بازدید 2913

انتظار افزایش ۶۰ درصدی بودجه ۹۸ دانشگاه‌ها

کد خبر: ۸۵۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 14 November 2018

وزیر علوم با بیان اینکه انتظار داریم بودجه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در سال ۹۸ حداقل ۶۰ درصد افزایش یابد،‌ گفت: ارز مورد نیاز دانشجویان و اساتید متقاضی فرصت‌های مطالعاتی در سال آینده حذف نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی بر توجه و نگاه ویژه در تدوین بودجه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در بودجه سال آینده تاکید کرد و افزود: بودجه ۹۸ این مراکز باید با نگاه ویژه‌ای از سوی دولت و مجلس تدوین شود و چندین موضوع مورد توجه قرار گیرد، اول این‌که بودجه مربوط به هزینه‌های مصرفی، تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و مواردی که در توسعه زیرساخت‌ها لازم است در این مراکز محقق شوند را افزایش دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: بخش دیگری که در تدوین بودجه ۹۸ دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد، مربوط به افزایش‌هایی است که با مصوبات هیات دولت در حقوق و دستمزدهای گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر صورت می‌گیرد که امیدوار هستیم این موضوع نیز مورد توجه برنامه‌ریزان و تصمیم گیران بودجه قرار بگیرد و لحاظ شود. بنابراین پیش‌بینی و تقاضای ما این است که بودجه‌هایی که در اختیار دانشگاه‌ها در سال ۹۸ قرار می‌گیرد، بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته باشد.

وزیر علوم در پایان با تاکید بر اینکه ارز مورد نیاز دانشجویان و اساتید متقاضی فرصت‌های مطالعاتی در سال آینده حذف نخواهد شد،‌ گفت: سعی می‌کنیم ارز مورد نیاز فرصت‌های مطالعاتی در سال آینده تامین شود و حداقل از نظر تعدادی در سال ۹۸ بتوانیم به اندازه امسال دانشجو و استاد به فرصت مطالعاتی اعزام کنیم، ضمن اینکه برنامه‌های دانشگاه‌ها معمولا افزایش این سفرها است و اگر منابع ریالی ما که قطعا در مجلس و لایحه دولت پیش‌بینی خواهد شد، تامین شود، نباید مشکلی برای محدود کردن سفرهای فرصت‌های مطالعاتی داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار