بازدید 2541
اقتصاد در گذر زمان

از آتش گرفتن چاه نفت شماره 131 آغاجاری تا تصویب انتشار نام متهمان اقتصادی در صورت تشخیص دادگاه 

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۴۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 22 October 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

30 مهر 1353، چاه نفت شماره 131 در آغاجاري طعمه حريق شد. دكل عظيم چاه بر اثر حرارت ذوب شد و اقدامات وسيع براي خاموش كردن شعله آتش آغاز گرديد.

30 مهر 1374، نشريه «پتروليوم آرگوس» چاپ لندن نوشت «بيش از 100 شركت خارجي براي سرمايه گذاري در منابع نفتي ايران اعلام آمادگي كردند» در اين راستا مقامات شركت ملي نفت ايران درخواست شركتهاي آمريكايي را رد كرده اند. همچنین در این روز، خط ترانزيت كالا از بندرعباس و چاه بهار به كشورهاي آسياي ميانه افتتاح شد.

30 مهر 1392، رییس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: اصلاح نرخ سود بانکی در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

30 مهر 1393،  با پایین آمدن قیمت نفت در بازارهای جهانی، تنش ‌ها در عربستان سعودی افزایش یافته است. برخی از شاهزاده‌ های آل سعود اعتقاد دارند که النعیمی، وزیر نفت عربستان مسبب به‌ وجود آمدن این وضعیت است و به همین دلیل از ملک عبدالله خواسته‌ اند که وی را از این وزارتخانه اخراج کند.

30 مهر 1396، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرحی مقرر کردند که جلسات دادگاه درباره جرایم اقتصادی به‌صورت علنی برگزار و نام متهمان اقتصادی نیز در صورت تشخیص دادگاه منتشر شود.

منابع:  موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان