بازدید 3894

گفتگوی وزیران خارجه انگلیس و ترکیه درباره خاشقچی

کد خبر: ۸۴۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 16 October 2018

وزیران امور خارجه انگلیس و ترکیه درباره سرنوشت جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی که در استانبول ناپدیدشده است در لندن گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای وزارت خارجه انگلیس، 'جرمی هانت' در این دیدار نگرانی عمیق خود را درباره ماجرای خاشقچی اعلام کرد و گفت که این کشور از تحقیقات ترکیه در رابطه با این حادثه کاملاً حمایت می‌کند.

هانت افزود: از عربستان سعودی خواسته‌ایم تا در این تحقیقات کاملاً همکاری کند. معمای سرنوشت خاشقچی هنوز روشن نشده و تنها ریاض می‌تواند پاسخ آن را بدهد.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد که از توافق روز گذشته 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان و 'رجب طیب اردوغان' رئیس‌جمهوری ترکیه برای تشکیل کمیته تحقیقاتی درباره ماجرای خاشقچی و تصمیم عربستان برای انجام تحقیقات داخلی در این رابطه، استقبال می‌کند.

خاشقچی حدود 13 روز پیش برای قانونی کردن روند ازدواج خود وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و ازآن‌پس خبری از وی در دست نیست.

برخی منابع غیررسمی خبری مدعی قتل خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد آل سعود از سوی مأموران سرویس امنیتی سعودی پس از شکنجه در کنسولگری عربستان شده‌اند. بر اساس شایعه منتشرشده، خاشقچی توسط 15 مأموری که در روز و ساعت حضور او در کنسولگری، از عربستان به استانبول آمده بودند، به قتل رسیده است و قاتلان نیز به کشور خود بازگشته‌اند.

آخرین تحولات در این زمینه حاکی است که مقام‌های سعودی آماده می‌شوند تا ضمن پذیرش مسئولیت قتل خاشقچی، آن را نتیجه اشتباهات درروند بازجویی عنوان کنند.

پیش‌تر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا پس از گفت‌وگو با پادشاه عربستان مدعی شد که احتمالاً نیروهای خودسر خاشقچی را به قتل رسانده‌اند. عربستان تاکنون علاوه بر تکذیب ناپدید شدن خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول، هرگونه دست داشتن در قتل احتمالی وی را رد کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان