بازدید 2737

ابتکار تاکیدکرد: توجه به زنان تحصیلکرده در اشتغالزایی

کد خبر: ۸۴۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 13 October 2018

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در اشتغال باید به زنان تحصیلکرده توجه شود؛ همت خانم‌ها و علاقمندی آنها به مشاغل غیررسمی باعث شده بیشتر در حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی فعال شوند.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار شنبه ۲۱ مهر در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، شاخص‌های توسعه‌ای استان را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: نگرش برنامه‌ای و آمایشی توانسته تحرکات خوبی را در استان ایجاد کند و همدان در بسیاری از زمینه‌ها به عنوان الگوی موفق می‌تواند مطرح باشد که یکی از محورهای مهم بحث اقتصاد مقاومتی است که در استان به صورت منظم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه موفقیت استان در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی می‌تواند الگویی در سطح ملی شود، افزود: رتبه استان در مبارزه با فساد و مقابله با رشوه براساس ارزیابی کشوری و کارهای خوبی که شده هم می‌تواند در سطح ملی الگو شود.

ابتکار با تأکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف و سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر که استان را پیشتاز کرده است، باید ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: از استان همدان دعوت می‌کنم طرح «ردپای آب» که آموزش خانواده‌ها به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب است را اجرا کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه الگوی مصرف یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است این تغییر نگرش و استفاده مجدد از پساب و اصلاح الگوی کشت گام‌های ارزشمندی است که در استان برداشته شده و باید همدان به عنوان نمونه معرفی شود.

وی ادامه داد: یکی از محورهایی که استان خیلی موفق بوده و باید الگو شود موضوع کارآفرینی، بهبود کسب و کار و شاخص بیکاری است و نشان می‌دهد که در این موضوع کار شده و زمینه‌کار کردن در این موضوع را دارید.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در اشتغال باید به زنان تحصیلکرده توجه شود، همت خانم‌ها و علاقمندی به مشاغل غیررسمی باعث شده بیشتر در حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی فعال شوند.

ابتکار بیان کرد: وقتی فرد یا خانواده‌ای از خواستگاه اصلی خود بریده شود گسست خانواده و قومی صورت می‌گیرد و اگر آسیبی پیش بیایید دیگر آن شکل قبلی را ندارد به همین علت در این محور باید بیشتر از قبل کار کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حوزه لباس سنتی و اقوام ایرانی و صنایع دستی آمادگی همکاری با استان همدان را داریم، یادآور شد: توجه به سهم زنان اهمیت بسیاری دارد که در استان به آن توجه شده و کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح ارتقاء تاب‌آوری اجتماعی در استان همدان اجرا شده و باز هم اجرا خواهیم کرد و علاقمندیم در سطح وسیع‌تری این طرح را اجرا کنیم، گفت: عدالت جنسیتی به همه دستگاه‌ها ارتباط دارد و همه باید توجه کنیم تا دسترسی به مواهب توسعه و برنامه‌های در حال اجرا برای دختران و پسران یکسان باشد.

ابتکار بیان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی ما اعلام می‌کردند که خودکفا هستند اما وقتی تحریم‌ها اعمال شد متوجه شدند که قسمتی از حلقه‌ زنجیره تولید در داخل نیست و این فرصتی است برای کشور که تمام ابعاد اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را مورد توجه قرار دهیم‌.

وی خاطرنشان کرد: توجه به شرایط روستاها و اشتغال آن خیلی مهم است و مدیریت روستا باید به نحوی باشد که بتوانیم از مهاجرت جلوگیری کنیم چرا که آسیب‌های زیادی دارد و مهمترین آن، آسیب اجتماعی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان