بازدید 9968
سیاسی‌کاری و لابی احزاب اصلاح‌طلب، عوامل تأثیر‌گذار در انتخاب شهردار؛

اصلاح‌طلبان در سومین آزمون انتخاب شهردار هم رد می‌شوند؟/ از نگاه ابزاری به «جوانان و زنان» تا مخالفت با قدرت‌ گرفتن «خاندان هاشمی»!

در ارتباط با معرفی جوانان و زنان که شعارهای زیادی از سوی اصلاح طلبان پیرامون آن در انتخابات اخیر سر داده شده ـ همان طور که در دو انتخاب قبلی دیده شد ـ این مسأله صرفا شعاری جذاب و قشنگ برای همراه کردن بدنه است و قرار نیست وقتی به مرحله عمل می رسیم، این مسأله در اولویت قرار بگیرد. در دو انتخاب قبلی می توان به وضوح دید، این موضوع تنها ابزار و شعار جذاب سیاسی بوده، چون انتخاب اول این جریان به دلیل بیماری و انتخاب دوم به دلیل موضوع بازنشستگی مسئولیت را واگذار کردند.
کد خبر: ۸۴۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 31 October 2018

برای دومین بار در یک سال اخیر، شهردار منتخب اصلاح طلبان شورای شهر تهران، قادر به ادامه فعالیت در رأس مدیریت شهری پایتخت نیست؛ موضوعی که با احتساب سرپرستان شهرداری به یک رکورد تبدیل شده و این طیف سیاسی در یک سال پس از آغاز به کار چهار شهردار و سرپرست را برای اداره مسائل و موضوعات شهری پایتخت به کار گمارده اند. طبیعتا دود این مسأله به چشم شهروندان خواهد رفت.

به گزارش «تابناک»؛ اصلاح طلبان پس از تصدی 21 کرسی پارلمان شهری تهران، قرار را بر انتخاب بر اساس شایستگی ها و بدون اعمال نظر و فشارهای سیاسی گذاشتند؛ اما در همان اولین انتخاب مشخص شد این موضوع تنها یک شعار است، چون آنها «محمد علی نجفی»، کارگزارانی ای را برای این مسئولیت برگزیدند که حداقل پیش از آن در دو موقعیت شغلی در دولت به دلیل بیماری از مسئولیتش کناره گیری کرده بود.

اصلاح طلبان نتیجه این موضوع را تنها شش ماه پس از انتخاب نجفی دیدند و همانطور که پیش بینی می شد، جانشین «محمد باقر قالیباف» اصولگرا، مدتی بعد از قبول مسئولیت شهرداری به دلیل آنچه بیماری خوانده شد، از مسئولیتش کناره گیری کرد تا صاحبان کرسی پارلمان شهری پایتخت در خیابان بهشت، بار دیگر به فکر انتخاب شهردار بیفتند تا این بار در یک پروسه دموکراتیک! دیگر به فکر انتخاب شهردار جدید باشند؛ قرعه ای که باز هم به نام یک فعال سیاسی اصلاح طلب از حزب اعتماد ملی درآمد.

اصلاح‌طلبان در سومین آزمون انتخاب شهردار هم رد می‌شوند؟/ از نگاه ابزاری به «جوانان و زنان» تا مخالفت با قدرت‌گرفتن «خاندان هاشمی»!

اصلاح طلبان پس از نجفی سراغ «محمد علی افشانی» رفتند. او عضوی از شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بود که سابقه استانداری و معاونت وزارت کشور را در کارنامه اش داشت، اما باز هم همه جوانب پیرامون این انتخاب سنجیده نشده بود تا با یک مصوبه مجلس برای «منع به کارگیری بازنشستگان» مهری بر پایان فعالیت دومین شهردار منتخب شورای شهر اصلاح طلب پس از گذشت شش ماه بخورد.

حالا شورای شهر تهران اعلام کرده تا چند روز دیگر گزینه های نهایی خود را از میان سی گزینه ای که برای تصدی کرسی شهرداری تهران مطرح هستند، برمی گزیند. بر اساس اعلام «علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ۳۰ گزینه پیشنهادی برای تصدی پست شهرداری انتخاب شده اند که تا 12 آبان ماه پنج گزینه نهایی از بین آنها انتخاب می شوند و در نهایت شهردار جدید پایتخت از میان این پنج گزینه برگزیده خواهد شد.

«محسن هاشمی، تقوی نژاد، الهه کولایی، حسینی مکارم، علی اوسط هاشمی، مناف هاشمی، مقدس زاده، علی ربیعی، محسن پورسید آقایی، معصومه ابتکار، حجت میرزایی، اردکانیان، عباس آخوندی، نصرالله جهانگرد، مصطفی سلیمی، مولاوردی، مصطفی موسوی لاری، ایرج معزی، مصطفی سالاری، جواد امام، حمید امامی، غلامرضا انصاری، کشت پور، شیخ، صادق خرازی، خواجه نصیر، علی اصغر احمدی، انصاری­ لاری، پیروز حناچی و واعظ مهدوی» سی گزینه مورد نظر اصلاح طلبان شورای شهر پایتخت هستند.

اصلاح طلبان شورای شهر مطابق با روال و رویه قبلی انتخاب شهردار پایتخت در طول یکسال گذشته، باز هم گزینه های متعددی را معرفی کرده اند و آن طور که در خبرها آمده، قرار است از این سی گزینه، پنج گزینه نهایی انتخاب شوند تا برنامه های خود را در شورا ارائه دهند و در نهایت 22 آبان به دو گزینه نهایی برای تصدی کرسی شهرداری پایتخت برگزیده شوند تا از بین آن دو یک نفر سکاندار مدیریت شهری تهران شود.

بسیاری از گزینه هایی که در جمع سی چهره نهایی اصلاح طلبان برای شهرداری قرار گرفته اند در دو انتخاب قبلی هم مطرح بودند و این نشان می دهد، این طیف قرار نیست دامنه انتخاب خود را گسترده تر کرده و به سمت گزینه های دیگری غیر از آنچه با لابی ها و رایزنی های گروه های سیاسی ذیل این جریان قرار دارند، برود؛ لذا در انتخاب آتی هم احتمالا نباید خیلی منتظر خرق عادت و اتفاق ویژه ای بود.

در ارتباط با معرفی جوانان و زنان که شعارهای زیادی از سوی اصلاح طلبان پیرامون آن در انتخابات اخیر سر داده شده ـ همان طور که در دو انتخاب قبلی دیده شد ـ این مسأله صرفا شعاری جذاب و قشنگ برای همراه کردن بدنه است و قرار نیست وقتی به مرحله عمل می رسیم، این مسأله در اولویت قرار بگیرد. در دو انتخاب قبلی می توان به وضوح دید، این موضوع تنها ابزار و شعار جذاب سیاسی بوده، چون انتخاب اول این جریان به دلیل بیماری و انتخاب دوم به دلیل موضوع بازنشستگی مسئولیت را واگذار کردند.

نکته اساسی و مهم دیگر آنکه با وجود حضور چهره ای نظیر «محسن هاشمی رفسنجانی» در جمع اصلاح طلبان شورای شهر ـ که بیشترین رأی پایتخت نشینان را در انتخابات شورا از آن خود کرد ـ اصلاح طلبان عزمی برای انتخاب او ندارند و به این بهانه که نباید کسی از جمع شورا نشینان خارج شود، مانع انتخاب او برای عنوان شهرداری از سال گذشته تا کنون شده اند که اگر چنین انتخابی در همان مرحله اول صورت می گرفت، شاید امروز شاهد این همه تغییرات و حواشی که جز ضرر برای مردم تهران نداشته است، نبودیم.

هرچند اصلاح طلبان می گویند بنا بر میثاق نامه امضا شده قبل از انتخابات شوراها، هیچ یک از اعضای شورا نباید به دلیل پذیرش مسئولیتی دیگری کرسی خود را ترک کنند، موضوع گویا چیز دیگری است. جالب است که این طیف به دلیل اینکه اولین عضو علی البدل یک اصولگراست، نمی خواهند چنین افتراغی در شورا صورت بگیرد؛ حال آنکه وجود یک اصولگرا در برابر بیست عضو اصلاح طلب، عملا منجر به اتفاق خاصی نخواهد شد. از طرفی در محافل اصلاح طلبی شنیده می شود که برخی اصلاح طلبان اعتقاد دارند کار نباید دست خاندان هاشمی بیفتد؛ بنابراین، با چنین انتخابی مخالفت می شود!

به هر روی، با وجود چهره های توانمند، خوشنام و با سابقه در هر دو جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی، به نظر نمی رسد فقر مدیر کارا داشته باشیم و قحط الرجال باشد. اگر دایره انتخاب ها را بازتر کنیم، سیاسی کاری را کنار بگذاریم و منافع مردم و منافع ملی را سرلوحه اقدامات و انتخاب های خود قرار بدهیم، طبیعی است که می توان از مدیرانی بهره گرفت که نه تنها با یک تصمیم قانونی، تاریخ انقضاشان به پایان می رسد، بلکه می توانند هر روز بر شکوفایی بیشتر شهر افزوده و دامنه خدمت رسانی را توسعه بدهند. از شورای شهر تهران انتظار می رود در انتخاب جدید حداقل به برخی از این مسائل و موضوعات توجه داشته و پایبند باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۶
در همین سایت یه عده طرفدار صد اتیشه میگن به فلانی وقت ندادن یکی نیست بگه طرف یه برف اومد کشور تعطیل شد شماها چقد بهانه میارید به جای بهانه یه ادم کارامد رو کنید نگید نذاشتن فلان الان که دیگه شواری شهر کامل دست شماست
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
اگه سلاح جوانان و زنان را از اصلاح طلبان بگیرند دیگر مطلبی نمی ماند که خودی نشان دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
بهترین گزینه را میشه احمدینژاد معرفی کرد چون هم مدرکشو داره هم تجربه شهرداری وبه کسی هم باج نمیده.
حیف از رای م که حرام شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
وقتی جو گیر میشیم برای بعضی چیزهای الکی مثل زنان در ورزشگاه ،کنسرت،تارمو،و....غیره رای میدیم معلومه آدمای بیعرضه میشن مسول ما.
ما دیگه حالمون از شنیدن کلمه ی اصلاح طلب و اصولگرا به هم میخورد.جغرافیای اصولگراها و اصلاح طلبها به مقام ،موقعیت ،قدرت محدود میشود هر چند علی الظاهر دم از مردم ،کشور و دین میزنند.آنچه که در این چهل سال کشور دست به گریبان آن بوده حاصل دسته گلهای این دو جناح است.امیدوارم یک روزی گروه سومی که از صداقت نسبی برخودار باشد بتواند این دو گروه که مدام پست عوض میکنند را از میدان بدر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
الان که تحت فشار افکار عمومی اید ، ژست فراجناحی گرفتین..و گرنه پای ثابت « تکرار» هستید به خاطر
بزن و برقص و کنسرت
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
گروه سومی در کار نیست. همینها هستن فقط اسم عوض میکنند، مثل پراید که یک روز اسمش میشه صبا، یکروز نسیم یکروز پراید وانت!!! خلاصه همینه
مهدی
| Germany |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ملت میخواهد در آزادی باشد ونه دنبال دو جناحی بیافتد که در عمل فرق چندانی با هم ندارند و آنچه تا کنون انجام دادند فقط ناکارامدی بوده است.
ما اصلاح طلبان را دوست داریم
اگرچه آنان در همه فرضیه های کشور داری و شهر داری در 5 سال گذشته ردّ شده اند.
عملکرد قابل دفاعی هم نداشته اند.
بازم تَکرار خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
رد نشدن منتخبان و نخبه هاشون دائم از طرف جناح رقیب و ... مورد حمله واقع یا رد و انها مجبورند می شوند به حداقل قناعت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
این کامنت سیگنال مثبتی است به دولت که بازم جا داره قیمت ها بالا بره.
مهدی
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
جناحی که به حد اقل اکتفا کند مستقل نیست بلکه دنبال رو است و نتیجه هم همین است که می بینیم از باطلاق بیرون نمی آییم.
گودرزي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ما نه بخاطر برنامه و عملكرد ، بلكه به اين خاطر راي مي دهيم كه ديگري راي نياورد.
اين غلط ترين نوع انتخاب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
فکر کنم شما از متوهمین سال 88 باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
دلار چنده،طلا میلیگرمی چند،سکه چنده،واقعا که
نباید اجازه داد حتی یک اصولگرا وارد شورا بشود. چون آنان حرفی برای گفتن دارند و آمدن یکی از آنان به تشتت آراء می انجامد
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
چگونه ؟!
اجازه در دست اصولگرا هاست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
یکی مثل علی البدل تهران(چمران)به هزار هزار اصلاح طلب می ارزه)
اصلاح طلبان ژست حمایت از جوانان و بانوان می گیرند تا انها پیاده نظام « تکرار» و حقوق های نجومی شان باشند...
از همه مناطق تهران ، فقط ۲ نفر معاون شهردار مناطق بوده در حالی که در دوره قالیباف ، ۴ نفر شهردار مناطق زن بودند..بدون هیچ شواف و ..
البته به برکت شبکه های اجتماعی ، انحصار رسانه ای
اصلاح طلبان و حامیانشون شکسته و ملت پوچ بودن شعارهایشان را دیدند...
۲۰ سال رادیوهاو شبکه ها بیگانه ،از جریان غربگرا چهره فرشته نجات ساخته بودند و از مخالفان اینها هیولا ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
انحصار رسانه ای هه هه .. بفرمایید در کدام رادیوی بیگانه از اصلاح طلبان حمایت شده با ادرس ! انچه از تمامی شبکه ها پخش می شود حمله به اصلاح طلبان و ملی مذهبی هاست
ناشناس
| India |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
تکرار بزن برقص ربات
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
شبکه اجتماعی مگه شما ندارین!!؟ وقتی شبکه اجتماعی رسانه اصلاح طلباس قربونت یعنی شما تو اجتماع جایگاه و محبوبیت ندارین :-) درست عرض کردم؟ بقیه رسانه هام که ماشاالله همه میدونن دست کیاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
آدم باید خیلی پوست کلفت باشه که بره ببینه سکه شده ۵میلیون باز بیاد بگه من اصلاح طلبم.
ژنرال های اصلاح طلب فاجعه افریدند..
اینجا که دیگه شورای نگهبان نبود که باز بهانه بیارین...
۵ سال دولت و مجلس و شوراها در دست داشتید ، غیر از جاروجنجال ،هیچ کاری نکردید..
بهتر است پیگیر همان کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه باشید و وارد مدیریت و کشورداری نشید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
بفرمایید کی باعث استعفا نجفی شد ؟! نگو خودش استعفا کرد که خندم می گیره در ثانی اصولگرا جماعت چه پهلوانی داره ؟ نگو قالی باف که اگر از میزان بدهی هاش بگذریم موقع انتخابات هیم اصولگراها پشتش را خالی کردن در صورتیکه قابلترین شبه اصولگرا بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
وزرای برند به ترتیب عبارتند از: زنگنه، دکتر ظریف، دکتر قاضی زاده هاشمی و گل سرسبد لیست دکتر آخوندی.
ناشناس
| India |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ژنرالها اصلا تایید صلاحیت نشدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
زن دوم نجفی باعث استعفاش شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
بنده خدا اگه تایید صلاحیتها جناحی نبود یه گروهبان دوم اصلاح طلب صد برابر ژنرالهای اصولگرا رای و کارایی داشت وقتی همه را قلع و قمع میکنید اصلاح طلبان چه چاره دارند به اعتدالیون نزدیک بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
عکس نجفی را با زن دومش دیدم خدا کنه درست نباشه.چون اگه الان قالیباف به عنوان شهردار ،زن دوم میگرفت اصلاحطلبا چه ها که نمیکردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
کدوم اصلاحطلب رد صلاحیت شد، نکنه احمدینژاد ومشایی را میگن.
در پاراگراف زیر که فرمودید:
«در ارتباط با معرفی جوانان و زنان که شعارهای زیادی از سوی اصلاح طلبان پیرامون آن در انتخابات اخیر داده شده، همانطور که در دو انتخاب قبلی مشاهده شد، این مساله صرفا یک شعار جذاب و قشنگ برای همراه کردن بدنه است و قرار نیست وقتی به مرحله عمل می رسیم، این مساله در اولویت قرار بگیرد. در دو انتخاب قبلی به وضوح می توان مشاهده کرد که این موضوع تنها یک ابزار و شعار جذاب سیاسی بوده است. چون انتخاب اول این جریان به دلیل بیماری و انتخاب دوم به دلیل موضوع بازنشستگی مسئولیت را واگذار کردند.»
مقدمه پاراگراف و متن آن به نتیجه ای که در جمله آخر بیان فرمودید ربطی ندارد ... یا اینکه من متوجه ارتباطش نشدم.
اصلاح طلبان = قدرت طلبان
نجفی رو که نذاشتین کار کنه، ولی فک کردین گزینه بعد از اصلاح طلبا، اصولگراها هستند!!؟ نه عزیزان من گزینه بعدی رد شدن از همه اونهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
نجفي مگه جز به تفريحات توي كيش كار كردن هم بلد بود.اگر كار بلد بود تو آموزش پرورش ميكرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
نزدیک 10 ماه بود چه کاری کرد؟
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
راه اندازی سایت معاملات شهرداری، رو کردن کصافت کاری مسئولین قبلی و .... دلیل استعفاشم فشار از طرف همین دوستان بود که داشت گندکاریشون رو میشد
اصول گرایان در دوره های پیشین شورای شهر دایره انتخاب را باز گذاشتند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
آمار ساخت تونل ،مترو،پل،پارک،و...در دوران قالیباف با تمام دوره اصلاحطلبان را درتهران لیست کنین تا بفهمیم کی چند مرده حلاجه.
هرچه به اصطلاح اصولگرایان در کار شهردار کارشکنی کنند، شورای یکدست اصلاح طلبان که نتیجه اعتماد مردم تهران به آنهاست اجازه نخواهند داد چمران با یکسوم رای وارد شورای شهر شود. اصلا مردم تهران به نمایندگان شورای شهر چنین اجازه ای را نمی دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
بعنوان طرفدار اصلاحات مخالفم با این قضیه.انحصار مردود است چه اصلاحطلب چه اصولگرا.باید کشور با کمک همه اداره شود.اگر چمران وارد شورا شود نه تنها برای اصلاحطلبی که برای منافع ملی بهتر خواهد بود.
چرا نظر من منتشر نشد؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
همين مردم به مجلس اجازه دادن كه شريعتمداري رو كه قرار بود استيضاح بشه دوباره وزير كار بشه پس زياد نگران نباش اين شورا انشالله باتلاق اصلاح طلب ها خواهد شد چمران براي اين شورا خيلي زياده
اتفاقا انها بسیار بیشتر از اصولگرایان به وعده هاشان عمل کردند اما رفتار با اصلاح طلبان و کاندیداها و مجریان نخبه انها همواره عناد امیز بوده و سعی در حذف انها داشتند که اغلب هم موفق می شوند مثلا خانم دکتر ابتکار در مدتی که در سازمان محیط زیست بود و انهمه خدمت به این مملکت کرد با وجودیکه یک سازمان نظارتی را تحت سرپرستی داشت چه تظاهراتها چه بی احترامیهای ناحق درباره اش شد تا کنارگیری کند در صورتیکه مجری کس دیگری بود و سازمان فقط ناظر و پیشنهاد دهنده بود تمامی تریبونهای حضرات مشغول حمله به او بودند حالا همه ساکتند ؟ انوقت شما از جناح بازی دم می زنید
تابناک حالا هیشکی ندونه تو که میدونی داستان اقای نجفی بیماری نبود؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
بله خانم دكتر ابتكار با كاشت درختان مضر در بيابان ها زحمات بسياري كشيدند و اينكه خودشون و فرزنددانشون تو آمريكا شهروند هستند براي همه بسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
دوست عزیز هیچکی ندونه تو یکی خیلی خوب میدونی که علت استعفا نجفی نه فشار و بیماری بود ، بلکه ازدواج مجدد بود
اقای نجفی رو که با زور و فشار بیرون کردن و اقای افشانی رو هم که قانون بازنشتگی شاملش شد. پس چرا جو رو الکی نا آرام می کنین و برچسب اصلاح طلبی می زنین .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
اخه نجفي چه كاري ازش برمي آمد ؟كجا تا حالا سابقه خوبي داشته؟اين آخرا هم كه اصلا سركار نمي آمد...4 ساله يه پل تو تهران ساخته نشده...همون قالي باف بود حداقل يه پل تا حالا ساخته بود...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
آقاي نجفي رو كسي زور نكرد هرچند كه كت شهرداري زيادي بهش گشاد بود عطر و ادكلن خوبه اما به درد كار جهادي و شهرداري تهران نمي خوره
برأي ثبت در تاريخ مي نويسم ، اصلاح طلبان در ٢ انتخابات آتي ( مجلس ، رياست جمهوري و شوراها ) قطعا برنده هستند ، و شهرداري ريس جمهور ساز انتخاب مي كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
آرزو برجوانان عیب نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
این جمله دقیقا همون جمله جنجالی میرحسین در شب انتخاباته که با توهم میگفت پیروز قطعی انتخابات منم
اینطور که پیش می‌رود دومین شورای شهر اصلاح طلبان نیز به سرنوشت اولی دچار و‌کلا در اداره شهر کارامد نخواهند بود
يه بنده خدايي وقتي برف ميومد كف خيابون بود و ستاد برف روبي ميزد و تو كيش به سر نمي برد اصلاخ طلب ها ميگفتن املاك نجومي.اون بنده خدا پل صدر و تونل نيايش و تونل توحيد و اتوبان امام علي و بزرگراه آزادگان رو احداث كرد اصلاخ طلب ها ميگفتن املاك نجومي.اون بنده خدا شب و نصف شب تو سرما و تو گرما پاي كار و پروژه ها بود اصلاخ طلب ها ميگفتن املاك نجومي.اون بنده خدا سرانه فضاي سبز رو با پروژه ها بوستان ولايت و هزاران بوستان ديكگه گزار ميداد اصلاخ طلب ها ميگفتن. . .اون بنده خدا هزاران كار ديگه كرد مسه ساخت فرهنگسرا ها سينماها سالن ها نمايش اصلاخ طلبها مي گفتن .. . كلي پروژه هاي عمراني و فروشگاههاي زنجير هاي و هايپر ماركتها باز هم اصلاح طلب ها ميگفتن املاك نجومي.مترو رو با تحريم ها و عدم حمايت دولتي چه در دولت احمدي نژاد و چه دولت به اصلاحات گسترش داد باز ميگفتن . . . بي آر تي و هزاران خدمت ديگه بماند فقط تهاتر شهرداري براي چند تا آپارتمان رو و دادن واحدها به مديران ارشد در سازمان رو كردن گرز رستم يه سري از مردم روشن فكر ماب هم هنوز طرفدار اين مجلس و شوراي شهر هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
الهی قربون این سردار مظلوم شما بشم من :-) خدایی فدایی داری شما
اصلاح طلب و اصول گرا هر دو مردود شدند
الزام وجود اصلاح طلبها نیاز به اصلاحات تو ساختار سنتی و بسیار بسته ی ایران بود. اگه همین نگاه ابزاری به جوان و زنان بد بود سر انتخاباتهای قبل توی ستاد انتخاباتی دوستان اصولگرا کشف حجاب نمیشد. نمونه اش آخرین انتخابات. این نهایت بی انصافیه که یه سری آزادیهای ساده اجتماعی رو سلب کرد و به مخالفین انگ استفاده ی ابزاری زد. مشکل اصلاحات مسیر اشتباه گذشته اش نیست. مشکل اینه که ما توی ایران دو تا حزب داریم که یکی از ابزار کامل رسانه و قدرت بهره منده اون یکی فقط متکیه به رای مردمه که از سر ناچاری و بسته بودن دست و پا مجبوره با کسانی ائتلاف کنه که در حالت عادی نمیکنه.
بعضی وقتها با خودم فکر میکنم مگه زمان قاجار چی بود که ما انقدر عقب افتاده بودیم ... راستش الان رو که میبینم فکر میکنم قالب همون قالبه فقط لباسامون مدرن شده. هر تغییری در راستای بهبود ایران با یه سری اسمون ریسمون و لاطایلات و آیه و حدیث بدون مطالعه باهاش مخالفت میشه. بعد یه دوستی میاد مقاله میده که اصلاح طلبا رو به انحطاطن. به حال مملکتی که اصلاح طلبی توش رو به انحطاط باشه باید گریست. چون خلاء ش باعث پرورش کسایی میشن که از سیر محدود جریان اطلاعات سو استفاده میکنن و به بیسوادی و خرافه گرایی و افکار رادیکال و.... دامن میزنن.
بی کفایت ترین شورای شهر وشهرداران تا امروز
سلام. اگر کمی دوستان اعضای شورای شهر دیدشان را بازتر کنند و اگر بخواهند دنبال متخصص واقعی باشند ، باید از بدنه شهرداری استفاده کنند( نه اونایی که طی چند ساله گذشته شهرداری تهران را مستعمره خودشون کردند- چه اصلاح طلب و چه اصول گرا) تا امورات شهر بصورت فنی و خوب و با همیاری پرسنل واقعی شهرداری پیش رود. در غیر اینصورت همیشه کارها به مشکل بر می خورد.
کدام اصلاح طلب ؟ ما در کشوراصلاح طلبی نداریم . اصلاح طلب ها واکسن تهیه شده از اصولگراها هستند
متاسفانه خانواده هاشمي هيچ خط قرمزي را به رسميت نمي شناسند. در پي اخراج فائزه و فاطمه هاشمي رفسنجاني ثبت نام 22000 نفر از دانشجويان گروه پزشكي باطل اعلام شد و هجمه سنگيني را عليه جناب ولايتي به راه انداختند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
هاشمی بنیانگذار دانشگاه ازاد بود ، ولایتی وزیر هاشمی بود حالا میاد دانشگاه اراد را در دست میگیره دوتا فرزند ولی نعمت خودشو بیرون می کنه !!!
اگه منصفانه نگاه کنیم افرادی در لیست هستند که تجربه و قدرت مدیریتیشون مناسب این سمت هست. محسن هاشمی واقعا گرینه مناسبیه ولی شورا بازیش میده و موافقت نمیکنه. علی اوسط هاشمی هم بد نیست. قبلا فرمادار تهران بوده اونهم زمان احمدی نژاد در شهرداری و قاطعیت داشته.در استانداری سیستان هم موفق عمل کرده. در کارنامش شهرداری و فرمانداری شهرهای مختلف هم هست.مناف هاشمی هم خوبه
این باری است کج و هرگز به مقصد نمیرسد .مثلا تهران شهردار نداشته باشد فکر میکنید از این وضعیت بدتر میشه .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی