند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
تا آنجا که یادم می آید بیش از هزار نفر کاندیدا شدند و مردم ایران حق نداشتند از آنها کسی را انتخاب کنند بلکه یک تیم جندین نفره همه را رد صلاحیت کرد و گفت مردم فقط باید از این چند نفر یکی را انتخاب کنند پس ایراد از مردم نیست اگر مردم حق انتخاب داشتندقطعا روحانی را انتخاب نمی کردند و طبق معمول بین بد و بدتر که نه بین بدتر و بدترین گزینه بدتر را انتخاب کردند.
جناب آقای روحانی مردم با ذوق و شوق شما را انتخاب کردند لااقل آزاده باش و حقایق را بگو امام حسین (ع) هم می توانست به خاطر منافع خودش بیعت کند اما این کار را نکرد.
کولو وشروبو ولا تصرفو و لاکن فی الفکر المستضعفین.....یعنی تا میتوانید بخورید و بنوشید لاکن اصراف نکنید و لاکن کمی هم در فکر مستضعفین بخورید و بنوشید...
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی