بازدید 14198

بازتاب راهپیمایی باشکوه اربعین در رسانه‌های بین المللی

امسال همچون سال گذشته راهپیمایی اربعین به صورت عظیم و باشکوهی برگزار شد و بازتاب زیادی در رسانه های متعدد جهانی داشت. به رغم اینکه برخی رسانه های غربی و منطقه ای، راهپیمایی عظیم اربعین را بایکوت خبری کردند، رسانه های منطقه ای و جهانی زیادی نیز متأثر از شکوه اربعین آن را پوشش خبری دادند.
کد خبر: ۸۴۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 30 October 2018

امسال همچون سال گذشته راهپیمایی اربعین به صورت عظیم و باشکوهی برگزار شد و بازتاب زیادی در رسانه های متعدد جهانی داشت.

به گزارش «تابناک»؛ به رغم اینکه، برخی رسانه های غربی و منطقه ای راهپیمایی عظیم اربعین را بایکوت خبری کردند، رسانه های منطقه ای و جهانی زیادی نیز متأثر از شکوه اربعین آن را پوشش خبری دادند.

در همین زمینه، خبرگزاری روسی اسپوتنیک درباره پیاده روی اربعین گزارش داد: امروزه میلیون ها ایرانی به همراه مقامات عالیرتبه شان در شرایطی می توانند در خیابان های معمولی و پیاده روی اربعین شرکت کنند که حتی تعداد انگشت شماری شهروند آمریکایی جرأت ندارند در منطقه های حفاظت شده عراق قدم بزنند، همین کافی است تا نشان دهد قدرت دست کیست.

این خبرگزاری روسی در ادامه نوشت: حضور شمار بسیاری از غیر شیعیان و حتی غیر مسلمانان در مراسم بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) نشان می دهد، مکتب حسینی فقط متعلق به شیعیان نیست، بلکه متعلق به همه آزاده های جهان و تاریخ بشریت است چون امام حسین (ع) در کربلا یک قدم مذهبی بر نداشت بلکه یک قدم سیاسی برداشت تا با ایثار خود به تاریخ ثابت کند خون بر شمشیر پیروز است.

بازتاب راهپیمایی باشکوه اربعین در رسانه های بین المللی

پایگاه خبری الشروق نیز در خبری با تیتر «شیعیان در عراق مراسم اربعین حسینی را زنده می‌دارند» از برگزاری مراسم اربعین حسینی در کربلا با اقدامات شدید امنیتی خبر داده و اشاره کرده که نیروهای امنیتی عراق در کنار نیروهای حشد الشعبی و ۴۰ بالگرد برای تأمین امنیت مراسم اربعین در کربلای معلا و اطراف این شهر، حضور دارند. همچنین به وسایل حمل و نقل تهیه شده برای خدمت به زائران نیز اشاره کرده است.

پایگاه خبری ابوظبی به جمعیت میلیونی زائران اربعین در شهر مقدس کربلا اشاره کرده است، همچنین از نیروهای امنیتی که در جای جای حرم مقدس حسینی و کربلای معلا و اطراف این شهر، مستقر شده‌اند و نیز از سایر خدمات ارائه شده به زائران در سراسر مسیر پیاده روی از جمله خدمات بهداشتی، خبر داده است.

پایگاه خبری Francheval گزارشی از مرز مهران و ابراز رضایت و خوشحالی ایرانیان در خدمت رسانی به زائران اربعین ارائه و نیز تأکید کرده که صدها داوطلب برای خدمت رسانی به زائران در مرز مهران مستقرند. این روزنامه از حضور روحانیانی که برای خدمت به زائران آماده هستند، سخن گفته است. 

بازتاب راهپیمایی باشکوه اربعین در رسانه های بین المللی

پایگاه خبری «فرانس ۲۴» نیز با اشاره به انبوه جمعیت میلیونی زائران ملیت‌های مختلف در حرم حسینی و کربلای معلا در میان تدابیر شدید امنیتی خبر داده است. این شبکه خبری همچنین اعلام کرده که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی برای زیارت اربعین وارد عراق شده‌اند و جملاتی نیز در توصیف زنان، مردان و کودکان عزاداری که بعد از راهپیمایی طولانی در بین الحرمین مشغول عزاداری هستند و نیز از موکب‌های مستقر در مسیر زائران برای ارائه خدمات به آنها نوشته است. این پایگاه خبری همچنین تأکید کرده که خیابان‌های اصلی شهر کربلا از انبوه زائران سیاه رنگ شده است.

پایگاه خبری ترکی «ینی شفق» نیز با اشاره به خنثی شدن عملیات انتحاری روز گذشته در عراق اعلام کرد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار ایرانی برای گرامیداشت مراسم اربعین حسینی وارد خاک عراق شده‌اند.

پایگاه خبری «اخبار مصر ۲۴» هم خبری از حرکت دسته‌های عزاداری هیأت‌های دانشجویان از دانشگاه تهران به سمت بیت رهبری داد.

بازتاب راهپیمایی باشکوه اربعین در رسانه های بین المللی

همزمان با فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان(ع)، مسئولان عراقی از ورود بی‌سابقه زائران حسینی به کربلای معلی خبر دادند. استانداری کربلا اعلام کرده که بیش از ۱۵ میلیون زائر تا شب گذشته وارد این استان شده‌اند.

اربعین امسال به دلیل افزایش چشمگیر زائران خارجی و نیز رشد بالای تعداد کلی زائران وارد شده به کربلا با سال‌های قبل متفاوت شده بود. بنا به گفته مسئولان عراقی، بیشتر زائران خارجی اربعین ایرانی هستند و تعداد شرکت کنندگان از کشورهای مختلف از ۳۰ کشور به ۶۰ کشور افزایش یافته است.

بنا بر اعلام مسئولان استان کربلا، بیش از ۱۰ هزار موکب، امسال در کنار دستگاه‌های دولتی و استانی کار خدمات‌رسانی به زائران را بر دوش گرفته‌اند که این خدمات‌دهی تا روزهای بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

بازتاب راهپیمایی باشکوه اربعین در رسانه های بین المللی

هزاران تن از افغانستان، پاکستان، قفقاز، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، کشورهای عربی مانند یمن و لبنان و کشورهای دیگری مثل آفریقای جنوبی، چین، سنگاپور، نیوزیلند و تانزانیا برای شرکت در این مراسم خود را به کربلا رسانده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی