بازدید 36073

برای به آتش کشیدن اعتماد عمومی، چه چیزی بهتر از رسانه ملی؟

تلخ‌تر آنکه وقتی روی زشت ماجرا عیان می‌شود نیز رسانه ملی مسئولیتی برای تصحیح اشتباهش احساس نمی‌کند و ترجیح می‌دهد دیده را ندیده بیانگارد و هیچ به روی خود نیارود؛ گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته است، بماند که در این میان بسیاری از ایرانیان آسیب دیدند.
کد خبر: ۸۴۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 12 October 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

آیا به رسانه ملی و سخنانی که از قاب تلویزیون کشورمان به دیده تان می‌رسد، اعتماد دارید؟ پاسخ به این پرسش مدت هاست دلگرم کننده نیست، به ویژه در روز‌های اخیر!

به گزارش «تابناک»؛ از سانسور سریال‌های خارجی و داخلی و حتی مسابقات ورزشی گرفته تا پخش انبوه گزارش‌های جهت دار و رعایت نکردن اصل بی طرفی، سال هاست که رسانه ملی کشورمان به انحای مختلف به اعتبار خود چوب حراج می‌زند و حتی موجب شده، اعتماد عمومی به بسیاری از مسائل خدشه دار شود.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اگر تنها یکی دو دهه به عقب برویم، بیان جمله‌هایی مانند «تلویزیون گفت/خودم در تلویزیون دیدم و...»، سندی بسیار معتبر برای اثبات واقعی بودن روایت‌ها و رویداد‌ها بود. سندی که لازم نبود برای صحت آزمایی اش کاری شود و اغلب مواقع، بی برو برگرد به عنوان واقعیت پذیرفته می‌شد.

شرایطی که حالا تغییر شگرفی کرده تا جایی که برخی بر این باورند رسانه ملی، «میلی» عمل می‌کند و الزاما همه مطالبش منطبق بر واقعیت یا برآمده از آن نیست، بلکه ممکن است تلاشی برای پنهان کردن برخی حقایق هم باشد. مثل اتفاقی که در بخش‌های خبری تلویزیون به رویه رایج تبدیل شده و حکایت از آن دارد که حال همه جهانیان خراب است و حال ما، گل و بلبل!

البته این همه ماجرا نیست و روند آسیب زدن به اعتماد عمومی در این رسانه، به شیوه‌های مختلفی در حال بروز و نمود است. مثل اتفاقی که اخیرا رخ داد و طی آن، ابتدا پدری که در تأمین داروی مورد نیاز کودک سرطانی اش عاجز شده و در میان خریداران و فروشندگان ارز حضور یافته بود تا پایین آمدن شدید قیمت آن را به نظاره بنشیند و کیف کند، به واسطه قاب رسانه ملی به شهرت رسید.

فیلمی که ابتدا در یکی از تلویزیون‌های استانی منتشر شد و با راه یافتن به شبکه‌های اجتماعی، به شدت توجه‌ها را به خود جلب کرد و سپس به دعوت از این پدر به یک برنامه تلویزیونی منجر شد تا معجونی از واگویه‌های تند و دردناک و اشک در اختیار عموم قرار گیرد و همگان را تحت تأثیر قرار دهد.

در دومین حضور این پدر در قاب رسانه ملی، همه چیز متفاوت به نظر می‌رسید. آنقدر متفاوت که مرد رو به دوربین نسخه‌های پزشکی فرزندش را نشان می‌داد که مسئولان از پرداختش سر باز زده اند، به نهاد‌های خیریه‌ای می‌تاخت که در تأمین هزینه‌ها حمایتش نکرده بودند، در نقش مدافع کودکان سرطانی کل کشور فرو رفته بود و می‌کوشید حرف هایش برای همگان مفید واقع شود نه خودش.

مردی که هیچ از یک قهرمان نوظهور کم نداشت. قهرمانی که حتی وزیر بهداشت را نیز با حرف هایش مورد نوازش قرار می‌داد و آنقدر گلایه هایش جانسوز و تلخ بود که اشک مجری برنامه نیز دربیاید و انبوه مخاطبان رسانه ملی، از کوتاهی مسئولان به خشم آیند. شروع موج جدیدی از اعتراض به مسئولان، بی آنکه کسی صحت قصه‌های پر غصه این مرد را ارزیابی کرده باشد.

اتفاقی که طی روز‌های اخیر رخ داد تا همگان دریابند این مرد هیچ نیازی به خرید دارو، آن هم دارو‌های گران قیمت و نایاب نداشته است چراکه فرزند بیمارش چند سال پیش شفا یافته و بی نیاز از درمان شده است. چگونه؟ با حمایت مادی و معنوی خیریه‌هایی که پدرِ قهرمان در مقابل دوربین‌های رسانه ملی خورد و ذلیلشان کرد و مدعی شد هیچ حمایتی از وی نکرده‌اند!

از اینجای ماجرا به بعد، تکذیب قصه‌های مرد توسط خیریه‌ها و دروغ خواندن ادعاهایش بود. اینکه نسخه تاریخ گذشته را مقابل دوربین‌ها گرفته، اینکه دارو‌های نوشته شده در نسخه، دارو‌های معمولی بوده اند نه نوشدارو‌های نایاب، اینکه خیریه‌ها تا درمان پسرش کنارش بوده اند و همه جوره هوایشان را داشته اند و اینکه به واسطه سخنان این مرد، چندین روز است خیریه‌ها فحش خور شده اند و انواع صفت‌های نامطلوب به ایشان چسبیده است.

اعتباری که ماحصل سال‌ها تلاش و کوشش برخی خیرین و دلسوزان در این خیریه‌ها بود و به سادگی هر چه تمام‌تر به تاراج می‌رفت؛ رویدادی که پیشتر هم نمونه‌های آن در رسانه ملی رقم خورده و موجب شده بسیاری از ادعا‌های مطرح در این رسانه ها، واقعی به نظر نرسد. مثل حکایت معرفی کودکی که ادعا می‌شد از چندین خودروساز مشهور جهان دعوت به کار شده یا موارد متعدد دیگری که همه از اعتبار رسانه ملی کاستند و می‌کاهند.

سرمایه‌های گران سنگی که برای به آتش کشیدنشان راهی بهتر از پرداختن به آن‌ها در رسانه ملی نیست چراکه در این رسانه بی هیچ تحقیق و بررسی، می‌شود به خیریه‌ها تاخت و حتی برای این کار از نسخه‌های معمولی پزشکی که تاریخ گذشته هستند بهره برد، بی آنکه نیازی به تحقیق و پرس و جو از مسئولان خیریه احساس یا حتی بررسی شود کودک نیازمند درمان است یا خیر.

تلخ‌تر آنکه وقتی روی زشت ماجرا عیان می‌گردد نیز رسانه ملی مسئولیتی برای تصحیح اشتباهش احساس نمی‌کند و ترجیح می‌دهد، دیده را ندیده بیانگارد و هیچ به روی خود نیارود؛ گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته است، بماند که در این میان بسیاری از ایرانیان آسیب دیدند. چه آن گروه اندکی که در کار‌های خیر مشغول به فعالیت هستند و چه انبوه ایرانیانی که در این روز‌ها احساس کردند فریفته شده اند و ممکن است دیگر به خیریه‌ها کمک نکنند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۸
چه فرقی می کنه این ماجرا واقعی باشه یا قبلا درمان شده باشه. مهم اینه که همین الان هزاران نفر مثل این مورد در ایران داریم و هیچکس جوابگو نیست
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
در این ممقاله یک ظرفه، مغرضانه و غیرمنصفانه همه چیز گفته شد چون انگیزه این پدر که بقول شما درحال اجرای نمایش بوده!!!
دریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
ادم هاجو واج میمونه از حرف شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
چقدددددددددددر بی منطق!!!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
محک تمام هزینه های درمان بیماران (کودکان)سرطانی را در کلیه مراکز پرداخت می کند من به عنوان کسی که درگیر این مشکل برای فرزندم بودم شاهد این ماجرا بودم و امیدوارم مراکزی مانند محک برای سایر بیماریهای پرهزینه دیگر نیز به وجود آید
شما خودتون رفتین دنبال صحت و سقم ماجرا یا فقط به تکذیب نهادها و خیریه ها بسنده کردین؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
ثبت نظرات کوتاه کجاست پس تابی .تو هم قاطی شیطونای میلی شدیا بلا!!!!
چی انتظار دارید از رسانه ای که در کشوری که اکثر مردمش زیر خط فقر زندگی می کنند، به یک نفر به خاطر پنج دقیقه داد کشیدن و گفتن جملاتی مثل: (ما خییییلی با حالیییم) یا (حاااااال من چطووووره؟؟؟؟؟ عااااااالی) پنج میلیون تومان پول میده.
خودت بمال و خودت سرم درست کن هم همینطور بزرگ شد
هدف کوبیدن حزب مقابل شان است
مردم هم همچنان گول میخورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
الان ایشون اومده توی یه برنامه که مجریش عشششششششق جلب توجه و کلاه سر مردم گذاشته...حزب کجاشه؟؟؟؟
چی میگی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
چیزی که عوض دارکه گله نداره 8 سال کوبیدن الانم دارن دولت رقیب رو میکوبن خب اونا هم میکوبن فقط مردم این وسط ضربه شو میخورن و با فریب خوردن باز تکرار میکنن مبادا دلار بشه 5000تومان!!!
رسانه«میلی»رو خوب اومدید.ملت که سالیان درازی است که نگاه نمی‌کنن اما سازمانها و ارگانهای ویژه برای قالب کردن جنساشون خوب از این رسانه استفاده میبرن اما چون بازهم بیننده‌ای نداره پس تبعاتش قابل ملاحظه نیست.در حال حاضر نفوذ تلگرام و واتساپ و غیره به مراتب از تلویزیون بیشتره
رسانه میلی به چه کسی پاسخگوست ؟!
هر جایی پاسخگویی وجود نداره رانت و فساد و رفتار میلی عادیه .
این مختص تلویزیون نیست در این دوره هیچ کس به هیچ چیز اعتماد نداره اینم بخاطر عصر نکبت بار طلایی بشریت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
برو تو بیابون با شتر زندگی کن، کسی مجبورت نکرده از برق و اینترنت استفاده کنی!
وقتی مبنای سیاستها واداره صدا وسیمای میلی بر دروغ استوار است این افراد هم بر همان مبنا برای اجرای برنامه ها گزینش میشوند و امثال افشن ولیخانی برای کسب شهرت و درآمد وادار به تظاهر میشوند و ایشان را نمیتوان مقصر دانست مقصر نبود صداقت در کل شاکله صدا و سیماست که چنین فضایی را برای اینگونه افراد مظلوم نما فراهم میکند و خود غلی ضیاء در این مظلوم نمایی نفش اول را داشت و به مهمان برنامه راه نشان میداد
افسوس که نان پخته خامان دارند!
اسباب تمام ، ناتمامان دارند!
آنان که به بندگی نمی ارزیدند!
اکنون چه کنیزآن و غلامان دارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
احسنت
حرف دل اکثریت را خلاصه گفتی
ما از هر رسانه به فراخور جایگاه و شان آن انتظار داریم و تلوزیون هیچ شانی نزد مردم ندارد شما بهتر است به مردم نزدیکتر شوید این اتفاق در انتظار خود شما نیز هست
به نظرم باید با برنامه و مهمان برنامه به صورت قانونی برخورد بشه، چرا که دروغ های این اقا لطمات زیادی به اعتماد عمومی وارد کرده و به نوعی خسارت سنگینی به خیریه ها و رسانه ملی وارد کرده
بنده سالیان متمادی بصورت ماهیانه مبلغ قابل توجهی به حساب خیریه واریز میکردم متاسفانه چند ماهی می شود که دیگه واریز نمیکنم که دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه واقعا نمی دونستم این پولا کجا هزینه میشه و بدست کی میرسه دوم اینکه عدم اعتماد به مسولین که چرا ثروت کشور باید در کشورهای مختلف هزینه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
من همیشه هر پولی بخوام نذر کنم یا به هر شکلی خرج خیریه کنم به موسسه محک واریز می کنم و خوشحالم از این که چنین موسسه ای در ایران وجود داره .
بیسوادی علمی رسانه ها و خبرنگاران بهمراه برخورد سیاسی صدا و سیما
امروزه این رفتار در میان ایرانیان زشت نیست که زرنگی و لازمه زندگیه!
صداقت به کل رخت بربسته. دنبال علت نیستم دارم وضعیت موجود را تشریح می کنم. اما شاید تنها دلیل آن را بشه اینگونه خلاصه کرد که مبلغان ارزش ها خود عمل نکردند و مجازات هم نشدند در نتیجه مردم هم یاد گرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
مبلغان ارزش ها خود عمل نکردند و مجازات هم نشدند در نتیجه مردم هم یاد گرفتند
چه جمله زیبایی خیلی عالی بود
کارت سوخت را هر فصل عوض کنند خوبه هرفصل رنگ خودش هم پول بیشتر هم کار هم بازی هم سرکاری هم هم هم
تا در این مملکت رسانه ها آزاد نشوند و احزاب مستقل از حاکمیت شکل نگیرد. ما همچنان همانند دوره قاجار زندگی می کنیم
کسی که بخواد کار خیر کنه میکنه.کسی هم نیست ندونه کجا باید کار خیر کنه.
شما کاسه داغتر از آش نشید.خدارو شکر یه دلار هست بالا پایین بره تیتر خبراتونو پر کنه.اگه نباشه ملت رو بیچاره میکنید.
دادستان باید ورود کند و این مرد را مجازات کند.کاری کند که آرزوی مرگ کند.و البته مردم هم نادان هستند که تا هر کسی میگوید بیا ،می روند.خوب است با این نادانی مردم به آنها تا حالا تجاوز نشده.شاید هم شده شکایت نمی کنند.
سند خودت کجاست؟ سندی رو کن که حرفهای اون مرد دروغ بوده
که چی؟
هزاران هزار نمونه از صدا سیما هست
از ماه عسل و ثامن بگیر تا قصه های الکی و خبر های جعلی 20:30 و غیره و غیره
وقتی به مشکلات حامعه رسیدگی نمی کنند و انعکاس نمی دهند همین شما می اید و می گیدد ای وای ماهوا ه ها شدند مرجع و وقتی هم درد ها را می گویند همین خود شما می ایید و می گویید که سیاه نمایی کرده،بهتر است بگویم خود شما ها رسانه های دوزاری میلی هستید که فقط جناحی عمل می کنید!!!!
اگر نمی دونی بدون رسانه است که می تواند یک نقش کلیدی در رسیدن به شرایط درست ایفا کند اگر رسانه ای که غرض کلی نداشته باشد و خواهان پیشرفت باشد کاری رسانه ملی می کند ولی رسانه های انوری فقط برای غرض ورزی
وقتی یه مشت مجری چشم رنگی بی قید و بند و دارای مشکلات اخلاقی را توی چشم مردم می کنید، همین میشه
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
احسنت عالی گفتی
از صدا وسیم انتظاری بیشتر از این نمی رفت جالبتر اینکه رییس این رسانه نامه نوشته تا مدیران بازنشسته که مشغول کار هستند به کارشون ادامه دهند همین مدیرانی که مردم را از این رسانه میلی فراری دادند
بنده سالهاست با رسانه غیر ملی خداحافظی کرده ام.

حتی فوتبالش هم سانسور داره
نویسنده این مطلب انگار اصلا آن برنامه را ندیده است. بارها توسط پدر بیمار گفته شد که پسرش دوره شیمی درمانی را تمام کرده و اینک برای اینکه آن سلول ها دوباره رشد نکنند باید ماهانه یک قرصی را مصرف کند که در داروخانه ها پیدا نمی شود و فقط در ناصرخسرو موجود است و چون فاکتوری نمی تواند بگیرد محک نیز نمی تواند هزینه های آن را تقبل کند. لطفا با آبروی یک مرد که حتی ذره ای دروغ در گفتارش نبود بازی نکنید
کاشکی تابناک به پرویز پرستویی و ژوله هم اشاره‌ای میکرد. جالبه که رسانه‌هایی مثل تابناک، همیشه با وزیدن باد جهتگیری میکنن...
رسانه ملی ینی چی من ده ساله اخبار نگاه نمی کنم
ولی انصافا رسانه خوبیه دخترم ده سالشه گاهی خونه پدربزرگش دیده می گه بابا فقط اخبار ایران خوبه خیلی قشنگه گل و بلبله خدای
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
دختر ده ساله شما اینو گفته یا این حرف خودتونه میخوای عنوان کنی بچه ات خیلی فهمیده است؟
گل گفتی تابناک عزیز. صداوسیما سالهاست دیگه ملی نیست. به یک طرف تندرو غش کرده. چه آبروها که از مردان خوشنام مملکت برباد دادن و چه سلب اعتمادی از نهادهایی خوشنام در مملکت که انجلم نداده. نمیدونم با این گونه دروغا اعتقادی به روز حسابرسی دارن یا نه؟
مثل قصه قهرمان سازی از مرحوم پروفسور حسابی تا جایی که به روحیه و اعتماد به نفس هزاران استاد و دانشجوی رشته فیزیک آسیب زدند و آنقدر موضوع را گل آلود کردند که مجلس هم برای برادرزاده مرحوم پروفسور حسابی بودجه ای تعیین کرد که سالهاست از آن ارتزاق میکند... صدا و سیما فقط به مردم آسیب نزد بلکه به مجلس و دولت هم اطلاعات و راه غلط نشان داد...
می فرمایید سرمایه گرانسنگ کدام سرمایه تاچه رسد گرانسنگ هم باشد تلوزیون سالها است بیشترین جفا را به مخاطبین کرده است چشم در چشم مردم دروغ می گوید اخبار را کاملا جهت دار ویرایش میکند آب را گل آلود میکند با آبروی افراد بازی می کند چیزی شبیه کیهان بهترین کار ندیدن آن است من بشما توصیه می کنم اگر میخواهید زندگی و اعصاب آرام داشته باشید تلویزیون ایران را خاموش کنید
بدبختی اینه که ادعامونم میشه تازه
وا اسفا
متاسفانه همه ی ما اینها رو میدونیم اما هیچ کس کاری نمیکنه.چ مردم چ مسئولین.وقتش نیست از انتقاد کردنهای بی حاصل،گام بزرگتری برداریم?
جمع کنید این رسنه میلی مزخزف رو
موضوع به این ساد گی نیست... در پاسخ ادعا گفته شده که کودک درمان شده است. اما این همه ماجرا نیست این جمله کوتاه پشتش هزار جور دردسر و مشکل و هزینه نهفته است. ای بسا دستگاهها و مقامات قول هایی داده بودن که عمل نکردن و کمر والدین زیر بار هزینه خرد شده باشد... فقط "درمان شدن" همه مطلب را ادا نمی کند.
فراتر اینکه رسانه ملی نماینده گروه پرنفود سیاسی و ثروتمند است که از قضا اعتقادی هم هستند اما مردم نوع اعتقادشان را باور ندارند.
نمک نشناسی زیاد شده . خیلی
ببین تابناک
اولا رسانه میلی همین جهت گیری ها و بلکه بدترشم قبلا داشت اما الان به حکم شبکه های اجتماعی و تعدد رسانه ها تحلیلها و اخبارش همه دارن ابکی درمیان
ثانیا اوضاع از اینها خیلی بغرنج تر است. اهل فن و علم نیک میدانند که اکثریت پیشرفتهایی که دم از آن زده میشود چه هستند و چیستند. بعنوان یک نمونه پیش پا افتاده چند وقت پیش یک سری نحبه!!! موتوری الکتریکی با راندمان بالای 100 احتراع کرده بودند!
کماکان صورت مسله را پاک کنید
ایاپدرانی در وضعیت مشابه یا بدتر از این مرد الان در کشور نبست؟
مگه اعتمادی هم مونده ؟
هرچی بگه، من دقیقا برعکسشو برداشت میکنم و عمل میکنم. سالها دروغ سبب پخته شدن من شده.
چرا رسانه ملی وقتی این قدر اختلاف بین حقوق های مسولین و مخصوصا حقوق بازنشستگان ( قبل از 86 ) است ایا دیگر اعتماد میماند که رسانه ملی او را از بین ببرد
متاسفانه آدم های احمق فقط به انتقام فکر می کنند دولت خیلی اشکالات داره ولی این روش احمقانه راه انتقاد از دولت نیست . ضمن اینکه اعتماد مردم به محک حاصل سالها تلاش و برنامه ریزی صادقانه بوده . با خراب کردن دیگران رشد نمی کنید .ریاکاری تا کی ؟
وای از این کارهای ناپخته صدا و سیما و وای بر این مرد که با این کار دنیا و آخرت خود را خراب کرد ، رسانه ملی آیا می ارزد بخاطر کوبیدن مرد خدومی مثل وزیر بهداشت اینطور آبروی خود و دیگران را ببری آنها هم خدایی دارن،
وقتی رییس رسانه ی ملی میداند نباید به هیچ نهادی پاسخگو باشد و هیچ نهادی نمیتواند باز خواستش کند ،اگر بدتر از این رفتار نمیکند جای شکر دارد.رسانه ی میلی یک سازمان عریض و طویل پولساز فرا قانونی است که هر لحظه میتواند واقعیتی را عکس آن جلوه دهد.فقط اشکال کار اینجاست که مردم آنطور که باید مغزشان را در معرض شستشوی این رسانه قرار نمیدهند.رسانه ای که یکی از کوچکترین آزارهایش پخش سریالهای پی در پی در روزهای شنبه تا چهار شنبه ی سال تحصیلیست ولی در روزهای پنجشنبه و جمعه های سال تحصیلی و تابستان عزا میگیرد.
فقط یک سوال دارم: آیا پدر اون پسر کلیه اش را برای درمان فرزندش فروخته یا نه؟؟؟ کاری هم به زمانش ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
جواب:ایشان سه سال قبل اینکه حتی فرزندشان متولد شود کلیه خود را فروخته بودند
مخالفت یا تضعیف دولت به هرقیمت
تلوزیون که وضعیتش معلومه و اصلا صحبت راجع به سیستم مدیریتش اشتباه و وقت تلف کردنه ولی از کجا معلوم این مقاله شما درست باشه؟ اصولا ما به هر کسی و هر چیزی که به حکومت وصله بی اعتمادیم
باید به دلیل دروغگویی و گمراه کردن اذهان عمومی توسط مدعی العموم مورد بازخواست قرار بگیرد
تا وقتی در عرضه صدا و سیما رقابتی نباشه مثل عرضه خودرو سازی وضع همینه که هست.به قول وزیر خارجه ما خودمون انتخاب کردیم.مردم سوییس هم خودشون انتخاب کردن بهترین زندگی رو داشته باشن و مردم ما هم خودشون انتخاب کردن که ... زندگی رو داشته باشن.....باید رسانه خصوصی هم روی کار بیاد تا رقابت بشه با رسانه میلی ما.حق پخش فوتبال داخلی و .... یکی از این عرصه های رقابت هست که اگه رسانه خصوصی بیاد و حق پخش رو خریداری کنه دیگه اون یه درصدی که هم تلویزیون میلی رو میدیدن دیگه نمیبینن
در سه سال گذشته فقط 40 دقیقه برنامه های صدا و سیما رو دیدم که اون هم تو مهمونی بوده ...
صدا و سیما نسخه ایرانی از بی بی سی هست.
رسانه انحصاری میلی بی کفایت و بی لیاقت ، اکثر ملت الان اگرخبری را از تلویزیون دنبال میکنند فقط برای اینست که خلافش را متوجه شوند چون خلافش صحیح است.
من به شماره حساب ایشون ۲۰۰ هزارتومن پول ریختم و بعد فهمیدم کلاه سرم رفته!!!! از خودم ناراحت شدم بابت اعتمادی که کردم
خود تو تابناک از رسانه میلی بدتر و جهت دار تری؟؟؟
این آدم دروغگو و عوامل برنامه باید توسط دستگاه قضایی محاکمه شوند تا حساب کار دست دروغگوها بیاید .
نگارنده این نفسیر به مورد مهمی اشاره کردند که من چند نکته را به آن اضافه می کنم :
۱- اینکه باید تغییر اساسی در کل صدا سیما داده شود و افراد جناحی کنار بروند یکی از اصلی ترین دلایل است.
۲-اینکه صدا ‌سیما متاسفانه با این ترکیب از عناصر آدم را به یاد کارتون پت و مت می اندازد با این تفاوت که بعد از دیدن کارتون مذکور یه دل سیر می خندیدیم ولی بعد از دیدن بسیاری از برنامه های صدا ‌سیما چیزی جز عصبانیت به مخاطبانش انتقال نمی دهد.
۳-واقعا با ثروت عظیم ملی که در صدا سیما مصرف می شود چرا باید هیچ نظارتی از سوی مردم بر عملکرد آن نباشد و به تکرار شاهد جریه دار کردن احساسات انسان های با شرف بود!!؟؟
۴-در آخر شاید دور از واقعیت نباشد که اضافه کنم متاسفانه با داشتن صدا و سیما نیازی به دشمن نداریم!!!
آنچه بیشتر از رسانه میلی باعث به آتش کشیدن اعتماد ملی میشود . مصوبات مجلس میباشد. مثلا همین قانون عدم بکار گیری بازنشستگان .که هنوز چند هفته از تصویب آن نگذشته که هزار و یک تبصره و استثنا برای ابقا خودی ها در عال تنظیم میباشد. این طور که پیش میرود فقط عزراییل می تواند این میز پرستان را به ترک میز وادارد.
اعتمادی به رسانه میلی ندارم
چرا دفعه قبل اون خانم که به دروغ گفت در چادر زندگی میکند رو قوه قضائیه مجازات نکرد؟؟؟؟؟؟؟دروغ پدر این مملکت رو درآورده. خداااااااااااا دروغ پدر این مملکت رو درآورده . دروغ بیچاره کرده همه ما رو
جالبه که آقای ضیا همچنان کارشون رو ادامه می‌دهند و آب از آب تکان نمی‌خورد!
دفاع از خبریه ها بخصوص خیره م کار خطا است تحقیق کنید بیشتر خیریه ها محل پولشویی است
متاسفانه مدتهاست که رسانه ملی دیگر اعتباری نزد ملت ندارد و دروغ هایش برای مردم رو شده است. خداوند دروغگویان را لعنت کند که اینگونه با احساسات مردم ساده بازی میکنند.
واقعا کار زشتی کرد این آقا. با احساسات مردم بازی کرد و باید مجازات بشه
سانسور و دروغ روی واقعی رسانه میلی است.
خیلی از همه عذر میخوام ولی یه کم کلاه مون را قاضی کنیم
تو این دنیا دیگه کی به کی اعتماد داره . شاید هزار بار شده یه نفر واقعا نیازمند دست جلو مون دراز کرده ولی چون دیدیم و شنیدیم که افراد زیادی از تکدی گری پولدار شدن بهشون کمک نکردیم
یا مثلا یه نفر کنار جاده ماشینش واقعا خراب شده و واقعا کمک نیاز داره ولی ما از بس شنیدیم که خیلیا ترفندشون برای لخت کردن مردم این کاره کمکش نکردیم و...
اعتمادی که قبلا فقط به تار سبیل یه مرد بود الان به هزار تا قسم و آیه و چک و سفته هم نیست
دیوار اعتماد فرو ریخته و دلیلی هم نداره جز اینکه گناه کبیره دروغ گویی برامون شده نقل و نبات. یا علی
فکر میکنید شما خودتان بهتر از صدا وسیما هستید؟ اخبار شما جهت دار نیست؟ اصلا منبع بیشتراخبارروزنامه ها وسایتهای خبری همان صدا وسیماست .همان بهترکه مردم به رسانه های خارجی مراجعه کنند
تنها صدا و. سیما نیست این نمود در صدا سیما نمایانتره. من کاری به انقلاب ندارم طی چندین سال تمام سرمایه های مادی و. معنوی و انسانی به باد فنا رفته. فقط آدم میمونه از کجا بگیم فقط ببینید از نظر مادی چی برامون مونده تهران جای زندگی نیست شهرها امکانات و آب و هوا ندارند فساد دولتی و. شرکتهای دولتی و. خصوصی بیدااااااد میکنه به خاطر ضعف مدیران و. مدیریت منابع را دارند به باد میدهند شما مثلا وارد صنف سنگ آهن شو میبینی چه رانتی موج میزنه بعد برو سراغ منابع انسانی آموزش و. پرورش داغون دانشگاه درهم بر هم بعد فارقالتحصیل فراری و. بیکار برو سراغ فرهنگ عمومی شما ببینید یه کار باشکوه فرهنگی اگر دیدید مثلا فکر کن یه کوه نوردی عمومی یا مثلا یه محله تمیز کردن سراسری
بعد برو سراغ روابط مردم همش کلاه برداری پانزده میلیون پرونده قضایی ..... خسته شدم خوب شما از صدا سیما انتظار چی دارید؟
دست از سر ملت بردارید...هی روضه مینویسید ....یه کاری هم بکنید
من تا قبل از این برنامه به خیریه ها اعتماد داشتم و کمک میکردم ولی واقعیت بعد از این برنامه شک کردم به اینکه کمک کردن رو ادامه بدم یانه،،اصلا این پول ما مردم دست نیازمندان میرسه یا........
واقعا تاثیر گذاره این برنامه ها
کار رسانه ها چه ملی چه تابناکی اساسا همینه. دنبال اخبار دروغ و زرد و قهوه ای رفتن و چاشنی سوز و گداز بهش زدن و تاختن به یه قشر خاص.
اما سوال اینجاست که چرا مردم اینقدر دروغگو و نسناس و حق ناشناس شدن. ملتی که خودشون غیرقابل اعتمادن رسانه ملی و غیرملی شون هم غیرقابل اعتماده.
مهمتر از همه اینکه. دروغ بودن خانی باعث خوشحالی قشر بزرگی از ایرانیان شده. قشری که دلار ذخیره کرده اند و با دیدن خانی کمی عذاب وجدان داشتند که حالا به لطف رسانه ملی با اعتقادی راسخ تر به احتکار دلار و طلا و پوشک و رب گوجه خواهند پرداخت.
کاشکی اسکندری پیدا شود
اینکه رسانه ملی دیگر مورد اعتماد مردم ومنبع خبر موثقی. نیست ،نیاز به ادله ندارد و گسترش روزافزون دیشها در پشت بام خود اثبات این مدعاست.
ولی در کشورمان پدری که توانایی تامین داروهای فرزندش را نداشته باشد به وفور پیدا میشود. وبا دروغگویی یک پدر دلیلی بر اینکه همه پدرها توانایی تامین هزینه های زندگی. را دارند نیست.
همه چیزمان به همه چیزمان می اید !
اون از صدا و سیما که تریبون اقلیت جامعه است و این هم از تابناک که منفی و مثبت ها رو برداشته که همون حداقل از اقلیت بودن خودشون حالشون بد نشه !
یه سوزن به خودت بزن تابناک یه جوالدوز به صدا و سیما. همچنین درین راستا دیگ به دیگ میگه روت سیاه.
خیلی وقته هرموقع اصل یک ماجرا رو میخوام بدونم منتظرم صدا و سیمای میلی تکذیبش کنه
اون موقع است که برام سندیت پیدا میکنه
مدت های زیادی است که از رسانه ملی (میلی!) تنها مسابقات ورزشی و اخبار ورزشی را دنبال می کنم... این موضوع را هم از شبکه های اجتماعی دیدم... البته شک ندارم که نیت آقای ضیا خیر بوده است ولی بهتر است بیشتر دقت کنند
الان چیشد؟بالاخره کی راست میگه؟ینی اون یارو مخ همه رو کار گرفت؟
میدونید چاره کار چی هست؟
چاره اینه که افرادی که اینحوری میان با پررویی تمام دروغ میکن رو دادگاهی کنن به جرم اینکه باعث میشن مردم از این به بعد بهم اعتماد نکنن که بدترین وضع ممکن در یک جامعه میتونه باشه و اگر واقعا کسی نیاز به کمک داشته باشه، دیگه توسط افراد حمایت نشه
فکر نکنم که در خارج از کشور از کنار این ماجراها به این راحتی عبور کنند و افراد اینقدر ریلکس بیان دروغ بگن و برن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
موافقم
مگر چند نفر رسانه ملی را دنبال می کنند؟ مگر اعتماد مهم است؟
واقعا دروغ بود؟چقدر خانم من پای این فیلم گریه کرد
پس چرا وقتی با مدیر موسس خیریه در زنجان تو برنامه صحبت شد مدیر موسسه از پدر بیمار دعوت کرد تا بیاد و تو جلسه با حضور مسولین صحبتاشو کنه!!! چرا تو برنامه نگفت پسر شما دو ساله که بیماریش خوب شده؟؟!!!
مشکل این مملکت فقط و فقط نبود رسانه ازاد و احزاب ازاد است .تا ازادی نباشد وجود فساد در قدرت و جای جای جامعه امر عادیی هست .
اصولا فرهنگ پذیرش علنی اشتباه ومعدرت خواهی، در فرهنگ ما به علت وجود روحیه افتدار گرایی وعدم پاسخگویی جاکمان، در طول تاریخ وجود نداشته واکنون هم که با تقدس در آمیخته، اصلا وجود ندارد. همین جادثه تروریستی اخیر اهواز که به کشته شدن 30 نفر انجامید، بطور غیر رسمی شنیده شده است که دهها نقر به خاطر قصور، توبیخ شده اند ولی هیجگاه به طور رسمی اعلام نشده وکسی هم به صورت عمومی وعلنی، معدرت خواهی نکرده است
از وقتی دیدم تو تلوزیون برای پول برنامه گذاشتن با مجری های معروف واسه فروش کرم رشد مو
فاتحه این رسانه رو خوندم
مردم باید اعتماد کنن اونوقت؟
يكي از دلايل وضعيت بد اقتصادي فعلي صدا وسيماست... عدم اطمينان مردم به اين نهاد و مراجعه انها به شبكه هاي رنگارنگ بيگانه و اكثرا معاند باعث شده دولت نتواند بر روي رفتار اقتصادي مردم تاثير بگذارد ... دولت امروز بدرستي نميتواند به مردم بقبولاند كه اگر به ذخيره سازي ارز و طلا واجناس به همين شكل ادامه دهند به جايي ميرسيم همگي با هم با ذخيره يا بدون ان كمي زودتر يا ديرتر نابود ميشويم ...
خرد شدن درسته نه خورد و ذلیل.
قرار نیست که جناحی و جهت دار و مغرض بودن صداوسیما را هر بار به خود یاد آوری کنیم ،
امروز با وجود اینترنت ، حتی نیاز به ماهواره هم نیست ، و می توان هر چیزی را که مطلوب است برای تماشا انتخاب کرد ، تلوزیون از نظر بسیاری از مردم سالهاست که تعطیل شده است .
کسی که امروزه به اخبار صدا و سیما میلی اعتماد کنه واقعا باید مواظب باشه کسی متوجه نشه وگرنه هدف اصلی همه کلاهبرداران خواهد بود به دلیل ساده لوحی
حالا درمان شده يا نشده اين مرد نماينده پدران زيادي هست كه فرزند بيمار دارند و افزايش قيمت ارز زندگي و روند درمان فرزندشون رو مختل كرده
سلام.یکبار برای همیشه باید به این مطلب فکرکنیم ایا ازجمعیت هفتادمیلیون نفری ایران(هشتادمیلیون نفرجمعیت کلی)که قادربه تکلم است بینی وبین الله بین خودمان ووجدانمان شاید شاید شاید۵(پنج)میلیون نفرصادق وراستگو ودرست کردار باشد وانگهی این ۵میلیون نفرهم اگردرموقعیت خاص وخطرناک قرارنگیرند.باورکنیم در روی کره زمین ملتی دروغگوتر حسودتر ازما ملت ایران نباشد دوستان عزیز زودقضاوت نکنید یک دقیقه تفکر ایا این مطلب درموردتو صدق نمیکند با انصاف نظردهیم سایت محترم تابناک تورا به جان عزیزانت این مطلب راسانسورنکن
ببین مردم دیگه به هیچ کس اعتماد ندارند برو بابا دلت خوشه. حالا جرات داری پخش کن. چرٲ حقیقت رو سانسور می کنی ؟؟. پس تو هم مثل رسانه های دیگه ای. الکی ادعای بی طرف و بودن و منتقد رو نگیر.
صدا و سیمای میلی و دروغ گو
بنده خدا از شادی ارزان شدن دلار حرف درستی زد !! شما مردی برو بررسی کن راست میگوید یا دروغ ؟
اینکه یکی ادعا کند یکی تکذیب که نمیشود این مقاله تند و تیز !!
هیچ از اصول خبرگذاری خبر نداری تابناک
رسانه میلی اعتماد مردم رابه آتش کشیددروغهایش مردم رافراری داد.برخی خیریه ها نیز به همین صورت معلوم نیست پول مردم راکجا ارسال میکنند
این آقا راست یگه یا دروغ مهم نیست نهیتاً اون چیزی رو خواهد گفت که شما میخاین .برادر...
تابناک:
مردم مشتی دروغگو هستن که با با حیثیت مسوولین خدوم بازی میکنن و تازه هیچ نیازی هم ندارن و همه خدمات درمانی سوبسید دار در اختیارشونه و‌مسوولین در فقر مطلق بسر میبرن !!!!
سلام اگه تو بدبین ترین حالت بگیم این جناب نقش بازی کرده باید به این پدر جایزه اسکار داد چون تو نقشش درد دل خیلی هارو گفته افرادی هستن که واسه یه سرماخوردگی ساده نمیرن دکتر چون هزینش گزافه و خودسرانه دارو مصرف میکنه چه برسه به این بیماری ها
صرفنظر از محتوای ضعیف و همواره یک جانبه صدا و سیما مجری این برنامه مورد نظر اینقدر خراب کار کرده است که اگر استانداردی در صدا وسیما وجود داشت دوباره به این مجری برنامه نمی دادند
اینها سوپاپ اطمینان است تا موتور منفجر نشه .
رسانه ای که تولیست گمرک وارد کننده خوراک دام هست توقع دارید چه خوراکی برای چه مخاطبانی داشته باشه
من که به این خیریه ها یه ذره هم اعتماد ندارم. برو ببین چند نفر رو با چه حقوقایی و با چه شرایطی استخدام می کنند. جدیداَ هم که مد شده خانوم های جوان میان دم در خونه ها ... یعنی انقدر شیفته خدمتن واقعاَ ؟؟؟
همه دارن دست و پا میشکونن واسه گرفتن مجوز خیریه!!! یعنی ما اینقدر خیر داریم؟؟؟؟
از بدبختی مردم پول در آوردن دیگه این روزل مد شده؛ از مسئول و سلبریتی و خیریه ها و غیره و ذلک
همیشه این حق مظلوم بدبخته که خورده میشه
اون بنده خدا کهدستش به جایی بند نیست بیاد از خودش دفاع کنه
محک و ... هم یه تکذیبیه می دن تموم. کیه که پیگیری کنه.
من به حرفهای اون پدر عزیز و علی ضیا اعتماد کامل دارم. چه نیازی داشت دروغ بگه اصلا. صداقت و سادگی رو می شد درک کرد از صحبتهاش
من به هر کسی که کاره ایه تو این مملکت اعتماد ندارم. مقصرشم من نیستم خودشونن.
اونان که با دزدی، رانت و دلالی اعتماد مردم رو، حیثیت ایرانی جماعت رو و نهایتاَ مملکت رو به مرز نابودی کشوندن.
به چه قیمتی از گرایش سیاسی تون دفاع می کنید؟؟؟
خانواده من معتقد به اسلام و مذهب تشیع هستیم و قبلا هم مدتی از ماهواره استفاده می کردیم ولی ترجیح دادیم برای سلامت محیط خانواده از ماهواره دوری کنیم و کردیم . اما حالا بعد از سالها دارم فکر می کنم داشتن ماهواره بهتر از یک تلویزیون یک سویه است. شاید مجبور شدم و مجددا به ماهواره روی آوردم.
یه زمانی انتن تلویزیون از یک قداستی برخوردار بود وان را بخصوص در پخش زنده در اختیار هر کسی قرار نمی دادند برای چندمین بار این بشر یعنی علی ضیا نشان داده صلاحیت این کار را ندارد ولی باز هم همچنان این اشتباهات ادامه دارد و من خودم شاهد این برنامه سراسر احساساتی اشک در اور بر پایه دروغ وسواستفاده از احساسات پاک مردم بودم کار خوبی که اقای سرافراز کرد جلوی جنین پخش م=زنده هایی را گرفت اما افسوس که ادامه نداشت
باسلام پیشنهاد میکنم تابناک تحقیق کند و اصل ماجرا را به ما خوانندگان تابناک بگوید
آخ جون پیداش کردم این جمله رو باید این جا بگم: من که خیلی وقته تلویزیون ایران رو نمیبینم.. اخیش راحت شدم منتظر بودم همچیم خبری پخش کنید تا این رو بگم.
بالاخره در این مملکت کلیه فروش داریم یا نه
مردم باید عاقل باشن و قبل از اثبات صحت موضوع جوگیر نشن رسانه ملی به کنار رسانه ها و کانالهای معاند هم الان دارن ازین عادت بد ملت حداکثر سواستفاده رو میکنن اونارو هم میخواین نصیحت کنین اگه ملت به عقلشون رجوع کنن بازیچه هیچ رسانه ای نخواهند شد
اگه دروغ شنیدن ملتو از رسانه فراری میده چطور بعضی کانالهای تلگرامی که بعد از این مدت ثابت شده بالای نود درصد از مطالبشون کذب محض و دروغه هنوز فالوور میلیونی دارن؟ پس ملت دنبال بهونه برای فحاشی و جوگیرشدن هستن و براشون فرقی نمیکنه کی و با چه هدفی این خوراکو براشون فراهم کنه. مشکل خود ملتن تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
احسنت احسنت هزارتا احسنت
جناح حاکم بر صدا وسیما این کارا رو میکنه تا به جناح رقیب ضربه بزنه ودر اینراه هیچ جیز دیگر براش مهم نیست
فقط جم تی وی
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی