بازدید 23471

سایه پررنگ تردید بر سر شهردار شدن حناچی

به رغم آنکه ماراتن انتخاب جانشین افشانی، شهردار کنونی تهران به پایان رسیده و «حناچی»، شهردار جدید تهران لقب گرفته، اخبار رسیده حکایت از احتمال تأیید نشدن وی دارد؛ اخبار ضد و نقیضی که شهرداری تهران و ابهامات پیرامونش را همچنان در صدر اخبار حفظ خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ 14 November 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
به رغم آنکه ماراتن انتخاب جانشین افشانی، شهردار کنونی تهران به پایان رسیده و «حناچی»، شهردار جدید تهران لقب گرفته، اخبار رسیده حکایت از احتمال تأیید نشدن وی دارد؛ اخبار ضد و نقیضی که شهرداری تهران و ابهامات پیرامونش را همچنان در صدر اخبار حفظ خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ هنوز یک روز از انتخاب پیروز حناچی با رأی اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار تهران نگذشته، زمزمه‌هایی در خصوص تأیید نشدن وی برای تصدی این سمت به گوش می‌رسد که قابل تأمل است؛ زمزمه‌هایی که شنیده شدنشان، برخی اعضای شورا را هم به واکنش واداشته است.

آن گونه که شایعات خبر می‌دهند، حناچی ممکن است در کسب تأیید مراجع ذی صلاح ناکام بماند، چون از یک سو ظاهرا در پرونده عملکردش نقاط ابهامی دیده می‌شود یا از سوی دیگر، ظاهرا یکی از بستگانش کارنامه‌ای تاریک دارد و.... شایعاتی عجیب که فارغ از صحت و سقمشان، طرحشان بلافاصله بعد از انتخاب وی به عنوان شهردار، شائبه برانگیز به نظر می‌رسد.

این در حالی است که با نگاهی به روند اتفاقات رقم خورده در انتخاب شهردار و تأمل بر سخنان اعضای شورا حین انتخاب، طرح این دست شایعات، چیزی جز شیطنت و دشمنی به نظر نمی‌رسد و مردود شدن صلاحیت حناچی برای تصدی پست شهردار تهران، چیزی بیش از یک شوخی نیست، به ویژه اگر بدانیم پیشتر رئیس شورای شهر تهران از استعلام در خصوص صلاحیت کاندیدا‌های شهرداری خبر داده است.

چند روز قبل و پیش از آنکه رأی گیری برای انتخاب پنج گزینه نهایی در شورا صورت گیرد، حجت نظری، یکی از اعضای شورا از استعلام دقیق گزینه‌های نهایی شهرداری تهران خبر داد تا مشخص شود، عزم شورای پنجم تهران بر این قرار گرفته که سومین شهردار منتخبشان، آخرین شهرداری باشد که در این دوره برمی‌گزینند؛ شهرداری که بیماری یا بازنشستگی یا مسائل دیگر کنارش نزند.

همین مقدمه کافی بود تا روز گذشته و پس از انتخاب حناچی به عنوان شهردار جدید تهران، وقتی رئیس شورا پایان جلسه را اعلام کرد و در جمع خبرنگاران حضور یافت، پرسش در خصوص نتیجه استعلام صورت گرفته در خصوص حناچی، یکی از سوالات مهم مطرح از وی باشد و هاشمی در پاسخ بگوید: «من در آن زمان اسامی پنج گزینه تصدی شهرداری تهران را به وزارت اطلاعات برای استعلام ارسال کردم که تاکنون پاسخ لازم داده نشده است.»

وی در ادامه افزود: «با توجه به زمان گذشته در انتظار پاسخ مکتوب وزارت کشور هستیم. پیش بینی ما و گمانه‌زنی‌ها این است که مشکلی برای صدور حکم حناچی، شهردار منتخب تهران توسط وزارت کشور نباشد، اما در هر صورت، باید منتظر پاسخ نهایی از سوی این وزارتخانه و صدور حکم شهردار جدید باشیم.»

رئیس شورا در حالی از انتظار برای دریافت نتیجه استعلام صورت گرفته خبر می‌داد که به نظر می‌رسید احتمال خاصی برای بروز مشکل در این زمینه نمی‌دهد؛ این را می‌شد به وضوح از سخنان هاشمی دریافت: «بنده بلافاصله پس از انتخاب حناچی به عنوان شهردار، نامه انتصاب وی را برای وزیر کشور و اسناد مربوطه ارسال کرده‌ام و امیدوارم هر چه زودتر حکم وی صادر شود.»

به این امیدواریِ محسن هاشمی، توضیحاتش در خصوص مهلت نسبتا کوتاه افشانی برای حضور در شهرداری تا روز اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان را می‌توان افزود که رئیس شورا در ادامه آن گفت: «تلاش می‌شود در یک بازه ده روزه حکم شهردار جدید تهران توسط وزیر کشور صادر شود و با توجه به توافقی که با افشانی داشته‌ایم، وی تا زمان صدور حکم حناچی، فعالیت خود را ادامه خواهد داد.»

این در حالی است که بر خلاف امیدواری‌های مؤکد هاشمی به صدور حکم حناچی، حتی در زمانی کوتاه، یک منبع آگاه به «تابناک» می‌گوید: «اینکه جواب استعلام گزینه‌های نهایی پیش از رأی گیری به شورا داده نشده، دلیل بر تأیید شدن این افراد نیست و پس از آن هم به اعضای شورا گفته شده که ممکن است حناچی برای این سمت تأیید نشود.»

نکته جالب توجه در این میان، انتشار اخباری است که به قطع از رد شدن صلاحیت حناچی خبر می‌دهند؛ اخباری که رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران آن‌ها را کذب و شایعه می‌خواند و می‌گوید: «انتشار این گونه اخبار و شایعات تأثیری در انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار منتخب شورای شهر نخواهد داشت. وظیفه شورا انتخاب اصلح‌ترین فرد و گزینه موجود به عنوان شهردار آینده تهران است که شورای شهر این انتخاب را کرد.»

محمد علیخانی در گفت وگو با «تابناک» می‌افزاید: «پیروز حناچی با رأی اکثریت شورا به عنوان شهردار تهران انتخاب و بر این مبنا، طی نامه‌ای از سوی رئیس شورای شهر تهران به عنوان شهردار منتخب تهران جهت تأیید صلاحیت و امضای حکم به وزارت کشور معرفی شده است. هر گونه تصمیمی که وزارت کشور در این زمینه بگیرد، کتبی به شورای شهر تهران ابلاغ می‌شود و ملاک عمل است و جز این، هر چه گفته شود شایعه است و مردود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۵
یعنی فاجعه واتلاف وقت وهزینه ها نیست.چرا هرکس که می آید یک انگی دارد .هرکی میاد نمیتونه نمیگذارن نمیخواند....
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
احساس خطر میکنم

















از من گفتن و از شما هم نشنیدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
خوب خود شورا عمدا آدمهای ناکارامد معرفی می کند و منتظر نتیجه استعلام نمی ماند
چه عرض کنم؟!
آقای حناچی نه با رای اکثریت بلکه درواقع با رای آن یک نفر شورای شهر، شهردار شده اند.
پاسخ ها
ریابی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
تعریف اکثریت از نظر شما چیست؟؟
این دو جناح جز خودشان اصلا هیچ ارزشی واسه کشور و مردم قائل نیستند و اکثریت مردم هم از هر دو جناح بشدت ناامید و عصبی هستند
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
انتخاب شهردار تهران باید شفاف،علنی و با رای مستقیم مردم تهران صورت بگیرد.
پس از سالیان یک تهرانی شهردار تهران شد. حالا هروز اهالی دون قوز آباد سفلی و علیا واسش ادا و حرف درمیارن.
به نظر میاید یه عده فقط وقت خودشو و مردم رو ترجیح میدن مشغول نگه دارند تا خودشون به کاراشون راحت تر برسند.
متاسفم از تنگ نطری و ناامیدی و..
آقایان با جدیت تمام بدنبال حذف حناچی از طریق نهادهای امنیتی است.
خب چرا مراجع ذی صلاح از اول خودشون انتخاب نمی کنند؟؟؟ دیگه رای گیری و شورای شهر چیکارن این‌وسط! این چه کاریه تو این کشور ...
شهردار شدن حناچی ،یک دستور جناحی ،و دولتی بود ،والا در انتخاب دو گزینه آقای آخوندی با ۱۶ رای. نفر اول بود ؟ قبلا هم در انتخابات متعدد اینگونه دستوری عملکردن را بیاد داریم ؟،،،
بعد سی سال بالاخره کسی را که داری تحصیلات مرطبت با مسئولیت شهرداری ونیز تجربه در وزارت مسکن در امور شهر سازی دارد انتخاب شده است وحالا از هر طرف در سایت های مختلف با وی مخالفت می شود در این سی سال از طلبه گرفته تا استاد دانشگاهی که هیچ دانشی و تجربه‌ای در امور شهرسازی نداشت تا نظامی که از پادگان آمده بود ‌بمدت دوازده سال بدون دانش مرتبط دوازده سال شهردار تهران بود شهری رادرست کرده اند که در کوچه پس کوچه هایش برج‌های بیست طبقه تجاری، اداری ومسکونی ساخته اند وزندگی را بر مردم جهنم کرده اند وهوای ‌ترافیک غیر قابل تحمل ساخته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
تحصیلات مرتبط
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
از نظر شما ملاک فقط بودن در شهرسازی و ... ایناست؟
اگه اینه که باید وزرای راه و شهرسازی میشدن شهردار!
اما تیکه انداختیبه قالیباف میشه یه طرح و خیابون و جاده و بزرگراه نام ببری که این جماعت تو این ۱۸ ماه خودشون از ابتدا تو تهرون راه اندازی کرده باشن؟؟؟
اخوی هرکسی که برای مردم فهیم تهران زحمت بکشه قابل تقدیر فارغ از شغل و ...
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
من ۴۰ ساله تهرانم هیچکی از قالیباف بهتر نبوده واسه تهران و تهرانی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
نوزده میشی مرتبت را غلط نوشتی
ای کاش همین موضع گیری را برای رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور بخاطر نقض قوانین توسط برادرانشان شاهد می بودیم !!!
شک ندارم در این لحظات آخوندی خوشحالترین فرد ایران است.
اگه هزارتا حقوقدان وکارشناستون هم بیاید نمیتون یکی ازاتوبانها وپلهای شهردارنظامی را بسازنند.
علی برکت الله داداش
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
موافقم ، اصلا جماعت اصلاحات چی را گذاشتند برای حرف زدن و ایراد گرفتن به عالم و ادم اما دریغ از یک جو عمل و اقدام.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
این پلهای بتنی سالهاست که ساخت آن در کشورهای دیگر منسوخ شده و تخریب شده اند. اگر شهردار سواد شهرسازی داشت میدانست شهر جای سکونت و آرامش مردمانش باید باشد نه جایی که برای کسب درامد اینهمه تراکم بفروشد و برجهای بی منطق در شهر علم کند
بعد از چهل سال حسب اتفاق یک کاردان و با دانش به عنوان شهردار انتخاب شد حالا اگر بذارن کار کنه؟

البته باید گفت : آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
حالا که شهردارهای قبلی آنقدر به شهر تهران گند زده اند که دیگه مجال برای درست کردن نمانده و هنوز جوازهای بی حساب کتاب قبلیها هنوز اجرا نشده اند و درآمد های شهرداری تهران را به باد داده اند و یک شهرداری با کلی نیروی مازاد روی دست شهردار بعد گذاشتند
جالبه باز هم رانت بازان کشور نمیخواهند دست از سر شهرداری پایتخت بردارند...
البته من هم با این موضوع که همچون سایر نقاط دنیا انتخاب شهردار به دست مردم انجام شود بیشتر موافقم. این به عدالت نزدیکتر است.متاسفانه این سمت سالهاست مورد سو استفاده رانت بازان کشور قرار گرفته تبدیل به سکوی پرتاب برای ریاست جمهوری شده است.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
با احترام مخالف شهردار شدن ایشان نیستم.امید که مشکل به وجود آمده حل شود .ولی خواهید دید شهردار های قبلی گند نزدند و عملکرد ایشان نیز یهتر از قبلی ها نخواهد بود.امید که در حد وقواره قبلی ها باشند
بنده طرحی دارم که در عرض شش ماه تمام مشکلات شهر تهران را حل می کند. ترافیک و آلودگی هوا محیط زیست وفضای سبز وووو
بنده پس از سالها مطالعاط روزنامه کیهان و هزاران ساعت سخنرانی دکتر عباسی و دکتر راعفی پور و دکتر روازاده این طرح عظیم را جمع بندی کردم. یکی ازاصول طرح بنده ایجاد امید در مردم است. و اجرای اِدالت در جامعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
بکارش تا بهار سبز می شه قد چنار گوله نمک به خان باجیت بگو اسپند برات دود کنه یهوی چشم نخوری.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
ایول...مسئول فقط نعمت... همون ادالت را برقرار کن بسه واسمون عدالت پیشکش
دیار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
تو حتی بلد نیستی کلمات را درست بنویسی از دە کلمەای کە نوشتی سە تاشون غلتن
مطالعاط، درستش مطالعات
راعفی پور، درستش رائفی پور
ادالت، درست عدالت است
تو اگر شهردار خونە خودت هم باشی اونو بە فنا میدی با این طرز مهندسی نوشتنت جناب پروفسورعجائب الدولە
افشین
| United Kingdom |
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
خود اساتید !مرجعی که نام بردید تا کنون یک کلمه در مورد امید حرفی نزده اند ، شما از کجاپیدا کردین ، البته بد هم نمیگین ، تجربه ثابت کرده شهردار شدن سواد و‌تجربه آنچنانی نمیخواد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
دمت گرم.
پرویز
| United Arab Emirates |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
چه طرحی بشه این طرح
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
ادالت یعنی چه
حمیدخان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
اول عدالت را ادالت و مطالعات را مطالعاط ننویس دوم در
کلاس اول اکابر ثبت نام کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
لطفا منتشر کنید

اینا رو می خوای با چند تا غلط املایی زیر سوال ببری خودتی داداش
اقا این بازی ها چیه ؟ از اون زمانی که اخوندی از وزارت استعفا داده بود ، بهش قول شهرداری داده بودن ، اگه اخوندی شهردار نشد ، هر چی خواستین بگین
احتمالا چون تحصيل كرده است و خوش تيپً ميگويند تاييد نميشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
تو دیگه نبر تحلیلی
اقای ناشناس
اگر شهرداران قبلی گند زده اند حناچی هم سالهای سال از شهرداران مناطق بوده است پس ایشان هم در گند زدن به تهران نقش داشته از این گذشته انصافا قالی باف در مدت زمان شهرداری تهران کارهای بزرگی انجام داده که دور از چشم نیست فارغ از مسایل جناحی وتنگ نظری ها انصافا دوران قالی باف دوران طلایی وپیشرفت تهران باید نام بگیرد
پس از قالی باف دیگر کار اساسی برای تهران نشده است
و ای کاش قالی باف ریس جمهور شده بود تا این وضع را نداشتیم
بهترین کار این است که تهران شهر دار توانا و با سواد نداشته باشد چون بعد شاید رییس جمهور بخواد بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
مثلاً نجفی تازه داماد می خواد رئیس جمهور بشه
نعمت جان " آب را بريز همانجا كه ميسوزه " ، اين جمله را خاطرت هست كي گفت
مطمئناً تائید نمیشه چون نظر دولتی ها آخوندی بود
من یه سوال دارم کسی که در یک وزارتخانه عملکردی نداشته چرا باید از این سمت به سمت دیگر انتقال پیدا کند در ضمن کسی که مورد تایید نیست اول رای می گیرید بعد مورد تایید نشدن قرار می گیرد واقعا شورش را در آوردنده اند یعنی در میان 80 میلیون انسان که قشر تحصیلکرده آن هم کم نیست اینقدر شهرداری بدبخت است که هر چه وامانده از جایی را در این پست قرار می دهند چند ماه است که خودکشی می کردند افشانی را نگه دارند حالا هم هر کس از هر جا رانده مانده آمده شهردار شود مگر تخم اش را ملخ خورده اینهمه تحصیلکرده جوان و با سواد هستند چرا یک دایره کشیده اید و فقط چند تا نقطه در آن قرار داده اید که باید از همین نقطه ها انتخاب شوند بابا بیایید مانند وزارت ارتباطات از شخص جوان و بدون حاشیه و با برنامه استفاده کنید.
برای من اصلا اهمیتی ندارد که چه کسی شهردار شود . تهران قبلا شهردارانی مانند احمدی نژاد و محصولی و حبیبی و...را تجربه کرده است که همگی فاقد کمترین صلاحیت بوده اند.ولی پرسش من این است اصلا شما میتوانید در کل طبقه مدیریتی کشور کسی را پیدا کنید که فاقد نقاط تاریک و مبهم باشد ؟ از نظر ملت همه مدیران و وابستگان درجه یک و دوستان و آشنایانشان همه دارای نقاط تاریک و مبهم بسیار زیادی هستند .
تمام تلاش جناح رقیب آن است که به نوعی بتواند سر دسته شورای شهر قبلی را وارد سیستم کند و این امر باعث نابودی شهر خواهدشد
باید مدیری شایسته وکارآمد به شهرداری تهران منصوب شود افرادی چون آخوندی فرصت طلب ودارای سوابق سیاه در وزرارت مسکن وشهرسازی نمیتوانند تهران رااداره نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
فقط قالیباف بیارین تا دوبار......
پیشنهاد می کنم که هر دو گرینه (حناچی و آخوندچی) برای صدور حکم به وزارت کشور معرفی بشن!
هر کدوم که آقایون صلاح ببینند به عنوان شهردار جکم بزنند


نکته دیگر اینکه مگر همین حالا آقای حناجی معاون شهرسازی نیست؟
یعنی میشه کسی برای معاون شهرسازی صلاحیت داشته باشد اما برای یک پله بالاتر صلاحیت نداشته باشد؟

به نظرم این کارها دهن کجی جناح راست یا اصولگرا به رای گیری است و میخان ثابت کنن که رای مردم و شورای شهر و این سازوکار انتخاب شهردار غلط است و مردم پشیمان بشن از انتخابشان!

گرچه در مقابل، انتخاب سردار دکتر خلبان قالیباف به مذاق صاحبان نفوذ خوش آمده بود ولی در زمان وی هم فساد در شهرداری بیداد می کرد
آخرش همین آخوندی میره بهشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
خلایق هرچه لایق
هر کدومشون هم بیاین بازهم هیچی از این شورا و اصلاحطلبها شهردار قوی و کاری در نمیاد
اگرمنافق بودن بستگان نزدبک،دلیل عدم صلاحیت افرادباشد،خیلی ها صلاحیت ندارند!!!
بهتراست آفای قالیباف رابیاورید وماجراراتمامکنید
به نظر من این یک ذهنیت و رفتار غلط هست که هر که بخاد بیاد رو کار یه انگی بهش بزنن. ای طور که معلومه تمام ملت ایران مشکل دارن الا عده ای خاص
به نظر من شورای شهر بدردنخور وناکارمد وهدر دهنده منابع و...... رامنهل اعلام کنند وهاشمی بشه شهردارتهران وقال قضیه کنده شه صلوات
آخرش آویزون آخوندی باید بشن...فرقی نمی کنه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست