بازدید 35820
جزئیات اسیدپاشی به شهرام خوارزمی، کارگردان انیمیشین و فرزندش؛

شش ضربه کارد به شهرام خوارزمی وارد آمد / با تهدیدهای اطرافیان متهم همچنان امنیت پسرم و خودم در خطر است / تماشای مغزهای کوچک زنگ‌زده بهانه است تا گناهش را تقلیل بخشد

اکنون از آثار ضربات چاقو در روند درمان عبور شده و در مرحله کنونی روند درمان، آسیب‌های وارد آمده از اسیدپاشی در جریان است. به واسطه اینکه ضارب در دقایق اولیه پس از اسیدپاشی اجازه دسترسی به شهرام خوارزمی را نداده بود و در حال اقدام به قتل با چاقو بود، اسید از روی پوست شسته نشده و آسیب‌های جدی وارد کرده است.
کد خبر: ۸۴۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ 27 October 2018

یازده ضربه کارد به شهرام خوارزی وارد امد/ با تهدیدهای اطرافیان متهم همچنان امنیت پسرم و خودم در خطر است / تماشای مغزهای کوچک زنگ‌زده بهانه است تا گناهش را تقلیل بخشدشهرام خوارزمی، استاد دانشگاه و کارگردان صاحب نام انیمیشن ایران، یک ماه پیش در جریان یک حمله وحشیانه به همراه پسرش با اسیدپاشی مواجه شد و ضارب پس از اسیدپاشی، شش ضربه چاقو نیز به اعضای حساس بدن این هنرمند وارد کرد؛ اما این پایان حادثه نبود و این خانواده همچنان احساس امنیت نمی‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ از روزی که شهرام خوارزمی، استاد انیمیشن و کارگردان صاحب‌نامِ ایران به همراه فرزندش، قربانی اسیدپاشی شدند، یک ماه می‌گذرد و او اکنون همچنان شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد. کارگردان اولین انیمیشن سینمایی ایران و انیمیشن «چشمان سرخ» در جریان این حمله که همزمان به پسرش نیز صورت پذیرفته، ابتدا با اسید هدف قرار گرفته و سپس عامل جنایت، اقدام به ضربات متعدد کارد به این هنرمند، او را تا مرز مرگ پیش برد و شرایط بحرانی را برای این خانواده رقم زد.

یازده ضربه کارد به شهرام خوارزی وارد آمد / با تهدیدهای اطرافیان متهم همچنان امنیت پسرم و خودم در خطر است / تماشای مغزهای کوچک زنگ‌زده بهانه است تا گناهش را تقلیل بخشد

آن گونه که خانواده خوارزمی برای «تابناک» روایت کرده‌اند، ماجرا از آنجا آغاز شده که فرزند شهرام خوارزمی مدتی به باشگاه «ق» می‌رفت و در آنجا به واسطه عدم تفکیک رده‌بندی سنی، با «دانیال-ص» متهم این پرونده که از او بزرگ‌تر بود، آشنا شد. دانیال با پسر قربانی دوستی ریخته اما شهرام خوارزمی در جریان این دوستی قرار گرفته و وضعیت این شخص را دیده، فرزندش را از ارتباط با این شخص نهی کرده است. «دانیال-ص» پس از عدم همراهی پسر شهرام خوارزمی در دوستی، این پسر را در اسفند 1396 مورد ضرب و شتم شدید قرار داد و با توجه به شدت جراحات وارده و همچنین‌ تهدیدهای بعدی، بنا بر توصیه‌ها از این شخص شکایت شده است.

چند روز پیش از وقوع حادثه، به خانه محل سکونت فرزند شهرام خوارزمی مراجعه شده و درخواست شده مقابل پنجره بیایند که آنها از ترس پنجره را باز نکردند. در نهایت روز چهارشنبه 4 مهر، زمانی که شهرام خوارزمی و فرزندش قصد بازگشت به خانه را داشتند، در مقابل منزل با این شخص مواجه می‌شوند. او ابتدا پرخاش می‌کند و سپس ابتدا روی پسرش و سپس روی خود این هنرمند اسید می پاشد.

آن گونه که خانواده خوارزمی به تابناک گفته‌اند، فرزند شهرام خوارزمی بلافاصله در یک مغازه سوپرمارکت و بعد در خانه با آب شستشو داده می‌شود. به همین دلیل شدت سوختگی که به سر و صورت ایشان وارد شده، کمتر است. در مقابل، عامل این جنایت به شهرام خوارزمی ضربات متعدد چاقو به اعضای حیاتی نظیر پهلو، شکم، کتف، دست و پشت گردن زده است. ضارب در مجموع شش ضربه کارد به شهرام خوارزمی وارد کرد که آسیب‌هایی به کبد و روده بر جای گذاشت. به واسطه حملات پس از اسیدپاشی، امکان شستن صورت و بدن شهرام خوارزمی فراهم نبود و آثار مخرب بر سر، صورت و بدنش به مراتب بیشتر از فرزندش است.

یازده ضربه کارد به شهرام خوارزی وارد آمد / با تهدیدهای اطرافیان متهم همچنان امنیت پسرم و خودم در خطر است / تماشای مغزهای کوچک زنگ‌زده بهانه است تا گناهش را تقلیل بخشد

مغزهای کوچک زنگ زده، فیلمی که ضارب ادعا کرده متأثر از آن، چنین کاری است

اکنون از آثار ضربات چاقو در روند درمان عبور شده و در مرحله کنونی روند درمان، آسیب‌های وارد آمده از اسیدپاشی در جریان است. به واسطه اینکه ضارب در دقایق اولیه پس از اسیدپاشی اجازه دسترسی به شهرام خوارزمی را نداده بود و در حال اقدام به قتل با چاقو بود، اسید از روی پوست شسته نشده و آسیب‌های جدی وارد کرده است. چشم راست این هنرمند به شدت آسیب دیده و اکنون پس از عمل، تنها یک هاله نور می‌بیند.

مادر فرزند قربانیِ این حادثه درباره ادعای مطرح شده توسط ضارب مبنی بر اینکه متأثر از تماشای فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» دست به این جنایت وحشیانه زده، گفت: زمان وقوع این حادثه چهارم مهرماه، دقیقاً روز آغاز اکران این فیلم است و شاید این فیلم را دیده یا ندیده باشد اما تصور می‌کنم این ادعاها، بهانه‌هایی در راستای تقلیل جرم است و طبیعتاً مبنای حقوقی نیز ندارد. متهم تا مدتی پیش آگاهی شاپور بوده و به تازگی به زندان رجایی‌شهر منتقل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۲۰
باید این نخاله ها اعدام شن و خلاص.. هشتاد میلیون جمعیتمونه و با اعدام اینا چیزی از ایران کم نمیشه. اینهمه خشونت که به خرج داد نشون میده همیشه مثل یک بمب ساعتی هست و همیشه برای جامعه خطرناک. این حیوانو باید خلاص کرد.
خدا رو شکر که زنده هستند
متاسفانه ریشه این نا امنی در عدم برخورد با تهدیدات ابتدایی هست که جسارت همچین اقدامی را ایجاد میکند.
این روانی های قاتل را از خیابان ها جمع کتید .
ضربه ای که این هنرمندای بی فرهنگُ و کم سواد به فرهنگِ این مملکت میزنن کمتر از اسکندر مقدونی نیست خدا خودش به داد ایرانی برسه که اینا شدن سلبریتی هاش...
تواسیدحل کنید اون جنایتکارراوازش بپرسید، هنوززنده ای؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟
بهانه خوبیه برای پایین کشیدن این فیلم از پرده سینما!!!ا
اعدام کنید این ها را تا هم خودشان سریع‌تر راحت بشوند هم جامعه.
فقط اعدام
اگر این بنده خدا یک آدم قرطی ویا وابسطه سیاسی بود ضارب حتما دستگیر وبه اشد مجازات محکوم میشد.
امنیت کو؟ اقتدار کو؟ از جنایات امریکا بگید
چرا در مورد اسید و قرص برنج هیچ کاری انجام نمی شود؟ در کجای جهان،دسترسی به اسید ،سیانور و قرص برنج این همه آسان است؟
اینها همش شایعه و تشویش اذهان عمومی هستش
اخر دلیل این کار عدم دوستی پسر بود یا چیز دیگر
خدا را شکر امنیت داریم !!!!!!
تو مملکت ما پیشگیری معنی نداره
نه تو بهداشت
نه تو دعوا ومکلانتری
نه تو تهدید
نه تو زندگی
چگونه است که درمقابل داعش میتوانیم امنیت روبرقرارکنیم ولی درمقابل یک فردقلدروخودسر نمیتوانیم ضعف درکجاست،اگرشهرونداحساس ناامنی کندمقصرکیست؟چه کسانی ویاارگانی درانجام وظیفه کوتاهی میکنندکه این بلاها برسرجامعه نازل میشود؟
فورا اعدامش کنید
پیشنهاد می کنم همانطور که مادر و پدر این بچه درگیر ماجرا هستند، پدر و مادر این وحشی را هم به جلسات تربیتی بفرستند تا چنین ...... تربیت نکنند. باشگاه های ورزشی قداره بند تولید می کنه؟ یا درس آدمیت و انسانیت میده؟!!
اگه میخواین پدر متهم رو در بیارن، پیشنهادم اینه که یه جوری یک پرونده آب بازی یا رقص و ... براش درست کنین. وگرنه امیدی به اجرای عدالت نداشتته باشین
اصل موضوع چیز دیگیست حتما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار