بازدید 4673

المعلم: آمریکا با هر چیزی می‌جنگد جز داعش

کد خبر: ۸۴۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ 30 October 2018

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد شهر ادلب همچنان تحت سیطره گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه و کشورهای غربی قرار دارد.

به گزارش تسنیم به نقل از سانا، ولید المعلم تصریح کرد با وجود توافق رئیسان جمهور روسیه و ترکیه درباره ایجاد منطقه حائل در محدود ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر مربع، تروریست‌ها همچنان با سلاح‌های سنگین خود در ادلب حضور دارند.

وی افزود این نشان می‌دهد که ترکیه تمایلی برای اجرای تعهدات خود ندارد در نتیجه شهر ادلب همچنان تحت سیطره تروریسم مورد حمایت ترکیه و غرب است.

وزیر خارجه سوریه خاطر نشان کرد ایالات متحده آمریکا آنچه ائتلاف بین المللی خوانده در شرق سوریه ایجاد کرده که قربانی آن هزاران غیرنظامی بی‌دفاع سوری هستند و علتش این است که ایالات متحده آمریکا با هر چیزی در سوریه به جز گروه تروریستی داعش می‌جنگند بلکه حتی آشکارا از آن حمایت می‌کند که آنچه در شهر الرقه طی دو سال گذشته رخ داد، بهترین دلیل و شاهد این حمایت است و امروز هم حمایت آمریکا از گروه داعش به این گروه کمک کرده تا بار دیگر خود را به مرزهای سوریه و عراق برساند.

المعلم گفت ایالات متحده آمریکا به بهانه حمایت از شهروندان کرد سوری، پایگاه‌های هوایی و نظامی در شمال سوریه ایجاد کرد، همانطور که پایگاهی در منطقه التنف در جنوب سوریه با هدف حمایت از بقایای گروه داعش و آماده سازی آنها برای جنگ با ارتش عربی سوریه به وجود آورد، از اینجاست که آمریکایی‌ها برای طولانی کردن بحران سوریه تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد این ارتش عربی سوریه و همپیمانانش هستند که با داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی در خاک سوریه می‌جنگند.

خبر دیگر اینکه النشره گزارش داد ارتش سوریه تلاش تروریست‌های داعشی برای نفوذ از سمت بیابان التنف به سمت السوسه در شرق فرات را دفع کرده است، این در حالی است که سردگمی و آشفتگی بر صفوف نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) موردحمایت آمریکا حاکم است و این نیروها از بسیاری از نقاط نزدیک به مرزهای سوریه و عراق عقب نشینی کرده‌اند، ارتش سوریه حضور خود را در کرانه غربی رودخانه فرات برای جلوگیری از هرگونه تلاش گروه تروریستی داعش برای سوء‌استفاده از عقب نشینی نیروهای دموکراتیک سوریه تقویت کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان