بازدید 3200
مدیرعامل شرکت «سازه پویش» در گفت و گو با تابناک مطرح کرد

انعکاس تسهیل فرآیند ارزی در عملکرد مهرماه

کد خبر: ۸۵۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸ 15 November 2018

مدیر عامل شرکت قطعه ساز «سازه پویش» تسهیل فرایند ارزی در فاصله مرداد ماه تا شهریور ماه را موجب عملکرد بهتر این شرکت می داند که در گزارش مهر ماه این شرکت منعکس شده است.

به گزارش تابناک، با اعلام ارز تک نرخی از سوی معاون اول رییس جمهور در بهار امسال، برخی صنایع همچون خودروسازان و شرکت های قطعه ساز در ترخیص کالاهای خود با چالش های فراوان روبه رو بودند، در حالی که دولت و سازمان های مربوطه با توجه به هدف قرار گرفتن صنعت خودرو باید امکانات و تسهیلات ویژه ای به منظور ورود قطعات غیر بومی در این صنعت را فراهم آورند تا بتوان برای دوران تحریم برنامه ریزی کرد و با بومی سازی و انتقال دانش از تبعات منفی تحریم ها و زمین گیر شدن صنعت خودرو و متضرر شدن خودرو سازان و قطعه سازان جلوگیری کرد، به نظر می رسد برخی ناکارآمدی ها موجب کاهش تاب آوری شرکت های فعال در این صنایع شده است.

به گزارش تابناک، بی توجهی به این موضوع امروز منجر به آن شده که خودروسازان مطرح کشور به اعتراف خودشان با حجم انبوهی از خودروهای دپو شده در انبارها مواجه هستند که به دلیل کمبود برخی قطعات کلیدی و جانبی نمی توانند آن را به بازار عرضه کنند.

مدیر عامل شرکت سازه پویش در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک در خصوص دلایل عملکرد بهتر این شرکت در مهر ماه گفت: با مطرح شدن سامانه نیما، در خصوص مسائل ارزی مشکلاتی وجود داشت و با توجه به اینکه بخشی از مراودات تجاری ما وابسته به حواله های ارزی بوده در ابتدای سال مشکلاتی به وجود آمد و بر این اساس فرآیند صدور حواله های ارزی به راحتی امکان پذیر نبود در فاصله بین مرداد ماه تا شهریور ماه این فرایند تسهیل شد که دلیل عملکرد بهتر این شرکت نسبت به شهریور ماه این موضوع بوده است.

میر غلامرضا مرتضوی با تاکید بر شفاف سازی مداوم و منظم «خپویش » در مورد صورت های مالی و مواردی از این قبیل افزود: همه اطلاعات مورد نیاز برای سهامدارن اعم از روند سودآوری و تغییرات در فروش به طور منظم در اختیار آنها قرار می گیرد.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که عملکرد شش ماه نخست امسال در مقایسه با دوره مالی قبل کاهش داشته، تصریح کرد: سازه پویش شرکتی «های تک » بوده که در همه جای دنیا این گونه شرکت ها وابستگی فراوانی به قطعات الکترونیک دارند و قطعات مورد نیازعمدتا وارداتی بوده و با توجه به این موضوع که صنعت الکترونیک به صورت پایه در اختیار آمریکا قرار داشته و حتی شرکت های اروپایی نیز به واردات آن متکی هستند، بخشی از واردات شرکت با مشکلات عدیده ای روبه رو بوده است.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با تابناک با بیان این مطلب که بخشی از مشکلات پیش آمده برای شرکت ناشی از عوامل داخلی و دستور العمل های گمرکی بوده و قسمتی نیز مربوط به تحریم ها و مشکلات ارزی بوده ، تاکید کرد: خوشبختانه شرکت سازه پویش تاکنون در برآوردن حداقل انتظارات فروش و سودآوری برای بورس و سهامداران موفق عمل کرده و امسال هم علی رغم همه مشکلات سعی ما این بوده که عملکرد قابل دفاعی داشته باشیم.

لازم به ذکر است شرکت سازه پویش که در بازار دوم بورس تهران معامله می شود، از شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی عظام محسوب می شود که نقش مهمی در تامین نیاز صنعت خودورسازی کشوردارد.

این شرکت در6 ماهه نخست امسال توانسته 168 میلیارد و 737 میلیون تومان فروش داشته باشد که بررسی گزارش عملکرد ماهانه «خپویش» در شهریور ماه نشان می دهد، این شرکت دانش محور توانسته 29 میلیارد و 779 میلیون تومان انواع تولیدات خود اعم از سيستمهاي هشداردهنده خودرو، آژيرسيستمهاي هشداردهنده، گيرنده فرستنده قفل درب خودرو و غیره را به فروش رسانده که از میانگین ماهانه 6 ماه نخست امسال بیشتر بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر