بازدید 13796

آیا وام مسکن ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود؟

کد خبر: ۸۴۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 21 October 2018

تسنیم نوشت: رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که تسهیلات مسکن باید برای یک زوج حداقل باید ۳۰۰ میلیون تومان باشد، گفت: وام های ارائه شده متناسب با وضعیت قیمت ها در بازار مسکن نیست و این سیاست با توجه به بالا بودن قیمت مسکن، منجر به تولید مسکن نمی شود.

محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تسهیلات مسکن، اظهار کرد:‌ در شرایط کنونی قیمت بازار مسکن در تمام نقاط کشور بسیار بالا رفته و مردم دیگر توان خرید خانه را ندارند.

وی تصریح کرد:‌ دولت برای رونق بخشی به بازار مسکن باید تسهیلات ارزان قیمت ارائه کند، اما امروز وام های ارائه شده متناسب با وضعیت قیمت ها در بازار مسکن نیست و این سیاست با توجه به بالا بودن قیمت مسکن، منجر به تولید مسکن نمی شود.

وی افزود: قطعا تسهیلات ارائه شده باید بخش قابل توجهی از هزینه مسکن را پوشش دهد، از طرف دیگر باید توان مردم برای بازپرداخت اقساط تسهیلات در نظر گرفته شود، این قطعا این رویکرد در افزایش قابل قبول وام مسکن و تعدیل کردن نحوه بازپرداخت وام می تواند زمینه را برای خانه دار کردن مردم به ویژه جوانان فراهم کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که رونق گرفتن بازار مسکن در اثر بهبود شرایط اعطای تسهیلات موجب افزایش اشتغال زایی در این حوزه به صورت مستقیم و غیر مستقیم می شود، اظهار کرد: تسهیلات مسکن زوج‌ها حداقل باید 300 میلیون تومان باشد. در شرایط کنونی خرید یک خانه 50 متری 400 میلیون تومان پول می‌خواهد. از این رو وام 300 میلیونی برای یک زوج می تواند در خرید مسکن راهگشا باشد، البته در این رابطه نحوه بازپرداخت اقساط وام نیز مورد توجه است.

رضایی کوچی به خانه ملت گفت:‌ ازز سوی دیگر مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن باید از 12 سال به حداقل 20 سال افزایش یابد تا میزان فشار بر وام گیرندگان کاهش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۶
بعد از عمری یه حرف خوبی شنیدیم.
اما مثل همیشه حرف.
خب اووقت چیطوری ای واما قساشا بدن؟ صد البت که با بیکاری نمیشه ! شاید با حداقل حقوق اداره کاری بشه !!!!!صد البت که قساش تا قیومت طول می کشه. بعله
به جای بنزین آب باید ریخت روی آتش هرچی وام رو بالاتر ببرن فایده نداره و قیمت هم میره بالاتر باید به جای افزایش وام مسکن قیمت مسکن رو کاهش بدن واقعا بی منطق قیمت مسکن رفته بالا آخه یه خونه 90 متری مگه چی داره با چی ساخته شده چه کار خاصی میشه توش انجام داد که قیمتش باید دومیلیارد تومن باشه اونم نه جای لوکس تهران بلکه جایی که قبلا بیابون بوده جاهایی مثل جنت آباد و شهر زیبا چرا باید قیمتها اینقدر عجیب و غریب باشه؟ چرا دولت قانونی نمیزاره که نشه قیمت هارو بالابرد و قیمت های منطقی برای خونه تعیین نمیکنه؟ قیمت ساخت خونه متری یک میلیون تومنه اختلاف سیزده چهارده میلیونی با قیمت فروش خونه برای چیه؟ چه کسانی از گران شدن غیر عادی خونه و زمین های اطراف شهر مخصوصا قسمت شامل غربی و شرقی تهران سود میبرن؟ چرا مرکز تهران متری 4 میلیونه ولی جاهایی که حتی 5 سال پیش بیابون بوده الان شده متری ده میلیون ؟؟؟
استاد دو تا موضوع متضاد را نمیتوان همزمان تامین کرد. اگر مبلغ وام زیاد شود بدیهی است قسط آن نیز افزایش می یابد مگر اینکه بازپرداخت در زمان طولانی تری انجام شود که آن هم با سودی که بانک ها می گیرند منطقی نیست چون تا پایان عمر باید قسط وام مسکن بدهیم.
راه حل این است که مسکن ارزان قیمت تولید شود که برای این کار باید شرکتهای انبوه ساز به صورت تخصصی در حوزه ساخت و ساز کار کنند نه اشخاص حقیقی. در عین حال از ابتدا درصد بالایی از قیمت خانه را بانک باید وام بدهد با سود صفر. این لطف دولت نیست وظیفه دولت است که مسکن مردم را تامین کند. لذا در قبال وامی که میدهد نباید دنبال گرفتن سود باشد.
چه فایده؟33 سالمه.نتونستم ازدواج کنم با اینکه 9 سال سابقه کاری دارم و مدرک مهندسی دارم 1/800 حقوق می گیرم.با این حقوق چطوری میشه اقساط 300 میلیون رو داد؟ و تا کی؟ هیچ کس به فکر این دهه شصتیا نیست...
ان وقت منتظر باید بمانیم طی 2 ماه قیمت مسکن 2 برابر بشه .وام چاره کار نیست .
وام مسکن اگر ده میلیارد هم بشود مالکان سودجو قیمت املاک خود را صدمیلیارد اضافه میکنند.تنها راه کنترل قیمت مسکن اخذ مالیات از خانه های خالی است تا افراد سودجو زمین خدا را احتکار نکنند.
اصلا گیرم شد 300 میلیون.اگر با نرخ سود 12 درصد هم حساب کنی باید ماهی 3300000(سه میلیون و سیصد هزار تومان) قسط بده.مرداش بیان جلو.
همون وام قبلی را خیلی ها سراغش نرفتند زیرا اقساط بازپرداختش خیلی زیاد است. اگر فکر به حال اقساط نکنند تنها با بالا رفتن وام امکان خرید بوجود نمی آید و فقط قشر مرفه می توانند از این وام ها استفاده نموده و بر دارایی خود بیافزایند.
افزایش مبلغ وام = افزایش مضاعف قیمت مسکن
راه حل مسكن تزريق پول به عنوان وام نيست چون دوباره ملك بالا ميرود ، بلكه تشكيل مراكز تخمين ارزش كارشناسي است و بر اساس آن قيمت تعيين شود.و بدون آن سند زده نشود.
خواهشمندیم نظریه غیر کارشناسی ندهید-مصالح که همش مال خودمونه دست مزد کارگر هم که اضافه نشده -چرا مسکن باید الکی گران بشه بعدش هم وام 300میلونی قستطش میدونید چقدر هست کارگر وکارمند باید از کجا بیاره باز پرداخت کنه -آقای کارشناس سود بانکی باید بشه دو یا 4درصد برا اقساط درضمن برا از بین بردن حباب مسکن باید روی همه خانه های خالی مالیات در حد بالابست تا همه مجبور بشن بفروشن یا اجاره بدهن مثل تمام دنیا
با این تورم حتی اگه وام مسکن 500 میلیون هم بشه بی فایدست
اصلا میشه تسهیلات مادام العمر هم داد. بعد نفر اصلی ورثه هم می توانند برای چهل متر خونه همچنان قسط بدهند. خیلی راهکار است!
آقا شما بکن 500 میلیون تومان اصلا
وقتی کسی قدرت بازپرداخت نداره چه فایده ؟!!!!!
وقتی کار نداریم و امنیت شغلی !!!
اون سود 18% با ضریب دیر کرد بالا و آبرو ریزی!!!
اون ضامنهای جور واجور !!!!
بکن 3 ملیارد !!! کیه بیاد بگیره!!!!؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل