بازدید 25033

اضافه شدن رشته‌های دانشگاهی جدید در حوزه بورس

کد خبر: ۸۴۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 29 October 2018

سلیمی گفت: دستگاه‌های اجرایی با استفاده از توانایی‌ دانشگاه و اعتماد به آن می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی آموزشی و انتشاراتی با سازمان بورس و اوراق بهادار که عصر امروز در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد گفت: این تفاهم‌نامه یک اتفاق مهم دانشگاهی است و دانشگاه در شرایط فعلی اجتماعی نیاز به یک تحول کارکردی در درون جامعه دارد. برداشت ما این است که چه در دانشگاه و چه در عرصه جهانی و ایران و همچنین در شرایط خاص کشور مؤسسه فقط نباید برای آموزش‌های رسمی و اخذ مدرک رسمی و نهایتا چاپ یک پژوهش باشد.

وی افزود: جامعه به شدت تغییر کرده و نیازهایی را بوجود آورده است که تنها جامعه دانشگاهی می‌تواند پاسخ‌گوی آن باشد، در حال حاضر نیازمند گونه‌های مختلف آموزشی هستیم که دانشگاه علامه در این زمینه پیشتاز است.
اقدام مهم دانشگاه علامه برای ورود دانشجویان به بازار کار

سلیمی بیان کرد: در حال حاضر دانشجویان مطالب رسمی را یاد می‌گیرند که به تنهایی نیازهای جاری بازار کار را رفع نمی‌کند، دانشگاه علامه از دو سال پیش بر گسترش آموزش‌های مکمل و حرفه‌ای روی آورده که توانایی حرفه‌ای دانشجویان را برای ورود به کار بالا ببرد، به طوری که در طول سال گذشته چهار هزار دانشجو دوره‌های مکمل را گذرانده‌اند که با توجه به رصد بازار کار می‌توانند با قدرت مضاعف وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: از طرفی در جامعه آموزشی تخصصی به متقاضیان دیگر نیاز است که اگر دانشگاه‌ها وارد این حوزه نشوند بازاری بی محتوا و بی آموزشی در جامعه شکل می‌گیرد که خالی از محتواست ولی رونقی زیاد دارد، به طور مثال نیازهای تخصصی در حوزه بیمه، بانکداری، تربیت بدنی و بورس که ممکن است فارغ التحصیلان خوبی داشته باشد اما آموزهای تخصصی مورد نیاز در بورس را نداشته باشد.

وی افزود: دانشگاه علامه طباطبایی با حوزه‌های اجرایی مختلف به عنوان دانشگاه علوم انسانی از جمله بورس وارد مذاکره شده تا نیازهای تخصصی آن‌ها را هم به جامعه و هم به دانشجویان و طراحی دوره‌های آموزشی جدید را برآورده کند.

تعهدات دانشگاه علامه در تفاهم نامه

سلیمی اظهار کرد: تفاهم‌نامه ای که امروز امضا می‌شود هم دوره‌های MBA و DBA و دوره‌های تخصصی مورد نیاز بورس را اجرا می‌کنیم و با توجه به بالاترین توانمندی‌های تخصصی دانشگاه حتی اگر کارگزاران بورس بخواهند به عصر دوره‌های بین‌المللی وارد شوند قادر به آموزش‌های زبان تخصصی به آن‌ها هستیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر بورس تمایل داشت آموزش های دانشجویان را طوری طراحی کرده و به بورس اختصاص می‌دهیم تا نیروی آینده بورس باشند و در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند، همچنین اگر نیاز باشد رشته‌های جدید یا حوزه‌های میان رشته‌ای جدید اضافه خواهیم کرد با توجه به اینکه این اختیار را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داریم.

هدفمند شدن پایان نامه های دانشجویی

وی افزود: در حال حاضر پایان‌نامه دکترا و ارشد ارتباطی مستقیم با نیازهای اجرایی و عملی کشور ندارند اما آماده‌ایم چنانچه سازمان بورس اولویت‌های پژوهشی خود را اعلام کنند موضوعات پروژه‌های اساسی و پایان‌نامه دکترا و ارشد را بر همین اساس قرار دهیم تا با صرف هزینه اندک قابل وصول بوده و با بهترین نتیجه همراه باشد.

سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر ارکان گوناگون دولت به این نتیجه رسیدند که سیستم‌ رسمی کشور باید از دانشگاه‌ها استفاده کنند، دانشگاه‌های علامه و تهران به عنوان محور اطلاعاتی برای حل مشکلات اقتصادی پولی بانکی و فضای مجازی وارد عمل شده‌اند و اولین یافته‌های خود را طی یک یا دو هفته آینده به دولت اعلام می‌کنند حوزه دانشگاه با هم فکری به نتایجی رسیده است که اگر اجرایی شود کمک شایانی به دولت در برخی از مشکلات کنونی کشور خواهد بود.

در ادامه مراسم شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی دانشگاه علامه به طور تخصصی این موضوع را پیگیری کند. حوزه دیگر که دارای اهمیت بالایی است و دانشگاه می‌تواند در این زمینه کمک کند ریاضیت مالی، پتانسیل‌های دانشگاه‌های با سابقه‌ای مثل دانشگاه علامه طباطبایی فرصت بزرگی برای همکاران ما و فعالان بازار است در بازار بورس لزوما به این شکل نیست که افرادی که در آن کار می کنند پزیشن اداری داشته باشند و افراد ممکن است با تحصیلات و تخصص‌هایی غیر از بورس وارد این حوزه شده باشند و در آن به خرید و فروش بپردازند زمان آن رسیده است که سازمان بورس در دوره‌های لیسانس مالی و حسابداری درخواست‌های خود را بیان کنند.

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار حمایت خود از پایان‌نامه های دانشجویی را آغاز کرده و در حال حاضر با دانشگاه تهران و الزهرا همکاری دارد، همچنین حاضریم پایان‌نامه‌ها استاد محور قرار بگیرد تا موضوعات مورد نیاز انتخاب شده و درباره آن پژوهش‌های لازم انجام شود دانشگاه‌ها می‌توانند موضوعات سرشاخه‌ای را تعیین کنند و دانشجویان زیر نظر اساتید در این حوزه‌ها فعالیت کنند دانشگاه در این زمینه فرصت کافی را در اختیار استاد و دانشجوها قرار داده و حمایت مالی از آن‌ها به عمل بیاورد.

محمدی بیان کرد: در حال حاضر دوره‌های آموزشی کاربردی فراتر از دوره‌های کلاسیک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند، این هم افزایی برای سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین بازار سرمایه بسیار مغتنم است ما به عنوان سازمان بورس هم در حوزه آموزش و هم پژوهش در بازار سرمایه باید نظارت کنیم و برای انجام این پژوهش ها از بدنه دانشگاه استفاده کنیم این توفیقی است که مطئنیم می‌توان از توان بالای اساتید و دانشجویان استفاده کرد.

وی بیان کرد: ما در بازار سرمایه شفافیت، اطلاع رسانی و انتقال اطلاعات را داریم و همیشه اصحاب رسانه در اطلاع سریع و صحیح در کنار ما بودند و رویدادهای بازار سرمایه را مخصوصا در فرهنگسازی به طور کامل انعکاس داده‌اند و توانسته‌اند پیام بورس را به مردم برسانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار