بازدید 4117
۱

داوود دویستی دستگیر شد

کد خبر: ۸۵۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 14 November 2018

رئیس کلانتری ۱۰۷ فلسطین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق جوان که با استفاده از یک دستگاه موتور سیکلت اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان می کردند، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علیرضا علیزاده رئیس کلانتری ۱۰۷ فلسطین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق جوان که با استفاده از یک دستگاه موتور سیکلت اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان می کردند خبر داد.

اظهارات سارقان موبایل قاپ در خصوص نحوه سرقت و چگونگی انتخاب افراد برای سرقت به شرح زیر است:

خودت را معرفی کن.

داود هستم. ۱۸ سال دارم و دوستانم به من داوود دویستی می‌گویند.

چطور شد که به این راه افتادی؟

من در یک خیاطی کار می‌کنم. ۴ ماه قبل یکی از دوستانم به من گفت برای شرکت در قرعه کشی دوستانه پول نیاز دارم؛ به من پیشنهاد داد ترک موتورش بنشینم و به خیابان شریعتی برویم و راه و روش سرقت را یاد داد. این که کجا سرقت کنیم چه موبایلی را چگونه و از چه کسی بقاپیم و بعد از انجام سرقت از کدام راه ها فرار کنیم که گیر نیفتیم.

اولین سرقتت به چه شکلی بود؟

روز اول که در خیابان شریعتی رفتیم یک گوشی سامسونگ از مردی میان سال دزدیدم بعد ایرج (همدستم) گوشی را در خیابان مولوی ۴۰۰ هزار تومان به یک مالخر فروخت و نصف پول را به من داد.

الان ایرج کجاست ؟

من همان یک بار با ایرج به دزدی رفتم بعد آن روز ایرج دستگیر شد و الان زندان است.

بعد از انجام سرقت اول چه شد؟

پول مفت به من مزه کرده بود تصمیم گرفتم خودم جای ایرج را بگیرم. پیش یکی از دوستانم رفتم که در محل همه به او امید موتوری می گفتند که دست فرمان خوبی داشت. به امید پیشنهاد کردم و او هم قبول کرد.

نحوه سرقتت به چه صورتی بود؟

ما از کسانی که سرشان تو گوشی بود دزدی می‌کردیم.

کجاها اقدام به سرقت می کردید؟

بیشتر در تقاطع ها کمین می کردم و در یک لحظه گوشی طرف را می قاپیدم و بعد فرار می کردیم و گوشی را با قیمت 400 هزار تومن به مالخر می فروختم و پول رو با امید تقسیم می کردم.

چه شد که دستگیر شدید؟

در خیابان شریعتی بودیم که یه گوشی iphone زدیم غافل از اینکه پلیس برای ما کمین کرده و تعقیب‌مان کردند همه راه ها را بسته بودند که گیر افتادیم.

حرفی داری که بزنی؟

من پدر زحمت کشی دارم و مادرم هم خیلی برای من تلاش کرد. دو برادر بزرگتر و یک خواهر و برادر کوچکتر از خودم دارم نمیدانم چطور باید به صورتشان نگاه کنم؛ جز شرمندگی چیزی برایم نمانده است و خجالت می‌کشم. هربلایی سرم آمد به خاطر رفیق بازی بوده است.

رییس کلانتری 107 فلسطین گفت: این دو سارق با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت و در فرصت مناسب و در زمانی کوتاه اقدام به قاپ زنی تلفن همراه شهروندان می کردند.

وی افزود: در این خصوص ۲۵ نفر از شهروندان، سارقان دستگیر شده را شناسایی کرده و پرونده جهت بررسی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام. ما از شاکیای همون پرونده هستیم
چرا مطلبی که صحت نداره نشر میدید.
اونارو یکی از مردم عادی که گوشیه خودشو زده بودن بعد سرقت دستگیر کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار