بازدید 4001
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت ۱۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس/ بیش از ۳ میلیارد برگه سهام دست به دست شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه ۲۲ آبان ماه ۹۷، با افزایش ۱۰۰۰ واحدی معادل ۰.۵۵ درصد به رقم ۱۸۳ هزار و ۲۱۲ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز شاهد رشد ۱۵۴۳ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد نماگر کل بورس بودیم.  
کد خبر: ۸۵۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 13 November 2018

تقویت ۱۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس/ بیش از ۳ میلیارد برگه سهام دست به دست شدشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه ۲۲ آبان ماه ۹۷، با افزایش ۱۰۰۰ واحدی معادل ۰.۵۵ درصد به رقم ۱۸۳ هزار و ۲۱۲ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز شاهد رشد ۱۵۴۳ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد نماگر کل بورس بودیم.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، همانند روز قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۹۱ واحدی معادل ۰.۵۵ درصد به رقم ۵۳ هزار و ۳۵۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۹۲ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۶۷۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۳۵ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۲۲۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۰۹۲ واحد افزایش معادل ۰.۵۷ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۳ هزار و ۴۰۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۶۵۶ واحد افزایش معادل ۰.۴۸ درصد به رقم ۱۳۶ هزار و ۲۰۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۸۲ واحد افزایش معادل ۰.۶۷ درصد همراه بود و عدد ۳۵۹ هزار و ۱۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۳۰ داشت و در سطح ۱۸۳ هزار ۹۰۶ واحد قرار گرفت.

تقویت ۱۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس/ بیش از ۳ میلیارد برگه سهام دست به دست شد

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۲۲ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۱۰ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۰۰ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۸۳ واحد، نماد تجارت متعلق به بانک تجارت با ۷۶ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۱ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۵۷ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۵۵ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۴۹ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۴۱ واحد و نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۴۳ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۳۹ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۲۳ واحد، نماد فایرا متعلق به آلومینیوم‌ایران و نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۱۶ واحد، نماد فخاس متعلق به فولاد خراسان با ۱۳ واحد و نماد شیراز متعلق به پتروشیمی‌شیراز با ۱۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۳۰۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۸۰ هزار و ۷۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۸۷۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در بازار امروز، نماد‌های معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت، خساپا متعلق به سایپا، وتجارت متعلق به بانک تجارت، شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان، نماد‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب، زپارس متعلق به ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان و تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، به عنوان نماد‌های پربیننده بورس تهران معرفی شدند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت‌هایی که نماد آن‌ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: پشم‌بافی توس، کارخانجات تولیدی پلاست ایران، کارخانجات صنعتی آزمایش، فنرسازی زر، مهندسی نصیرماشین، بیمه سامان، مبین وان‌کیش، صنایع تولیدی اشتاد ایران، ذوب آهن اصفهان، قند شیرین خراسان، چرخشگر، معدنی دماوند و سایپا آذین و همچنین شرکت‌هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: حفاری شمال و حق تقدم خرید سهام آن، مارگارین، آزمایش، توکا ریل، داروسازی ابوریحان، قند مرودشت، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، بیمه حکمت صبا و فنرسازی زر بودند.

امروز همچنین آگهی عرضه اولیه ۶۱۵ میلیون سهم از کل سهام شرکت سنگ آهن گوهرزمین برای روز شنبه ۲۶ آبان ماه در فرابورس منتشر شد. به نقل از گزارش فارس؛ امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۴۷.۵ میلیون سهم کشتیرانی ج. ا. ا. به ارزش کمتر از ۶۹.۵ میلیارد تومان به کد‌های درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت؛ همچنین ۱۰۹.۵ میلیون سهم آهنگری تراکتورسازی ایران به ارزش کمتر از ۴۹ میلیارد تومان کد به کد شد. در سایپا نیز ۱۰۰ میلیون سهم به ارزش ۱۳.۵ میلیارد تومان، معاملات انتقالی را میان سهامداران عمده تجربه کرد و بیش از ۹۶ میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش ۳۷.۵ میلیارد تومان کرد به کد شد. امروز همچنین در بانک تجارت ۴۰ میلیون سهم به ارزش ۵.۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را نظاره‌گر بود و در بیمه کوثر ۲۰.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۵ میلیون تومان کد به کد شد. گفتنی است ۲۰ میلیون سهم سرمایه‌گذرای صندوق بازنشستگی به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان به کد‌های انتقالی سهامدار عمده جابجا شد.

بیش از ۱۲ میلیون سهم گروه دارویی برکت به ارزش ۲ میلیارد تومان معاملات کد به کد را تجربه کرد و همچنین ۱۲ میلیون حق تقدم خرید سهام البرز دارو به ارزش ۳.۵ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی مواجه شد. امروز در البرز دارو نیز ۱۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴.۵ میلیارد تومان به کد‌های درون گروهی سهامدار عمده جابجا شد. بیمه دانا نیز شاهد معاملات کد به کد کمتر از ۱۰ میلیون سهمی به ارزش کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان بود؛ همچنین ۹ میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد و هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان نیز با معاملات کد به کد بیش از ۷.۵ میلیون سهمی به ارزش کمتر از ۴ میلیارد تومان مواجه شده است.

براساس این گزارش امروز بیش از ۶.۵ میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایران به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد. در پتروشیمی آبادان نیز کمتر از ۶ میلیون سهم به ارزش ۳ میلیارد تومان و کمتر از ۶ میلیون سهم صنعتی بهشهر به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد و درنهایت اندکی بیش از ۵ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. گفتنی است ۵ میلیون سهم گروه دارویی سبحان به ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان کد به کد شد، ۴ میلیون سهم پتروشیمی خراسان به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد و بیش از ۲.۵ میلیون سهم پتروشیمی کرمانشاه به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان به کد‌های درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با رشد ۷ واحدی به رقم ۱۹۹۳ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۸۴۱ میلیون و ۷۴ هزار برگه بهادار در قالب ۹۶ هزار و ۳۱۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۱۱ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل