بازدید 5078

قیمت نفت خام افت کرد

کد خبر: ۸۴۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 08 November 2018

پس از این که میزان تولید نفت خام آمریکا به رکورد جدیدی دست یافت و ذخایر نفتی این کشور هم بیش از حد انتظار افزایش پیدا کرد، قیمت نفت افت کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز چهارشنبه، پس از این که میزان تولید نفت خام آمریکا به رکورد جدیدی دست یافت و ذخایر نفتی این کشور هم بیش از حد انتظار افزایش پیدا کرد، قیمت نفت افت کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که در هفته اخیر میزان ذخایر تجاری نفت خام آمریکا ۵.۸ میلیون بشکه افزایش یافته است که این بیش از ۲ برابر میزانی است که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند.

میزان تولید نفت خام آمریکا در هفته اخیر به ۱۱.۶ میلیون بشکه در روز رسید، که یک رکورد هفتگی محسوب می‌شود، هرچند داده‌های هفتگی پرنوسان هستند. آخرین داده‌های ماهیانه که مربوط به ماه آگوست هستند، نشان می‌دهند که تولید کلی آمریکا در سطحی بالاتر ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز قرار دارد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۵۴ سنت افت کرد تا در ۶۱.۶۷ دلار بسته شود. این شاخص نفتی حدود ۲۰ درصد از اوج ۷۶.۴۱ دلاری خود که در اوایل اکتبر ثبت کرده بود فاصله گرفته است.

هر بشکه نفت از بنچ‌مارک بین‌المللی نفت خام، برنت دریای شمال، ۶ سنت افت کرد و به ۷۲.۸۵ دلار رضایت داد.

قیمت‌های نفت که پس از گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا افت کرده بودند، با گزارشی در مورد مذاکرات روسیه و عربستان برای احتمال کاهش تولید نفت در ۲۰۱۹، تقویت شدند.

درحالی که انتظار می‌رود با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، صادرات نفت این کشور کاهش یابد، ایالات متحده آمریکا به ۸ واردکننده اصلی نفت ایران، معافیت از تحریم ارائه کرده است.

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که ۲ تولیدکننده برتر نفت خام جهان، عربستان سعودی و روسیه، مذاکرات دوجانبه‌ای را برای بازگشت به کاهش تولیدات در سال آینده، آغاز کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان