بازدید 1985

فتاوای آیات عظام امام خمینی و نوری همدانی با حواشی آیت الله مظاهری در مورد تلقیح

فتاوای آیات عظام امام خمینی و نوری همدانی با حواشی آیت الله مظاهری در مورد تلقیح
کد خبر: ۸۴۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴ 13 October 2018

فتاوای آیات عظام: امام خمینی و نوری همدانی با حواشی آیت الله مظاهری

(مسأله 2874) وارد نمودن مني مرد را در رحم زوجه او با آلاتي مثل آب دزدك ، اشكال ندارد، لكن بايد از مقدمات حرام احتراز نمايند، پس اگر مرد با رضايت زن، اين عمل را خودش انجام دهد و مني خود را به وجه حلالي بدست بياورد مانع ندارد.

(مسأله 2875) اگر مني مرد را در رحم زنش وارد نمودند چه به وجه حلال يا حرام و از آن، بچه توليد شد، اشكالي نيست كه بچه مال مرد و زن است و همه احكام فرزند را دارد.

(مسأله 2876) جايز نيست داخل نمودن مني اجنبي را در زحم زن اجنبيه، چه با اجازه زن باشد يا نه و چه شوهر داشته باشد يا نه و چه با اجازه شوهر باشد يا نباشد.

(مسأله 2877) اگر مني مرد را داخل رحم زن اجنبيه نمودند و معلوم شد بچه از آن مني است، پس اگر اين عمل به طور شبهه بوده مثل آن كه گمان مي كرد زن خودش هست و زن نيز گمان مي گرد مني شوهر هست و بعد از عمل معلوم شد از شوهر نيست ، اشكالي نیست که بچه شرعا از این مرد وزن است و تمام احکام فرزندی را دارد1ولکن اگر از روي علم و عمد باشد، محل اشكال است و بايد احتياط در جميع مسائل مراعات شود، لكن اشكالي نيست كه اگر اين بچه دختر باشد، پدر نمي تواند او را به زني بگيرد و اگر پسر باشد نمي تواند مادرش را بگيرد و نمي تواند دختر به محارمش اگربه عقد صحيح بود شوهر كند و پسر محارمش را بگيرد، لكن بايد در تمام مسائل ديگر احتياط نمايد.

1- مظاهری:ولکن اگر از روی علم و عمد باشد بچه حرامزاده است وکلیه احکام ولد زنا بر ا و بار است.

مسائل اختصاصی

مظاهری: مسئله 2026- اگر نطفه مرد و نطفه زن او را در رحم مصنوعى پرورش دادند و بچّه‏اى متولد شد اين بچّه حلال‏زاده است و ملحق به پدر و مادر است و نيز اگر نطفه مردى را با نطفه زن اجنبيه پرورش دادند و بچّه توليد شد اين بچّه ولد شبهه است و ملحق به پدر و مادر است و صورت اوّل و دوّم در احكام با هم فرقى ندارند.

مظاهری: مسئله 2027- قرار دادن نطفه منعقد شده زن و شوهر در رحمِ زنِ بيگانه (رحم اجاره‏اى)، در صورت ضرورت جايز است و بهتر است صاحب رحم اجاره‏اى بدون شوهر باشد و به عقدِ صاحبِ نطفه درآيد.

مظاهری:مسئله 2028- صاحبِ رحم اجاره‏اى در احكام محرميّت و ارث و ازدواج و ... ، مادرِ طفل محسوب نمى‏شود. ولى اگر آن زن پس از تولّد بچّه، شير داشته باشد و به او شير كامل بدهد، مادرِ رضاعى طفل مى‏شود و همه احكام مادرِ رضاعى براى او صدق مى‏كند. همچنين اگر آن زن به عقد صاحب نطفه درآمده باشد، در بدو تولّد به او محرم است

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی