بازدید 26887

دمکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را به‌ دست گرفتند/مجلس سنا، همچنان در اختیار جمهوری خواهان

شبکه تلویزیونی «سی ان ان» گزارش داد: دمکرات ها توانستند در انتخابات کنگره آمریکا، کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند. از مجموع 435 کرسی مجلس نمایندگان بر اساس آرای شمرده شده، تاکنون نتایج 346 کرسی مشخص شده؛ 178کرسی متعلق به دمکرات ها و 168 کرسی نیز به نمایندگان جمهوری خواهان تعلق دارد.
کد خبر: ۸۴۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 07 November 2018

رأی‌گیری در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در برخی ایالات به پایان رسیده و نتایج این انتخابات به تدریج اعلام می‌شود. بر اساس نتایج اعلام شده، دموکرات‌ها توانسته‌اند همان طور که پیش بینی می‌شد، در مجلس نمایندگان پیروز شوند.

به گزارش «تابناک»؛ در این انتخابات میان‌ دوره‌، تمامی ٤٣٥ کرسی‌ مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به رأی گذاشته شده است. رأی‌گیری برای انتخاب یک‌سوم کرسی‌های مجلس سنا (۳۵ سناتور) نیز همزمان در برخی ایالات‌ برگزار شده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها و نتایج انتخابات، دموکرات‌ها توانسته‌اند کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند و از فردا کاخ سفید مانعی جدی بر سر پیشبرد برنامه‌های خود خواهد داشت. با این حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتر، عملکرد حزب خودش (جمهوری‌خواه) را یک «پیروزی بزرگ» نامیده و از همه رأی دهندگان تشکر کرده است. اشاره رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند به تحکیم اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا باشد و همچنین پیروزی در برخی از انتخابات فرمانداران ایالت‌ها.

در این انتخابات، حزب جمهوری خواه - حزب رئیس جمهوری - اکثریت خود در مجلس نمایندگان را پس از هشت سال از دست داد؛ اما توانست اکثریت خود در سنا را افزایش دهد. دونالد ترامپ نتیجه انتخابات را موفقیت برای دولت توصیف کرده است.

در زمان برگزاری انتخابات صف‌های طولانی در مقابل حوزه‌های رأی‌گیری شکل گرفت و آمار رأی‌های زودهنگام حکایت از مشارکت کم‌سابقه مردم آمریکا در این انتخابات دارد.

به گزارش گاردین، آخرین نتایج این انتخابات، ترکیب کنگره آمریکا را که متشکل از سنا (Senate) با مجموع۱۰۰ عضو و مجلس نمایندگان (House of Representatives) با مجموعاً ۴۳۵ است، تا اینجای کار به شرح زیر رقم زده است؛

دمکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را به‌دست گرفتند/مجلس سنا همچنان در اختیار جمهورخواهان

هنوز نتایج انتخابات مجلس نمایندگا کامل اعلام نشده اما تاکنون حدود ۶۰ زن موفق به ورود به کنگره شده‌اند که رکوردی کم‌سابقه در ایالات متحده است.

رسانه‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که دموکرات‌ها با کسب بیش از 26 کرسی جدید در مجلس نمایندگان، توانسته‌اند اکثریت این مجلس کنگره را کسب کنند. آنها در هشت سال گذشته در اقلیت قرار داشتند و جمهوری‌خواهان موفق شده بودند هر دو مجلس سنا و نمایندگان را از آن خود کنند.

الهان عمر، نامزد مسلمان سومالیایی تبار، در ایالت مینه‌سوتا و رشیده طلیب، نامزد فلسطینی‌تبار مسلمان در ایالت میشیگان موفق شدند به عنوان نمایندگان دو حوزه انتخاباتی وارد مجلس نمایندگان شوند.

میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ هم موفق شده در یوتا به پیروزی برسد و به عنوان جمهوری‌خواه وارد سنا شود. این در حالی است که رامنی بارها علنا با اظهارات دونالد ترامپ مخالفت کرده و بسیاری از ورود او به مجلس سنا به عنوان یک جمهوری‌خواه مخالف یاد می‌کنند.

برنی سندرز که رقیب اصلی هیلاری کلینتون در رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ بود، از مخالفان سرسخت دونالد ترامپ در مجلس سناست. این سناتور برجسته دموکرات ایالت ورمونت پس از پیروزی در انتخابات و حفظ کرسی خود، در بین هوادارانش سخنرانی کرد.

با آشکار شدن نتایج اولیه شمارش آرا در انتخابات کنگره آمریکا به نظر می‌رسد که در این دوره، نمایندگانی با پس‌زمینه و خصوصیات نژادی و فرهنگی متنوع‌تری به این مجلس راه یافته‌اند.

در میان تازه انتخاب شدگان دو زن مسلمان، یک بومی آمریکایی و یک زن ۲۹ ساله (الکساندریا اوکازیو کورتز) دیده ‌می‌شوند که جوان ترین عضو کنگره تا این زمان است.

همچنین، یک زن آمریکایی ایرانی تبار (آنا اسکیمانی) نیز به عضویت مجلس نمایندگان ایالت فلوریدا انتخاب شده است.

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان که انتظار می‌رود با کسب اکثریت توسط دموکرات‌ها، بار دیگر به این سمت برسد، گفته است، موفقیت این حزب در انتخابات اخیر مکانیسم نظارت و بازرسی قوا بر یکدیگر را احیا می‌کند.

از دست دادن اکثریت حزب رئیس جمهوری در کنگره در انتخابات میاندوره‌ای آمریکا امری عادی بوده است و گاه از آن به عنوان رای اعتراضی مردم نسبت به سیاست‌های دولت نام برده می‌شود. رهبران حزب جمهوریخواه گفته‌اند که در مقایسه با بعضی انتخابات میاندوره‌ای در گذشته، از جمله اولین انتخابات میاندوره‌ای ریاست جمهوری باراک اوباما، نتیجه این انتخابات دلگرم کننده بوده است. در آن انتخابات، حزب دموکرات - حزب اوباما - در کسب کرسی‌های مجلس نمایندگان شکست سنگینی خورد.

با از دست رفتن اکثریت حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان، دونالد ترامپ در دو سال باقی مانده از این دوره ریاست جمهوری در پیشبرد سیاست‌های خود به خصوص در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی داخلی، با مقاومت بیشتری از سوی کنگره مواجه خواهد بود.

در همین حال، در حالی که بارندگی شدید در بسیاری از نقاط کرانه شرقی آمریکا، بسیاری را مضطرب کرده بود ـ که ممکن است روی میزان مشارکت رأی‌دهندگان تاثیر منفی بگذارد ـ اما با آغاز ساعت عصرگاهی، رنگین کمانی که بر فراز پایتخت آمریکا و بالای گنبد کنگره این کشور شکل گرفت، توجه عکاسان را جلب کرد و به دنبال آن در شبکه‌های اجتماعی مشهور شد.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۴
هنوز شمارش تمام نشده احتمال پیروزی جمهوری خواهان بسیار زیاد هست در کنگره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
قطعی بدانید که ترامپ با این پیروزی تاریخی در سنا از هفته اینده تغییرات کابینه خود را کلید خواهد زد و اولین تغییر برکناری متیس و جایگزینی پمپئو به جای او و اعلام کاندیدای نیکی هیلی به عنوان وزیر خارجه خواهد بود. به هر حال در ایران باید بدانیم که ترامپ و تیم او حداقل تا 2024 و حتی بیشتر در قدرت خواهند بودو چین و اروپا و روسیه هم تمام برنامه خود را برای عدم همکاری با ترامپ بازنگری خواهند نمود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
شما دیگه خیلی عقب هستی. در همان تعداد از ایالت های که آرا شمارش شده است دمکراتها با داشتن 198 کرسی به اکثریت رسیده اند. باقیمانده ها تعداد را تغییر خواهند داد اما بهر حال اکثریت با دمکراتهاست. همانطور در سنا اکثریت با جمهوریخواهان است
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
ترامپ و حزب جمهوریخواه به یکی از بزرگترین پیروزیهای تاریخ حزب پیروز روسای جمهوری امریکا رسیدند. مجلس سنا مهمترین مجلس و مهمترین مرکز قدرت در امریکا است و حرف اخر را در امریکا می زند. تمام مصوبات مجلس نمایندگان امریکا باید برای اجرایی شدن به تصویب مجلس سنا برسد. بخصوص در سیاست خارجی و تایید وزرا تنها وظیفه سنا امریکا است . حالا نه تنها حزب دمکرات نتوانست اکثریت را در مجلس سنا بدست اورد بلکه اکثریت جمهوریخواهان در این مجلس از 51 درصد به 55 درصد رسید که بسیار عجیب و تاریخی است. کمتر رئیس جمهور امریکا بوده که بعد از دو سال بتواند اکثریت خود را در مجلس سنا افزایش دهد. این مید ترم شده بود نظر سنجی و رفراندوم در باره ترامپ. و متاسفانه ترامپ توانست بالاترین و بهترین کارکرد را داشته باشد. او تمرکز خود را درحفظ اکثریت سنا گذاشت و موفق شد. به هر حال در ایران باید بدانیم با این پیروزی که ترامپ اورد به راحتی می تواند تا 2024 رئیس جمهور باقی بماند و با این چشم انداز سیاست خارجی خود را تنظیم کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
انتخابات سنا فقط برای 35 کرسی بود یکمی اطلاعاتتون رو زیاد کنید بد نیست. در این 35 کرسی حزب دموکرات نسبت به گذشته 2 کرسی ازدست داده در حالیکه خیلی از جاهایی که دموکرات‌ها اکثریت رو دارند انتخابات سنا دو سال دیگه برگزار میشه و یک تعداد دیگه 4 سال دیگه. سناتورها برای یک دوره 6ساله انتخاب میشن. کسایی که عشق ترامپی دارند لازم نیست از خودشون هم تفسیر ارائه بدن
رضا
| Germany |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
این کامنت من روز قبل انتخابات آمریکا بود

*** دقیقا فردا حزب جمهوری خواه هم اکثریت رو در سنا از دست میده و هم در هاووس و عملا امشب آخرین شب ماه عسل ترامپ تروریست با کنگره جمهوری خواه هست !!! حزب جمهوری خواه عملا پیش از انتخابات قبلی مرده بود و ترامپ سر عمله آخرین میخ تابوت این حزب شد !! امروز نزدیک ۶۰ درصد مردم آمریکا مستقل هستند و این ۶۰ درصد ٬ اکثریت ریشه لاتین ٬ آفریقایی و آسیایی دارند و به حزب دمکرات متمایل تر هستند و حزب جمهوری خواه عملا تبدیل شده به حزب افراطی اقلیت سفید پوست که دائما در حال کاهش هستند ٬ ترامپ به یقین رئیس جمهور تک دوره ایی خواهد بود ***

علت به اکثریت نرسیدن دمکراتها در سنا برای این بود که فقط ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا به رای گذاشته شد و از اون ۳۵ کرسی هم ۲۶ تا برای دمکرات ها بود بعبارتی ترامپ تروریست فقط ۱۱ تا کرسی رو بدست آورده ٬ که ۹ کرسی قبلی از خودشون و ۲ تا کرسی از دمکراتها در حالی که در هاووس دمکراتها نزدیک به ۲۵ تا کرسی از جمهوری خواهان گرفتند ٬ نتیجه انتخابات شکست سنگین ترامپ تروریست بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
آفرین رضا تحلیل خوبی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
آقا رضا تحلیل سیاسیت ما رو کشت بپا ندزدنت نخبه خوب چرا نمیگی در طی صد سال گذشته سابقه نداشته انتخابات میان دوره ای سنا رو حزبی برنده بشه که حزب رئیس جمهور بوده انتخابات بعدی سنا هم فرقی نداره چرا که اکثریت فرماندار از حزب جمهوریخواه هستن و این یعنی یک عامل اساسی در پیروزی این حزب در انتخابات بعدی مجلس سنا و در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ضمنا وضعیت فعلی یعنی اکثریت سنا با جمهوری خواه و اکثریت کنگره با دمکرات ها فقط یک معنی میده همگرایی بیشتر در مسائل خارجی
به جای این تحلیل های ابکی و ذوق زده شدن از پیروزی دمکرات ها در مجلس کم اهمیت تر نمایندگی بهتره یک فکری بحال خودمون بکنیم و ضمنا خیلی باحاله که دوستان شدن طرفدار حزب دمکرات .:))))))))))
به نفع ایران نیست !
هر دو حزب در مواردی با هم اختلاف دارند که بیشتر بر می گردد به مسایل داخلی آمریکا و در مواردی با هم اشتراک دارند مانند ضربه زدن به ایران .
اگر جمهوری خواه ها پیروز می شدند ترامپ با فراق بال بیشتری به مسایل اختلافی بین دو حزب می پرداخت و مسایلی مانند ایران تا حدودی کم رنگ می شد اما حالا که دموکرات ها پیروز شدند و البته جایگاه ترامپ تضعیف شده است واضح است که بیشتر به مسایل مورد اشتراک مانند ایران خواهد پرداخت و دموکرات ها نیز از این موضوع استقبال خواهند کرد .
یادمان باشد که برجام برای دموکرات ها نیز مرده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
یادمان نمیباشد.پیروزی دموکراتها اغازی بر پایان ترامپ است و خبری خوش برای مردم ایران
آدم باید از دشمنش هم یاد بگیرد . دقیقا وسط دوره ریاست جمهوری انتخابات می گذارند تا از مردم بازخورد بگیرند. اگر ما هم داشتیم تمام نمایندگان ناکارامد برکنار میشدند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
برا ما هم همینطوریه دیگه. انتخابات مجلس وسط دوره 4 ساله ریاست جمهوریه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
شما عملکرد روحانی رو تو 4 سال اول دیدین رفتین دوباره به خودش یه لسیت بدتر از خودش رای تکرار کردین حالا میگین کاش یاد بگیریم؟
اینم از کنگره که دست دمکرات ها افتاد و بهانه را برای کار نکردن از دولت ما میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
هیچی نمیتونه بهانه رو از دولت ما بگیره! تا این دولت هست، بهانه هم هست. دموکرات باشه یه جور بهانه میارن ، جمهوری خواه باشه یه جور دیگه. بینابین باشه هم یه مدل دیگه!
معلوم هست چی نوشتی؟ اختلاف 1 درصد، شد برتری دمکراتها؟ فرمانداری ها که کلا دست طرفداران ترامپ است.
اولین جمله ترامپ :
چین و ایران در انتخابات دخالت کردند
خووب که چی ؟؟؟؟؟
گردش قدرت و چرخش احزاب در دمکراسی همین هست یعنی نگاه میکنند مردم چی میخواهند . جالب این هست که در خبرها آمده یک زن ایانی و یک زن فلسطینی و دیگری کنیایی به مجلس راه یافتند
آیا نمایندگان گنگره می توانند دستورات ترامپ را لغو کنند و امریکا را به برجام برگردانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
بله میتواننن هرکاری بکنن حتی رئیس جمهور بردارن
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
نه بخاطر اینکه سنا در دست جمهوری خواهان
دلتان را به این چیزها خوش نکنید آنها از هر حزبی باشند فکر منافع ملی خودشان هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
دقیقا همینگونه است
ایران باید به دمکرات ها بگوید ترامب را استیضاح نموده و اوباما را دوباره سر کار بیاورند. مگر نه ما دیگر امریکا را به رسمیت نشناخته و حتی با کشتی گیرانش هم کشتی نخواهیم گرفت.
کشور ازاد یعنی امریکا ک مسلمونا میتونن برن مجلس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
شعارشون همین است و اکر زیرش بزنند که خودشان رسوا می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
در کشور ما کرسی اختصاصی به اقلیت ها می دن ولی اون جا که دو تا مسلمان می رن کنگره شما آمریکا پرست فلان و بهمان می گید!!
درسته که طیف افرادی که در آمریکا سر کار میان، می‌تونه مهم باشه، ولی بنظر من کشورمون نباید نگاهش صرفاً به نتایج انتخابات اونا باشه. اونا نشون دادن در هدف یکسانند، ولی استرتژی‌شون فرق می‌کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
ماهم ارامنه داریم ولی خب خبر نداریم
چطور شده شما نام الهان عمر(سومالیایی تبار) و رشیده طلیب (فلسطینی تبار) را که در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا پیروز شده اند را اعلام می کنید اما نام آنا اسکیمانی که یک دختر ایرانی تبار از یک پدر و مادر ایرانی است را اعلام نمی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
برای اینکه از نظر اینها ایران فقط نفتش خوبه
البته پسته و زعفرونش رو هم خیلی دوست دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
این خانوم توی مجلس ایالتی رفته اول اطلاعتتون رو زیاد کنید بعد بیاین اینجا ادای اپوزیسیون در بیارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
اعلام شده برو بخون اینقدر هم کینه مسلمانان رو نداشته باش. اگر سایت و بخونی چندجا نوشته شده
مهمترین مجلس در آمریکا سنا هست که خوشبختانه جمهوری خواهان توانستند اکثریت آن را کسب کنند. سنا دارای قدرت اجرایی زیادی هست و استیضاح و تایید قوانین توسط آن انجام میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
حالا چرا خوشبختانه!!!؟؟؟
یکی از اختلافات بین احزاب دمکرات و جمهوری خواه این هست که در حزب دمکرات افراد سیاسی دیگر کشورها که به آمریکا مهاجرت کردند و تابعیت آمریکا را گرفتند میتوانند در انتخابات شرکت کنند حتی رییس جمهور شوند
حالا برای ایران خوب یا بد؟
از جمعيت 320 ميليوني فقط 38 ميليون در انتخابات شركت كرده اند و اين نشان ميدهد كه اگثريت مردم آمريكا از وضعيت كنوني و ترامپ راضي هستندو بي تفاوت از كنار آن گذشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
اکثر مردم آمریکا از نظر سیاسی بسیار بی سواد هستن.آمریکایی دیدم که بالای 30 سال داشت و هنوز فکر می کرد رئیس جمهور آمریکا اوباماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
اتفاقا این یک نقطه مثبت برای یک کشور هست که عوام بیسواد رای ندن و فقط نخبگان و افراد دارای هوش سیاسی شرکت کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
خیلی از آمریکاییها واقعا از سیایت و جغرافیا اطلاعاتی ندارند
تعداد افراد همجنسگرا و تراجنسيتي و طرفدار سقط جنين و مهاجران مكزيكي تبار و آفريقائي و اسيائي كه وارد مجلس نمايندگان شده اند چند نفر ميباشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
جالبه ما از پیروزی دموکراتها خوشنودیم چرا ورود نمایندگان طرفدار سقط جنین یا
همجنسگراما را خوشحال میکند
مارا سننه. دلار ارزان میشه یا گران. نه اینکه ملت دلار باز باشند ولی این یک ورق کاغذ پاره بالا و پایین شدنش زندگی کف تا سطح را زیر و رو میکند.
جالب اینجاست که حتی مخالفان امریکا هم در نتیجه انتخابات احتمال تقلب را هم نمی دهند .
رسانه ها از جمله صدا و سیما جشن گرفته اند که دمکراتها در مجلس نمایندگان اکثریت را بدست آوردند !!!؟؟؟
آنها با دقت تمام با هم هستند ،سر سوزنی با هم فاصله ندارند. اختلافاتشان سر چگونگی پیشرفت کشورشان است.ما تا بحال از هر دو گروه دمکرات و جمهوری خواه ضربه خورده ایم از این پس هم خواهیم خورد.
بهترین کار این است که سیاستمداران کشور برای کشور کار کنند و با مردم صادق باشند . اجازه دهند نیروهای جوان به جمع پیر و فرتوت آنها اضافه شده تا رونقی جدی و روشن در سیاستهای کشور ایجاد شود.اگر چنین شود سیاست هوشمندانه تری در کشور شکل خواهد گرفت و پیشرفت کشور ملموس تر شده ، میشود به مقابله ی بهتر با بیگانگان امیدوار شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
بسیار درست می گید
همه استرس این رو داریم اونجا کی بیاد یا نیاد
اونجا همه قدرت هم در اختیار دمکرات ها قرار بگیرد و ترامپ هم استیضاح شود و ... فرق خاصی به حال ما ندارد
تا وقتی که فسادو قوم گرایی و...هست وضع همینه که همینه !!
جالبه تو انتخابات یک ایرانی تبار و دو مسلمان فلسطینی و کنیایی تبار رای آوردند. اون وقت می گن تو امریکا نژادپرستی و ...... هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
مگه نیست؟ یادتون رفته طرف با ماشین به تظاهرکنندگان نژادپرستی حمله کرد؟ مگه حرف های ترامپ و طرفدارانش غیر از نژادپرستی معنای دیگری دارد؟ ما هم در کشورمان تمامی اقلیت ها در مجلس کرسی دارند. اقلیت های نژادی هم همین طور!
هر دو حزب سر وته یه کرباسن .
پیروزی حزب جمهوری خواه در کنگره بزرگترین و مفید ترین اتفاق برای مردم ایران خواهد بود.
چون اگر حزب دموکرات به پیروزی میرسید مسوولان ایران به امید شکست ترامپ در دوسال آینده ، همین وضع فعلی تحریم ها و کشمکش ها را بصورت کج دار و مریض جلو میبردند تا شاید کورسوی امیدی باز شود.
حال با پیروزی حزب جمهوری خواه در کنگره ایران بزودی وارد مذاکره مستقیم با آمریکا و حل مسایل تحریمی خواهد شد
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
جناب کارشناس مسایل تحریمی چطوری حل میشن!!؟با قبول خواسته های آمریکا ؟؟خوشحالی ایران مجبوره امتیاز بده؟؟؟؟
دموکراسی واقعی یعنی همین مردم یاد میگیرن که قدرت را تماما به یک گروه یا حزب نسپارند ریاست جمهوری و سنا دست جمهورخواهان و کنگره دست دموکراتها همیشه به شکلهای گوناگون همین بوده
اگر دچار وحشت نمیشوید پیام بنده را بدون هر گونه سانسوری درج فرمایید چندین بار بخودتان اجازه دخل وتصرف در پیام ارسالی ام که فاقد متن توهین یا افترا بود دادید. به این انتخابات امریکا میگویند دمکراسی واقعی یعنی حد اقل دو مسلمان و انهم دو بانو اجازه ورود بمجلس یافتند و حتی بانوی دیگری که ایرانی تبار بود باشد
به فرض که هر دو مجلس هم در اختیار دمو کراتها قرار گرفت so what بقول آمریکاییها مگر بر جام را خود دموکراتها بطور کلی عملی میکردند ما با دموکرات ها روی کلمات تعلیق یا لغو آنی تحریمها پس از برجام وتفسیر این دو کلمه مانده بودیم خود دموکراتها هم بودن این قراداد مطابق توافق عملی نمیشد وبه حوزه های دیگر گیر داده بودند آقایی ایران وایرانی بستگی به همت ومنش وتعهد وپاکدستی خودشان دارد تعامل منصفانه بین الملل خوبه ولی هیچ ملتی نمیتواند ناجی ملتی دیگر باشد توانمندی داخل موجب سامان یافته گیست.
مسوولین ایران افتادن رو دور بد بیاری. اولش فکر نمیکردن ترامپ انتخاب بشه، اما شد. بعد فکر نمیکردن از برجام بیاد بیرون، اما اومد. بعد فکر نمیکردن تحریمهای شدیدی اعمال کنه، اما اعمال کرد. بعدش میگن مذاکره نمیکنیم چون امیدوار بودند ترامپ تا دو سال دیگه بیشتر نیست و دوباره انتخاب نمیشه. اما ترامپ بخاطر عملکرد عالی و خوبش و با این اکثریت سنا، دفعه بعد هم دوباره انتخاب میشه. حالا مسوولین باید حداقل بتونن 6 سال !! تحریمهای سخت و شدید امریکا رو تحمل کنن. تازه اگه 6 سال دیگه و بعد از ترامپ دوباره یکی جدی تر و سرسخت تر از ترامپ نیاد. آینده واسه ایران بشدت تیره و تار هست.
از یک سوم کرسی های مجلس سنا که به رای گذاشته شدن اکثرا دموکرات بودند برای همین شانس دموکراتها کم بود در انتخابات بعدی سنا در واقع تکلیف سنا مشخص میشه؛ جمهوری خواها در دوران اوباما اول مجلس نمایندگان رو گرفتن بعد تو انتخابات بعدی مجلس سنا رو
از جمعيت 320 ميليوني فقط 38 ميليون در انتخابات شركت كرده اند و اين نشان ميدهد كه اگثريت مردم آمريكا از وضعيت كنوني و ترامپ راضي هستندو بي تفاوت از كنار آن گذشته اند
امیدوارم دمکراتها دخالت روسیه در انتخابات و فرارمالیاتی این ادم کاسب غیر متفکر را کنترل کنند
مشکل اصلی دموکراتها تو انتخابات فرماندارها بود که اوهایو و فلوریدا رو از دست دادند که تو انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خیلی تاثیر داره
ترامپ برای 4 الی شاید هم 8 سال اختیار ایالات متحده امریکا را بعنوان بزرگترین و ثروتمند ترین امپراطوری قرن در دست می گیرد تا هر استراتژی که دارد طی این مدت پیاده کند و کسی در امر اداره این کشور بزرگ در کارهای او دخالت نمی کند ولی ما هم با بیست و چهار ملیون رای رئیس جمهور انتخاب کردیم ولی بمحض برکرسی نشستنش از یمین و یسار برای او خط و خطوط و مشی و روش تعیین کردیم و خود را قیم ایشون دانستیم و ادعای همه هم اینه که ما دلسوزترو دانا تر به اموریم .!! !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل