بازدید 2118
۲

تحصیل بیش از هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران مازندران

کد خبر: ۸۴۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 15 October 2018

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: در این استان بیش از سه هزار طلبه در ۲۲ مدرسه علمیه خواهران مشغول به تحصیل علوم حوزوی هستند.

به گزارش مهر، به نقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، فاطمه هدایتی در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران مازندران با اشاره به نقش محوری خواهران طلبه در رشد معنوی جامعه گفت: باتوجه به اینکه بیش از نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند بنابراین نقش خواهران طلبه در پاسخگویی به نیاز این قشر، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، بسترهای مناسب برای تحصیل خواهران علاقه مند در مدارس علمیه فراهم شده است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۲ مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مختلف مازندران فعال است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران تاکید کرد: بیش از سه هزار طلبه خواهر در این مدارس علمیه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

هدایتی با اشاره به فعالیت علمی یک مرکز آموزش عالی حوزوی و سه مرکز تخصصی حوزوی خواهران در مقطع سطح ۳(کارشناسی ارشد) در مازندران خاطرنشان کرد: باتوجه به استقبال خواهران علاقه مند به تحصیل در رشته های تخصصی و سطوح عالی، تقویت و گسترش این مراکز به طور جدی در دستور کار مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قرار دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ طلبه در مقطع سطح سه حوزه علمیه خواهران مازندران به صورت حضوری در رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی و کلام اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران اضافه کرد: در سال های اخیر شاهد رشد کیفی مدارس علمیه خواهران استان بوده ایم به گو نه ای که در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته سطح چهار (دکتری) حوزه خواهران در یکی از شهرهای استان فعال است.

هدایتی از تحصیل بیش از ۲۰ طلبه علاقه مند در سطح چهار حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و گفت: این طلاب در رشته های تفسیر تطبیقی و فقه و اصول گرایش فقه خانواده در مرکز آموزش عالی تخصصی حضرت ام البنین(س) بابل مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و نعمات الهی در طول سال میزبان حضور میلیون ها گردشگر از مناطق مختلف کشور و جهان است بنابراین گسترش مراکز حوزوی در استان به خصوص در مناطق آسیب پذیر امری ضروری به شمار می رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قرار بود دانشگاهها به شیوه حوزه بر علم تاکید کنند و نه بر مدرک ،؛ حالا حوزه در مسیر دانشگاه گام گذاشته است و بجای اصطلاحات سطوح تحصیلی حوزه از اصطلاخات دانشگاهها کارشناسی ؛ کارشناسی ارشد و دکتری استفاده می کنند. ماشاالله در پذیرش و تربیت دانشجو نیز کم از دانشگاه پیام نور نمی آورند.
حقوق هم می دهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار