بازدید 2041

پرونده نوزدهمین دوره عتبات دانشجویی بسته شد

کد خبر: ۸۴۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 22 October 2018

حجت‌الاسلام فقیهی گفت: نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان به پایان رسید و دوره جدید، دی ماه سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: اعزام دانشگاهیان به عتبات در سال 2 مرتبه صورت می‌گیرد و در هر دوره، این اعزام‌ها 4 ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: دوره نوزدهم عتبات دانشگاهیان از 24 مرداد ماه سال جاری آغاز و روز گذشته پرونده این دوره بسته شد.
اعزام بیش از 3 هزار دانشجو به عتبات در دوره نوزدهم

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: در اوایل این دوره بیش از 95 هزار دانشجو ثبت نام کردند که پس از قرعه کشی، اعزام‌ها آغاز شد؛ در دوره هجدهم حدود سه هزار و 200 هزار دانشجو در قالب 80 کاروان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: از ابتدای این دوره از اعزام‌ها تا امروز روزانه 4 کاروان اعزام می‌شد؛ 1 کاروان زمینی و 3 کاروان به صورت هوایی از 10 ایستگاه پروازی تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، سیستان و بلوچستان، تبریز، یزد، کرمان، ساری و گلستابه عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان به پایان رسید

حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی تصریح کرد: آخرین کاروان نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان با حضور۸۰ نفر از دانشجویان روز گذشته به کشور بازگشت تا پرونده نوزدهمین دوره عتبات بسته شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص هزینه‌های سفر دانشگاهیان به عتبات اظهار کرد: در مواقعی هزینه‌های اعزام به عتبات بوسیله سازمان حج و زیارت افزایش پیدا می‌کند و این افزایش هزینه‌ها به دلیل حجم تقاضاست؛ در ایامی مانند عرفه و ایام نوروز وضعیت به این صورت است.

وی ادامه داد: در این ایام هزینه‌ها 10 درصد افزایش پیدا می‌کند و سپس به حالت اول باز می‌گردد، در واقع افزایش هزینه‌ها از 23 تا 30 مرداد افزایش خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی اضافه کرد: با اینکه ثبت نام این دوره با تعطیلی دانشگاه‌ها مقارن بود با استقبال خوبی از سوی دانشگاهیان مواجه شدیم، ستاد برای اعزام 8 هزار نفر برنامه‌ریزی کرده بود اما طی هفته اول ثبت نام ها ،52 هزار و800 نفر ثبت‌نام کردند که برای اعزام دانشجویان و اساتید قرعه کشی انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین ظرفیتی را برای قبل از اربعین ایجاد و مجدداً از دانشجویان برای ثبت نام دعوت کردیم که در این دوره نیز 8 هزار دانشجو ثبت نام کردند و ما این عزیزان را در قالب کاروان‌های دانشگاهیان اعزام خواهیم کرد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: در اعزام دوره‌ نوزدهم با 2 مشکل رو به رو بودیم؛ در برهه‌ای از زمان با افزایش قیمت‌ها مواجه شدیم، اما با هماهنگی و مساعدت بانک عامل، وام سفر هوایی، از 2 میلیون به 3میلیون و سفر زمینی از یک میلیون و 300 هزار تومان به 2میلیون افزایش یافت که این وام قرض الحسنه است، دومین مشکل صادر نشدن روادید بود که باعث شد کاروان‌های دهم مهرماه به بعد لغو شود، پرواز بعضی استان‌ها مانند اصفهان و فارس به عراق با نبود زائر عادی، لغو شد.

آغاز دوره بیستم عتبات دانشگاهیان دی ماه سال جاری

حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای ثبت نام و اعزام‌های دوره بیستم هستیم؛ که اعزام‌های این دوره از دی ماه سال جاری آغاز می شود.

وی ویژگی این سفر را بعد فرهنگی خواند و ادامه داد: یکی از ویژگی های عتبات دانشگاهیان بعد فرهنگی این سفر است؛ به طوری که دانشجویان با رغبت کامل در این سفرها شرکت می‌کنند، خدمات ویژه‌ای برای دانشجویان نظیر وام از طریق بانک عامل و برنامه‌های فرهنگی قبل و بعد سفر تدارک دیده‌ایم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان یادآور شد: خوشبختانه در هر دوره 30 درصد دانشجویان مراسم ازدواج یا ماه عسل خود را در کربلا و در جوار حرم مطهر امام حسین و حضرت ابوالفضل(ع)برپا می‌کنند و عهد و پیمان می‌بندند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل