بازدید 4003
۳

دروغ برای بازداشت متجاوز خیالی

کد خبر: ۸۵۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 10 November 2018

روز 14 دی سال 90 پرونده‌ای با موضوع تجاوز به عنف دختری 20 ساله به نام «زهرا» از پلیس امنیت اخلاقی اصفهان به اداره مبارزه با جرايم جنایی پلیس آگاهی ارجاع شد که شاکی مدعی است سه روز پیش حدود ساعت هفت شب برای خرید از خانه خارج شده که ابتدای کوچه زنی از او آدرس پرسیده است و هنگامی که برگشته تا نشانی را به او توضیح دهد بیهوش شده و فردای آن روز که به هوش آمده متوجه شده دست و پاها و چشم‌هایش بسته است و مردی در حال تجاوز به او است.بعد از چند ساعت با همان حال او را در خیابان الفت ناژوان رها کرده و رفته‌‌اند.

به گزارش قانون، برابر اعلام عوامل گشت کلانتری 28 ،شاکی در حالی که دست و پای وی بسته بوده و پیراهن به تن داشته و آثار خراشیدگی روی صورت و دستان وی مشخص بوده یافته و به بیمارستان الزهرا اعزام شده است که برابر اعلام اورژانس 115، شاکی در زمان اعزام به بیمارستان وضعیت هوشیاری طبیعی داشته و علايم حیاتش طبیعی بوده و طبق نظریه روان‌پزشک تنها پرخاشگری می کرده است.

با توجه به اینکه شاکی در زمان پیدایش موهای سر و صورتش تراشیده شده بوده و یک برگ که با خون شاکی به صورت تهدید آمیز نوشته شده بود موضوع با جدیت بیشتری تحت پیگيری قرار گرفت. کاغذ یافت شده در جیب شاکی به تشخیص هویت پلیس آگاهی اصفهان ارسال که برابر اعلام تشخیص هویت پلیس آگاهی آثار انگشت شاکی روی برگ موجود بوده و گروه خونی برگه با گروه خونی شاکی مطابقت دارد و از نظر خط تحریری با توجه به اینکه دست‌خط بوده اظهار نظر قطعی میسر نبود.

با توجه به شباهت دست‌خط شاکی با نوشته‌های تهدیدآمیز روی برگه و از طرفی آثار جراحت روی بدن او، به این نتیجه رسیدیم به احتمال بسیار قوی این دختر دروغ می‌گويد و با خودزنی و صحنه سازی قصد گمراه کردن ما را در تحقیقات دارد.

در ادامه باتوجه به اینکه شاکی و خانواده وی مدعی شدند هیچ‌گونه مشکلی با کسی نداشته‌اند تنها در سال 86 دخترمان مورد تجاوز قرار گرفته است. با این ادعا پرونده دختر مورد بررسی قرار گرفت و مشخض شد پرونده او رابطه نامشروع بوده و متهمان تبرئه شده‌اند. در ادامه وضعیت اخلاقی شاکی از دوستان وی تحقیق شد که یکی از دوستان شاکی اعلام کرد چند روز قبل از این ماجرا زهرا گفته بود که پسری را دوست دارد و قصد ازدواج با او را دارد ولی خانواده‌اش مخالف هستند و قصد انجام چنین برنامه ای را دارد تا خانواده اش مجبور به ازدواج آن‌ها‌شوند.

مراتب به مقام قضایی منعکس و پرونده ثبت و رسید شده و موضوع تجاوز به عنف منتفی شد. باتوجه به مدارک و اسناد به دست آمده در خصوص کذب بودن ادعای شاکی، پرونده در شعبه بازپرسی ثبت و رسید شد. اما تجربه‌هایی که در رسیدگی به این پرونده به دست آوردم این بود که باتوجه به وجود برگ خون‌آلود در صحنه پیدایش شاکی، برگ مذکور از نظر آثار خون، انگشت و خط بررسی که نتیجه به دست آمده بسیار در کشف پرونده مثمر ثمر بود.

در خصوص مباحث تجاوز به عنف که متهمان ناشناس هستند اخذ پرینت و آنتن دهی شاکی بسیار در کشف پرونده کمک می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
گزارش حوادث هست یا آموزش کارآگاهی؟
ببخشید این اخذ پرینت و آنتن دهی شاکی یعنی چه؟!!!
اصلا یک بار ادبیات این خبر را بخوانید.نه سر دارد نه ته!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار