بازدید 24141
کد خبر: ۸۵۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 11 November 2018

با ورود به هفته ۲۱ بارداری، در حقیقت وارد ششمین ماه بارداری می‌شوید؛ یعنی آخرین ماه سه ماهه دوم بارداری. از این مرحله به بعد، رشد جنین برایتان قابل لمس‌تر خواهد بود و او تغییرات اساسی‌تری خواهد کرد. به همین خاطر محققان معتقدند رژیم غذای هفته ۲۱ بارداری بسیار مهم است.

در این هفته بدن شما تغییرات زیادی را متحمل می‌شود: از ورم دست و پا گرفته تا درد بخش تحتانی، مشکلات گوارشی تا افزایش ترشحات واژینال و خونریزی لثه.

به همین خاطر رژیم غذایی شما هم از اهمیت بیشتری نسبت به هفته‌های قبل خواهد داشت. بنابراین بهتر است بیش از پیش به آن پایبند باشید.

مثلا به خاطر افزایش حجم خون از هفته ۲۱ بارداری به بعد، ممکن است خونریزی لثه‌ها را تجربه کنید؛ به همین خاطر پژوهشگران توصیه می‌کنند مصرف ویتامین C را جدی بگیرید تا تمام بافت‌های رابط در سراسر بدن را ترمیم و مستحکم نگه دارید.

مصرف مرکباتی مثل پرتقال، لیمو و نارنگی که مقدار زیادی ویتامین C دارند، یکی از بهترین راه‌های تامین این ویتامین است. ضمنا توت فرنگی، انگور، کلم و سیب‌زمینی شیرین از دیگر منابع ویتامین C هستند.

محققان معتقدند در این ماه باید مصرف سبزیجات را هم افزایش دهید چراکه احتمال یبوست و سوءهاضمه از هفته ۲۱ بارداری به بعد بیشتر است و ۸۵ درصد خانم‌های باردار در معرض هموروئید (بواسیر) قرار دارند. فیبر سبزیجات یکی از بهترین منابع غذایی ضدیبوست در دوران باردرای است.

البته تاثیر مایعات را هم دست کم نگیرید؛ علاوه بر نوشیدن ۸ لیوان آب در روز، باید قدری اسموتی و آبمیوه طبیعی هم میل کنید تا هیچکدام از اجزای بدن‌تان دچار کم‌آبی نشود.

همچنان مصرف فولیک اسید، پروتئین‌ها، کربوهیدرات و میوه‌ها را در رژیم غذایی‌تان داشته باشید اما از مصرف غذاهای دریایی، کافئین، سوبا، فست فود، گوشت نیم‌پز، غذاهای تند و پر ادویه، الکل و سیگار بپرهیزید.

اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
اربعین 1400 اعمال ماه صفر محمدباقر ذوالقدر سازمان همکاری شانگهای ابومحمد عسگرخانی هفته دفاع مقدس