بازدید 3013

اجازه انحصار در صدور پروانه های وکالت داده نشود

نمایندگان مخالف با طرح یک فوریتی اصلاح بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه معتقد به حذف انحصار در صدور پروانه های وکالت هستند.
کد خبر: ۸۴۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 24 October 2018

نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 2 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح یک فوریتی اصلاح بند چ ماده 88 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: این موضوع مخالف مصوبه برنامه ششم است و نیاز به دو سوم رأی نمایندگان دارد چرا در این طرح تنها وکلا را استثناء قرار دادند، ما مصوب کردیم از خانواده ایثارگران، شهدا و آزادگان استفاده شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با استثناء قرار دادن کانون وکلا انحصار ایجاد می شود، گفت: این چه نوع برخوردی است که با آزادگان و ایثارگران داریم، باید خانواده های شهدا و ایثارگران از امکانات نظام استفاده کنند، آیا سزاوار است آزادگانی که شکنجه شده اند و سختی کشیده اند را محروم کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه در شرایطی که قانون برنامه ششم اجرا نشده قصد داریم این موضوع را حذف کنیم، ادامه داد: در کشورهای روسیه و آمریکای جنایتکار احترام بسیار زیادی برای سربازان جنگ قائل هستند و به کسی که هواپیمای مسافربری را مورد هدف قرار داد مدال افتخار دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به این طرح نباید رأی داد تا خانواده های شهدا و ایثارگران از سوی مجلس شورای اسلامی حمایت شوند باید به کمک خانواده های آن ها رفت.

همچنین در ادامه مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با این طرح اظهار داشت: در حال حاضر پروانه وکالت توسط مرکز مشاوران قوه قضائیه و کانون وکلا صادر می شود، در بند چ قانون برنامه ششم توسعه مرکز مشاوران را به رسمیت شناخته ایم، این مرکز براساس قانون برنامه سوم توسعه تشکیل شده و 50 درصد از پروانه ها را صادر کرده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل اینکه تنها یک مرکز این اختیار را در انحصار داشت در این طرح قصد ابطال مرکز مشاوران را دارند، گفت: در حال حاضر دست های پنهانی قصد حذف مرکز مشاوران قوه قضائیه را برای صدور پروانه وکالت دارند.

وی ادامه داد: در کشور انگلیس در 10 هزار پرونده 54 وکیل، ترکیه در 10 هزار پرونده 235 وکیل و در کشور فیلیپین در 10 هزار پرونده از 323 وکیل استفاده می شود، در کشور ما حدود 170 هزار وکیل باید به جمعیت وکلا اضافه شود، نباید این حق را از مردم سلب کرد.

لاهوتی در پایان با تاکید بر اینکه از سال 82 تا 96 روند جذب ها از 5 درصد به زیر 3 درصد رسید، این موضوع نشان از این دارد که قصد ندارند حق مردم را به آن ها برگردانند، خاطرنشان کرد: باید انحصارطلبی که وجود دارد از بین برود.

در ادامه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: در متن قانون آمده است که قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه مکلف هستند 30 درصد از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیکی خود را به ایثارگران بدهند و این موضوع با سهمیه استخدام تفاوت دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: چرا هر روز قانون در قاعده ای برای حذف ایثارگران ارائه می شود، ایثارگران چه گناهی در دفاع از این کشور داشته اند، حذف امتیاز داده شده در قانون نباید اجرایی شود. چرا برخی از آقایان کاری جز حذف ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی