بازدید 2656

چگونگی آمادگی در آزمون ارشد فراگیرپیام نور

کد خبر: ۸۴۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 23 October 2018

ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور از روز گذشته آغاز شده است و تا ۶ آبان ادامه دارد.

به گزارش آنا، آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور در پنچ گروه علوم‌انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، گروه كشاورزی و منابع طبیعی و هنر برگزار می‌شود.

در هر یک از گرایش‌ها تعداد مواد آزمون دو تا پنج است که برای هر ماده یک یا چند منبع در نظر گرفته شده است. متقاضیان این آزمون باید منابع را مطالعه کنند تا بتوانند در آزمون موفق شوند.

سوالات هر گروه به صورت تستی طرح می‌شود. داوطلبان برای موفقیت بیشتر می‌توانند به نمونه سوالات سال‌ها قبل مراجعه کنند. تجربیات دانشجویان در دوره‌های قبل نشان می‌دهد این است که داوطلبان با مطالعه کامل دروس و حل نمونه‌ سوالات سال‌های قبل می‌توانند به موفقیت دست یابند.

یکی از کمک‌هایی که به داوطلبان این آزمون شده، تاثیر ۲۰ درصدی معدل دوره کارشناسی در پذیرش است.

بعد از شرکت در آزمون نتایج از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود. برای هر یک از مواد آزمون نمره ۲۰ در نظر گرفته شده است و کسانی که نمره کمتر از ۱۲ کسب کنند باید دروس مورد نظر را در مدت مجاز تحصیل دوباره دریافت و بگذرانند.

پذیرش در دوره فراگیر به دو صورت عادی و الکترونیکی است. دروس پذیرش عادی به صورت حضوری و دوره الکترونیکی، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتقال، تغییر رشته و گرایش در مقطع كارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور ممنوع است.

دانشجو موظف است در هر نیمسال تحصیلی در مهلت اعلام شده از سوی دانشگاه برای ثبت نام و انتخاب واحد درسی اقدام كند. عدم اقدام به موقع در هر نیمسال تحصیلی به منزله محرومیت از ادامه تحصیل در آن نیمسال تحصیلی است.

تعداد كل واحدهای درسی در هر رشته تحصیلی برای اخذ مدرك تحصیلی (كارشناسی ارشد) حسب رشته تحصیلی و بر اساس سرفصل مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. دانشجو حسب مورد به تشخیص گروه آموزشی موظف به اخذ و گذراندن واحدهای جبرانی (حداكثر ۱۲ واحد درسی) و واحدهای اضافی (حداكثر ۸ واحد) است.

تعداد واحدهایی كه دانشجو می تواند در هر نیمسال تحصیلی (به جز آخرین نیمسال تحصیلی) انتخاب كند با توجه به میانگین نمرات قبلی دانشجو حداقل ۶ و حداكثر ۱۴ واحد درسی است.

نمره قبولی در هر درس كه آزمون آن به صورت متمركز برگزار می شود، حداقل ۱۲ از ۲۰ است و برای اخذ مدرك تحصیلی كارشناسی ارشد حداقل میانگین مورد نیاز ۱۴ از ۲۰ است.

برنامه‌های آزمایشگاهی بعضی دروس در آزمایشگاه استانی دانشگاه و خارج از مركز محل تحصیل دانشجو اجرا می‌شود.

دانشجو می‌تواند در صورت تمایل از ادامه تحصیل انصراف دهد. این درخواست باید به صورت كتبی به مركز مربوط ارائه شود.

ارائه مدرك تحصیلی و ریز نمرات به دان شآموختگان در هر زمان منوط به تسویه حساب مالی با دانشگاه است.

هیچگونه مزایا از قبیل كمك هزینه تحصیلی، بیمه، خوابگاه و.... به دانشجو تعلق نمی‌گیرد.

دفترچه راهنمای پذیرش دوره های فراگیر كارشناسی ارشد (نوبت نوزدهم) از اینجا قابل مشاهده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار