بازدید 10708
۴

بارش بیش از حد نرمال در مهر ۹۷

کد خبر: ۸۴۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱ 28 October 2018

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت بارش و دمای کشور در مهر ماه به عنوان اولین ماه از سال زراعی جدید، از بارش بیش از نرمال و دمای نرمال در بیشتر استان‌های کشور طی این ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان وضعیت بارشی کشور را طی اولین ماه سال زراعی جدید تشریح کرد و گفت: در مهرماه (اولین ماه سال زراعی سال ۹۸-۹۷) کل کشور ۱۰.۴ میلی‌متر بارش دریافت کرده است و با توجه به اینکه میانگین بارش بلندمدت کشور در ماه مهر، ۶.۸ میلی‌متر ثبت شده،‌ ماه گذشته نسبت به بلندمدت ۳.۶ میلی‌متر افزایش بارش داشتیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که در مهرماه سال گذشته، میانگین بارش کشور ۷.۳ میلی‌متربود در مهرماه امسال نسبت به سال گذشته، ۳.۱ میلی‌متر افزایش بارندگی گزارش شده است.

مازندران رکورد پربارشی را در مهر۹۷ زد

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به پربارش‌ترین استان کشور در ماه گذشته گفت: مازندران در مهرماه سال جاری ۱۲۷ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که نسبت به بلندمدت افزایش ۵۳ میلی‌متری را نشان می‌دهد.

ضیائیان با بیان اینکه در ماه گذشته اغلب استان‌ها بارش بیش از نرمال را تجربه کرده‌اند،اظهارکرد: در ماه مهر در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان به ترتیب ۱۳.۶، ۸، ۵.۵ و ۵.۶ میلی‌متر بارش کمتر از میانگین بلندمدت بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه به وضعیت بارشی استان تهران اشاره و اظهار کرد: تهران در مهرماه،حدود ۲۰ میلی‌متر بارندگی داشته که نسبت به میانگین بلندمدت این ماه، ۱۳ میلی‌متر و نسبت به سال گذشته ۱۲ میلی‌متر افزایش بارش داشته است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی دربخش دیگر گفت‌وگو با اشاره به وضعیت دمایی کشور گفت: شرایط دمایی سراسر کشور به استثنای تعداد محدودی از استان‌ها در ماه گذشته در حد نرمال بوده است.

گرمترین و سردترین استان‌ها در مهر ۹۷

به گفته ضیائیان، در ماه گذشته بیشترین افزایش دما در استان‌های خوزستان و ایلام با ۱.۶ و ۱.۵ درجه سلسیوس تجربه شد. از سوی دیگر استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی با ۱.۵ و ۱.۴ درجه سلسیوس نسبت به بلندمدت کاهش دما داشتند.

وی در پایان اظهار کرد: در مهرماه سال جاری، دمای استان تهران نسبت به میانگین بلندمدت، نیم درجه کمتر بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
وقتی مدیریت نباشه ؛ چه بارون بباره چه نباره ، ما مشکل خواهیم داشت
اگه نباره یه جور تفسیر می کنید هی مینالید خوش سالیه الانم که خدا یه رحمی بهمون کرده لطفش شامل حالمون شده چشم بزنید .
تابناک ناشکر
خدا را شکر از رحمت الهی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار