بازدید 2992
۱

کتاب «ضیاء الابصار» معرف شهر مذهبی خوانسار و افراد تأثیرگذار این شهر است

کد خبر: ۸۵۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 12 November 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن ابن الرضا مطرح کرد: در کتاب «ضیاء الابصار» اسامی ۲۴۸ مؤلف، ۴۶ مصحح متنی و ۴۳۹ کاتب و ناسخ خوانساری جمع‌آوری و نگاشته شده است.

به گزارش حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن ابن‌الرضا فرزند با اشاره به کتاب ضیاء الابصار بیان داشت: رویکرد این کتاب درباره علما و دانشمندان شهر پربرکت خوانسار است.

وی تصریح کرد: والد ما مرحوم آیت الله ابن الرضا،‌در این کتاب بیش از هزار نفر از علما و بزرگان تأثیرگذار منطقه مذهبی خوانسار را معرفی کرده‌، در مقدمه این کتاب از سابقه خوانسار مطالبی بیان‌شده که این شهر بعد از اسلام به وجود آمده است و هیچ فردی غیر شیعی در این شهر مذهبی وجود نداشته است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابن‌الرضا گفت: در خاتمه این کتاب به مناسبت، برخی اشخاص که به فرهنگ مردم خدمت کرده‌اند ازجمله کاتبان، خطاطان، شعرا، حکم باشی های سابق و طبیبان آن زمان معرفی‌شده‌اند.

وی اضافه کرد: در این کتاب اسامی 248 مؤلف، 46 مصحح متنی و 439 کاتب و ناسخ خوانساری جمع‌آوری و نگاشته شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابن‌الرضا مطرح کرد: بزرگ‌ترین ویژگی این کتاب معرفی بزرگان مؤثر و معنوی منطقه خوانسار است و در این کتاب سادات نقوی و شجره این خاندان بررسی‌شده است.

وی ابراز داشت: مقبره امام‌زاده احمد که از نوادگان بلافصل امام هادی (ع) محسوب می‌شود و این خاندان در خوانسار وجود دارد که در این کتاب موردبررسی قرارگرفته است.

وی در پایان گفت: در روایات آمده که در فتنه‌های آخرالزمان به قم و حوالی قم پناه ببرید در این کتاب اثبات‌شده است که شهر خوانسار از حوالی قم محسوب می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا اسم کتاب را عربی گذاشتند ؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی