بازدید 4766

دکتر همتی: آمریکا در تحریم کامل نفت ایران ناکام شده است

کد خبر: ۸۴۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳ 02 November 2018

آمریکا در تحریم کامل نفت ایران ناکام شدرییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد «امروز دیگر بر همگان مسجل شده است که آمریکا در تحریم کامل نفت ایران و به صفر رساندن آن به هر دلیل و بهانه ای ناکام شده است».

به گزارش تابناک اقتصادی؛ عبدالناصر همتی عصر جمعه در یادداشت صفحه اینستاگرام خود نوشت: با معافیت تدریجی کشورهای متعدد از تحریم خرید نفت ایران، فضای آتی تجاری و در آمدی کشور مشخص تر می شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در ماه های اخیر ذخایر ارزی خود را به حد مطلوب رسانده است، متناسب با شرایط در حال تغییر، حتی در شرایط بسیار نامتحملِ به حداقل رسیدن صادرات نفت، برنامه مناسب را دارد.

«بانک مرکزی با تنظیم دقیق منابع و مصارف ارزی کشور تلاش خود را همانطور که در هفته های اخیر نشان داد بر ثبات بازار پول و ارز تمرکز کرده و تقویت تدریجی و روز افزون پول ملی و افزایش رقابت پذیری اقتصاد و جلوگیری از نوسانات را هدف قرار داده است».

همتی افزود: بانک مرکزی همراه با برنامه ریزی برای تعادل بازار ارز و کنترل تورم، برای توجه به وضعیت معیشتی و رفاهی مردم بویژه دهک های پایین درآمدی کنار دولت قرار دارد و از هیچ کوششی فروگذار نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان