بازدید 10666
سؤال از مسئولانی که تأمین معیشت مردم از وظایف ایشان است؛

مگر افزایش قیمت سوخت پیش از ترمیم دستمزد ممکن است؟!

از افزایش هزینه‌های حمل و نقل، به ویژه در حمل و نقل مسافر تا سقوط دومینوی نرخ‌ها در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید، بار‌ها و بار‌ها ثابت شده که افزایش قیمت سوخت آثار بزرگ و عجیب و غریبی بر اقتصاد کشورمان دارد؛ اما زمزمه‌ها حکایت از آن دارد که به زودی بار دیگر شاهد چنین تصمیمی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۴۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 13 October 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارددر شرایطی که بسیاری از مردم امیدوارند نرخ ارز ثابت بماند و به واسطه آن، ثبات بر بازار کشورمان حاکم شود، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که اتفاقی بسیار مهم در راه است؛ افزایش قیمت سوخت!

به گزارش «تابناک»؛ از افزایش هزینه‌های حمل و نقل، به ویژه در حمل و نقل مسافر تا سقوط دومینوی نرخ‌ها در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید، بار‌ها و بار‌ها ثابت شده که افزایش قیمت سوخت، آثار بزرگ و عجیب و غریبی بر اقتصاد کشورمان دارد؛ اما زمزمه‌ها حکایت از آن دارد که به زودی بار دیگر شاهد چنین تصمیمی خواهیم بود.

رویدادی که این بار هم ریشه در مشکلات دیگر دارد؛ مشکلاتی مانند کاهش شدید ارزش پول ملی کشورمان که موجب شده قاچاق سوخت به شدت رونق بگیرد و آن گونه که مسئولان مدعی هستند، تأمین سوخت در بسیاری از نقاط مرزی کشورمان را به امری دشوار و حتی غیرممکن بدل شود تا جایی که ناچار از تصمیم گیری های پیشگیرانه شده‌اند.

تصمیماتی که ظاهرا به سهمیه بندی سوخت و افزایش قیمت آن محدود می‌شود، نه راهکار‌هایی مانند مقابله شدید با قاچاق سوخت و رفع کمبود سوخت در نقاط مرزی؛ راهکاری که پیشتر تجربه شده و البته تجربه موفقیت آمیزی نیز به شمار می‌آید. آنقدر موفق که برای تکرارش حتی فراهم آوردن زیرساخت خاصی نیاز نیست، چون سال هاست ایرانیان با کارت سوخت آشنا هستند و البته در جایگاه‌های سوخت از این ابزار استفاده می‌کنند.

زیرساخت‌هایی که بعید است بگذارند دایره تصمیمات مسئولان برای مقابله با قاچاق سوخت یا کمبود آن در مناطق مرزی یا حتی کاهش مصرف سوخت، به چیزی بیش از سهمیه بندی منجر شود. با این ملاحظه که در مفهوم سهمیه بندی در ذهن مسئولان کشورمان، «جریمه»‌ای بزرگ گنجانده شده که همان اعلام قیمت سوخت به نرخ آزاد است. جریمه‌ای که مشمولان آن، کسانی هستند که مصرف سوختشان بیش از سهمیه در نظر گرفته شده است.

به این صورت که مثلا سهمیه سوخت برای خودرو‌های سواری ۶۰ لیتر در ماه اعلام می‌شود و اگر کسی بخواهد بیش از این سهمیه، بنزین مصرف کند، باید آن را به قیمتی بالاتر بخرد. قیمتی که اخبار تأیید نشده حکایت از آن دارد که چند برابر قیمت فعلی سوخت است. اکنون کافی است میزان مصرف ماهانه سوخت در شهر‌های بزرگی مانند تهران را در نظر بگیریم تا جریمه یاد شده معنا شود.

درباره جریمه‌ای سخن می‌گوییم که به مانند مالیات بر ارزش افزوده، سیر کاملی برای دریافت آن از مردم طی می‌شود. راننده تاکسی آن را از مردم دریافت می‌کند، مردم معادل آن را به قیمت خدمات یا محصولاتی که می‌فروشند اضافه می‌کنند و در نهایت با افزایش قیمت همه چیز، بار دیگر به راننده‌های تاکسی‌ها بازمی‌گردد که می‌بایست روغن، لنت ترمز و دیگر مواد مصرفی خودروشان را تعویض کنند.

چرخه‌ای آشنا برای همه ایرانیان که بار‌ها شاهد شکل گیری آن و افزایش نرخ تورم به واسطه آن بوده‌ایم و شواهد حکایت از آن دارد که به زودی برای بار دیگر آغاز خواهد شد. این در حالی است که در برهه‌ای قرار داریم که افزایش چند برابری نرخ ارز و بحران اقتصادی ناشی از آن، مهار نشده و زندگی بسیاری از ایرانیان دستخوش تلاطم‌های پرشماری است.

وضعیتی که موجب شده بسیاری از قشرهای حداقلی بگیر، به ویژه کارگران، در تأمین هزینه‌های جاری زندگی خود به مشکلات فراوان مبتلا باشند و حتی از آن بدتر، به ناتوانی رسیده باشند. شرایطی که برای تغییر آن، از مدت‌ها پیش پیشنهاد ترمیم دستمزد‌ها مطرح شده، اما راه به جایی نبرده، چون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بی وزیر است و شورای متأثر از این وزارت خانه یعنی شورای حقوق و دستمزد مدت هاست حتی تشکیل نشده.

روندی که تا وزیر انتخاب نشود و شورای مذکور تشکیل جلسه نداده و رأی به افزایش دستمزد‌ها ندهد، هیچ افزایشی در حقوق و دستمزد کارگران و حداقلی بگیران رخ نخواهد داد و تا پیش از آن، هر اقدامی که به رقم خوردن التهابات جدید در قیمت‌ها منتج شود، معنایی نخواهد داشت، جز نادیده گرفتن حال و روز حداقلی بگیران؛ همان‌هایی که چرخ تولید به دستان ایشان می‌چرخد و باید چرخ زندگی‌شان هم بچرخد اما... .

کارگرانی که ممکن نیست بشنوند سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت به نفع‌شان است و باور کنند، چون به یاد می‌آورند سهمیه بندی‌های قبلی به افزایش همه قیمت‌ها منجر شده و در نهایت سفره شان را کوچک‌تر و تأمین معیشتشان را دشوارتر کرده است؛ دورنمایی که می‌شود برای هرگونه سهمیه بندی و افزایش قیمت سوختی در کشورمان متصور شد.

رویدادی که مدافعان افزایش قیمت سوخت بر این باورند در قیاس با منفعت‌های سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت، قابل چشم پوشی به نظر می‌رسد و چه بسا به جهاتی درست هم بگویند، اما ترمیم دستمزد مهم‌تر است یا مقابله با مصرف سوخت؟ آیا می‌شود بی توجه به حال و روز مردمی که به وضوح نگران آینده هستند و به زور دخل و خرجشان را تنظیم می‌کنند، برای افزایش قیمت سوخت اقدام کرد و چشم بر همه مشکلات مردم، به ویژه قشرهای ضعف بست؟!

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۱
مشکل اینجاست که مسئولین برای مردم ظاهرا قانون وضع نمیکنند. یعنی الان دغدغه جلوگیری از قاچاق سوخت هست و راهش افزایش قیمت آن. ولی کسی در خصوص دستمزد و تبعات آن مسئولیتی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
اگر قرار است ازاد سازی صورت بگیرد پس باید فکری به حال یارانه و دستمزد افراد شود.
ما در کشورمان تبعیض شدید حتی بین ادرات خود دولت در پرداخت مزایا وجود دارد که بعد از 40 سال هنوز هم بهبودی در این زمینه نشده است.

اگر بزنین را می خواهید گران کنید بسم الله حقو کارمندان و کارگران را همب ه تناسب افزایش دهید! با فساد و برخی پرداختی های غیر مجاز و بی حدو اندازه برخی ادارت حذف شود
چرا ممکن نیست؟؟!!! وزیر لارجی داریم؟؟!!! از کیسه خلیفه راحت میبخشد؟؟!!! ایشان یکبار به دلیل نداری شرمندگی خانواده نکشیده است تا بداند ضعفا چی میکشند؟؟/ آقایان راحت جلسه میگیرند و شیرین میخورند و تصمیم یهویی ضعیف کش میگیرند.مجلس واقعا" در این شرایط باید جلو زیاده خواهی اینها را بگیرد. وزیر صنعت که اینطور گند زده به بازار حالا نوبت سایرین است که ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
ما ضعیف نیستیم فقط با هم نیستیم
کدوم مسئول؟؟ کدوم معشیت؟ کدوم مسئولیت؟؟
شنبه ۲۱ مهر
تخلیه حباب بورس باشدت ادامه دارد
درادامه روندریزش شدید بورس شاخص کل امروز هم ۶۰۰۰ واحد دیگر سقوط کرد
ظرف چندروزگذشته شاخص کل نزدیک به ۳۰ هزارواحدسقوط کرده همه فروشنده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
تازه اولشه
نوین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
من خودم تحلیلگر بورس هستم. تا چندسال پیش خودم توی بورس سرمایه گزاری میکردم اما الان چندساله فقط خدمات مشاوره ای میدم ولی پولمو توی بورس نمیبرم.چون میدونم عاقبت چی میشه.
قیمت حامل بنزین مگر بیشتر از تاکسی و آژانس و پیک موتوری و وانت بار واکنش دیگری دارد؟مگر چند درصد در روز هزینه پیک موتوری و تاکسی(گاز سوز هستند) و....اضافه میشود . آن را تقسیم بر عداد مسافران کنید . بسیار ناچیز است
در گازوییل برای حمل یک کانتینر ۴۰ فوتی و یا بار اختلاف هزینه گاوییل ناچیز است و یا برای ماشین آلات استخراج معدن و بعضا کامیونتهای حمل بار درون شهری باز هم ععدی نیست
ولی این پولها میتواند ه کمک دولتها بیایند برای هزینه کردن در نقاط محروم و مدرسه رایگان و بهداشت و درمان در این مناطق
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
لطفاً شکر نخور!

زمان احمدی نژاد یک بار آثار افزایش قیمت سوخت و تورم حاصل از آن را بر اقتصاد کل کشور دیدیم

دوماً هم "این پولها" را که می گی سر از ناکجاآباد ها در خواهد آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
محمدآقا در کشور ما خیلی از چیزها به خیلی از چیزهای دیگر ربطی ندارد و فقط بهانه است. خیلی از چیزها باید ارزان تر آنچه که فکر می کنی به دست شما برسد ولی با هزار بهانه گرانتر پای ملت حساب می شود. حال چطور به این نتیجه رسیده ای بسی جای شگفتی دارد. اگر مشکل قاچاق است باید با آن مبارزه شود نه اینکه قیمت ها را افزایش دهند
حسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
ببین داستان نگو مثل اینکه توی کره مریخ زندگی میکنی مناطق محروم؟ مدرسه؟ بهداشت؟ چی داری میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
آفرین حسی...1000+
سهراب
| Germany |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
هموطن کلیه حمل و نقل های جاده ای، ریلی و هوایی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. قیمت سوخت از جمله مواردی است که روی کلیه موارد در همه سطوح اثر می‌گذارد. ضمن اینکه سابقه نشان داده است هیچ صرفه جویی در مسیر درست هزینه نشده است و در نهایت سر از اختلاس ها درآورده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
بخدا اگه یک روز فقط یک روز پیک موتوری کار کرده بودی میفهمیدی افزایش قیمت سوخت چه تاثیری روی بقات داره زندگی بماند الان برای بقا میجنگیم شما نفست از جای گرم در میاذ
بنزین همه چیز ایضا دلار رو هم گران خواهد کرد..
سلام تابی جان من یک کارگرم و وضعیت ما هم خوب است !
بی خود شایعه درست نکن و ما نمی خواهیم شورای افزایش حقوق تشکیل شود !
اخر یک بار قبلا" تشکیل شد و سیصد هزارتومان حقوقمان افزایش یافت ولی در فیش حقوقی اخر ماه چهارصدهزارتومان کاهش داشتیم
نوشته بود افزایش حق بیمه بیمه نامه های درمان - افزایش ......... و کلا" نزدیک بود بر باد برویم .
ما وضعیتمان خوب است چون بلاتکلیف نیستیم خدا رو شکر !
من وقتی می بینم که قادر نیستم برای خودم یک کفش بخرم یعنی تکلیفم مشخص است (مهاجرت).
بنابراین چون تکلیفم مشخص است از کسی گلایه ای هم ندارم !
فقط لطفا" قیمت بنزین را سریع بالا ببرید تا تکلیف یک عده دیگر هم مشخص شود .
تابی جان باور کن قادر نیستم برای خودم یک جفت کفش بخرم (به دین و ایمانم قسم و به تمام دنیا قسم نمی تونم).
دولت ها فقط و فقط به فکر جیب خود بوده اند ، توجیهشان این است که قیمت با قیمت نفت در خلیج فارس تطابق ندارد. آیا درآمد ما با درآمد شهروندان حاشیه خلیج فارس برابری میکند ؟ یا حداقل به آنها نزدیک است ؟
ای خداااااآ مگر نمایندگان مجلس نماینده و وکیل مردم در برابر دولت نیستند این دولت ثابت کرده اصلا وضعیت مردم براش مهم نیست و فقط دادن حقوق کارمندانش اولویت اولشه مگر بقیه مردم ایرانی نیستند ای نمایندگان داریم زیر بار فشار گرانی له میشیم تو رو خدا دیگه نگذارینبا افزایش قیمت سوخت ما رو نابود کنه هیچ امیدی دیگه به روحانی نیست امیدمان بعد خدا شمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
دولت و مجلس از یک جنس اند این آه و ناله ها هم بی فایده است
اساسا تمرکز در جایی اشتباه می باشد، دولت برای اینکه بگوید تورم بالا نداریم دستمزدها را افزایش نمی دهد، ولی واقعا این یک امر طبیعی است وقتی پول ملی افت ارزش قابل توجهی پیدا می کنذ، قیمت همه چیز منجمله دستمزد باید افزایش پیدا کند تا اقتصاد متوازن شود، هیچ ایرادی ندارد وقتی کارگری با 2 میلیون حقوق در ماه خدروی 20 میلیونی تولید می کرد، حالا با 4 میلیون حقوق همان خودرو را با قیمت 40 میلیون تولید کند، هیچ ایرادی ندارد وقتی پوشک بچه از 40 هزار تومان می شود 90 هزار تومان، دستمزد کارمند همان کارخانه هم از 1 میلیون تومان بشود 2 میلیون تومان، تنها کافیست نسبت درصد دستمزد در قیمت نهایی محصول در همه شرایط حفظ گردد. قیمت بنزین بشود لیتری 5000 تومان و حداقل دستمزد هم بشود 3 میلیون تومان، حدود 300 دلار، مطمئن باشید با این شرایط همه رازی می شوند، الان مشکل مردم این است که حداقل حقوق 1 میلیون تومان است اما دلار 3600 تومانی شده 14000 تومان یعنی حداقل دستمزد از حدود 280 دلار به کمتر از 70 دلار رسیده و این اتفاق در 6 ماه افتاده است
پاسخ ها
رضا
| Romania |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
برادر اگر اون ۲۰ میلیون با اون دو میلیون متناسب بود که ارز گران نمی شدنه برادر تناسب تا وقتی بود که پول های چاپ شده توی بانک بود وقتی از بانک زد بیرون معلوم شد در عالم واقع حقوق ۲ میلیونی با خودروی ۵۰ میلیونی هم طراز است و نه ۲۰ میلیونی
هیچ چیز غیر ممکن نیست. حتی مذاکره با شیطان !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
خوب اومدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
حتی میشه باوریرخارجه شیطان قدم زد !!!
خیلی ها تو این مملکت بیکار هستند انها چه خالکی برسر کنند شما هی از کارگران و حقوق بگیران حرف میزنی که اینها هم بدبخت هستند. مثل حذف ارز مسافرتی حالا هم فاچاق سوخت را بهانه کرده انرا در بوق و کرنا می کنند تا زمینه افزایش انرا فراهم نمایند. ای خدای بی کسان خیلی از جوانان این مملکت و یا پیران سالخورده برا زنده ماندن و نفس کشیدن باپراید مسافرکشی می کنند اقایون می خواهند انرا هم حذف کنند . مسولان که توانایی ایجاد اشتغال را ندارند
چرا هیچ یک از مراجع برای گرانی و سختی نان سفره مردم فتوا نمیدن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
واقعا مرجعیت شیعه امروز کجاست؟
ناشناس
| - |
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
ایشان امور مهمتری دارند که باید به آن بپردازند
خدایا
فقط یک آرزو دارم
از ایران بروم به کشوری که هزاران کیلومتر از خاورمیانه دور باشه.
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
رفتی منم ببر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
منم آرزومه چند سال ...دیگه پولم نمیرسه برم...اگه لاتاری امسال نشه دیگه پناهندگی میرم!!
ناشناس
| - |
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
خبر نداری ترامپ لاتاری را برای چند کشور خاص حذف کرده ؟
مسئولی وجود نداره ،
بجای افزایش قیمت بنزین، قیمت دلار رو کم کنید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
من موافقم قیمت دلارکم بشه برسه به 6000 تا اون وقت قاچاق بنزین صرفه داره اون وقت میشه بنزین ازاد رو 2000 تا کرد تا قاچاق نشه نه اینکه معکوس عمل کنن بجای اینکه دزد رو مجازات کنن صاحب خونه رو می زنن که چرا دزدی شده از خونه ات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
چیزی که الان مانع تبدیل ریال به دلار است قیمت بالای دلار است اگر دلار پایین بیاد خرید دلار بشدت افزایش پیدا میکند
خداییش با افزایش قیمت سوخت حداقل عوارض واردات خودرو رو هم بردارید هم درآمد دولت حفظ میشه از طریق گران ندادن یارانه سوخت و هم اینکه قیمت تولید ماشین تولید داخل آزاد سازی میشه و یارانه به بخش تولید خودرو نمی دن و هم اینکه مردم سوار ماشین های با کیفیت تری می شن
متاسفانه دولت اشتباهات زیادی کرده از جمله برداشتن سهمیه بندی بنزین و افزایش ندادن قیمت بنزین و دود شدن دهها هزارمیلیارد تومن بنزین که باید برای زیرساخت ها ، پرداخت بدهی های دولت ، آب ، برق و اشتغال هزینه میشد
چرا مسئولین امر ناتوانی خود را در مدیریت و به سامان رساندن شرایط اسفناک قعلی را اعلام نمی کنند
مدیریت امور مملکت نیاز انسانهای خدوم و دلسوز و متبحر دارد شود
مسولین برای هر مشکلی فقط یک راهکار دارند: دست کردن در جیب مردم. اگر این کار را بکنند چطور می خواهند جواب مردم خشمگین را بدن؟
این کارخطر ناکی هست .آشوب میشه.
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
اتفاقی نمیافته
اول دولت دستمزد هارا 50 درصد در سال 97 افزایش دهد .
بعد دم از افزایش قیمت بنزین بزند .
سلام
افزایش قیمت سوخت قبول راهکار است و خواه ناخواه باید عملی شود.
ولی بهتر است دولت سایه شوم مافیای خودرو را حذف کند و ضمن ارایه مشوق برای واردات خودروهای هیبریدی که 2 تا 3 لیتر در 100 کیلومتر مصرف سوخت دارند بگذارد ملت هم نفسی بکشد.
نمی شود که هم خودروهای لگن تولید داخل با تکنولوژی 25 سال قبل گران باشد و هم سوخت. خودرو دست دوم خارجی زیر 50 تا کارکرد با مصرف سوخت زیر 5 لیتر بر 100 کیلومتر الان حدود 8000-12000 دلار است در حالی که همان خودرو در ایران 400 میلیون قیمت دارد.
دولت اگر راست می گوید این لگن سازها را اول تعیین تکلیف کند بعد بگذارد با تعرفه واردات 4 درصد خودرو روز با تکنولوژی بالا و مصرف پایین وارد شود.
و گرنه سیکل معیوب گران کردن تا ابد ادامه خواهد داشت.
بله. فوق اش آخرش به قید قرعه یکی از مسئولین میاد جلوی میکروفون با کلی فرافنکنی میگه بابت فشار به مردم متاسفیم. به همین راحتی.
قشر ضعیف باز هم ضعیفتر تا قشر قوی باز هم قویتر
آره كه ممكنه ، مثل آب خوردن . . .
ازاین کارها دولت کم انجام نداده
تجربه نشان داده هر افزایش قیمتی اتفاق بیفتد به نظر اسمش خرج کردن در مناطق محرومه پس توجیه نکنید.مسئله بعدی اینه که قیمت سوخت در ایران نسبت به ریال ارزان نیست.ولی در مقایسه با سایر کشور ها شاید ارزان باشد.پس بایستی دستمزد کارمندان و کارگران هم در مقایسه با کشور مورد نظر همسان سازی شود .دولت هم خدا را میخواد هم خرما..خدا عاقبت همه ما را به خیر کند...........
به قول اون پسر محصل : ما كه همهچي رو باختيم اينم روش
يه وزير كار مياريم مثل وزير بهداشت كه آخرش برميگرده ميگه خودتون نفت استخراج كنيد و پالايش كنيد بشه بنزين يا ....
عیب نداره تابناک جان اشکنه میخوریم!!
من که کارمندم زیر فشار بی پولی له شدم وای به حال مردم بیکار و عیال وار
چرا به مردم کذب میگویید چرا وعده سر خرمن می دهید توهین و بی احترامی تا کی حقوق ها را افزایش ندادند اما قیمتها را چرا حالا هم نوبت بنزین شده واقعا تا کجا و تا کی باید تحمل کرد
اقایان، راهکار دیگری نیست، حتما باید بیشترین فشار بر مردم وارد شود خیلی راحت با کمی تفکر می‌شود این فشارها را از دوش قشر ضعیف برداشت، که اگر تو تفکر بود اوضاع خیلی از این بهتر میشد
این پول رو که دزد میبره خیلی خیلی کمتر از اون چیزی هست که برخی میبرن .
سلام
به نظر من افزایش قیمت سوخت و مارت سوخت راه حل مناسبی نیست میشه شهرهای مرزی رو سهمیه بندی کرد شهرهای دیگه که قاچاق نمیکنن چرا ماها باید تاوان بدیم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
قاچاق بنزین چیه مرد حسابی دارن سر ما شیره می مالند.
خوشم میاد دارن دقیقا کارای احمدی نژاد انجام میدن
گوش نمی شنودو چشم هایشان نمی بیند فریاد مردم گرسنه را شکمشان پر است خبر از بقیه ندارند و مرتب بر طبل گرانی می کوبندچه خوب گفتند که سیر از گرسنه و سواره از پیاده خبر نداردتا مشکلی پیش می آید به جیب مردم بیچاره نگاه می کنند تا آن را خالی کنند و هرروز به بدبختی مردم اضافه کنند
بروید جلوی قاچاق را بگیرید
احتراما مگر طبق قانون هدفمندی یارانه ها قرار نبود بعد از گرانی انرژی ها مخصوصا بنزین پولش را به مردم بدهند در امر به معروف اول خودت باید امر به معروف شوی بعد دیگران
چرا جلوی قاچاق سوخت را نمی‌گیرند ؟ فقط راهکاری که بلدند گران کردن است و بس
مثل همیشه دولت میخواد همه مشکلات رو از جیب مردم حل کنه و سرنوشت اقشار متوسط و ضعیف هیچ اهمیتی براش نداره و به زودی با افزایش شدید قیمت سوخت بار دیگر شاهد تورم فزاینده و افزایش سر سام آور قیمتها خواهیم بود
60 لیتر برای تهران خیلی کمه. حداقل 100 لیتر در ماه لازمه برای شهری مثل تهران.
واقعا سهمیه سوخت در تهران و شهرستان ها باید یکی باشه؟؟ آقایان عقل ندارن یا نمیخوان از عقلشون استفاده کنن؟
این روزها همه مردم متفق القول به این نتیجه رسیدند که عجب غلطی کردیم به روحانی رای دادیم!
آیا نظام 3 سال بعد انتخابات برگزار نخواهد کرد؟ مردم واقعا از همه قطع امید کردند. انتخابات در دوره بعد چه تعداد شرکت کننده خواهد داشت؟! آیا به این مسائل فکر نمی کنند یا اراده و عمدی در کاره؟!
پاسخ ها
رضا
| Romania |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
زیاد هم هستمردم نباید از خودروی شخصی استفاده کنند
تابناک ی راه اسون برای فرار از این مملکت بگو
فکر این همه بیکار و کارمندان بدبخت بخش خصوصی هم باشید که کار ندارند
دولت باید قبل از حهانی سازی قیمت سوخت لااقل حقوق ها را به نصف حقوق مردم جهان برساند بعدا به فکر افزایش سایر موارد باشد
ممکنه چرا نباشه خیلی خوب هم ممکنه
مگه دکتر روحانی نگفت قیمت دلار زیر چهار هزارتومانه و باید پایین تر هم بیاد
ولی به 17 هزار هم رسید و بالاتر هم می ره
دستمزد احدی هم یک ریال تغییر نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
دستمزد تغییری نکرد ؟؟؟؟ وقتی دلار 4 تومنی میشه 17 تومن ، یعنی دستمزدت شده یک چهارم
رضا
| Romania |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
عزیز وقتی با پول بی پشتوانه ۵ ساله میکند ۳ برابر باید منتظر یک سوم شدن هم باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
عزیز از نکته سنجی شما ممنونم
دقیقا دستمزد یک ریال کاهش نیافت و چند برابر کاهش یافت و این هم از برکات دولت امید و تدبیره
جالبه که هنوز هم جناب محمود را با قیافه حق به جانبانه می کوبد و از خوشی و یا سرخوشی ملت تعریف می کند
چرا مسولین ،و مخبرین نشریات هیچگاه از یک قشر سالمند پیشکسوت یادی نمیکنند آیا براستی بلزنشستگان فراموش شدگان هستند ؟ کاش یک گذری به خیابانهای فرعی تهران و شهرهای بزرگ داشته باشید تا با پیر مردان ،و پیرزنانی که از شرم سرخ شده است ،و با لحنی ملتمسانه از بعضی رهگذران درخواست کمک میکنند را ببینید که اینها گدای حرفه ای نیستند ؟ بلکه محتاج معیشت زندگی هستند ؟،،، ای وای خدا ایران دارد بکجا میرود ؟،،
انگار هنوز هم احمدی نژاد سرکاره
خدائیش گوش دادن دوباره به سخنرانی های جهانگیری و دکتر روحانی ادم را ناراحت میکند
منصف باشیم با این قیمتها بنزین لیتری ۱۰۰۰ تومان ازمفت هم کمتر است .تهران ترافیک دارد بسیار خوب بیشتر سهمیه بگیرن ولی اینجوری فقط تاراج ثروت ملی است .بلاخره باید به تعادلی برسند کمک کنید راه کم هزینه ای را انتخاب کنند .ما که نداریم اینهم روش. لااقل دود شدن انرا نبینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
دولت با فروش خودروی غیر استاندارد و ناامن و آلاینده و پرمصرف و از رده خارج که ارزشش 500 دلار هم نیست به قیمت 5000 هزار دلار ، پول بنزین را جلو جلو از خریدار می گیرد و فقط منت دولت بر سر خریدار بیچاره می ماند
واردات خودرو مثل همه ی کشورها با تعرفه ی جهانی زیر 10 درصد را آزاد کنند من هم حاضرم بنزین را به قیمت اروپا بزنم و منت دولتی ها هم سر من نباشد
کدام عقل سلیمی حاضر است بنزین با نرخ جهانی را در لگن های از رده خارج وطنی بریزد ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
عقل هم خوب چیزیه....
ناشناس
| - |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
ببینم شما رییس میلیاردی بگیر نیستی ؟
بله ممكن است
امام علی 5 سال حکومت کرد و روش حکومت را تا آخر تاریخ به مردم نشان داد .. درس امام علی برای مدعیان حکومت این بود که حاکمی که در ناز و نعمت زندگی کند کم کم به موجودی خودخواه و خودپسند و خودرای تبدیل می شود و و به جایی می رسد که مردم را مایملک و برده ی خود می داند و وقتی مردم از مشکلاتشان شکایت می کنند و درددل می کنند ، مردم را مسخره می کند !!!

تا وقتی مدیران ما در قصرها زندگی می کنند و خودروهای میلیاردی سوار می شوند و از حقوق ها و رانت های نجومی برخوردارند ، توقع درک وضعیت اسفبار مردم توسط این مدیران ، بیجاست

تاریخ تا ابد داغدار علی خواهد ماند و مانند اویی نخواهد آمد که بر روی گنج بیت المال نشسته باشد ولی خود و خانواده اش گرسنه بخوابند تا درد گرسنگان از یادشان نرود
بيشتر برين راي بدين تا بيشتر كشور از بين بره
همه چیز فدای مافیای گردن کلفت و گردنکش خودروسازی .. لعنت بر آن کسی که بنای این صنعت اختاپوسی را در ایران گذاشت
مگر افزایش قیمت سوخت پیش از (افزایش سیستم ترابری عمومی شامل مترو اتوبوس مینی بوس تاکسی وانت )ممکن است؟!
باید استهانهایی که قاچاق سوخت دارند ریسک قاچاق بالا برده شود نه اینکه به دیگران فشار بیاید باید ریسک قاچاق یا ابزار فشار قدرتمند بالا برده شود تا قاچاقچی جرات نکند این عمل را انجام دهد ؟؟؟؟؟
اینها فرصت است تا دست قاچاقچی قطع شود نه اینکه فشار بر دیگر افراد جامعه وارد شود ؟
با تصویب قوانین سخت برای قاچاقچی ها مانع انها از قاچاق شویم !11111111111
جالبه، وقتی قراره قیمت سوخت رو افزایش بدن حرف از قیمت جهانی و کشورهای منطقه می‌زنند. چون نمی تونن جلوی قاچاق سوخت رو بگیرن میخوان قیمتش رو زیاد کنند. پس اینهمه پهباد و .... که ساخت داخل هم هست چکاره اند. چطور نمیتونن مسیرهای قاچاق رو شناسایی کنن. صحبت از قاچاق روزی چند میلیون لیتر بنزینه. با یه حساب ساده میشه تعداد زیادی تانکر حمل سوخت، این همه بنزین هروئین نیست که بخواد بار یه الاغ بشه و از کوه و کمر حملش کنند. اگر واقعا هدف جلوگیری از قاچاق سوخت هست عرضه بنزین با حساب کارشناسی مصرف درست خانوار محاسبه بشه و سهمیه داده بشه نه اینکه 60 لیتر در ماه. اینجوری قاچاق هم نمیشه و فیمت هم افزایش پیدا میکنه. اما هدف مثل همیشه ایجاد یک منبع مالی جدید هست و کسب درآمد، چه چیزی راحت تر و بهتر از افزایش قیمت بنزین. مدیران ارشد کشور لطفا توجه کنید، کفگیر مردم به ته دیگ خورده، صداش همه جا پیچیده. واله پولی برای کشیدن از جیب این مردم بدبخت نمونده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
عمده قاچاق کشور از طریق گمرک و بنادر انجام میشه

متاسفانه مافیای قاچاق به قدری قدرتمنده که هیچکس جرات نمیکنه باهاش دربیوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
فناودی های ما فقط تا این حد به ما اجازه میده که بتونیم آر کیو 170 رو از افغانستان رد گیری کنیم و پایین بکشیم بعد هم مهندسی معکوس کنیم و تعداد بیشماری از اون بسازیم.یا بتونیم ریگی رو از افغانستان و دبی و ...ردگیری و به زیر بکشیم.
فناوریهای ما هنوز آنقدر رشد نکرده که وقتی وزیر نفت میگن همه دارند قاچاق میکنند بتوانیم رد همه رو در قاچاق سوخت بگیریم.و گر نه 30،40میلیون لیتر قاچاق سوخت یعنی انگار یه عده با لوله کشی دارن این کار را انجام میدهند.
بله ممکن است، همین الان با یک سوم حقوق موثر داریم زندگی می کنیم و فقط زنده ایم، آقایان بی خیال به امورات می رسند
دلم گرفته است
از پنجره به بیرون می نگرم
دلم باز نمی شود.
پنجره غمگین است.
چشم هایم را می مالم
همه جا تار است
همه جا دلتنگ
همه جا از شکوه خبری نیست
شادی،
تنها نیش خندی ست به عزرائیل.

دلم گرفته است
از این همه بلایا
از این فقر و بیچارگی ها
از دیدن مادری
که در زباله در جستجوی نان شب فرزند یتیمش اورا کلافه کرده است.
از پیرزنی
که در چارراه منتظر است
شاید کسی نرخی برای تنش تعیین کند.
از نوجوانانی که خانه نشین گورهای منتظر مستاجرند.
از مسجدهایی که در بسته اند.

دلم گرفته است
از صدقه هایی که خرج هتل پنج ستاره می شوند
از دردهایی که گریبانگیر خوشباوران
و از قانونی که به اسم خدا ثبت می شود
یا سری که با دار آویخته.

آخ دلم گرفته است.
دلم گرفته است.

دلم از دیروز گرفته است
از کوری کاخ نشینان
از دست تنگی خود
از کودک منتظر واکس زدن کفش قلدران
از خانه هایی که دیگر نذری نمی دهند
از انجمن های خیریه که آبستن سکه های طلا
و دیرست از وقت زایمانشان گذشته.

دل تو نگرفته است؟
از سگ پروران
از بخیلانی که دست به سینه بسته اند
از آنهایی که تنها خود را می بینند.

دلم تنگ است:
از امروز
از تو
از خود
و تمامی تزویرها
از سکوت بینندگان
از سکوت سنگی که پرتاب نمی شود
و نهادی که بنیادش باتلاق است.
از آب های ریخته شده
از خنده های معنادار
دلم گرفته است
از گریه طفل گرسنه
از شیری که قیمتش، قیمت یک انوار است.

دلم گرفته است
از فردا
که نمی دانم دیگر چه به ارمغان می آورد؟

دلم گرفته است
که همه کورند
همه لال
همه خسته
شاید که به بیراهه می زنند خودرا؟

دلم گرفته است.
از هرچه هست
و نباید باشد.
که می داند،
شاید روزی از خواب بیدار شویم
شاید روزی خورشید مرا به رقص دعوت کند!


۱۲،۱۰۲۰۱۸ داکا، بنگالادش، روزی پر از فقر و بارانهای گل آلود. پراز چراها. رحیم لفتوی زاده
سلام
کار دولت را بیش از این رمق تدبیر نیست
معجزش خواندم ولی برمنش امید نیست

باعث این همه ویرانی و بدبختی ما و من است
ذوالقرنین کجاست و ذوالفقار هم در کار نیست
سوخت باید گران شود و درامد ان صرف بهبود حمل و نقل عمومی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
آرزویتان برآورده می شود به جز اینکه صرف امور عام المنفعه نخواهد کی شده است که این دومی باشد
قبلا مسئولین فکر میکردند اگر بخواهند قیمتها را چند برابر کنند ممکن است با اعتراضات عمومی مواجه شوند لذا یارانه ی هر چند بی ارزش را دادند.ولی امروز به این نتیجه رسیده اند که آستانه ای تحمل مردم بیش از حد بالاست لذا با پرچمداری روحانی و تیم اقتصادیش قیمتها را 4یا پنج برابر بالا بردند بدون اینکه دیناری به مردم بدهند ضمن اینکه بودجه کشور را هم به یک سوم تقلیل دادند.لذا اگر بخواهند بنزین را 4 یا 5 برابر قیمت امروز بفروشند مطمئنا مردم اعتراضی نخواهند کرد و منتظر اجرای آن هستند،تنها مشکلی که مردم دارند اینست که زودتر اجرا شود تا مجبور نباشند توی صف بایستند.
پاسخ ها
حسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
کجاست آقای نوبخت

چقدر بر مردم فشار تحمیل کردید بلد نبودید مدیریت کنید چرا قبول مسیولیت کردید
دولت محترم لطف کنه همین مشکل به وجود اورده رو حل کنه، تا کی مشکل مملکت رو با گران کردن و بالا بردن قیمت ها می خواد حل کنه ، جیب مردم رو خالی کردن هم اندازه داره بابا، شما که دارین فقیر زدایی میکنین، نه فقر زدایی، به خدا خسته شدیم از این همه ظلم
مملکت اسلامی
تو رو خدا قیمت بنزین زیاد بشه من که هر روز باید رفت و امد کنم از کجا بیارم؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
سوار اتوبوس ها اخرین سیستم عمومی بشو
40 سال است که شاهد افزایش بالاتر قیمت کالاها نسبت به دستمزدها هستیم تا جایی که الان شاهد این هستیم که حتی قشر متوسط به پایین هم قدرت خریدشان نسبت به سالهای گذشته بسیار افت کرده و به مرحله بحران رسیده است چه برسد به قشر ضعیف که در این چرخه اقتصاد با فلاکت زندگی می کنند. مردم خواهان افزایش واقعی دستمزدها با افزایش ارز ریال هستند یعنی توقع ندارند دستمزدشان مستقیم افزایش یابد چون همچون سراب با افزایش دستمزد دوباره کالاها افزایش چندبرابری دارد بلکه خواهان این هستند که با افزایش ارزش ریال و کاهش قیمت کالاها قدرت خریدشان افزایش یابد.
خدارو شاکرم که از سال ۷۶ که امکان رای دادن دارم فقط یکبار اونم سال ۸۸ گول خوردم و بیشتر از اون گول نخوردم... از شما هم میخوام بیشتر از این گول نخورین و بقیه رو به گول نخوردن دعوت کنین!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
عده ای راضی هستند که همه رای ندهند پر کردن صندوق که کاری ندارد
در این ملک هر چیزی ممکن است در این زمانه حاکمیت پول و یکه تازی بدون سوال پولدارها
تابناک وسایر دوستان سهمیه بندی سوخت تآثیری در مردم عادی نمیگزارد زیرا با ماهی ۶۰ لیتر زندگی روزمره میگذرد اما ازقاچاق و ولگردی عده ای تازه به دوران رسیده بی فرهنگ ورانتخوار مقداری جلوگبری میکند البته اگر بشود به قیمت بنزین خاور میانه دوست غمگین همه به دلایل مختلف غمگین هستیم ای کاش ما مردم مجاز میشدیم درتمام رده های مختلف مسؤلین به وسیله ازادی احزاب حق انتخاب ودر سرنوشت مملکت دخالت میداشتیم
مگر مرزها مامور ندارند و کنترلی بر ورود و خروج کالا نیست؟ اگر هست از کجا قاچاق می شود؟ نیروهای نظامی و انتظامی که ادعا می کنند حتی پشه ای نمی تواند از مرز عبور کند پس اینهمه آمار قاچاق سوخت از کجا صورت می گیرد.
گران نکن ترمیم نکن کمتر منت بزارید
تنها نظامی که برای ملتش فاتحه هم نمی خونه اون ایرانه
دیگه از رای خبری نیست
درود بر آقا سام عزیز.
سام عزیز! دیروز در همین تابناک سردار نقدی فرمانده سابق بسیج گفته بود که اگر ملت پول ندارند چطور 50 هزار پراید در مدت کمتر از 5 دقیقه به فروش میرسد؟؟ و یا مقام دیگری هفته ی پیش گفته بود که اگر ملت پول ندارند چطور برای خرید سکه صف می کشند؟

من پاسخ این پرسش ها را نمیدانم ولی دمت گرم که صادقانه صحبت کردی
راستش من هم توان مالی خرید یک جفت کفش را ندارم. من یک کارمند هستم با مدرک لیسانس و ردیف کارشناس مسئول و 19 سال سابقه کار. ماه گذشته دو میلیون و یکصد هزار تومان حقوق گرفتم که یک میلیون رو اجاره منزل دادم. در سازمانی که من کار میکنم مدیران و مدیران کل حدود 20 میلیون تومان حقوق می گیرند. حقوق اعضاء هیأت مدیره و مدیر عامل بماند. انواع امکانات رفاهی که هم خود و خانوده در اختیار دارند به کنار.

در ضمن در پاسخ به نظر ناشناس که گفته چرا کسی اعتراض نمی کند باید بگویم که دستور "سرکوب مقتدرانه اعتراضات" هفته ی پیش صادر شده و گفته شده که :غلط هم میکند کسی بخواهد اعتراض کند"
فقط خدا به دادمان برسد چون کسی به فکر ما مردم نیست
توی این دولت کار نشد ندارد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی