بازدید 2936

لزوم تسهیل استفاده از ظرفیت‌های دریای خزر در جهت تأمین منافع مردم منطقه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و روسیه در کنار دیگر کشورهای ساحلی خزر با همگرایی و توسعه ارتباطات فیمابین می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در این دریا در جهت تامین منافع مردم منطقه استفاده کنند.
کد خبر: ۸۵۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 11 November 2018

 سرگئی بلوسوف رئیس هیأت پارلمانی شورای فدراسیون روسیه در حاشیه نشست همکاری‌های پارلمانی سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری قزاقستان و فدراسیون روسیه با مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پزشکیان در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و رو به رشد دو کشور گفت: گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در عرصه‌های مختلف بویژه مناسبات پارلمانی از اهمیت فراوانی برخوردار است و به نفع دو ملت است.

وی همچنین افزود: رفت و آمد و دیدارهای مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور نقش مهمی در توسعه همکاری‌ها و گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری فیمابین دارد.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه بویژه در حاشیه دریای خزر گفت: ایران و روسیه در کنار دیگر کشورهای ساحلی خزر با همگرایی و توسعه ارتباطات فیمابین می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در این دریا در جهت تامین منافع مردم منطقه استفاده کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از یکجانبه‌گرایی آمریکا در جهان و عدم پایبندی این کشور به تعهدات و قواعد بین‌المللی از جمله برجام گفت: کشورهای مستقل جهان می‌بایست در مقابل یکجانبه‌گرایی و هنجار‌شکنی آمریکا بایستند و به این کشور اجازه تداوم اقدامات زورگویانه و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها را ندهند.

پزشکیان در پایان این دیدار گفت: همکاری مؤثر ایران و روسیه در کمک به کاهش بحران در سوریه می‌بایست به عنوان الگویی موفق از همکاری‌های فیمابین، در سایر عرصه‌ها از جمله در عرصه اقتصادی و تجاری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سرگئی بلوسوف، رئیس هیأت شورای فدراسیون روسیه نیز در این دیداربا ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور گفت: ایران و روسیه از توانمندی‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف برخوردارند که می‌بایست با استفاده از آنها به رشد و گسترش هرچه بیشتر مبادلات اقتصادی، تجاری ، صنعتی و کشاورزی و همچنین توسعه صنعت گردشگردی بین دو کشور کمک کنند.

وی در ادامه افزود: توسعه ارتباطات دوستانه میان ٥ کشور ساحلی دریای خزر و تسهیل فعالیت‌های تجاری و گردشگری علاوه بر کمک به تامین ثبات و امنیت منطقه، منافع اقتصادی فراوانی را در پی خواهد داشت.

بلوسوف در این دیدار همچنین با انتقاد از رفتار آمریکا در نقض توافقات چندجانبه بین‌المللی از جمله برجام گفت: موضع قاطع روسیه در حمایت از برجام مانعی بزرگ در برابر زیاده خواهی‌ها و یکجانبه‌گرایی آمریکاست.

وی در پایان این دیدار گفت: افزایش ارتباطات و همکاری میان مجلس شورای اسلامی و شورای فدراسیون روسیه نقش مهمی در ایجاد قوانین لازم برای تسهیل فعالیتهای تجاری و اقتصادی دو کشور دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار