بازدید 15802
ال کلاسیکوی به یادماندنی آبی اناری ها بدون مسی؛

بارسلونا 5 - رئال یک / خاکستر مادرید در نوکمپ با هت تریک سوارز - پایان عمر کوتاه لوپتگی روی نیمکت سفیدها

نخستین ال کلاسیکو بدون مسی و رونالدو بسیار جذاب تر از انتظارها از آب درآمد و بارسلونا موفق شد در غیاب ستاره اش، رئال مادرید را در هم بکوبد. مشکلات لوس بلانکوس با تاکتیک های لوپتگی بیش از همیشه به چشم آمد؛ تیمی که در نیوکمپ حرفی برای گفتن نداشت. سوارز با هت تریک رویایی این دربی بزرگ را به نام خود ثبت کرد. در جدول لالیگا بارسلونا با 21 امتیاز در صدر و رئال با 14 امتیاز در مکان نهم ایستاد
کد خبر: ۸۴۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳ 28 October 2018

نخستین ال کلاسیکوی بدون مسی و رونالدو پس از یازده سال نتیجه ای عجیب و غریب داشت؛ افتضاحی که با کارگردانی لوپتگی در نوکمپ به نمایش درآمد و نقش اول تخریب کاخ مادریدی ها کسی نبود جز لوییس سوارز... .

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید از ساعت 18:45 دقیقه امشب (یکشنبه) به وقت تهران در ورزشگاه نوکمپ، ال‌‌کلاسیکوی هفته دهم رقابت‌های لیگ دسته اول اسپانیا (لالیگا) را آغاز کردند که این نبرد با برتری قاطعانه 5 بر یک بارسلونا به پایان رسید تا این تیم ضمن صدرنشینی، خولن لوپتگی، حکم اخراج سرمربی رقیب را امضا کند. برای بارسلونا کوتینیو 11 و سوارس 30 پنالتی و 75 و 83 و ویدال 87 و برای رئال مارسلو 50 گلزنی کردند. در جدول لالیگا بارسلونا با 21 امتیاز در صدر ایستاد و رئال مادرید با 14 امتیاز در مکان نهم قرار دارد.

ترکیب اولیه دو تیم

بارسا: تراشتگن، سرجی روبرتو، پیکه، لانگله، آلبا، بوسکتس، راکیتیچ، آرتور، رافینیا، کوتینیو و سوارز

رئال: کورتوا، ناچو، مارسلو، راموس، واران، کاسیمیرو، کروس، مودریچ، ایسکو، بیل، بنزما

بارسلونا 5 - رئال یک / خاکستر مادرید در نوکمپ با هت تریک سوارز - پایان عمر کوتاه لوپتگی روی نیمکت سفیدها

شرح گل ها

دقیقه 11، فیلیپه کوتینیو برای بارسلونا: با پاس عمقی فوق العاده راکیتیچ، جوردی آلبا با سرعت از سمت چپ پشت مدافعان رئال مادرید حرکت کرد و با یک پاس کات بک برای کوتینیو برای او یک موقعیت صد در صد ایجاد کرد. هافبک برزیلی کار سختی برای باز کردن دروازه نداشت.

دقیقه 30، لوئیس سوارز برای بارسلونا: در برخورد رافائل واران و لوئیس سوارز در محوطه جریمه رئال مادرید، داور در ابتدا دستور به ادامه بازی داد، اما با بررسی دوباره صحنه از طریق VAR اعلام پنالتی کرد. پس از چند دقیقه وقفه، در دقیقه 30، لوئیس سوارز پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را وارد دروازه رئال مادرید کرد.

دقیقه 50، مارسلو برای رئال مادرید:  روی یک کار تیمی خوب، ایسکو در سمت راست محوطه جریمه بارسلونا، صاحب توپ شد و توپ را به دهانه دروازه فرستاد. لنگلت، دفع ناقصی داشت تا توپ در محوطه جریمه به مارسلو برسد. مدافع برزیلی با یک کنترل توپ را سینه، پیکه را پشت سر گذاشت و با پای راست، دروازه میزبان را باز کرد. 

دقیقه 75، لوئیس سوارز برای بارسلونا:  در یک حمله سریع، عثمان دمبله توپ را به سرخی روبرتو سپرد و او توپ را برای سوارز سانتر کرد. مهاجم اروگوئه ای با یک ضربه سر زیبا، دروازه رئال مادرید را باز کرد. 

دقیقه 83، لوئیس سوارز برای بارسلونا: سوارز کار را تمام کرد و با هت تریک در شب غیبت مسی، خودش را به اثبات رساند.

دقیقه 87، آرتورو ویدال برای بارسلونا: عثمان دمبله تازه وارد با جا گذاشتن واران در حاشیه محوطه جریمه سانتر کوتاهش را به پشت شش قدم ارسال کرد و در حالی که راموس راه می رفت و توپ را تماشا می کرد، ویدال در نخستین ال کلاسیکوی خودش گل زد.

بارسلونا از همان ابتدا بازی را به حریف دیکته بود و با ضربه بغل پای کوتینیو در دقیقه 11 روی پاس زیبای آلبا، آبی و اناری‌ها را پیش انداخت. در ادامه خطا روی سوارس با کمک تکنولوژی ویدئویی (VAR) پنالتی تشخیص داده شد و مهاجم اروگوئه‌ای در  دقیقه 30 در جهت حرکت کورتوا گل دوم بارسلونا را به ثمر رساند. ادامه بازی با میانداری میزبان ادامه یافت و در نهایت نیمه اول با برتری 2 بر صفر سزاوارانه بارسلونا خاتمه یافت.

 رئال مادرید به قصد جبران نیمه دوم را توفانی آغاز کرد و علاوه بر گل مارسلو در دقیقه 53 تا آستانه به تساوی کشاندن رقابت پیش رفت. این تیم حتی یک بار توپ را به تیرک دروازه کوبید و دو فرصت ایده آل پیاپی را خراب کرد تا روحیه اش افت کند. اما بارسلونا با تیز هوشی والورده عقب کشیده بود تا در ضدحملات ضرباتش را به حریف وارد کند و  یک بار تیر دروازه حریف را لرزاند تا تیر دروازه رئالی ها را هم جبران کند. بارسا در 15 دقیقه پایانی هر چه توپ به زمین رئال برد موقعیت گل شد و یک نتیجه تاریخی دیگر را ثبت کرد.

لیونل مسی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی