بازدید 12357
پیمانه اقتصادی؛

فروش ۷۰۰ هزار بشکه نفت در سه معامله/ تأسیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان/ فروش ۱۰ میلیارد دلاری یک فروشگاه اینترنتی ظرف یک ساعت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب‌گرد بیش از ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس، عربستان صادرات نفت خود را روزانه ۵۰۰ هزار بشکه کاهش می‌دهد، اختلاف نظر کارشناسان درباره روند قیمت طلا، خروج ارز از کشور برای واردات مسواک، به جای ساندرو، پراید و تیبا بگیرید، حضور دلالان، علت گرانی سیب درختی است، کیفیت پایین محصولات اپل، صدای کاربران را درآورد و دوئل دو خودروساز آلمانی و آمریکایی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 12 November 2018
فروش ۷۰۰ هزار بشکه نفت در ۳ معامله/ تاسیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان/ فروش ۱۰ میلیارد دلاری یک فروشگاه اینترنتی ظرف یک ساعتپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب‌گرد بیش از ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس، عربستان صادرات نفت خود را روزانه ۵۰۰ هزار بشکه کاهش می‌دهد، اختلاف نظر کارشناسان درباره روند قیمت طلا، خروج ارز از کشور برای واردات مسواک، به جای ساندرو، پراید و تیبا بگیرید، حضور دلالان، علت گرانی سیب درختی است، کیفیت پایین محصولات اپل، صدای کاربران را درآورد و دوئل دو خودروساز آلمانی و آمریکایی را در بر دارد.
 
عقبگرد بیش از ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس در کانال ۱۸۰ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه ۹۷، با کاهش ۳۵۶۲ واحدی معادل ۱.۹۳ درصد به رقم ۱۸۰ هزار و ۶۶۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۳۷ واحدی معادل ۱.۹۳ درصد به رقم ۵۲ هزار و ۶۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۳۱۵ واحدی معادل ۱.۱۱ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۱۱۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۲ واحدی معادل ۱.۱۱ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۸۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۶۸۲ واحد کاهش معادل ۱.۹۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۰ هزار و ۴۹۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۲۸۲۲ واحد کاهش معادل ۲.۰۶ درصد به رقم ۱۳۴ هزار و ۳۲۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۱۴۱ واحد کاهش معادل ۱.۷۱ درصد همراه بود و عدد ۳۵۳ هزار و ۹۷۵ واحد را به نمایش گذاشت.  

فروش ۷۰۰ هزار بشکه نفت در ۳ معامله/ تاسیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان/ فروش ۱۰ میلیارد دلاری یک فروشگاه اینترنتی ظرف یک ساعت

فروش ۷۰۰ هزار بشکه نفت در ۳ معامله

مدیرعامل بورس انرژی در گفت وگوی تلفنی با خبرگزاری صداوسیما گفت: در دومین مرحله عرضه از نفت در بورس انرژی، مشخصات عرضه تا حدی نسبت به مرحله اول تسهیل شده بود و قیمت پایه نفت بر اساس قیمت جهانی بازار نفت کاهش پیدا کرده بود. وی ادامه داد: دوره تسویه ارزی معامله در این دوره از ۵۰ روز به ۶۰ روز افزایش پیدا کرده و در مراحل بعدی باز هم شرایط فروش برای خریداران تسهیل خواهد شد. حسینی گفت:​ بر اساس اطلاعیه عرضه هم شرکت‌های حقوقی داخلی و هم شرکت‌های حقوقی خارجی خریداران نفت خام بودند که طی سه معامله تمامی ۷۰۰ هزار بشکه را خریداری کردند. وی با بیان اینکه بخش اعظمی از شرایط عرضه مانند مرحله اول بود گفت:​ ۱۰ درصد ارزش خرید از جانب خریداران پیش پرداخت شده، ۱۰ درصد را باید به صورت نقدی بدهد و ۸۰ درصد را به صورت ارزی با شرکت ملی نفت تسویه می‌کنند. مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به اینکه مراحل معاملاتی در بورس انرژی به سرعت انجام می‌شود، گفت: هر عرضه در بورس انرژی حدود ۲۴ دقیقه طول می‌کشد و این معامله هم در همین شرایط زمانی انجام شد. وی ادامه داد: در هر عرضه‌ای که انجام می‌شود شرکت ملی نفت بازخورد آن را بررسی می‌کند و نسبت به عرضه‌های آینده تصمیم گیری می‌کند.

عربستان صادرات نفت خود را روزانه ۵۰۰ هزار بشکه کاهش می‌دهد

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان روز یکشنبه، ۲۰ آبان‌ماه در حاشیه یازدهمین نشست مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک (JMMC) در جمع خبرنگاران در ابوظبی گفت: شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان به دلیل کاهش تقاضای فصلی، در ماه دسامبر روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام کمتر نسبت به ماه نوامبر به مشتریانش عرضه می‌کند.  

رایزنی عربستان برای کاهش تولید یک میلیون بشکه نفت

رویترز به نقل از دو منبع آگاه خبر داد عربستان سعودی در حال مذاکره با اوپک و متحدان این گروه درباره پیشنهاد کاهش روزانه یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت است. این منابع اظهار کردند این مذاکرات هنوز نهایی نشده و به کاهش صادرات ایران بستگی دارد.  یکی از این منابع گفت: یک بحث کلی در این باره وجود دارد، اما پرسش این است که چه میزان عرضه باید کاهش داده شود.

اختلاف نظر کارشناسان درباره روند قیمت طلا

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی درباره روند قیمت طلا در روز‌های آینده اختلاف نظر دارند. قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت با افت شدید ۲ درصدی روبه رو شده است. نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا نشان می‌دهد که افزایش تدریجی نرخ بهره همچنان در دستور کار خواهد بود. این مسأله فشار زیادی بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. بر اساس این گزارش انتشار آمار‌های تورم تولید کننده در آمریکا نیز موجب کاهش قیمت کالا‌های مختلف به خصوص طلا شده است.  در نظرسنجی این هفته ۲۰ تحلیلگر اقتصادی شرکت کردند که ۱۲ نفر معادل ۶۰ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا طی روز‌های آینده کاهش خواهد یافت، ۴ نفر معادل ۲۰ درصد اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می‌شود و ۴ نفر دیگر نیز گفتند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.  در نظرسنجی آنلاین نیز این هفته ۳۷۰ نفر شرکت کردند که ۱۷۸ نفر معادل ۴۸ درصد اعلام کردند قیمت طلا افزایش خواهد داشت، ۱۰۹ نفر معادل ۲۹ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۸۳ نفر معادل ۲۲ درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت. /

فروش ۱۰ میلیارد دلاری علی بابا ظرف یک ساعت در جشنواره روز مجرد‌ها

گروه فروشگاه اینترنتی علی بابا که غول تجارت الکترونیکی در چین محسوب می‌شود در اولین ساعت جشنوار سالانه «روز مجردها» در روز یکشنبه تقریبا ۶۹ میلیارد یوان دریافت کرد که این رقم معادل ۹.۹۲ میلیارد دلار است و نسبت به اولین ساعت فروش روز مجرد‌ها در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۱ درصد رشد نشان می‌دهد. فروش علی بابا در اولین ساعت جشنواره روز مجرد‌ها در سال گذشته میلادی ۵۷ میلیارد یوان ثبت شده بود. همچنین روز مجرد‌ها بزرگترین رخداد فروش آنلاین در جهان است که علی بابا در مجموع موفق به فروش ۱۶۸ میلیارد یوان معادل ۲۴.۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی شد. امسال علی بابا اعلام کرد که در حدود ۱۸۰ هزار برند در جشنواره روز مجرد‌ها حضور دارد و تا ساعت ۱۰ صبح یکشنبه به وقت چین، فروش علی بابا به نزدیک ۲۰ میلیارد دلار رسید.

بازار اوراق مسکن؛ نوسان اوراق بر مدار ۶۰ هزار

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ دیروز با رشد ۷/ ۰ درصدی به قیمت ۶۰ هزار و ۶۰ تومان معامله شد. تقریبا تمام سررسید‌های اوراق طی معاملات روز گذشته  در محدوده ۶۰ هزار تومان نوسان داشتند.  حبس بازه‌ای اوراق تسهیلات در پایین‌ترین سطح قیمت طی بیش از چهار سال و نیم گذشته نشان از عدم تقاضای موثر در برخورد با فشار عرضه‌هاست. علاوه بر افت تقاضای فصلی برای مسکن، مؤلفه‌های دیگری در دو سوی عرضه و تقاضا در کاهش قیمت اوراق وام موثر ارزیابی می‌شود. واقعیت این است که سقف قدرت خرید اوراق وام نسبت به متوسط قیمت مسکن کاهش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است و بنابراین، طبیعی است که حجم تقاضا برای اوراق از این مجرا کاهش یابد. به این ترتیب، تنها عاملی که بر رشد تقاضای اوراق تسهیلات موثر به نظر می‌رسد، افزایش سقف خرید اوراق وام برای پوشش قدرت خرید متقاضیان است.

دوئل دو خودروساز آلمانی و آمریکایی

تازه‌ترین گزارش‌های منتشره در رویترز نشان می‌دهد که عزم فولکس‌واگن، خودروساز بزرگ آلمانی برای رقابت تنگاتنگ با شرکت آمریکایی تسلاموتورز جزم شده و به همین ترتیب اعلام کرده است که قصد دارد خودرو‌های برقی جدیدی را تولید و عرضه کند که قیمت آن کمتر از ۲۰ هزار یورو خواهد بود. مقامات فولکس‌واگن پیشتر خاطرنشان کرده بودند، خودرو‌های برقی این خودروساز آلمانی با کیفیتی بیشتر از خودرو‌های تسلا، ولی با قیمتی کمتر به بازار‌های جهانی عرضه خواهند شد. به نقل از دنیای اقتصاد، هربرت‌دیاس، مدیر ارشد اجرایی فولکس‌واگن پیشتر گفته بود این شرکت برای جبران خسارات ناشی از رسوایی خودرو‌های دیزلی فولکس‌واگن موسوم به «دیزل گیت» تصمیم گرفته که به تولید و توسعه خودرو‌های برقی بپردازد و در این راستا نیز از برنامه‌های خود رونمایی کند. طبق گزارش‌های قبلی، فولکس واگن قصد دارد با هدف افزایش تولید خودرو‌های پاک و دوستدار محیط زیست، بالغ بر ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی را به مرحله تولید برساند.

تأسیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان

مجمع مؤسس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان بعدازظهر دیروز با حضور پدرام سلطانی نایب‌رئیس اتاق ایران، علیرضا اشرف دبیر کل اتاق ایران، محمدرضا کرباسی، معاون امور بین‌الملل اتاق ایران، مشاور سفیر تاجیکستان و نمایندگانی از وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت برگزار شد. پدرام سلطانی در این نشست ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی میان ایران و تاجیکستان، این اشتراکات را زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور دانست و خواستار توجه دولت‌های دو طرف به این موضوع شد.  نایب‌رئیس اتاق ایران افزود: در منطقه تعداد محدودی کشور هستند که دارای زبان مشترک فارسی هستند، اما متأسفانه کمتر توجهی به سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی بر اساس این وجه تشابه صورت می‎‌گیرد. درحالی‌که زبان فارسی می‌تواند نقش مؤثری در رشد و توسعه تجارت و  همگرایی اقتصادی ایفا کند. نایب‌رئیس اتاق ایران ضمن ابراز خوشحالی از تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان گفت: بر اساس تصویب هیأت رئیسه اتاق ایران و اصلاح آیین‌نامه تأسیس اتاق مشترک، فعالان اقتصادی و شرکت‌های تاجیکی که علاقه‌مند به حضور در این اتاق مشترک باشند می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از سفارت‌خانه یا تشکل اقتصادی مربوطه به عضویت اتاق مشترک ایران و تاجیکستان درآیند.

خروج ارز از کشور برای واردات مسواک

بر اساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی پنج ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از ۳۱۶ تن انواع مسواک از ۹ کشور جهان وارد ایران شده است. بنا بر آمار واردات ۳۱۶ تن انواع مسواک باعث خروج ۴ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۱۸ دلار یا به عبارتی ۱۷ میلیارد و ۴۱۱ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۲۶۵ تومان شده است. گفتنی است، واردات انواع مسواک از ۹ کشور هلند، عمان؛ چین، کره، ترکیه و ... وارد ایران شده است. به نقل از میزان، بیشترین واردات حجمی از کشور عمان به میزان ۵۴ تن و ارزش دلاری ۴۰۷ هزار و ۳۲۵ دلار گزارش شده است.

به جای ساندرو، پراید و تیبا بگیرید!

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد، به دلیل مشکلات ایجاد شده در روند تولید محصولات خانواده رنو، خریداران تندر۹۰، پارس تندر، ساندرو و ساندرو استپ‌وی می‌توانند به جای این خودروها، پراید و تیبا تحویل بگیرند، یا این‌که برای دریافت خودروی خود صبر کنند.  به گزارش ایسنا، این شرکت با صدور اطلاعیه‌ای از مشتریانی که پیش از این محصولات خانواده رنو را خریداری کرده‌اند، اما خودروی آن‌ها تحویل نشده، عذرخواهی کرده و پیشنهادهایی به این دسته از مشتریان ارائه کرده است. جزئیات بیشتر

حضور دلالان علت گرانی سیب درختی است

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی درباره علت افزایش قیمت سیب درختی در بازار گفت: با وجود سرمازدگی ابتدای سال باغ‌ها و سال کم آوری سیب درختی و به دنبال آن‌ها کاهش تولید، سیب درختی مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم. وی افزایش قیمت سیب را ناشی از تعدد چرخش محصول در دست واسطه‌ها و دلالان عنوان کرد و اظهار داشت: "اکنون هر کیلوگرم سیب درختی حداکثر با قیمت سه هزار تومان از باغدار خریداری می‌شود، اما با قیمت‌هایی بین ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد که این امر نیازمند کنترل و بازرسی دستگاه‌های نظارتی است. امسال برآورد تولید سیب درختی در سطح ۲۵۲ هزار هکتار از باغ‌های کشور نزدیک ۳.۲ میلیون تن است که نسبت به سال گذشته ۵۰۰ هزار تن کاهش تولید را نشان می‌دهد. میزان تولید سیب درختی در سال ۹۶ حدود ۳.۷ میلیون تن در سطح ۲۵۲ هزار هکتار و در سال ۹۵ نزدیک ۳.۴ میلیون تن در سطح ۲۴۹ هزار هکتار باغ بود". /ایرنا
 
کیفیت پایین محصولات اپل، صدای کاربران را درآورد
 
با توجه به آنکه سال گذشته گوشی هوشمند آیفون ۱۰ (ایکس) در جریان مراسم و رویداد رونمایی از محصولات جدید اپل توسط این شرکت آمریکایی معرفی شد، کاربران بسیاری از این گوشی هوشمند استقبال بی نظیری کردند و آمار فروش آن را به میزان قابل توجهی افزایش دادند به گونه ای که هم اکنون خیل عظیمی از کاربران و طرفداران گوشی های آیفون این محصول را خریداری و استفاده کرده اند. با توجه به اینکه این محصول از قیمت نسبتا بالایی در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند برخوردار شده است، کاربران نیز توقع بالایی از کیفیت آن دارند؛ بنابراین، به نظر می رسد که با مشکل مواجه شدن این گوشی برایشان سنگین تمام شده و سر و صدای آنها را درآورده است. حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده که به نقل از رویترز نیز آمده و ذکر شده، نشان می‌دهد که نقص فنی و مشکل موجود در آیفون ۱۰ (ایکس) صدای بسیاری از کاربران آن را درآورده است و موجب شده است که اپل اعلام کند تعمیر رایگان این محصول را برعهده بگیرد و از تمامی صاحبان و دارندگان آیفون ۱۰ (ایکس) و مک بوک پرو ۱۳ اینچی که با مشکل مواجه است، درخواست کند هرچه سریع‌تر به نمایندگی های رسمی و مجاز اپل در کشورهای خود مراجعه کرده و نقص فنی گوشی خود را برطرف کنند. /ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۴
رقابت دو خودروساز جهانی، فولکس و تسلا برای افزایش کیفیت و تکنولوژی برای افزایش رضایت مشتری! رقابت سایپا و ایران خودرو برای کاهش بیشتر کیفیت و افزایش قیمت و افزایش نارضایتی مشتری! فرق است بین جهان سوم و جهان توسعه یافته!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
دقیقا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
اره درست گفتی کسی هم نیست نظارت کنه همه مسولین را با پول ساکت کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
رقابت خودروسازهای ایرانی برای افزایش آمار قتل سرنشینان خودرو ها باید در گینس ثبت شود و از این اثر ملی توسط رییس جمهور رونمایی شود
براي خريد مسواك كه جزو ضروري ترين لوازم تامين سلامتي مردم است اگر ارز مصرف نشود پس صرف خريد چه چيزهايي بايد بشود؟عدم رعايت بهداشت فردي منجر به بروز بيماري هاي متعدد و هزينه هاي گزاف تري ميگردد. كيفيت مسواك هاي داخلي هم بسيار بد است و مسواك نرم هم اصلاً توليد داخلي ندارد. اگر مي خواهيد جلو ورود كالاهاي غير ضروري را بگيريد ،از خودرو هاي لوكس و امثالهم شروع كنيد نه مسواك .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
کاملا درست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
چوب زیتون بهترین مسواک است
‌پرویز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
خودروهای لوکس راخانوادهای خودشون میارن جلوی اونهاراکه نمیشه گرفت
کاربورس تمومه
نه فقط مسواک بلکه همه لوازمی که در ارتباط با بهداشت عمومی جامعه هستند بسیار ضروری بوده و میبایست با ارز دولتی وارد شوند . متاسفانه تولیدات داخلی چه از لحاظ کیفیت و چه تعداد تولید کافی نیست
سایپا مجددا اطلاعیه تحویل پراید بجای ساندرو را باطل اعلام کرد .
ایرانی حق انتخاب ندارد.تحمیل خودروهای بی کیفیت باقیمت بالا،وهرچیزدیگری در رابطه با ایمنی وسلامت وتغذیه مردم ایران در اولویت نیست.ماحق زندگی کردن نداریم
یک کلاغ چهل کلاغ ؟ 1 میلیار دلار بوده نه 10 میلیارد. فرقش خیلیه ها...
دلال هایی که باعث گرانی هستن یاخودمسولیین هستن یااعضای خانوادشون
خبر فروش ده ميليارد دلاري يك سايت اينترنتي در يك ساعت اشتباه است. خبر درست فروش يك ميليارد دلار در ساعت در سايت علي بابا درست هست.
گرانى شديد سيب كه از ضروريات سلامتى است،
بدنبال تصميم ناخردمندانه دولت است، كه اخير واردات
موز را منوط به صادرات سيب كرده
علی بابا سهم چین شده چهل دزد بغداد افتادن به جون ما
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
باحال بود!
باتشکراز تابناک لطفآ نام شرکتها وخریداران نفتی در بورس را ذکر نمایید.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
اینا کین !وقتی تحریم تا شش ماه تعویق افتاده ایا اینا چهارتا اقا زاده نیستن که فقط درامد نجومی از بیت المال بدست میارن.
نمیشد نفت رو با حدقل چند بشکه مردم بخرن؟ یک سری شرکت فروشنده کار فروشش رو انجام بدن؟
چنان میگن ۷۰۰ هزار بشکه فروختیم که انگار شق القمر کردن! فروش نفت قبل از دور جدید تحریم ها روزی ۲.۵ میلیون بشکه بود!
فروش نفت اینجوری یعنی رانت یعنی فساد
بورس انرژی فقط برای پولشوئی اختلاسگران و دزدان بیت تالمال راه اندازی شه که پول های غارت شده از جیب مردم را تمیز بشورن و با این تغییر مسیر پول های چاپیده شده ، خیالشان از حسابرسی و اینکه از کجا آورده ای راحت بشه .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها